Jump to content

Wie bezig met ICSI + TESE in Nederland ??

jewel

Recommended Posts

Wie van het forum is op dit moment bezig met een ICSI + TESE traject in Nederland?? Lucky-t in het Radbout en Gerreber en wij in het AMC maar wie nog meer??

De hoeveelheid ICSI TESE forumleden is waarschijnlijk op een hand te tellen maar als je ze niet kent kan je ook geen ervaringen uitwisselen.

Wij gaan zoals het er nu uitziet 10 sepetember onder het mes in het AMC en zitten nu in de laatste fase van alle vooronderzoeken! Hopelijk vinden ze iets in de operatie!!

groetjes, Jewel

• Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wij zitten ook in het Amc, hebben alle vooronderzoeken al gehad,maar hebben voor ons zelf omdat we toch nog wel wat vragen hebben ivm voorgeschiedenis man lief gevraagd om nog 1 exctra gesprek bij Dr Meistner en die zal op 25 juli plaats vinden.

Daarna is het afwachten wanneer we voor de tese mogen komen.

hallo allemaal !!

degene die nu allemaal klaar staan voor TESE + ICSI zitten wel allemaal erg dicht bij elkaar zo te horen.

wij 5 augustus, gerreber 20 augustus, jewel 10 septmeber, en nala zal daarop volgen.

wel fijn dat we elkaar moed in kunnen spreken, toch???

Probeer allemaal lekker te genieten van de vakantie, lekker te relaxen, en na de vakantie fris er tegenaan.

Veel succes !!!!!!!

in het andere forum http://www.ivf-site.nl zit ook iemand die tese aan het doen is en die gaat eind september ze heet daar Meesje..

Hoe dan ook laten de doktoren maar flink oefenenen !! en hopelijk vinden ze bij ons allemaal iets waar we mee verder kunnen...5 meer tese babies in nederland zou wel heel erg leuk zijn!!

grtjes, Jewel

Hallo, Jewel bedankt voor de mail en het attent maken op dit forum.

Ook wij zijn momenteel inderdaad bezig met het traject TESE in NL, Nijmegen. Wij hebben alle vooronderzoeken al gehad. Alle onderzoeken waren op zich okay. Alleen de FSH waarde van mijn man is hoog, dit is nl. 30,5 en de uroloog vertelde dat als de FSH waarde 10 is dit al hoog is.

Op zich hebben ze niets kunnen achterhalen waar dit aan ligt...

Mijn man heeft gekozen voor volledige narcose. De uroloog gaf ons de keuze en hij wil liever onder volledige narcose de TESE ondergaan. Dit staat gepland op 30 september. Ben behoorlijk nerveus voor hetgeen we na de tese te horen krijgen. Ben zo bang dat er dalijk niets gevonden zal worden. De uroloog schat de kans dat ze iets vinden op 30-40%. Zolang er hoop is kan ik er goed mee om gaan.... we moeten dus geduld hebben...

Fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen via o.a. dit forum. Hoe hebben jullie het een en ander geregeld mbt verzekering?

groetjes, Meesje

welkom meesje !!!!

wij lopen ook in nijmegen (D'Hauwers), ik ben net zo nerveus voor de TESE als jij, ben zo bang voor de uitslag, maar probeer goede moed te houden.

Ik heb verder nog niets geregeld met de verzekering, ik heb wel gebeld naar de maatschappij en gevraagd of bij hun TESE werdt vergoedt, en dat werd bij hun (IZA) vergoed dus ik neem aan dat het verder geen problemen op zal leveren.

Succes, en nogmaals welkom op dit forum.

groetjes lucky-t

Hallo allemaal,

Het is fijn om te horen (alhoewel je het niemand gunt) dat er meer mensen in afwachting zijn van TESE. Het is bijzonder om te zien dat we allemaal binnen 2 maanden de operatie zullen hebben.

Ik hoop ook dat we allemaal goed nieuws krijgen na de operatie.

Ook mijn man heeft gekozen voor de algehele narcose..

Dr. Mochtar heeft bij ons aangegeven dat er een kans van 50% is dat ze zaad vinden. Het zit er of het zit er niet...

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het gehele proces en natuurlijk de operatie!

Groetjes,

Gerreber

Hallo, ik ben blij dat dit forum er is, op deze manier kan je toch steun vinden bij koppels die hetzelfde meemaken. Als ik iemand in mijn omgeving iets vertel, snappen ze toch niet helemaal waar het om gaat. Vaak heb ik ook geen zin om alles helemaal uit te leggen...

Inderdaad spannend dat jullie ook in augustus of september de tese ondergaan. Ben zo benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat. En leef ontzettend naar die datum eind september toe.

In eerste instantie zouden we 5 augustus of begin september 'aan de beurt' zijn, maar later belde ze ons dat het iets later zou worden.

Ben erg benieuwd hoe alles bij jullie verloopt, als ik het goed gelezen heb zijn wij als laatste gepland voor de tese. Hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden...

Sterkte & groetjes, Meesje

hallo meesje !!

volgens mij zijn wij de eerste in dit rijtje, dat is best eng vind ik.

ik kan begrijpen dat jullie allemaal afwachten wat er bij de ander gebeurd, dat zou ik ook hebben, gelukkig zijn wij eerst, want ik ben nu al zo zenuwachtig, en dan hoef ik het niet eens te ondergaan.

ik beloof jullie dat ik jullie op de hoogte houdt hoe het loopt en over de uitslag, ik hoop dat ik positief nieuws kan vertellen dan, want ja dat geeft jullie ook weer moed toch??

Zet hem op allemaal !!!!!!

• 9 months later...

Het is al even geleden dat hier geschreven is. Maar wil ook hier even laten weten dat wij in afwachting zijn van een TESE. Deze staat gepland op dinsdag 14 april in het Radboud te Nijmegen (dr. d'Hauwers). Ben benieuwd of er op dit moment nog meer in afwachting zijn...

• 4 months later...

hallo allemaal

de TESE is niet in nederland.. maar de ICSI wel..

ook wij zijn in afwachting van TESE na 2 jaar en daarvan een jaar alweer in de medische molen..

alleen word bij ons de daadwerkelijke TESE in dusseldorf gedaan..

daar hebben wij voorgekozen om 2 redenen

1 omdat ze daar geen wachtlijst kennen

2 omdat de icsi gewoon in onze eigen plaats kunnen gaan doen

als wij de TESE in nijmegen zouden doen moest ik daar ook de icsi gaan doen..

bij ons is helaas geen vergunninghoudend ziekenhuis voor icsi maar de daadwerkelijke icsi word dan in zwolle gedaan

dus gelukkig voor de punctie voor en nazorg gewoon bij ons zelf

morgen moeten we weer naar dusseldorf naar de androloog

we krijgen dan te horen hoeveel procent kans er is dat ze wat gaan vinden

en waarschijnlijk word hij dan al eind aug geopereerd..

zo spannend allemaal

liefs

• 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Ook wij zijn hier in afwachting van de TESE-behandeling, wij lopen in het Erasmus MC ziekenhuis in Rotterdam, daar gaan ze de TESE uitvoeren en als ze wat vinden (hope so!!!) gaan we naar Brussel voor de ICSI. Als het goed is worden we gebeld door het Erasmus eind november en waarschijnlijk zijn we in december aan de beurt, dan hebben we 5 maanden op de wachtlijst gestaan. Zo spannend allemaal!! Ik lees idd ook dat er 50% kans is dat ze wat vinden, ik hoop dat alle wachtenden daarbij mogen horen.

In totaal zijn wij nu 3,5 jaar gestopt met de pil waarvan de laatste 1,5 jaar met een actieve kinderwens. In januari 2009 zijn wij dan eindelijk naar de huisarts gestapt want ik had al veel langer het vermoeden dat er iets mis was. Bij het zaadonderzoek is er gebleken dat er 0 cellen waren. De grond zakte onder me voeten vandaan. Ik neem het mn huisarts nog steeds kwalijk dat ze niets heeft gezegd over andere oplossingen, het enige wat ze zei was: ik verwijs jullie door naar de uroloog. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als in die dagen, pas toen ik na de bezinking op internet ging zoeken kwam ik meer oplossingen tegen en kreeg ik weer hoop. Daarna alle onderzoeken gehad, alles was goed. Geen chromosoomafwijken, wel was de FSH iets te hoog, testosteron was wel goed. Zaadleiders waren goed, geen blokkades, dus er is waarschijnlijk een probleem met de aanmaak van de zaadcellen. We zullen moeten afwachten, ik leef echt naar die afspraak in december toe. Je word van hoop naar angst en weer terug geslingerd, echt een emotonele achtbaan soms. Sorry voor mijn lange verhaal, niemand weet het in mijn omgeving dus ik moest het ff kwijt.

Onzekerheid, je schreef een tijdje terug dat jullie de TESE eind augustus hebben, hebben jullie deze inmiddels al gehad en hoe is het gegaan?? Ik hoop dat je dit nog leest.

Dreadlokje, wat spijtig dat ze niets hebben gevonden bij je man. Heel veel sterkte met dit verdriet. Hopelijk heb je het inmiddels een beetje kunnen verwerken en een plekje kunnen geven.

Zijn er nog aan andere dames die in hetzelfde traject zitten? Ik hoor graag van jullie!

Veel liefs, Sarah

Hallo sarah

Bij ons ongeveer hetzelfde verhaal.Onverklaarbare Azoospermie.

De h.a. van mijn man verwees ons direct door met de mededeling dat ze heel misschien ons in het ziekenhuis met icsi konden helpen maar kon daar verder weinig over zeggen. Mijn h.a. was ook erg ongelukkig met haar uitspraken... maakte later wel haar excuses!

Toen we deze slechte uitslag kregen stonden we 3 dagen voor het passeren bij de notaris (aankoop van een zeer ruime 2-kapper met 5 slaapkamers....) jeetje, ik heb toen ook echt heel wat afgebrult moet ik eerlijk zeggen. ik kan me zo goed voorstellen dat het voor jullie ook er zo ingehakt heeft!

Maar ik wist niet dat ze de tese ook in R'dam voortaan uitvoeren. Mag ik vragen waarom je de tese ook niet in Brussel laat doen?

Wij kozen juist voor Brussel vanwege het feit dat ze de Tese + icsi op dezelfde dag uivoeren waardoor er met vers zaad gewerkt wordt.

gelukkig kreeg het hele traject bij ons een heel andere wending omdat bij onze intake ook een spermaanalyse was gedaan en daarbij was zaad gevonden!!! (en direct ingevroren)

Ook bij de pick-up was er weer bruikbaar vers zaad.

Ik denk dat we gewoon erg veel geluk hebben maar ben o zo blij dat we voor Brussel gekozen hebben!

Ik wens jullie onwijs veel succes

groetjes

Meiske74

Hallo allemaal,

Dreamer, bedankt voor de uitnodiging. Ik zal binnenkort eens aansluiten.

Meiske74, ja, huisartsen zijn soms ongelooflijke mutsen en zouden eigenlijk beter moeten weten. Wat een vreselijke timing moet dat geweest zijn bij jullie, is de koop van het huis wel doorgegaan?

De tese doen ze idd ook in Rotterdam, heb geen idee waarom we dat niet in Brussel laten doen. Het is automatisch zo gelopen omdat ze ons hebben verteld dat zij de tese doen en vervolgens konden we naar Brussel of Dusseldorf voor de isci. Dus we hebben er eigenlijk verder niet bij stil gestaan of het ook ergens anders kan. Maar ik moet zeggen dat we het liefste ook zo veel mogelijk in NL willen laten doen vanwege de verzekering enzo. Voor Brussel hebben wij gekozen omdat dat dichterbij is en ze daar de langste ervaring hebben, heb gelezen dat zij isci hebben ontdekt, dan zullen ze wel goed zijn hopelijk... Maar ja, je moet natuurlijk ook wel een beetje geluk hebben..

Wat goed dat ze bij jouw man toch iets hebben gevonden wat in eerste instantie een routine-controle was neem ik aan! Een echte verademing moet dat geweest zijn! Dus je gaat als het goed is in oktober weer starten. Spannend!!

Liefs Sarah :evo:

• 1 month later...

Hallo allemaal,

Ook wij zijn in afwachting van waarschijnlijk een TESE behandeling. Wij zijn doorverwezen naar het Radbout in Nijmegen. Wij zitten nog te wachten totdat we worden uitgenodigd voor de eerste intake. Best wel spannend allemaal. Wij hebben ook geen idee wat ons allemaal te wachten staat als we eenmaal meerdere onderzoeken krijgen. Mede doordat er weinig informatie te vinden is.

Hopelijk worden wij via het forum en verhalen en ervaringen meer te weten komen.

Groetjes Lianne

• 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Ook wij zijn in afwachting van Tese in Erasmus MC R'dam. Indien er wat gevonden wordt dan gaan wij verder in Brussel. Wij staan sinds eind juni op de wachtlijst. Het wachten duurt lang... heel moeilijk dat je niet weet waar je aan toe bent.

Ik wil iedereen heel veel sterkte en een flinke dosis geluk wensen!

Rosa

Dag Rosa,

Ik heb ergens gelezen dat Tese alleen in Nijmegen en A'dam wordt uitgevoerd.. Maar dus ook in R'dam?

Hoe komt het dat jullie, zodra er zaadjes gevonden worden, uitwijken naar Brussel?

Waarom geen Tese in Brussel?

Wat een vragen he, sorry! Bij ons is net azoospermie geconstateerd, voor ons nog even de onderzoeken afwachten om te kijken of en hoe we verder zouden kunnen.

Groetjes, Repelsteeltje

Hoi Rosa

ik haak even snel in, mag ik vragen waarom de Tese niet in Brussel wordt gedaan?

zij doen het nl. op 1 en dezelfde dag als de punctie, op deze wijze wordt er in ieder geval gewerkt met vers zaad. Dat was voor ons de reden om naar Brussel te gaan en onze arts in Eindhoven stond destijds gelukkig voor 300% achter onze keuze..

in ieder geval heel veel succes!

groetjes

Meiske74

Hallo Raba,

Staan jullie al lang op de wachtlijst voor en tese in het Radboud. Als het chromosomenonderzoek van mijn man goed is worden wij ook op de wachtlijst geplaatst. Maar dat duurt dus nog wel even, starten ze bij jou gelijk met een ICSI behandeling?

Gr Mari

• 2 weeks later...

Hey meiden,

Onze uroloog (dr. Dohle) heeft dit zo voorgesteld. Aangezien het EMC 10 minuten rijden van ons huis is vinden we het wachten ok. Ik moet ook zeggen dat mijn man het gewoon niet ziet zitten in een ander ziekenhuis. Hij voelt zich prettig bij de uroloog en bij de reistijd. Vandaar. Vorige week kregen we bericht dat mijn man morgen geopereerd wordt.

Het komt nu opeens heel dichtbij, ik ben zo benieuwd of de kans bestaat dat wij samen een kindje kunnen krijgen...

Fijn om er met jullie over te mailen op deze manier..

DANKJE...

iedereen succes en ik bericht jullie de uitslag.

Hoi allemaal,

Ook wij zitten in het zelfde proces..als het goed is horen we vandaag nog of we eerst voor een biopsie naar Nijmegen worden verwezen..spannend allemaal.

Wel fijn om jullie verhalen te lezen. Merkte vanochtend ook dat het fijn is als je al een beetje weet waar je over praat, ze wilde ons eerst weer doorsturen naar een ziekenhuis waar geen Tese wordt uitgevoerd, maar wilde zelf eigenlijk wel naar een ziekenhuis waar ze meer kennis hebben...hoe is dat bij jullie gegaan?

Hey loes

bij ons heeft de gyn ons naar de 2e keer azoospermie gelijk naar Nijmegen doorverwezen omdat hij gelijk al zei dat tese/pesa wrsch de enige optie nog zou zijn en hij had ervaring daar. Dus ben wel blij dat er bij ons snel is doorgepakt.