Ga naar inhoud

Wie bezig met ICSI + TESE in Nederland ??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan ik me zo goed voorstellen, dat wachten is ook helemaal niets voor en al die onzekerheid. Duim voor je meid, voor een super resultaat.

Geplaatst

Hey Sanna, wat een spannende tijd. Ik weet helemaal hoe het voelt zo vlak voor de operatie! Ik werk op een school en deed een dag voor de operatie rapportgesprekken met de ouders. Tijdens een van die gesprekjes begon ik gewoon te huilen. Super genant ha ha. Zielige ouders. Ik wens jou en je vriend/man heel veel succes toe woensdag. Ik zal duimen voor jullie!!!! Zijn jij en je man/vriend goed ingelicht over hoe die opname gaat verlopen? Mijn vriend en ik wisten eigenlijk helemaal niet wat we konden verwachten, maar gelukkig is er dit forum.

Geplaatst

Hoi Gonnie,

We zijn redelijk goed over de behandeling ingelicht. Ik had misschien nog wel het een en ander meer willen weten maar mijn vriend liever niet; ik kan beter niet teveel weten zegt hij, de behandeling wil hij sowieso ondergaan. Zich druk maken vooraf ziet hij dan niet zitten en laat het op zich afkomen... heb hem wel gezegt dat het de eerste dagen erna tegen kan vallen (wat ik ook van het forum heb) ...dan zegt hij nogmaals dat hij het nog niet hoeft te weten. Maar goed ik dus wel, dus als je tips en of advies hebt heel graag!

Hoe gaat het met jou? Je zit nu in de laatste wachtweek, je mag volgende week dinsdag toch testen? Hopelijk voel je je goed en valt de spanning mee die het wachten met zich meebrengt.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Heb afgelopen nacht nauwelijks geslapen en de zenuwen gieren door mijn lijf.

Gonnie, begrijp nu helemaal wat je met de dag des oordeels hebt bedoelt je eerste berichtje ...hopelijk worden wij 'vrij gesproken'

Mari en Gonnie, hopelijk gaat jullie duimen werken..

Geplaatst

Hallo Mari,

Zowel de tese als pesa/mesa is gelukt!!! :hello2: We zijn zo blij en opgelucht!!

Er zijn waarschijnlijk 6 rietjes van goede kwaliteit en 6 van redelijke kwaliteit ingevroren!

De behandeling zelf is meegevallen, toen de verdoving uit begon te werken had hij wel even heel veel pijn. Maar goed, we hebben goede pijnstilling meegekregen en nu voelt hij niets. Zijn ballen zijn strak verbonden/strak broekje daarom voelt hij waarschijnlijk ook weinig nu. Ben benieuwd vanaf morgenavond als we door de pijnstillers van het ziekenhuis heen zijn...

Had nog aan de uroloog gevraagd wat zijn waarde's waren (omdat jij je daar een beetje druk om maakte) De FSH waarde was 3,7

Geplaatst

Suppeeeeeeeeeeeer:hello2: wat zul je opgelucht zijn, en het is een aardige opbrengst he. Lief dat je naar de waardes hebt gevraagd.

Weet je wanneer je nu met ICSI mag starten?

Geplaatst

We zijn zeker terveden met de opbrengst, eerst worden natuurlijk de rietjes van goede kwaliteit gebruikt. Maar de laborante vertelde me dat er ook genoeg kindjes zijn geboren uit de zaadjes van redelijke kwaliteit.

Nu ik terug aan het lezen was zie ik dat je de waarde van het testosteren vroeg ipv fsh... heb naar de waarde's gevraagd en heb alleen deze gekregen. De FSH waarde is in ieder geval goed als het tussen de 1,4 en de 18 ligt... wat heeft jou vriend voor fsh waarde?

Weet niet wanneer we precis met icsi mogen starten, we hebben voor maandag as een afspraak bij de gyn. Heb gelezen dat je op dag 21 van je cyclus moet beginnen met spuiten en ik zit nu op dag 22. Dus dat zal zeker nog wel een maandje duren.

Maar goed, ben blij dat we groen licht hebben gekregen en dat die vervelende spanning van het wachten ...wel/niet verder mogen nu weg genomen is.

Hopelijk krijgen jullie volgende week een goede uitslag van het chromosomenonderzoek!

X Sanne

Geplaatst

Ja het zal zeker een opgelucht gevoel geven, maar ja nu ga je een nieuwe fase in. Weer nieuwe spanning en wachten maar alles voor het goede doel en nu weet je dat er zeker mogelijkheden zijn. FSH bij mijn man is 11, dus licht verhoogd daarom komt pesa sowieso te vervallen.

