Jump to content

Begonnen met decapeptyl,nog steeds niet ongesteld.

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,ik zit nu op cyclusdag 34 en ben nu 13 dagen aan het spuiten met decapeptyl.

Ik ben nog niet ongesteld geworden,nou word ik dit ook niet uit mijzelf.

Mijn arts zei vandaag dat de deca ook je ongi opwekt..

Nu moet ik een week langer met de deca doorspuiten en hopen dat ik nog ongi ga worden..

Zijn er meerdere mensen die niet ongi werden tijdens de decapeptyl??

Hoe is dat toen opgelost??

Liefs Gwenn

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Gwenn, wat lastig dat je nog niet ongi bent. Moet je alleen maar meer spuiten wat natuurlijk vervelend is!

Ik ken dit zelf niet, heb 1 afgebroken poging gehad waarbij ik idd na 9 dagen ongesteld werd zoals het hoort. Begonnen op CD 21.

Nu ben ik net weer begonnen met deca...

Hoop dat iemand je meer kan vertellen!

Succes meis!

En hoe is de uitgangsecho gegaan vandaag?

Liefs, Daantje

Posted

Bedankt Daantje voor het reageren..

Ook vervelend een afgebroken poging!!!Succes met deze poging!

De echo wees niet veel uit,linkereierstok is niet zichtbaar en rechts heeft ie verder niks van gezegd.

Ik had niet mijn eigen arts en deze was nogal stug.

Volgende week heb ik weer een echo bij mijn eigen arts en dan zal ik het wel even met haar over hebben.

Ik hoop ook dat er meerdere zijn die dit hebben gehad!

Liefs gwenn

Posted

Oh hihihi, ik had mijn zin er ook later bij gezet dus dacht dat je hem niet gelezen had.:shootme:

Hmmm, wel een beetje jammer dat je nu niet veel bent opgeschoten.

Op naar volgende week dan maar en hopen dat je snel ongi wordt!

Liefs, Daantje

Posted

Hey Gwenn,

Had het al ergens bij een ander topic staan, maar ik moest eerst ook nog aan de pil. Net voordat ik ging stoppen met de pil moest ik beginnen met het spuiten van de decapeptyl. Ik vloeide de hele tijd al ietsie tijdens het pilgebruik (oud bloed) en na een paar dagen met de pil te zijn gestopt, werd ik ongesteld.... Maar dus meer van de pil dan van de decapeptyl.......

Hopelijk komt het snel los!

Groetjesssssssssssssssssss

Posted

Hildever ik heb het korte protocol geen pil dus..

Ja hopelijk komt het snel,we wachten maar af..

maar lief dat je hier ook reageerd!!!

XXXXX

Posted

Hoi Gwenn,

Ik heb hetzelfde gehad, maar moest toen, naast het doorspuiten met deca, ook nog primolut slikken. Dit was een kuur van 7 dagen en toen werd ik ongesteld en mocht ik met Gonal-f beginnen.

Ik snap je ongeduld, dat had ik ook: nog een week langer wachten.. pfff! maar uiteindelijk kwam het allemaal goed. Hopelijk komt het toch snel door en kan je snel verder met de kuur!

Veel succes en groetjes,

Bees

Posted

Hoi,

Inmiddels al ongesteld geworden?

Ik was ook een paar dagen later ongesteld dan normaal. Heb de deca dus gewoon een week langer doorgespoten. Kwam wel vaker voor zei de arfts. Ik zou me dus geen zorgen maken! Volgende week bij de echo kunnen ze zien hoe dik je baarmoederslijmvlies is.

Je kan trouwens ook zwanger worden tijdens gebruik van deca...

Posted

Hoi hoi bedankt voor jullie antwoorden,nee hier geen ongi te bekennen,voelt ook niet alsof het eraan zit te komen.

meestal heb ik geen cyclus,altijd dmv primolut,provera of duphaston opgewekt.

Ik denk dat ze me dat woensdag ook voor gaat schrijven(tenminste dat hoop ik)..

Zit nu op dag 36 maar heb wel cyclussen over de 70 dgn gehad..(of helemaal niet).

Ben benieuwd woensdag wat ze gaan zeggen!!!

Zwanger ben ik niet hoor want we hebben nauwelijks geklust hihi:icon_rabbit:

Liefs gwenn

Posted

hoi gwenn

Ik heb 4 weken deca gespoten, maar werd niet ongesteld en heb toen provera erbij gekregen maar nog geen ongi. Ze waren toen bang dat ik niet reageerde op de deca en dan zouden we met deZe poging moeten stoppen. Voor alle zekerheid hebben ze toen bloed geprikt en die waardes waren prima, ik mocht toen alsnog met de puregon beginnen.

heel veel succes gwenn

groetjes annemie

Posted

Dank je annemie voor je antwoord..

Ik heb ook een keer niet op puregon gereageerd,maar toen zat ik nog met de IUI behandelingen.

Het lijkt erop dat mijn ongi eraan komt..

Nu nog even afwachten of het doorzet,pfff gelukkig..

Nu wel even een domper,onze arts belde net en wilde dat mijn man opnieuw een zaadonderzoek deed.

Terwijl afgelopen woensdag de arts nog zei dat het goed genoeg was voor IVF.

maar dat was weer niet mijn eigen arts..

Hoop dat we wel door kunnen gaan nu..

XXXXXXX

Posted

Hoi Gwenn,

Als het niet goed genoeg is voor IVF heb je toch nog een grote kans voor ICSI?

Dan kan je gewoon doorgaan want daar is de procedure niet anders voor.

Ik duim voor je dat je snel met stimuleren mag beginnen!

Groetjes, Mari

Guest marianne
Posted

Hoi Gwenn,

Vervelend dat je niet ongi wordt. Zo wil je het niet worden, en dan wil je het worden dan wordt je het niet.

Ik moest de afgelopen maand aan de microgynon. Werd niet ongesteld, uiteindelijk maar gebeld. Dag erna komen voor echo en bloedprikken. Dat leek goed, en mocht alsnog beginnen met decapeptyl en dag erna met puregon. Heb 5 dagen puregon gespoten en afgelopen woensdag de punctie gehad. Morgen terugplaatsing. Dus soms loopt het allemaal soms niet volgens protocol.

En wat ivf betreft. Bij ons was het zaad ook niet altijd even goed. Dat bleek tijden de iui's. Wij hebben de afspraak kunnen maken ivf, maar bij minder zaad icsi. En het laatste hebben we deze week gehad.

Voor jou persoonlijk maakt het niet uit, misschien de wachtijden langer??

Sterkte met alles in ieder geval!

Groetjes, Marianne.

Posted

Hoi jullie hebben gelijk hoor ICSI kan ook nog.

maar ik had de uitslag gehoord vd arts en bleek dat 95%al niet goed was..

Dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte als er nog maar 5% wel goed is,maar voor ICSI heb je in principe natuurlijk maar een paar zaadjes nodig.

Voor ons maakt het niks uit hoor welke behandeling,zolang we gewoon door kunnen gaan ben ik blij..

Dank je Mari,jij ook veel succes en spannend volgende week,ik ga voor je duimen hoor!!!!!

marianne hoe ging de punctie,viel het mee of tegen???

Lijkt me wel eng hoor..

ga natuurlijk ook voor jou duimen!!

Hoeveel embryos laten jullie terug plaatsen(als je het geluk mag hebben natuurlijk om keuze te maken)?

Liefs gwenn:notworthy:

Posted

Hoi Gwenn, ook ik hoop voor je dat je snel ongi wordt en dat ze genoeg met ICSI kunnen doen, hebben wij ook gedaan namelijk. Ik wens je dan ook veel succes.

Liefs Cindy

Guest marianne
Posted

Hoi Gwenn,

Punctie ging prima. Gewoon volgens het boekje. Gezien mijn leeftijd (39) waren we blij met 2 eicellen. En ook blij dat daarvan 1 bevrucht is geraakt. We hoopten wel op 2, dan zouden er ook 2 terug geplaats worden.

Nu maar duimen.

Wat jou betreft, soms moet je de dingen eerst verwerken, voordat je het een plekje kan geven. Je gaat van ivf uit, en dan moet het icsi worden. Is een teleurstelling, maar als het maar lukt!!

Zo zijn er in het hele traject steeds weer dingen waar je over na moet denken, en dat het helaas soms anders loopt dan je zelf in gedachten had. Dit is wel mijn ervaring van de afgelopen jaren.

Ik werd soms inwendig ook best wel eens boos op een arts, niet terecht, maar puur omdat het anders ging dan ik in gedachten had.

Maar het waren in hun oogpunt en daarna vanuit mijn oogpunt de juiste beslissingen.

Sterkte.

Groetjes, Marianne.

Posted

Hoi marianne super spannende weken voor jou dus..

Ik ga voor je duimen!

Bij mij zet de ongi niet echt door,sterker nog het lijkt wel verdwenen..

Het was steeds iets bruinig,alleen met afvegen,nu niks meer te zien bijna..

Sorry voor het vieze praatje..

Ben benieuwd woensdag.

XXXXXXXX:notworthy:

Guest marianne
Posted

Gwen,

Toch spannend zo' n uitgangsecho. Vooral nu je zelf niet meer weet wat je aan je eigen lijf hebt. Succes morgen, en we duimen dat je mag starten!!

En die bruine afscheiding had ik idd ook een paar dagen, toen was het weer over. Was precies de dagen dat ik ongesteld had moeten zijn. Ik zou evt. een maand later starten. Het advies was ook bij begin bruinige afscheiding bellen.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes, Marianne

Posted

Bedankt hoor voor jullie lieve berichtjes!!!

Ik heb idd bij die afscheiding al gebeld,maar hun zeiden gewoon wachten tot de echo.

Vandaag belde de arts zelf en de afspraak word naar donderdag geschoven(helaas niet bij mijn eigen arts)en ze zei dat het goed kon dat dit mijn ongi was..

Morgen kon mijn man in nijmegen terrecht voor het zaadonderzoek nog een keer.

dus konden we donderdag gelijk de uitslag krijgen.

helaas was mijn baas minder blij..(ivm personeels tekort)

gelukkig kon een collega voor me invallen..

Ik kan er niks aan doen,ik vind het al erg genoeg..

Hoe doen jullie dat met werk??

Doen ze daar nooit moeilijk??

xxxxxxxxxxxxxx:hello:

Guest marianne
Posted

Vervelend hoor! Weet je nog niet waar je aan toe bent. En ik ben mogelijk ook pas op de 8ste cyclusdag begonnen met puregon. En hoefde toen maar 5 dagen spuiten. Ok, had 4 follikels. Maar weet nooit of dat andres ook niet zo was geweest. En er is nu een super emmy terug geplaatst!!

En op mijn werk heb ik nooit geen problemen. Iedereen leeft zo erg mee, kan gewoon weg als het moet. Ook nu we 1 uur heen en 1 uur terug moeten rijden. Maar als het allemaal wat moeiljker gaat, lijkt me erg vervelend, en maakt het er niet makkelijker op.

Waarom nog weer zaadonderzoek? Kunnen ze op dat moment niet zien of ivf of icsi? Die mannen kunnen toch niet bezig blijven!

Sterkte weer.

Posted

Hoi marianne bedankt voor je lieve berichtje..

Morgen spuit ik alweer 3 weken..

Ach ja ik vind het niet zo erg hoor,meer spannend.

Mijn eigen arts vond het zaad niet zo goed vandaar dat ze een extra controle wilde om niet voor verassingen komen te staan.

Spannend dus..

maar ook vreemd want die arts die het toen vertelde zei dat het goed genoeg was voor IVF en mijn eigen arts wilde dus toch extra test.

Donderdag heb ik dus weer die andere arts..

Nou ja we zullen wel zien..

Ik hoop alleen dat ze op mijn werk straks niet te moeilijk gaan doen..

Eerst zat ik bij ons in de buurt in het ziekenhuis,maar voor IVF moesten wij ook verder en zitten we idd ook een uur in de auto.

Wel fijn hoor dat ze meelevend zijn.

Mijn bazin is meelevend tot op een zekere hoogte,als het haar niet uitkomt is ze ineens niet zo meelevend meer..

Wel jammer ,maar het is niet anders,ik had het ook zo graag anders gezien..

Ik werk als kapster en donderdag zouden we maar met zn tweeen staan ja en als er dan iemand weg valt..

Dus ik begrijp haar wel,maar aan de andere kant wist ze dit vantevoren en ze wil ook niemand aannemen,terwijl we dat goed kunnen gebruiken..

Nou ja we zien het wel..

Ok de 8ste dag nou als ik dat bruinige moet rekenen zou vandaag mijn 5de dag zijn..

Zou mooi zijn als ik dan gelijk met puregon kan beginnen..

hoe voel jij je verder??

Nog geen verschijnselen ofzo?

Ben je nog vrij geweest na de terugplaatsing?

XXXXXX