Jump to content

Hoi dames even voorstlellen

Recommended Posts

Posted

I

Ik ben shar 26 jaar oud. Ik heb 2 weken terug een kijkoperatie gedaan. omdat ik al 2 jaar probeer zwanger te raken. Na die operatie blijkt dat bijde eileiders dicht zitten dus een verklevering. Mijn arts zegt dat ik alleen via een ivf behandeling zwanger kan raken. ik heb nu 2 maanden de tijd om erover na te denken. De eerst behandelingen beginnen in oktober.

Ik ben natuurlijk best wel jong. Is het zwaar zo een ivf behandeling voor jonge vrouwen.

Ik wil graag jullie mening.

Alvast bedankt

Posted

Hoi Shar,

Welkom op dit forum! Je zult er veel steun vinden. Waarom heb je eigenlijk maar twee maanden de tijd om er over na te denken? Je bent nog zo jong. Je kunt ook volgend jaar aan IVF beginnen.....

Uiteraard is een IVF behandelijk zwaar. Lichamelijk vond ik het meevallen, maar geestelijk heb ik het af en toe wel moeilijk gehad. Aan de andere kant is het, ook voor mij, de enige kans om zwanger te worden, dus die grijp je met beide handen. Kortom, makkelijk is het allemaal niet, je zult jezelf tegenkomen, maar het is zeker vol te houden!

Succes!

Groeten, Nora.

Posted

Hoi Shar,

Ook welkom hier op het forum. Geen leuk bericht die verklevingen in de eileiders. Bij mij is dat ook vastgesteld na een kijkoperatie. Ik heb vorige maand een ivf behandeling gehad en ik moet zeggen dat het niet niets is. Ik ben de hele behandeling best goed doorgekomen. Ik vond alleen de laatste wachtweek een nachtmerrie. Je lichaam zit namelijk nog vol hormonen en dan is er die onzekerheid wel/niet zwanger. Bij mij is de eerste behandeling niet gelukt. Ik heb uit die behandeling wel nog 7 andere embryo's die zijn ingevroren. Eentje daarvan zit nu alweer in mijn buik en ik mag a.s. donderdag testen.

Als jij en je partner er helemaal achter staan dan moet het goed te doen zijn de ivf behandeling.

Groetjes,

Yvonne

Posted

Hoi Shar, Welkom hier, hopelijk kun je een beetje te weten komen wat je eigenlijk moet doen, de beslissing is natuurlijk aan jou, Ik kan ook alleen zwanger raker via ISCI omdat mijn man heel weinig zaadcellen heeft, maar als je echt graag een kindje wil, dan zul je er doorheen moeten, je kunt jezelf ook afvragen hoe groot is mijn wens.

Het is niet leuk om er door heen te gaan, ben nu bijna 2 weken aan het spuiten met decapeptyl en heb morgen de eerste echo, ik vind het tot nu toe wel meevallen, maar ja de rest moet nog komen. Het is geestelijk denk ik wel zwaar ivm de twijfel en onzekerheid die je steeds hebt. Maar als dit de enige manier is om een kindje te krijgen heb ik er dat graag voor over.

Veel succes in het nemen van je beslissing.

Liefs Cindy Als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen.

Posted

Hoi Shar,

Ook ik was al ruim 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Heb toen een kijkoperatie gehad omdat bij 1 eileider al duidelijk was dat er vocht in zat maar er is toen gebleken dat beide eileiders veel verklevingen hadden en ontstoken waren. Kortom ze waren zo slecht dat ze er afgelopen maart allebei uitgehaald zijn. Ik ben zelf nog maar net 28 dus ook nog redelijk jong.

Mijn enige kans om zwanger te worden is nu dus ook alleen nog maar via ivf. Nu heb ik al een zoontje van 8 dus voor mij is het net een ander verhaal. Verder sta ik er ook erg nuchter tegenover, het is nu eenmaal zo. Ik zie dus ook totaal niet op tegen de behandelingen, het is iets wat wij erg graag willen en daar heb ik best wat voor over.

Wij hebben het intake-gesprek al gehad en ook het 2e gesprek met de verpleegkundige. Dat was afgelopen vrijdag, heb toen geoefend met spuiten en dat voelde ik totaal niet maar ja, het is altijd maar afwachten hoe je op die hormonen gaat reageren.

Het is bij mij ook allemaal redelijk snel gegaan, in januari 1e kijkoperatie, in maart de 2e en nu is het juni en heb ik de gesprekken al achter de rug. In het ziekenhuis waar ik naar toe ga is er een zomerstop dus daarom kan ik nu in augustus gaan beginnen. Klinkt misschien gek maar ik heb er echt zin in :-) Ik weet namelijk dat veel vrouwen er tegenop zien.

Over die beslissing maken....je bent nog jong, hebt nog genoeg tijd om te beslissen of je het wil gaan doen of niet. Je hoeft echt niet binnen 2 maanden een besluit genomen te hebben.

Ik wens je veel succes bij het maken van de keuze en wie weet lezen we hier dan wel weer meer van je...

Groetjes Marjon

Posted

hoi shar en welkom op het forum.

ivf is natuurlijk een zwaar proces maar we hebben het er allemaal natuurlijk voor over, maar ik denk dat je gewoon alles moet afwegen .

je moet alles over je heen laten komen want je krijgt natuurlijk een hele hoop informatie.

in elk geval wens ik je veel sterkte met het overwegen van je keuze en natuurlijk veel succes als je met de behandeling zou beginnen!!

succes meid!!

Posted

Hoi Shar,

Tja, t is altijd effe slikken als je hoort dat een avondje ´pret in bed´ niet gaat werken om een kinderwens te laten uitkomen.

Zelf heb ik ook lang tegen dat hormoonspuiten opgezien. Totdat ik me ook heel erg realiseerde dat dat de enige mogelijkheid was om samen een kindje te krijgen. En ondertussen had ik ook al wel gemerkt dat die wens er toch wel heel erg sterk was. Toen was voor mij de beslissing ook wel gauw genomen.

Wij hebben de mazzel gehad dat gelijk de eerste poging is geslaagd. Daarom heb ik het (denk ik) ook niet als heel erg zwaar ervaren. Ja, het is niet leuk om elke dag een spuit in je lijf te moeten duwen, later 2 op een dag. Maar dat is maar even.....

Gelukkig heb ik ook weinig last gehad van bijwerkingen...

Laat het bezinken. Zet de voors en tegens naast elkaar....

En vragen kan je hier altijd stellen!!!

Groetjessssssssssssssssss

Posted
I

Ik ben shar 26 jaar oud. Ik heb 2 weken terug een kijkoperatie gedaan. omdat ik al 2 jaar probeer zwanger te raken. Na die operatie blijkt dat bijde eileiders dicht zitten dus een verklevering. Mijn arts zegt dat ik alleen via een ivf behandeling zwanger kan raken. ik heb nu 2 maanden de tijd om erover na te denken. De eerst behandelingen beginnen in oktober.

Ik ben natuurlijk best wel jong. Is het zwaar zo een ivf behandeling voor jonge vrouwen.

Ik wil graag jullie mening.

Alvast bedankt

Hierbij wil ik alle dames bedanken voor julie mening en ervaringen en steun. :good1:ik heb toch besloten om het ivf behandeling te ondergaan. ik heb een afspraak staan in eind augustus met me arts om mij inteschrijven voor het ivf.

Ik hou julie zeker op de hoogte.

Nog een vraag wat kan ik allemaal verwachten tijdens het intake gesprek voor het ivf.

Posted

Bij ons vroegen ze toen met name hoe het met de gezondheid was van ons en onze families. Over de cyclus, de kinderwens (hoe lang), hoe lang we samen waren..... En meer van dat soort vragen. We kregen een folder mee om door te lezen, waar ze al wel wat over vertelde, maar in het volgende gesprek kwam ze daar uitgebreider op terug.

Ik weet alleen dat in elk ziekenhuis de gesprekken weer anders gaan.....

Groetjesssssssssssss

Posted

hoi,

bij ons was het ook meer een gesprek om alles uit te leggen wat het in ging houden, met de echo's, de hormonen spuiten en wat die dan precies overnamen in je lichaam, je kon al je vragen stellen en namen er ook echt de tijd voor.

na alle uitleg en vragen te hebben beantwoord wordt er besproken of je er nog over na wil denken (maakte niet uit hoelang, weken of maanden) maar wij wilden meteen beginnen.

als je besluit om door te gaan wordt er besproken hoeveel emmys ze terug plaatsen, nu is dat onder de 30 jaar meestal maar 1 (uitzonderingen daargelaten)

als je direct besluit te willen beginnen krijg je gelijk alle nodige info mee (info folders met uitleg krijg je zowieso) en een recept voor de medicijnen, wij moesten ook nog naar een "prik" spreek uur, daar leerde ze je precies hoe je het besten kon prikken.

als je besluit te wachten kun je zelf bellen voor een nieuwe afsraak als je daar zelf aan toe bent en er achter staat.

mocht je nog meer vragen hebben, we horen het wel van je.

groetjes 1nora1 (ik mag a.s. vrijdag testen)

Guest Amanda
Posted

Welkom hier, veel succes met alles wat komen gaat!

Laat het op je afkomen.. het is niet niks.

Posted

Ik ben net zelf 25 geworden... Ik vind me zelf ook te jong..

Maar gezien ik weet dat een zwangerschap bij ons niet van zelfsprekend is zijn wij genoodzaakt te beginnen.

wij moeten 3-7 ( as donderdag) voor 2e gesprek en uitslagen van bloed/ en zaad naar het ziekenhuis.

We beginnen begin Nov met ons eerste IVF behandeling...

Heel veel suc6 meiden!!

Guest lootje73
Posted

hai Shar!

Ik ben 34 jaar en zit nu op het wachtbankje van mijn eerste ivf behandeling.

ik zag je vraag of het zwaar is op jouw leeftijd.

Ik niet dat het zo zeer om leeftijd gaat.

bij mij is het alles mee gevallen, in ieder geval de prikken zelf toedienen enzo..ook de punctie vond ik alles mee vallen

ik vind het engste deze wachttijd

het is even spannend, maar als alles goed gaat zeker de moeite waard:D

veel sterkte met het maken van je beslissing

liefs louise:good1:

• 2 weeks later...
Posted

Hé Shar,

Welkom hier! Ik vond de IVF heel erg meevallen, maar ja, ik had ook het geluk de 1e keer zwanger te worden.

Ik vind eigenlijk het hele proces rondom zwanger willen worden en de onbeantwoorde kinderwens heel zwaar. Het 'natuurlijk' proberen en dat het (bij mij om onbekende reden) niet lukt, is heel zwaar. IUI doen en niet zwanger worden (terwijl het soms leek van even wel), is heel zwaar. En IVF, is als het niet lukt, natuurlijk weer heel zwaar.

Maar ik vond het proces van IVF qua spuiten van hormonen en de punctie en de terugplaatsing en de wachtweken erg meevallen ( nou ja, de wachtweken ... hmmm, wel moeilijk!!!).

Maar ik zag er bij het begin van IVF veeeeeel meer tegenop. En wat ik er fijn aan vond, is dat je wèl weet dat als je embryootjes hebt, al die stappen daarvoor dus al goed gegaan zijn. Dan komt het daarna weer aan op de volgende, ooooo zo mysterieuze helaas, stap: de innesteling.

En het kan dus zomaar in 1x lukken.

Het wordt denk ik wel steeds zwaarder als een poging niet gelukt is. En die daarna bv. ook weer niet. Dan wordt het denk ik loodzwaar.

Maar ja, er is geen andere weg als je tenminste kindjes wilt. Ik vond de 3,5 jaar dat ik nu bezig ben loodzwaar. En ben o zo gelukkig dat het voorlopig heel goed gaat. En ik hoop voor iedereen dat ze dat ook mogen meemaken.

Heel veel succes, hou vol, en geloof in je oerkracht.

groetjes, niki