Wat zul je nu lekker kunnen slapen, mannetje misschien iets minder...

Geplaatst

Er zal zeker snel weer nieuw spanningen om de hoek komen, daar heb je gelijk in.

De kans dat we in de toekomst een kindje van ons samen kunnen krijgen is wel weer terug, die was nog niet helemaal weg hoor maar we hadden wel al zitten denken wat we zouden doen als het resultaat tegen zou vallen vandaag.

Een fsh onder de 18 was goed te doen zei de uroloog, dus waarschijnlijk zal er bij jullie ook wel bruikbaar zaad gevonden worden bij de tese. Nu nog duimen voor een goede uitslag volgende week en hopen dat er direct een datum geprikt wordt voor de uitvoering.

Waarschijnlijk slaap ik vannacht een stuk beter ja. Met die pijnstillers denk ik dat mijn vriend ook wel zal slapen... hoop het maar.

Geplaatst

Sanne@ Wat een super nieuws. Mijn man heeft ook pesa gehad helaas zonder resultaat. Maar zijn testikels waren wel lang gevoelig. Laat hem wel die pijnstillers in blijven nemen voor een week. Mijn man was eigenwijs en is op een dag flauw gevallen van de pijn. Gelukkig had die zijn lesjes wel geleerd en heeft die ze daarna braaf in genomen.

Rosa@ veel sterkte. Wij hebben ons ook ingeschreven voor adoptie. Gelukkig hebben wij wel te horen gekregen dat mijn man in aanmerking komt voor de acute tese. Maar we wilde alvast een zekerheid in bouwen.

Als het toch bij ons niet mocht lukken dan willen we heel graag een ander kindje een mooi leven bieden. Wij en nog vele andere op dit forum verdienen het om een kindje groot te mogen brengen. Daarom vind ik het wel raar dat je cursus moet doen om te mogen adopteren.

Wij zijn nu inafwachting van de tese in nijmegen hopelijk zijn we in april mei 2010 aan de beurt.

Geplaatst

Hallo Raba,

Wat jammer dat de pesa niet het juiste resultaat gegeven heeft. Gelukkig maar dat jullie ook/wel in aanmerking komen voor tese. De kans dat een tese lukt schijnt echt groter te zijn dan bij pesa, er is dus nog zeker kans voor jullie.

Hoe lang heeft je man er nog last van gehad? De operatie is vorige week woensdag geweest, hij is vandaag weer voor het eerst buiten de deur gaan werken. Volgens mij heeft hij sinds vrijdag of zaterdag al geen pijnstillers meer gehad... mannen?, ja ze zijn soms eigenwijs. Hij zegt dat het wel (erg) gevoelig is maar dat pijn een groot woord is...

De hechtingen beginnen nu ook een beetje te vervelen, over twee weken moet hij op controle.

Ik vind het ook raar hoor dat je op cursus moet voordat je mag adopteren.

Zijn jullie al ingeschreven voor een cursus?

Wachten tot april duurt lang he? Weet hoe slopend het wachten en de onzekerheid is, hopelijk breekt de cursus de tijd. Maar goed, geef de moet niet op, jullie hebben nog een tese kans!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Sanna daar zijn wij ook blij mee. Maar wachten duurt lang. Ik had vandaag herhaling van bhv cursus er werd ook uitgelegd hoe je een baby en een klein kind moest reanimeren. Dat greep me best aan. Anders dan normaal maar dat zal wel komen door het gedoe wat we moeten doen om een kindje te krijgen.

Af en toe heel irritant die eigenwijsheid. Maar ja.

Het is nu nog gevoeliger dan normaal het is toch al september gebeurd. En de hechtingen loste vanzelf op. Bij de controle zaten er nog een paar in.

Geplaatst

Hoi,

jou verhaal lijkt erg op de onze.

mijn manlief echter helemaal zeker geen zaadleiders. ook het hele cf gedoe. Manlief drager, ik niet. Pesa mislukt, vrijwel geen enkele levende cel, op een heel enkele enorm trage vrijwel dode na..

na zeven maanden mesa, en toen opeens veel levende zaadcellen! Houd moed dus..

het wachten is een drama, maar houd vol..

Geplaatst

@Raba: die onzekerheid en dat wachten is zeker vervelend, weet als geen ander hoe jij je voelt. Hopelijk kunnen jullie half januari al terecht, ga voor jullie duimen dat jullie dan terecht kunnen en dat jullie goed resultaat gaan hebben.

Je schrijft in je voettekst dat ze geen zaadleiders voelen maar ze hebben toch wel een echo gemaakt?? Bij mijn vriend zeiden ze in ins plaatselijk ziekenhuis dat hij 'gewoon' zaadleiders had en dat er niets aan de hand was... In het andere ziekenhuis zeiden ze dat je dat niet goed /met zekerheid kunt voelen. Er is toen een echo gemaakt en die was heel duidelijk > geen zaadleiders.

@Beppie: Wij hebben hetzelfde als jullie geloof ik. Mijn vriend is ook drager, ik gelukkig niet. Hoe gaat het nu met jullie? Zijn jullie al met icsi gestart? Wij hebben afgelopen november een geslaagde tese gahad (phoe ..wat een opluchting) en mogen de 21e december beginnen met spuiten.

Geplaatst

Raba: die onzekerheid en dat wachten is zeker vervelend, weet als geen ander hoe jij je voelt. Hopelijk kunnen jullie half januari al terecht, ga voor jullie duimen dat jullie dan terecht kunnen en dat jullie goed resultaat gaan hebben.

Je schrijft in je voettekst dat ze geen zaadleiders voelen maar ze hebben toch wel een echo gemaakt?? Bij mijn vriend zeiden ze in ins plaatselijk ziekenhuis dat hij 'gewoon' zaadleiders had en dat er niets aan de hand was... In het andere ziekenhuis zeiden ze dat je dat niet goed /met zekerheid kunt voelen. Er is toen een echo gemaakt en die was heel duidelijk > geen zaadleiders.

Antwoord: Het is zeker naar dat af wachten. Maar ik ben blij dat we nog een kans maken. Het had zo anders kunnen zijn.

Er is wel een begin van de zaadleider maar geen eind.

Ze hebben inderdaad een echo gemaakt maar ze konden het niet zien. Maar als ze voelde, dachten ze wel een begin te voelen. Maar zeker weten deden ze niet met de pesa dachten ze ook alleen een begin te voelen.

Ik vind het ook maar raar.

Geplaatst

Hoi Sanna,

wat fijn dat jullie al bijna mogen beginnen!

Wij zouden afgelopen week gaan starten, maar het is te druk die maand, nu staan we gepland voor jan. Oudejaarsdag word ik als het goed is ongesteld, en daarna kunnen we beginnen.

Super dat jullie ook een geslaagde hadden! voelt ongelofelijk he, na al het slechte nieuws!

Geplaatst

Hai Beppie,

We zijn inderdaad ook heel blij dat het gelukt is! Een hele opluchting, zeker na die tegenslagen van afgelopen half jaar. We zijn blij dat we bijna mogen beginnen. Ik had eerder nooit durven denken dat ik ooit zou wensen en hopen een icsi traject in te mogen... Maar goed we zijn dus heel blij dat we verder mogen maar besef ook dat dit weer een zwaar traject zal gaan worden.

Ik wordt waarschijnlijk ook rond de 30e ongi, ik heb het lange schema gekregen. Als jij het korte hebt gaan we waarschijnlijk gelijk oplopen, weet je al welke jij krijgt?

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hi Leve,

Ik had ook al gereageert op je berichtje op de andere topic. Fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen. Mag ik zo vrij zijn te vragen wat er fout zit in het dna? Bij ons is de reden voor tese/icsi het ontbreken van de zaadleiders.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Sanne,

Wat er fout is in het DNA weet ik niet, het heeft in ieder geval daarmee te maken dat er een verstoring is in de zaadaanmaak. Daarom is de kans op het vinden van zaad na de TESE ook kleiner dan normaal.

Groetjes Leve

Geplaatst

Hai Leve,

Extra spannend dus... Laten we hopen dat 2010 goed gezint is en jullie een goed resultaat gaan krijgen met de tese zodat jullie ook verder mogen.

Geplaatst
Hai Beppie,

We zijn inderdaad ook heel blij dat het gelukt is! Een hele opluchting, zeker na die tegenslagen van afgelopen half jaar. We zijn blij dat we bijna mogen beginnen. Ik had eerder nooit durven denken dat ik ooit zou wensen en hopen een icsi traject in te mogen... Maar goed we zijn dus heel blij dat we verder mogen maar besef ook dat dit weer een zwaar traject zal gaan worden.

Ik wordt waarschijnlijk ook rond de 30e ongi, ik heb het lange schema gekregen. Als jij het korte hebt gaan we waarschijnlijk gelijk oplopen, weet je al welke jij krijgt?

Groetjes Sanne

Ha Sanna,

ik weet niet wel traject, lang of kort, daar is niet over gesproken, ik moet op dag vijf beginnen met spuiten, en dag acht echo, en dan afhankelijk hoe het rijpen gaat. Ze dacht ongeveer anderhalf tot twee weken spuiten.

Dus ergens eind jan, begin feb testen, als het allemaal goed mag gaan.

jij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden