Ga naar inhoud

Wie bezig met ICSI + TESE in Nederland ??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Rosaly,

voor mij ben je geslaagd als dokter ;-)

Ik vind het wel een logische beredenering!

We worden nu opgeroepen voor een chromosomenonderzoek,

omdat ze ook nog eens denken dat mn vriend het syndroom van Klinefelter

heeft! Dus pas dan weten we weer ietsjes meer...

Zijn jullie al bezig met behandelingen?

Lfs Lou

Geplaatst

Ha laloutje,

Weer extra spanning dus... Maar wat als hij dat syndroom heeft? Heeft dat gevolgen voor de behandeling? Het chromosomenonderzoek werd nog in Maastricht gedaan toch? Heb je al wel een intakedatum voor een ander ziekenhuis afgesproken?? Dan heb je straks in ieder geval meningen van verschillende artsen, vind ik altijd erg fijn!

Wij wachten op 8 september, dan gaan we horen wat het wordt. Waarschijnlijk een tese-icsi waar we dan weer voor op de wachtlijst moeten. Er is ook 1 rietje ingevroren met zaad van voor de chemo's van mijn man. De gyn. had het er over om die misschien te gebruiken omdat ze niet weten wat voor invloed de chemo's hebben gehad. Maar stel dat ze dat ontdooien en het is niets, dan heb ik voor niets hormonen gespoten e.d. Dus daar gingen ze het nog over hebben. Ik denk zelf dat ik 't wel aan zou durven om 't rietje te gebruiken. De kwaliteit was niet geweldig destijds, maar goed genoeg voor ICSI. En mocht het neit bruikbaar zijn, dan kunnen ze de eicellen ook invriezen toch?!?!

Lfs

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Wat spannend allemaal!

Ik denk dat ik alleen wel zou gaan voor die TESE zodat je dan altijd wat achter de hand hebt mocht dat rietje nou toch niet bruikbaar zijn.... Ik zou zelf anders teveel in de stress zitten want ja, je moet wel die hele hormoonbehandeling volgen en een punctie. Als er dan geen zaad is, is dat allemaal voor niets want volgens mij vriezen ze in NL geen eicellen in hoor! Je heb dus een weggegooide poging en dat zou erg sonde zijn!

Wij zitten in ongeveer hetzelfde schuitje....Mijn vriend heeft een heel enkele keer via een speciale blaasspoeling een paar bruikbare zaadcellen voor ICSI. Dit gaan ze eerst proberen als ik de punctie heb. Mocht er toch niets zijn, doen ze terplekke een PESA of TESE bij mijn vriend. Zo hebben we toch 'zekerheid' dat er (vers) zaad is ten tijde van de punctie! Een groot voordeel van Brussel waar ze dit zo doen.

Ik denk dat jullie ingevroren rietje best wel wat bruikbaars bevat hoor, je hebt tenslotte maar een paar goeie zaadjes nodig voor ICSI, maar ik zou toch 'zekerheid' willen.

Liefs Miekske

Geplaatst

Hi Rosaly,

als hij Klinefelter heeft, wordt de kans alleen maar kleiner, zeker in combinatie

met het hoge FSH (33). Ik neem aan dat ze na de uitslagen pas kunnen zeggen welke

mogelijkheden er zijn en ze nu niet vooruit op de feiten willen lopen.

Eerst chromosomen onderzoek afwachten in Maastricht en kijken welke doorverwijzing hun aanbevelen. We hebben wel nog een afspraak staan in Dusseldorf op 22 september. En ik wil nog een afspraak maken in Belgie, maar weet nog niet zo goed waar (antwerpen, brussel, Gent!??).

Zo kunnen we het beste vergelijken wat de mogelijkheden zijn!

In jullie geval zou ik zeker de tese ondergaan. Zou fijn zijn als dat allemaal ineens kan. Dus dezelfde dag tese als bij de jou de ICSI kan plaatsvinden.

Mocht het ingevroren zaad niet bruikbaar zijn, zouden ze meteen via TESE kunnen kijken of er wel direct vers zaad te krijgen is. Zo zou je de behandelingen niet onnodig dubbel hoeven te doen. Voor zover ik weet kunnen ze eicellen niet invriezen omdat die het proces niet overleven...

Lfs Lou

Geplaatst

Hoi Loutje,

Ik lees dat jouw partner misschien Klinefelter heeft? Hebben ze aangegeven waarom ze dat denken. Bij mijn man zijn ze er helaas ook achter gekomen dat hij Klinefelter heeft. Wij hebben toen te horen gekregen dat Tese in Nederland niet meer mogelijk is omdat ze hier nog geen toestemming voor hebben omdat het dan in combinatie met pgd zou moeten. (zou wel ergens 2010 geregeld moeten zijn zeiden ze toen)

Ben benieuwd hoe dat bij jullie is/ gaat?

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Loes,

ze denken Klinefelter, aangezien er volgens de uroloog geen aanmaak van zaadcellen zijn, volgens mij het verhoogde fsh en kleine testikels.

Chromosomenonderzoek moet hier verder duidelijkheid in geven.

Morgen krijgen we nog de uitslag van een semenonderzoek, maar de uroloog zei dat we hier geen goede verwachtingen over moesten hebben om teleurstelling te voorkomen.

Wat betekend de combinatie met pgd?

Die afkorting zegt me niets...?!

En waardoor dachten ze bij jou man aan Klinefelter?

Ik lees dat jullie voor KID gaan. Zijn er dan geen mogelijkheden in Belgie of

Duitsland?

Lfs Lou

Geplaatst

Hoi Laloutje,

PGD wil zeggen; pre-implantatie genetische diagnostiek. Ze kunnen dan de embryootjes ontstaan uit een ICSI behandeling testen op de genetische afwijking, en op deze manier alleen de gezonde terugplaatsen. Je hebt dan de zekerheid dat als je zwanger wordt, je een gezond kind zonder die erfelijke aandoening krijgt. In Nederland kun je je niet laten behandelen als je TESE/ICSI/PGD behandeling nodig hebt omdat ze alleen PGD kunnen in Groningen, Utrecht en Maastricht, maar daar doen ze weer geen TESE.

En alleen TESE/ICSI doen ze in NL niet bij iemand die Klinefelter heeft....In Belgie wel ook in combinatie met de PGD. Was dit geen optie voor jullie Loes?

Geplaatst

rosaly ik heb getest met een licht streepje. Maar ik vertrouwde het niet een bloedprik gedaan. Helaas met geen goed nieuws. Ik zal een deze dagen mijn 2 emmy's verliezen.

We zijn hier kapot van. Waarom

Geplaatst

Raba,

Ik wens je nogmaals veel sterkte meid....

Ik hoop toch zo erg dat je ze niet verliest maar ja..Of dat je volgende poging wel positief zal zijn......

Veel sterkte.

Geplaatst

Hoi Laloutje en Miekske,

Nou de vraag wat is pgd heeft Miekske al goed uitgelegd, dus die vraag is al beantwoord :-) Waarom wij niet hebben gekozen hebben voor Tese+ pgd+Icsi is omdat de artsen ons hebben verteld dat de kans van slagen maar klein zou zijn voor ons en het psychisch wel een zware belasting is. Daarnaast waren de waardes testosteron te laag bij mijn man en dit zou door de tese nog lager kunnen worden en zou hij waarschijnlijk aan de medicatie moeten de rest van zijn leven.

We wilden heel graag een kindje van ons saampjes maar vinden zijn eigen gezondheid ook erg belangrijk. Dat in combi met de kleine kans van slagen heeft ons doen besluiten om voor Kid te gaan. Een andere reden was daarnaast nog dat het kindje tot zijn/ haar 18de onder controle moest blijven omdat ze nog niet goed weten wat de eventuele risico's op lange termijn zijn. Lastige beslissing al met al, maar het voelt nu goed voor ons!

Bij mijn man dacht de klinisch geneticus eigenlijk helemaal niet dat mijn man Klinefelter zou hebben. Toen we dit in het eerste gesprek vroegen, veegde ze dit gelijk van tafel. Ze had al zoveel mannen gezien met Klinefelter en mijn man zou niet aan dat beeld voldoen ...maar helaas kregen we toch deze uitslag.

Succes met wachten op de uitslagen!

Geplaatst

Lieve Raba,

Wat verschrikkelijk zeg! Vooral omdat je 3x positief getest hebt! Het lijkt me vreselijk om nu te moeten wachten. En wat je al zegt, 'waarom?' Het is niet te begrijpen dat het zo moet gaan. Heel veel sterkte!

Liefs

Geplaatst

@ all > vroeg me ook al een poosje af wat PGD inhield... Nu dus helemaal duidelijk! Loes, kan me goed voorstellen dat dat een lastige beslissing was, of eigenlijk beslissingen! Laloutje, heb je de uitslag al binnen?? Ben benieuwd :) Duim voor je dat het goed i!

Geplaatst

@ T.K. & Loes ; tja... het is me wat he! We krijgen pas in oktober de uitslag van het DNA-onderzoek. Dus ons geduld wordt nog even op de proef gesteld.

Hopelijk daarna zsm de TESE, zodat we weer iets meer weten...

@ Raba; wat verschrikkelijk! Heeeel veel sterkte gewenst!

Lfs Lou

Geplaatst

@Laloutje; vreselijk dat wachten. Niet normaal. Wij mogen 9 september voor de GA komen. Dan ben ik net 2 dagen ongi of wordt ik het die dag. Ik ben benieuwd of ik dan dag 21 mag beginnen....

Geplaatst

Hi T.K.

wat is GA?

En dat wachten is idd zo slopend.

En dan hebben we het pas over de uitslagen!

Over behandelingen nog niet gesproken pfffff....

Gaan jullie ook voor de TESE/ICSI?

Lfs

Geplaatst

ga=gezamelijke afspraak hier zijn ongeveer 6 stellen bij aanwezig.

Ze proberen de tese bij elkaar te houden.

En krijg je de prikinstructies. En dan krijg je te horen dat je, je bij je komende cyclus je mag aanmelden als er plek is je kan 2x in de wacht worden gezet.

Voel me raar en leeg. Vandaag is vermoedelijk het vruchtje eruit gekomen. Volgens mij waren het er 2 volgens mijn man 1. Maar even afwachten.

Geplaatst
@Laloutje; vreselijk dat wachten. Niet normaal. Wij mogen 9 september voor de GA komen. Dan ben ik net 2 dagen ongi of wordt ik het die dag. Ik ben benieuwd of ik dan dag 21 mag beginnen....

Ik was tijdens de Ga 3 dagen ongi. Ik mocht de volgende dag bellen. Maar helaas vonden ze dat ik al tever was en konden ze mij niet meer inplannen toen. Ik hoop voor jou dat je meer geluk heb.

Geplaatst

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum,en ben opzoek naar info over een tese ingreep

en het verdere traject daar van.

ik heb van de week een mesa ondergaan in het erasmus mc in rotterdam.

helaas zat er maar 1 zaadcel in,dus niks.

nu willen ze een tese doen maar het evt inbrengen er van in brussel of gent.

nu heb ik hier op het forum al wat gelezen over nijmegen.

kan ik daar gewoon heen of moet eerst weer naar het erasmus.

ik ben dus op zoek naar ervaringen ook van vaders.

gr mark

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden