Ga naar inhoud

Net zwanger.... niet te geloven

Aanbevolen Berichten

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi allemaal,

Merk nu echt dat ik steeds meer kan genieten en de zorgen wat minder worden. Tegelijkertijd voel ik me wel erg beroerd... Misselijk en zoooo moe... lekker handig nu met alle drukke voorbereidingen voor de bruiloft..

Vandaag mijn trouwjurk weer gepast, die zit gelukkig nog prima en hoefde niet uitgelegd te worden haha... het was er wel erg warm en van zolang staan werd ik helemaal flauw... ging bijna van mijn stokje! Vanavond voor de verandering maar weer eens erg vroeg naar bed...

Liefs,

Pien

Geplaatst

Tja.....

Ik hoop dat je je op de dag van de bruiloft energiek en goed voelt!!!

Fijn dat de jurk nog paste! Was ie in het wit ook mooi?

Groetjessssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Mooi een goede echo, gefeliciteerd. En nu gaan genieten.

Geplaatst

He Pien,

Zo'n echo werkt echt geruststellend, he. Kijk nu alweer uit naar de volgende!

Super dat de jurk goed zit. En nu voor het eerst in het wit gezien, toch? Hoop voor je dat je op de dag van de bruiloft je helemaal fit voelt en vollop kunt genieten!

Ben momenteel ook de hele dag en nacht door misselijk en beroerd... :sick: en zo vreselijk moe. Voel me echt een dweil. Nul energie. Hoop voor ons beide dat deze fase snel voorbij gaat.

:bye:

Mariek

Geplaatst

Hey Pien,

Gaat het nog een beetje met de laatste voorbereidingen?

Zal echt niet makkelijk zijn als je energielevel erg laag is en je nog zoveel moet doen! Petje af voor je hoor!

Beviel de jurk goed in het wit? Toch wel even wat anders als je het in zwart hebt gezien denk ik.

Succes met alles.

Liefs Diana

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey Pien!

Hoe was je echo?

Heb weer even een beetje bijgelezen. Ik zie dat je getrouwd bent, gefeliciteerd!!

Hopelijk lukt het bij mij deze keer ook, en dan kom ik jullie achterna hoor!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Alles zag er prima uit, kleine druktemaker van 3.5 cm waar alles aan bewoog, armpjes, beentjes, hoofdje... Zooo leuk om te zien! Ook het hartje gehoord en toen kwamen de tranen, dat is toch het mooiste geluid wat er is!

Nu een afspraak maken bij de verloskundige, in het ziekenhuis hoeven ze me alleen nog terug te zien voor de 20 weken echo eind oktober en dan weer vanaf 36 weken... voor de bevalling.... brrr.... het zweet brak me uit toen we het daar vandaag over kregen... zit toch nog wel een beetje trauma daar hoor...

Ach... we hebben nog even!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wat heerlijk dat alles goed is. Ik vond de tweede echo ook zeer indrukwekkend. Het begint nu echt een beetje werkelijk te worden. En aan de bevalling denk ik nog niet, hoor! Eerst genieten van de zwangerschap!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Wauw, Pien, gaaf dat alles oke was! Tja, ik begon van de zenuwen te lachen toen ik het hartje voor het eerst hoorde kloppen! En eh... het gevolg was een hard en vervelend geluid! Hihihihi!

Maar gewoon lekker nagenieten van die mooie beelden!!! Bij mij leek de kleine heerlijk in dromeland te liggen bij de laatste echo in het ziekenhuis.

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Een druktemakertje, wat leuk! Dat is toch wel het voordeel van iets later de echo's hebben. Mijn kleine uk lag óf lekker te slapen óf was nog te klein om echt bewegelijk te zijn. Maar hoop dat volgende keer ook te mogen zien. Lijkt me zo bijzonder. Ben jaloers op je :icon_rabbit:

Geplaatst

Hey Pien,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jij ook zo'n druktemaker in je buik hebt, bij mij precies hetzelfde vandaag.

En wat fijn dat je nu al naar de verloskundige mag!

Groetjes,

Leeuwtje

Geplaatst

Hey Pien,

Hoe gaat het met je? Gaat de zwangerschap goed? en hoe voel je je? Nog last van kwaaltjes of begint het te minderen?

Heel goed nieuws dat je naar de VK door mag! eventjes lekker uit de MMM vandaan.

Liefs Diana

Geplaatst

:toothy4: 12 weken, Pien!! Het eerste trimester zit er al weer op! Op naar een heel fijn, misselijk-vrij, energiek 2e trimester!

Hoe voel oe vandaag?

Geplaatst

Jaa jij ook gefeliciteerd!

Vandaag een mindere dag, maar de rest van de week ging redelijk... de goede dagen krijgen langzamerhand de overhand!

Morgen weer werken bleeeh.. heb geen zin..

Groetjes!

Geplaatst

Pien, hoe was het bij de verloskundige? De kleine nog gezien of gehoord?

Ik heb een doppler gekocht dus kan nu wanneer ik wil het hartje van mijn ukkie horen. Het was vrijdag even zoeken, maar het was helemaal geweldig toen het lukte! Wat een ritme, super! Ik heb het een paar keer gedaan, maar wacht nu even tot volgende week als ik weer bij de gynaecoloog mag komen. Even navragen of het allemaal wel mag.....

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hi meiden,

was leuk bij de verloskundige, inderdaad het hartje weer even gehoord, blijft een mooi geluid. Mijn baarmoeder zit al erg hoog, en kan je dus al goed voelen... verder veel vragen beantwoord etc..

Groetjes!

Geplaatst

Wat goed dat je een leuke VK hebt getroffen, is toch wel heel belangrijk nietwaar.

Heerlijk ook dat geluid van het hartje he?! Ik kan er ook nooit genoeg van krijgen.

Liefs Diana

• 1 maand later...
Geplaatst

Pien,

Ik las in het topic van Mariek dat je weer terug bent van vakantie.

Welkom terug in het koude nederland. Hoe is je vakantie geweest, lekker uitgerust en genoten?

Hoe gaat het nu met de zwangerschap? Voel je je goed? Groeit je buik al lekker?

Liefs Diana

Geplaatst

Hi Meiden,

Brrrr moet echt wennen... Ik vind het maar koud hier, niet geholpen door het feit dat de verwarmingsketel niet aan wil slaan en het hier dus echt koud in huis is! De jetlag begint nu ook echt parten te spelen, vanmorgen toen de wekker ging voelde het echt aan als midden in de nacht!

Zit dus lekker in mijn joggingbroek onder een fleecedekentje op de bank te werken.. al die emails door te ploegen.. pfff.... wilde dat ik nog op het strand lag... of door disneyworld liep... zooo leuk!

Verder gaat het prima hoor, buik is al net enorm als tijdens mijn eerste zwangerschap.. zal binnenkort echt eens een foto maken.....! Verder weinig last op het moment, dus das erg lekker!

Jij schiet nu echt op Diana! Spannend hoor! Lekker met verlof? Kamertje klaar enzo?

Wij moeten ook nodig aan de gang, we gaan op zolder een slaapkamer laten bouwen voor mijn oudste zodat de baby naar zijn kamer kan... de tijd gaat in ene best snel....! Mag ook wel eens een wagen gaan bestellen... we krijgen van mijn schoonouders een nieuwe, hebben we gekozen als huwelijkscadeau aangezien de vorige zo intensief gebruikt is dat hij er echt niet meer uitziet!

Donderdag 20 wkn ech... zoooo spannend!

Groetjes allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad. En spannend hè die 20 weken echo... Wil je weten wat het gaat worden? groetjes, niki

Geplaatst

Ja ik wil het heel graag weten.. Als het aan mij lag zou ik er ook heel open over zijn maar heb manlief moeten beloven dat we het niet verder gaan vertellen.. Ach... Het forum telt niet toch? Moet het toch ergens kwijt kunnen!

Ga nu lekker slapen, kijken of ik eindelijk weer eens van die jetlag af ben..

Groetjes!

Geplaatst

Het is wel leuk hoor dat niet verder vertellen. En ookal neem je je dat voor, moet je nog maar achteraf horen of het je gelukt is. Ik ben ook heel benieuwd of mensen het intussen allang weten omdat ik mezelf ongemerkt genoeg heb versproken. Zowiezo weten een paar mensen het al omdat we ons echt hadden versproken. Maar dat is wel charmant!

groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden