Ga naar inhoud

Net zwanger.... niet te geloven

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanwege het feit dat ik veel en vaak blaasontsteking had in het verleden slik ik al jaren cranberrytabletten/-capsules. Het helpt goed, ik heb zelden meer blaasontsteking.

Na de tp was ik voor de zekerheid gestopt met het nemen van die -tabletten, omdat er op het potje staat dat het tijdens zwangerschap en geven van borstvoeding niet gebruikt mag worden?!

Verschilt dat van soort tot soort dan?

Ik wil dat wel graag weten, want dan kan ik de juiste soort halen en het blijven gebruiken. Heb zo'n hinder gehad van blaasontstekingen in het verleden dat ik er veel voor over heb om het te voorkomen... Ben dus benieuwd...

• 4 weken later...
  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee meiden,

hier weer even een updeetje van mij. Woensdag naar de VK geweest en alles helemaal prima!

Aanstaande maandag gaan we een pretecho laten maken, ben heel benieuwd!

Nu gaat het minder, lig ziek op de bank met voorhoofdholteontsteking, koorstig, snotterig, hoofpijn, oorpijn en keelpijn... Heel triest. Man en kind toch maar naar kerstdiner bij mij moeder gestuurd, dus nu op de bank en net een prakje macaroni opgewarmd.. wat een feest...:drink:

Ach... gaat wel weer over!

Hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad?

Liefs,

Pien

PS heb buikfoto´s gemaakt maar heb even geen puf om camera aan te sluiten etc.. maar ehh... komt er aan hoor!

Geplaatst

He meis,

Dat klinkt niet heel gezellig zo... wat sneu dat je uitgerekend nu je zo ziek voelt. Heel veel beterschap!

Wel fijn om te horen dat alles met de kleine goed gaat. Dat is toch weer een geruststelling. Dus de iets te grote baarmoeder een tijdje terug heeft verder geen consequenties? Alles ligt nu weer mooi op schema?

Wat leuk, een pretecho! Enjoy!

Ik ga volgende week bellen voor een algehele buikecho, ivm mijn nier. Toch wel benieuwd en belangrijk om te weten waar die heen is gegaan. En dan zien we onze kleine hopelijk ook nog even.

Kerstdagen waren leuk. Naar de families. Nu nog maar 1 kleinkindje aan beide kanten en volgend jaar 1 bij H's familie erbij en 2 aan mijn kant erbij. Leuk hoor! Zal er niet rustiger op worden ;-)

Pientje, doe het rustig aan en word snel beter. En ben heel benieuwd naar je buikfoto's!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek,

Nee hoor, buik is nog steeds hoog, maar volgens de verloskundige hoog en smal...haha.... kan het smalle element nog niet helemaal ontdekken, maar goed! Bloedsuiker was wel prima dus hoef gelukkig geen glucose tolerantie test te doen want dat lijkt me vreselijk... Zal straks even stoeien met de buikfoto´s, kijken of ik ze geplaatst krijg...

Liefs,

Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Hoe was de pretecho? Genieten toch?!

Wel sneu dat je met Kerst niet lekker was. Ik heb schandalig veel gegeten en genoten van alle aandacht die ik krijg. Mijn moeder staat te trappelen om haar tweede kleinkindje te begroeten. Mijn schoonouders hebben er al veertien, al vinden ze het geweldig dat ik nu met een dikke buik rondloop. Ik ook trouwens! Al merk je dat het wel iets zwaarder begint te worden. Maar ach, tot nu toe niet veel te klagen.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Heee meiden,

pretecho was erg leuk ware het niet dat ik behoorlijk ziek ben... was ik al vanaf de kerst en maandag toch maar naar afspraak gegaan maar was niet echt lekker met mij koortsige hoofd... wel mooi beelden, dus zal ze snel inscannen en plaatsen (weet nu eindelijk hoe het moet!)

Verder al de hele week voor 90% van de dag in bed, heb voorhoofdholte ontsteking, bijholteontsteking en een virus op mijn luchtwegen en het wordt nog nauwelijks beter... was al weken aan het kwakkelen en ben bang dat dit de nekslag voor mijn weerstand is... al 2 keer bij de hA geweest maar die kan, omdat het een virus is, weinig betekenen maar wil me wel in de gaten houden uiteraard... jaren geleden dat ik zo beroerd ben geweest.. geen pretje met die megabuik... hoesten doet pijn, niezen doet pijn, snuiten doet pijn... heb erge medelijden met mezelf!

Kom snel weer buurten als ik wat meer puf heb!

Voor idereen in ieder geval een prachtig en gezond 2009, met veel zwangerschappen en baby´s!

Kus,

Pien

Geplaatst

Foto-HV4KXJ8L.jpg

Volgens mij kan je het hier beter op zien.. was een hele leuke ervaring, en een heel vertrouwd en herkenbaar snoetje! Zoo schattig! Ik heb er zin in!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wat een mooie foto/echo... heerlijk

Heel veel beterschap hoor, goed rusten en je goed laten verzorgen !!!

Sofie

Geplaatst

echt super mooi plaatje, wat een heerlijk snoetje. je ziet nu al hoe je kleine eruit gaat zien (een hartediefje), gaaf hoor!

Voel je je weer iets beter? Erg vervelend dat je zo ziek bent. En al zo lang en zo heftig. Hoop dat je je snel beter voelt!!

Geplaatst

Schitterende foto Pien!

Ik hoop dat je toch wel goed van de 3d echo hebt kunnen genieten ondanks je zieke hoofdje.

Heel veel beterschap!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Heee meiden,

inderdaad een mooi plaatje he... Ben er ook heel blij mee... het gaat verder nog niet goed met mij... ben nog steeds erg beroerd, dacht vanmorgen weer eens als gewoon op te kunnen staan, maar na douchen en aankleden was het alweer over, ik ben bijna flauw gevallen... Toch maar weer naar bed, en vanmiddag weer niet van de bank af geweest... Baal er nu echt van, ben nu al 9 dagen ziek, en ik begin de moed een beetje te verliezen... Ik wil maandag heel graag weer aan het werk, maar dan moet ik morgen toch echt een stuk beter zijn en daar durf ik bijna niet meer op te hopen... echt shit dit...

Liefs,

Pien

Geplaatst

Hee meiden,

hier weer even een updeetje van mij, helaas nog steeds vanuit bed. Ben nog steeds erg beroerd dus vanmorgen toch weer naar de dokter gegaan. Heb nu toch maar antibiotica gekregen, we zullen zien of dit me wat gaat helpen.. Heb me er al een beetje bij neergelegd dat werken voorlopig nog even niet gaat lukken, maar dat is wel lastig, ik had nog zoveel willen doen voor mijn verlof en de tijd begint nu wel te dringen... Niks voor mij.. zo lang niets doen... ik word er ook niet echt gezellig van zeg maar...

Tot snel

Liefs Pien

Geplaatst

Pien,

beterschap toegewenst! Eigen gezondheid en die van de kleine gaat toch voor op werk hoor. De enige(n) voor wie jij echt onmisbaar bent is kind- en vriend/manlief. Sterkte.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

he meis,

wat vervelend dat je nog steeds zo ziek bent. heb al moeite met een dag of 2, laat staan 10... kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, met ziek zijn en je beroerd voelen. hoop dat de antibiotica aanslaat!

ben het met Steph eens, eerst maar eens beter worden voordat je je zorgen moet gaan maken over je werk.

liefs,

Mariek

Geplaatst

hi pien,

meisje ik weet dat dat soms moeilijk is maar niet aan werk denken hoor

loslaten, de boel draait daar ook zonder je (heb ik zelf geleerd) en jij moet nu vooral beter worden en aansterken voor jou en het kleintje.

dus rusten is de boodschap ;)

Geplaatst

Ja mamma´s !...... haha ......ik zal rustig aan doen hoor, heb mijn lesje geleerd, heb iets te lang stoer doorgelopen de afgelopen tijd en daar betaal ik nu de prijs voor...

En bedankt voor jullie steun!

Liefs,

Pien

Geplaatst

He bah Pien, wat naar voor je. Ik houd het er helemaal niet van, niks doen. Je wordt er zo lamlendig van, maar ja, als je lichaam aangeeft dat het even nodig is.....gewoon doen! Beterschap. Balen jullie trouwens ook zo van het weer? De winter is nog nooit zo streng geweest nu we met een dikke buik rondlopen. Doodeng.

Ik kreeg gisteren weer op mijn sodemieter van de gyn omdat ik al 11 kilo ben aangekomen. Volgens hem verdubbeld dit gewicht in de laatste 10 weken. Ik ben nu helemaal gestopt met snoepen (wat erg!) en hoop over 2 weken amper te zijn aangekomen. Kijken wat ie dan te zeggen heeft!

Oh ja, Pien, superfoto trouwens van de kleine. Ik zwijmel ook nog steeds bij mijn 3D plaatjes. Ik zal er binnenkort ook eens plaatsen.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey Nora,

Niet te krampachtig doen hoor, over je gewicht! Ieder groeit op zijn eigen manier en tempo en zolang je niet extraam loopt te snaaien moet je je echt geen zorgen maken.. Ik ben de vorige keer ook flink aangekomen (ik geloof 23 kg) en daarvan het overgrote merendeel in de eerste helft.. De laatste 5 weken ben ik de vorige keer zelfs helemaal niets meer aangekomen.. En binnen 6 mnd was het er allemaal weer af. Dat soort vuistregeltjes zeggen echt niet zoveel. Ik zit trouwens al op 15 kg en Mariek op 13 geloof ik dus je mag trots zijn!

Hier vandaag een ietsiepietsie beter geloof ik.. Of wil ik dat gewoon zo graag... ach... het begint te wennen!

Ben heel benieuwd naar jouw echo foto's!

Liefs Pien

Geplaatst

He Nora, Pien,

Ik ben de grootste koukleum aller tijden, inclusief wintertenen en al. Normaal gesproken zou ik me diep elledig voelen met dit weer. Echter, nu ik zwanger ben.. nergens last van! Ben stukken warmer, heerlijk. En draag thuis van die lelijke Uggs en die zijn, samen met mijn snoogle, de beste koop geweest tot nu toe. Heerlijk warme voetjes.

Ik zou me niet te druk maken over die 11 kilo, Nora. Tenzij er medische redenen voor zijn dat jouw gewicht laag moet blijven. Ik ben al 15 kilo aangekomen. Houd best veel vocht vast en heb veel vruchtwater. Eet verder gewoon gezond. Wel iets meer dan normaal, maar heb ook meer trek dan normaal (en at normaal eigenlijk te weinig). Ik heb juist weer gelezen ergens dat je in de laatste 3 maanden nog ongeveer 6-8 kilo aankomt. Goed, gaan we dus allebei (en Pien ook, volgens mij ;-)) over de 20 kilo heen, but who cares?? Irene van de Laar kwam iets van 25 kilo aan, en Uma Thurman 30 kilo. We zijn geen uitzondering hoor. En het gaat er echt wel weer af.

Ben heel benieuwd naar jouw 3D plaatjes!

Geplaatst

Ja, ik weet het. Het is alleen zo irritant als een gyn je constant op je gewicht aanspreekt terwijl je weet dat anderen (verloskundigen en jonge gynaecologen) er helemaal niet moeilijk over doen. Ach, meteen een goed moment om te stoppen met snoepen, da's in december namelijk best wel erg geweest.....

Ja, hebben jullie dat ook, dat lekkere warme gevoel. Voorheen lag ik in de winter mijn voeten warm te wrijven (met sokken aan!!) in bed. Daar is nu totaal geen sprake van. Heerlijk!

Marieke, ga jij nog voor een 3D echo?

Liefs van Nora.

Geplaatst

Ja dat is idd de ouderwetse benadering vlgs mij! Ik moet zeggen dat ik ook verbaasd was dat ik bij de VK ook op weegschaal moest... En ik krijg ook iedere keer te horen... Jeetje het gaat wel hard hoor.... en probeer me er dan vervolgens niet teveel van aan te trekken... snap dus wel hoe het voelt hoor... ! Maar... we laten ons niet gek maken en beginnen gewoon een nieuwe topic in april ofzo getiteld: IVF moeders vallen af!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden