Ga naar inhoud

Wie bezig met ICSI + TESE in Nederland ??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Mark,

Fijn dat je dit forum gevonden hebt! Wel naar dat er niets gevonden is bij de mesa :( Mijn man en ik lopen ook in Nijmegen, we zijn doorverwezen door onze uroloog daar voor een tese (bij een andere uroloog). Voor zover ik weet moet je wel doorverwezen worden.. Heb je geen evaluatiegesprek oid meer in het Erasmus? Misschien kunnen ze daar nog iets voor jullie betekenen ivm wachtlijsten ed?

En denk je erover om naar Brussel/Gent te gaan, of begrijp ik dat verkeerd?

Lfs

Rosaly

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi rosaly,

we gaan binnenkort weer naar het erasmus voor een gesprek. zij

mogen wel de tese doen maar niet de icsi daarom werken ze samen met belgie.

we twijfelen of we dat moeten doen of gewoon alles in nijmegen.

bedankt voor je reaktie

Geplaatst

Ey

Je bedoelt het vast andersom, niet de Tese en wel de icsi. Tese mag in Nederland alleen in het AMC en Radboud. Maar 't is inderdaad wel een lastige keuze... Er zijn meer stellen hier die in twee ziekenhuizen lopen volgens mij...

Succes!!

Geplaatst

hoi,

je kunt wel lezen dat wij nog aan het begin staan van alles.

met die mesa's pesa's en tesa's, haha.

we vinden het in ieder geval super spannend allemaal.

a.s maandag hebben we een gesprek bij het erasmus in

rotterdam en hopen daar wijzer te worden over waar we

alles gaan doen.

gr

Geplaatst

hoi,

ik heb hem gelezen hoor.

zijn jullie rechtstreeks naar nijmegen gegaan of door gestuurd.

wij twijfelen nog over waar we heen zullen gaan.

we hopen maandag meer duidelijkheid te krijgen.

gr mark

Geplaatst

Hallo Mark,

mijn man heeft eerst ook de MESA/PESA behandeling ondergaan maar dan in het UMC Utrecht. Helaas werd er helemaal niets gevonden. We zijn toen doorverwezen naar Radboud Nijmegen, en ik kan je vertellen wij zijn zeer te spreken over dat ziekenhuis. Alles lekker onder één dak en geen verschillende adressen. Het was voor ons niet naast de deur, heen en terug zeker 2,5 uur onderweg, maar zeker de moeite waard.

Over de TESE zelf kan ik beter mijn man vragen het volgende stukje te typen:

Na dus een negatoef resultaat van een eerdere operatie was het moeilijk om moet erin te houden maar ik liet me niet zomaar uit het veld slaan. Dus gingen we voor de TESE operatie in Nijmegen. Daar werd ik goed opgevangen en begeleid. De operatie zelf is niet heel erg ofzo. Ik heb het ondergaan onder volledige narcose. Kijk je voelt het natuurlijk wel als je weer wakker bent maar ik kan niet zeggen dat ik echt pijn heb gehad ofzo. Meer een beurs gevoel. En je bent vrij snel weer op de been. En 1 ding kan ik je met zekerheid zeggen: toen ik onze kleine jongen geboren heb zien worden en ik hield hem voor het eerst in mijn armen wist ik waarvoor ik het had gedaan, en werd mijn vermoeden bevestigd, het was het allemaal waard!!!!!!

Als je nog vragen hebt horen we het wel, sterkte!!!

Geplaatst

hallo dames

ik zou graag met jullie willen mee kletsen

ik zal me even voorstellen

ik ben bianca en wij hebben een zoontje via KID gekregen

wij kregen pas van een kennis te horen over TESE en hebben besloten om daar toch eens navraag voor te doen

vandaag hebben we een gesprek gehad met de gyn en die kon ons nog niks zeggen

wel dat mijn vriend een chromosomenonderzoek moest laten doen

en dat vanmorgen heeft laten doen

we weten ook dat het bij hem een fout is in de ballen zelf ??

zijn balletjes zijn wel klein de 6/8 cc en de andere 8/10cc

fsh is wel hoog (31,8)maar volgens de gyn was dat wel goed,omdat de rest van de waardes zich daar aan aan passen

als de chromosomenonderzoek goed is dan gaat hij ons doortsuren naar nijmegen

we moeten nu 8 weken wachten op de uitslag

zijn er meerdere dames die hier wel ervaring mee hebben

hoe is het bij jullie gegaan ???

hoe lang is de wachttijd in nijmegen op het moment?

sorry voor de vragen

Geplaatst

@Mark

ik lees dst jullie ook aan het begin van alles staan

spannend allemaal he

mag ik vragen waarom het bij jullie niet kan ?en waarom jullie hierop aangewezen zijn?

@Lucky-T

wat mooi om dat stukje van je man te lezen echt geweldig dat jullie een zoontje hebben gekregen

Geplaatst

hoi,

ik heb al 2 kids uit mijn vorige relatie en heb mij toen laten steriliseren( had ik nooit moeten doen) maar goed,als je alles van te voren weet.

toen heb ik vorig jaar de sterilisatie terug laten draaien bij het erasmus.

dit bleek niet te zijn gelukt 0 zaadcellen.

afgelopen maandag heb ik een mesa ondergaan ook hier maar 1 zaadcel gevonden.

dus onze enige optie is een tese en icsi.

en lucky toen mijn vrouw(saskia) het berichtje van je man las werd ze

zeer emotioneel en wist ze ook 100% zeker dat we er voor gaan.

bedank hem maar.

groetjes mark

Geplaatst

Mark,

ook mijn man heeft een tese operatie gehad. Het viel hem 100% mee. Het was onder gehele narcose. De operatie was op vrijdag en hij is maandag's weer gaan werken. Het was beurs en gevoelig maar niet echt pijnlijk.

succes!

Jet

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

een tijdje niet op de site geweest.... even proberen af te schakelen!

Volgende week hebben we een afspraak in Dusseldorf, zo benieuwd wat ze daar zeggen.

We zijn nog de uitslag van het chromosomenonderzoek aan het afwachten....

Ging het maar allemaal wat sneller..Pffff!

Liefs Lou

Geplaatst

Dank je wel...'t is me wat he:blink:!

Lees dat jullie de prikinstructie's afwachten, spannend!

Heeft je man de Tese al gehad?

Of doen ze dat tegelijk met jou punctie?

Lfs

Geplaatst

Dank je wel...'t is me wat he:blink:!

Lees dat jullie de prikinstructie's afwachten, spannend!

Heeft je man de Tese al gehad?

Of doen ze dat tegelijk met jou punctie?

Lfs

Geplaatst

De tese wordt hopelijk niet gedaan... er is een rietje ingevroren zaad van voor de chemo. Ze willen dat eerst proberen omdat dat nooit in aanraking is geweest met de chemo.

Net contact gehad met de gyn en ze zou ons aanmelden voor de instructie. Dus voor half oktober moet het zover zijn!!

Loop jij alleen in Dusseldorf of ook in een ander ziekenhuis?? Hoorde dat dd heel snel was... krijg je de uitslag van het chromosomenonderzoek al snel??

Geplaatst

We zijn doorverwezen naar het AZ in Maastricht.

Daar hebben we twee afspraken lopen.

De uroloog zegt namelijk dat we naar de androloog in M'stricht moeten.

En de gynaecoloog dat we naar fertiliteitsgynaecoloog in M'stricht moeten.

Lekker duidelijk allemaal, dus maar bij beide een afspraak gepland!

Hier wordt ook het chromosomenonderzoek gedaan, dus dat wachten we nog even af.

Ik heb op eigen houtje een afspraak gemaakt in Dusseldorf, omdat dit ons meer aanspreekt dan Nederland. Tevens omdat er niet zo een wachtlijsten zijn en omdat we ons breed willen orienteren.

Ik meende dat jullie ook de tese zouden laten doen, zodat je niet voor niets zou prikken, mocht het rietje niet goed zijn.

In ieder geval heeeeel veel succes!

Geplaatst

We zijn doorverwezen naar het AZ in Maastricht.

Daar hebben we twee afspraken lopen.

De uroloog zegt namelijk dat we naar de androloog in M'stricht moeten.

En de gynaecoloog dat we naar fertiliteitsgynaecoloog in M'stricht moeten.

Lekker duidelijk allemaal, dus maar bij beide een afspraak gepland!

Hier wordt ook het chromosomenonderzoek gedaan, dus dat wachten we nog even af.

Ik heb op eigen houtje een afspraak gemaakt in Dusseldorf, omdat dit ons meer aanspreekt dan Nederland. Tevens omdat er niet zo een wachtlijsten zijn en omdat we ons breed willen orienteren.

Ik meende dat jullie ook de tese zouden laten doen, zodat je niet voor niets zou prikken, mocht het rietje niet goed zijn.

In ieder geval heeeeel veel succes!

• 6 maanden later...
Geplaatst

Wij zijn voor TESE/ICSI naar het UZ Antwerpen gegaan. Wij waren in eerste instantie ook in het Erasmus MC, Rotterdam. Daar bleek dat mijn man geen zaadcellen produceerde (niet-ingedaalde testis bij de geboort, laat geopereerd). TESE was toen de enige optie nog en in Rotterdam mogen ze wel TESE's uitvoeren en wel ICSI's uitvoeren, maar geen ICSI met TESE-zaadcellen. Zij hebben ons een aantal opties gegeven voor waar we verder konden gaan (AMC, Radboud of België). Wij kozen in eerste instantie voor het AMC, want het dichtstbij. Daar bleek na het eerste intakegesprek de wachtlijst voor de TESE al bijna een jaar! En dan moet je nog weer op een lijst om je ICSI-traject te starten (bij succesvolle TESE uiteraard, dat moet je altijd nog maar afwachten...).

Antwerpen is voor ons het daarna dichtstbijzijnde ziekenhuis. Daar was de 'wachtlijst' vijf weekjes. Wat een verschil!

Binnen 2 maanden had mijn man zijn TESE ondergaan. Tegelijkertijd hebben ze ook een spatader behandeld, die de productie nog verder verslechterde. Gisteren hebben we de uitslag gekregen: we kunnen door!!!!! Genoeg zaadcellen om aan het ICSI-traject te beginnen. Ik ga nu aan de pil en 20 mei start ik met de neusspray. Half juni-eind juni de eicelpick-up hopelijk. In het AMC hadden we dan nog lang niet aan de beurt geweest voor de TESE!

Mijn man vond de TESE erg weinig voorstellen, ondanks dat hij er erg tegenop zag vantevoren. De operatie was onder algehele narcose. Het dichtmaken van de spatader gaf wel meer last, maar ook dat viel mee uiteindelijk; geen pijnstillers nodig gehad en na één dagje thuiswerken alweer de deur uit!

Hopelijk kom ik ook zo vlekkeloos door mijn hormoonstimulaties :happy7:

In Antwerpen lopen erg aardige en kundige dokters rond. Onze gynaecoloog heeft het vak geleerd van de professor die de ICSI heeft uitgevonden en de uroloog van mijn man is één van de groten op zijn vakgebied in België.

Hoop dat je hier wat aan hebt, Mark.

Heel veel succes!!!

MD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden