Ga naar inhoud

Net zwanger.... niet te geloven

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel veel plezier morgen bij de 20 weken echo Pien!

Ben je inmiddels al een beetje hersteld van de jetlag? En gewend aan het nederlandse weertje?

Liefs Diana

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thanxxx Diana, begin nu best wel zenuwachtig te worden.. als alles maar goed is enzo..

De jetlag heeft mijn afweer aangetast denk ik want ik lig nu met griep in bed, beetje koortsig, snotterig en alles doet pijn... Net even eruit geweest om te douchen maar ik ging zowat van mij stokje.. ben er dus maar weer ingekropen..

Gelukkig heb ik een laptop!

Liefs,

Pien

Geplaatst

heee... vervelend zeg, van die griep! Hoop dat je je snel beter voelt.

Kan me voorstellen dat je beetje zenuwachtig bent over de echo morgen. Ze gaan alles tenslotte goed nakijken. Maar zal wel loslopen, joh! Die kleintjes van ons hebben al zoveel moeten doorstaan, die zijn bere sterk en gezond.

Leuk dat je morgen ook weet wat het gaat worden!!

Geplaatst

Heeeee hallo!

Nou ik ben weer terug uit het ziekenhuis hoor! Was wel een hele onderneming want ben nog steeds heel brak en nu dan ook maar meteen mijn bedje weer ingedoken..

Alles was prima, kleine zag er goed uit en lag lekker te spartelen! Hebben echt genoten van de mooie beelden... Heb alleen een vleesboom aan de voorkant in mijn baarmoeder welke ervoor zorgt dat ik de kleine iets minder duidelijk voel en waarvan ze tegen de tijd dat ik ga bevallen nog een keer moeten checken of deze niet in de weg zal zitten tijdens de bevalling...

EN... we weten wat het is! Was erg verrast en merken nu echt dat het wel heel leuk is om te weten wat je in je buik hebt... Het wordt echt heel echt zo! Kunnen nu serieus en gericht over de naam na gaan denken..

Ga het hier misschien nog wel vertellen... ben er nog niet helemaal uit..

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Wat heerlijk dat alles goed is. Wat moet dat een fijn gevoel zijn en je weet het geslacht. Wouw! Lijkt mij ook zo bijzonder, en of je er dan nog bewuster van kunt genieten. Heerlijk! Wel balen van die vleesboom. Die dingen kunnen geloof ik wel vervelend zijn. Je wist niet dat er eentje zat?

Geniet van vandaag. Ik wil het geslacht, denk ik, wel aan jullie vertellen alleen dan wel in een privéberichtje. Er zijn mensen die weten dat ik actief ben op dit forum, vandaar.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hela!

Wat fijn dat alles goed is en de kleine het naar zijn/haar zin heeft in je buik. Dat spartelen en salto's maken blijft zo mooi om te zien, he!

Wist je dat al, van die vleesboom? Of hebben ze dat nu tijdens deze echo ontdekt? Hoop dat het niet in de weg zal gaan zitten tijdens de bevalling. Nog een keer checken betekent nog een keer een echo ;-) Dat is wel weer mooi meegenomen.

Je was erg verrast... hmmm... blij verrast?? Dan is het vast een meisje :icon_biggrin:

Geplaatst

haha, Nora, we hebben tegelijk zitten typen en zowat dezelfde berichtjes achter gelaten!

Goed idee, van dat privéberichtje. Dan houden we het onder ons. Ik ben voor.

Geplaatst

Oooh, hihihi, ik zie het.

Dan spreken we dat af. Ik moet het straks tenslotte echt kwijt, en misschien is dan de kans dat we ons verspreken enzo kleiner als we het met elkaar delen!

Ik heb maandag 10 nov. de echo! Volgende week woensdag langs de kinderopvang waar we graag bij willen. Weten jullie iets over de heersende wachtlijsten?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Ik heb maandag 10 november ook de 20-weken echo!

Kinderopvang heb ik ruim een maand geleden al moeten regelen. De wachttijden hier in Amsterdam zijn enorm. Hoe sneller je je kindje inschrijft, hoe beter. Ik heb me dan ook bij wel 5 of 6 verschillende instanties ingeschreven.

Stuur je zo een PB-tje!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik heb me met 10 weken al ingeschreven bij het kdv waar Thijs ook altijd geweest is en nu naar de BSO gaat, dat scheelt bij een tweede kind krijg je voorrang, maar ook dat is geen garantie hoor! Het valt me wel op dat iedereen hier over in de stress zit maar dat uiteindelijk de meesten toch wel op tijd een plek hebben...

Geplaatst

Zo oeps, dan ben ik wel een beetje erg laat. Ik hoop dat de lijsten in Dordrecht minder lang zijn. Ach, er is altijd wel iets op te vinden. Mijn familie woont heel erg in de buurt. Maar het lijkt me zo fijn om binnen te komen bij de opvang naar keuze. Je moet tenslotte wel een goed gevoel hebben over een locatie. Jaaaaa, ik las over de voorrangsregels. Het zijn er heel veel! En nieuwelingen eindigen helemaal onder.....balen!

Groetjes, Nora.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee meiden!

Spannend hier hoor met al die dames op springen haha... Hier even een berichtje van een blije pien.. Was al sinds de vakangtie niet fit en het werd eigenlijk steeds erger, moe moe moe en steeds weer buikpijn.. moeilijk aan te geven waar de pijn precies zit en het werd erger als ik druk in de weer was dus dacht eigenlijk aan bekkenpijn of bandenpijn ofzo..

Maandag was ik van plan een afspraak bij de VK te maken en toen bedacht ik me dat het toch wel handig was eerst even mijn urine na te laten kijken... en wat blijkt... heb mega blaasontsteking! Meteen een stevige antibiotica kuur meegekregen en ik voel me nu, 2 dagen later al zoooo veel lekkerder! pijn is minder, heb meer energie en voel me gewoon veel fitter... Ik denk dat ik achteraf al wel 3 of 4 weken ermee heb gelopen...!

Hoop dat ik nu me zo blijf voelen!

Liefs Pien

Geplaatst

Vreemd hoe dat zit, he, met blaasontsteking en zwangerschap. Alle normale signalen zijn er niet (brandende pijn bij plassen etc), maar eerder die vage klachten. Klachten waar je dus blijkbaar weken mee rond kunt lopen voordat je er achter komt wat het is. Maar gelukkig nu aan de antibiotica en hopelijk snel weer helemaal de oude!

Dacht ook dat ik blaasontsteking had toen we in Boston waren. Zelfs nog naar het ziekenhuis daar geweest, urine moeten inleveren en op kweek gezet. Bleek toch vals alarm gelukkig.

Maar hoorde van Susan, bij wie we waren en die dus ook zwanger is, dat het in de VS de normaalste zaak van de wereld is om bij elk (!) bezoek aan de vk je urine te laten nakijken. Doen ze standaard. Blaasontsteking schijnt heel vaak voor te komen...

Maar gelukkig dat je je nu weer beter voelt. Houden zo!

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Fijn dat je erachter gekomen bent... Scheelt weer heel veel energie, en die heb je hard nodig om lekker zwanger te zijn!

groetjes, niki

Geplaatst

Pien,

Hoe gaat het nu met de blaasontsteking?

Is het al minder geworden? Of zelfs misschien wel over?

En hoe gaat het verder met je?

Liefs Diana

Geplaatst

Hee meiden,

Het gaat op zich wel hoor, maar ben nog steeds niet helemaal opgeknapt.. Blijf wat buikpijn houden enzo... ach ik heb nog 2 dagen antibiotica en dan moet ik het weer laten controleren... we zullen het zien... voel me gelukkig wel weer wat fitter...

Heb van de week wel de eerste babykleertjes gekocht, zoooo leuk, ben bang dat het hek van de dam is.. Zijn nu ook de zolder aan het verbouwen, daar gaat Thijs slapen dus heb twee kamers in te richten straks, leuk!

Liefs Pien

Geplaatst

Heee meiden,

Vandaag weer urine laten controleren en de blaasontsteking is nog niet weg... Was er al bang voor want heb ook nog steeds buikpijn, moet nu morgen weer inleveren bij de huisartsenpost want ze gaan het op kweek zetten om te kijken welke bacterie het is.. We zullen het zien..

Vandaag ook weer bij de vk geweest, alles ok, baarmoeder staat wel erg hoog (op 28 weken terwijl ik 23.5 ben) dus moet volgende keer waarschijnlijk glucose test doen, heb ik weinig zin in....

Liefs,

Pien

Geplaatst

He bah, vervelend dat de blaasontsteking nog niet over is. Is dan waarschijnlijk een ander soort bacterie. Heb al jaren last van blaasontstekingen, dus weet een beetje hoe het is en voelt. Hoop dat ze er snel achter komen welke bacterie het is en je dan een kuurtje kunnen geven die wel aanslaat.

Hoezo wordt er op glucose getest als je een hoge baarmoeder hebt? Is er een verband? Kan me voorstellen dat je daar inderdaad niet op zit te wachten... wannneer moet je weer naar de vk?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Pien,

Wat vervelend van de blaasontsteking. Wat voel je dan eigenlijk? Ik dacht namelijk dat ik het zelf ook had, had zo'n raar, zwaar gevoel in mijn onderbuik en moest heel veel plassen, maar mijn urine blijkt helemaal schoon. Nu is het gevoel ook weer helemaal weg. Misschien dat de kleine op m'n blaas lag ofzo? Anyway, ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

Vonden jullie de gladheid van dinsdag ook zo eng? Ik schrok me rot toen ik 's ochtends met de hond naar buiten stapte. Ik ben heel rustig en op het gemak naar m'n werk gereden. Rotweer!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Heee meiden,

Is inderdaad wel erg irritant hoor, ik voel me gewoon een beetje ziekig en heb een zeurende pijn in mijn onderbuik...

Ik heb eigenlijk nooit blaasontsteking behalve als ik zwanger ben, de vorige keer wel een keer of drie (toen werd het nog standaard iedere keer gecontroleerd omdat mijn huisarts de controles deed).

Doordat mijn baarmoeder al zo hoog staat bestaat het vermoeden dat het kindje ook groter is dan de termijn, en dat is blijkbaar een indicatie voor die test.. ach.. ik geloof het niet zo.. de vorige keer was hetzelfde verhaal, vlgs mij valt het wel mee..

Liefs Pien

Geplaatst

Hé Pien, jammer dat het niet zo snel opknapt nog. Wat kan helpen, je kan het proberen, is pompoenpitten kauwen, cranberrysap (beetje verdunnen want heel zuur), en je hebt ook blaaskruidenthee.... Wie weet helpt het de last iets te verlichten....

groetjes, niki

Geplaatst

ok thanxx die thee ga ik zoeken, cranberry sap had ik al geprobeerd maar daar krijg ik vreselijk maagzuur van en dat vind ik net zo irritant als die buikpijn (zo niet erger haha)

Groetjes!

Geplaatst

Er zijn ook cranberry tabletten. Als je daar de extra sterk van neemt, en 4-6 per dag slikt gedurende de ontsteking, dat hielp mij wel altijd om de ergste ontsteking te onderdrukken. Zeker als je regelmatig last hebt gewoon door blijven slikken (2 per dag) gedurende de zwangerschap.

Die sap is inderdaad heeeeel erg zuur. Wel heel goed, maar kreeg het ook amper doorgeslikt ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden