Ga naar inhoud

Begonnen met decapeptyl,nog steeds niet ongesteld.

Aanbevolen Berichten

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Gwenn,

Het zijn allemaal ook spannende tijden. Eerst kijk je uit naar de eerste echo, dan wanneer starten met spuiten. Dan volgende echo etc etc.

De terugplaatsing viel in het weekend. Gelukkig was ik het weekend vrij. Zit nl met onregelmatige diensten. Maar weet ook dat ik dan wel vrij had gekregen. Bij mij op het werk gaat het zo makkelijk. Als ik dat nodig denk te hebben, wordt dat voor je geregeld. gewoon super. Maar goed was niet nodig.

Heb nu weer 3 dagen gewerkt, en nu heerlijk een weekje vrij. Geeft wel meer tijd om erover na te denken.

Voel me verder goed. Voel natuurlijk wel wat zeurend gevoel in de onderbuik. Maar dat hoeft niks te betekenen. We wachten af, en hopen op een positieve test. Maar houden ook zeker rekening met de andere kant.

Succes morgen met de echo.

Liefs, Marianne.

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Marianne..

Ik hoop voor je dat alles goed gaat en je 10 Augustus een positieve test in handen hebt..

Wel fijn dat ze niet moeilijk doen met naar het ziekenhuis!!

Geniet maar even lekker van je weekje vrij,dat heb je wel verdiend!!!

Liefs Gwenn

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Gwenn,

Hoe ging het vandaag? Mag je beginnen of weer een tegenslag?

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Hoi Marianne wat lief dat je eraan hebt gedacht!!

Dit stukje had ik ook bij IUI gescheven..

Helaas hebben we niet goed nieuws gehad..

Na 3 weken decapeptyl gespoten te hebben,wil de arts deze poging stoppen.

Het blijkt dat de kwaliteit en het aantal van mijn man zijn zaad zo slecht is dat we een kleine kans straks hebben op bevruchting.

We zouden dan sowieso ICSI moeten doen en volgens hem zouden we 50% minder kans hebben op een bevruchting.

Zijn voorstel was dan ook om te stoppen en over 2 mnd verder kijken hoe het zit met de zaadkwaliteit.

Ik dacht dat ik van mijn stoel viel..

Hier was ik zo bang voor en werd het nog werkelijkheid ook..

Michel en ik hebben het erover gehad en we willen het risico nemen.

Het kan ook zijn dat de kwaliteit over 2mnd nog slechter is..

Het kan ook beter zijn,we weten het niet.

Er zijn witte bloedlichaampjes aangetroffen in zijn zaad dat duid op een ontsteking.

We kunnen niks anders bedenken dan dat dat van zijn oor afkomt.(artsen hebben altijd gezegd dat het niet daarvan kwam.)

Heeft hij regelmatig last van..

Nu gaat hij maandag gelijk naar de KNO arts.

Dan zou mijn punctie ongeveer over 2 weken zijn.

Hopelijk is de ontsteking dan minder en heeft het nog iets effect op zijn zaad..

We blijven maar hopen.

De arts gaf dus een ander advies,maar hij begreep ons wel.

We hebben al zo veel terleurstellingen gehad dat we nu wel door willen zetten..

Wie weet hebben we een heel klein beetje geluk en krijgen we toch een bevruchting,maar we houden er rekening mee dat dat niet gebeurd.

Met de echo was mijn baarmoederslijmvlies mooi dun en mag ik naast de decapeptyl ook starten met Puregon.

Geplaatst

hoi gwenn, goed dat jullie toch mogen beginnen met de puregon.

pppffff jullie hebben toch een pech he!

maar ik zou ook doorgegaan zijn.

inderdaad, wie weet hoe het zaad over 2 maanden is!

het kan goed of slecht zijn.

ik wens je in elk geval veel succes en we hopen natuurlijk op een positieve bevruchting!

Geplaatst

Bedankt draakje voor je antwoord.

Ja mijn ongi heeft niet doorgezet bleef bruinig,maar op de echo zag het er toch goed uit en ben vanavond begonnen met Puregon erbij.

8 Augustus heb ik weer een echo.

Ja pech hebben we eigenlijk al sinds we in de mmm zitten.

Maar ik ben blij dat we deze keuze hebben gemaakt en voor ons gevoel is het goed zo..

Ook al hebben we weinig kans..

XXXXXXX

Geplaatst

ja je moet het gewoon proberen!

ik weet niet hoeveel zaad je man heeft, de mijne heeft maar 800,000 na opwerking, is dus ook niet veel maar genoeg voor icsi en inderdaad, heb je daar maar 1 goede voor nodig om bevrucht te worden!

maar als je gevoel zegt dat het goed is dan moet je het gewoon doen!

veel succes en laat ons wat weten he!

Geplaatst

Hoi Draakje mijn man had 0,35 miljoen(na opwerking) dus nog een stuk minder.

Maar we gaan het gewoon proberen en zien het wel...

Ik blijf hopen op een wondertje!!!

Wel fijn om te horen dat jij ook doorgegaan zou zijn.

Dat vind ik ook ja 1 goede maar schijnbaar is de kwaliteit na opwerking ook nog erg slecht,dus hopelijk zit er een goede bij..

Lief van je om te reageren..

XXXXXXX

Geplaatst

Tjonge, wat een bericht Gwenn! Kan me voorstellen dat dat een klap in het gezicht is! Ik kan me ook voorstellen dat je doorgaat. En ook dat je je man/vriend meteen naar de KNO arts stuurt!

Heeeeeeel veel succes! En 50% is natuurlijk nog altijd 50% kans op een bevruchting!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever lief dat je hier even komt reageren..

50% is idd 50%,we kunnen een gokje wagen..

We gaan er gewoon voor de volle 100% voor.

Hoe gaat het verder met jou?

XXXXXXXX

Geplaatst

Gisteren was even een minder dagje, wrs. door de warmte. Maar nu gaat het wel weer goed. Tja, voel verder niets, begin weer meer energie te krijgen...

Maandag weer naar de verloskundige. Dan is het weer even super realiteit dat we een kindje krijgen. Anders zou je gewoon denken dat ik teveel heb gegeten de laatste tijd, hihi...

Groetjessssssssssss

Geplaatst

ja het valt vast niet mee zwanger met die hitte!!

Heel veel succes maandag en hopelijk word de hitte ietsjes minder.

XXXXXXX

Geplaatst

Jeetje Gwenn, wat een tegenslagen voor jullie! En dan toch zo sterk zijn en doorgaan, knap hoor!!!

Wat betreft de zaadkwaliteit snap ik het niet helemaal, bij controles had mijn hubbie zo ongeveer een half miljoen, maar bij de werkelijke ICSI, dus na de bewerking was er 100.000 overgebleven, volgens het VU genoeg voor ICSI.

En zoals je ziet is dat prima verlopen!

Heel erg veel succes en ik duim voor jullie!

Liefs Diana

Geplaatst

Gwenn,

Wat weer een verhaal! Maar idd wie niet waagt wie niet wint!

Jullie hebben ook elke keer wat, maar dapper hoe je het elke keer weer opvangt.

Nu maar hopen dat het probleem de ontsteking is. En als er maar wat bewegende zaadcellen zijn is het al genoeg voor ICSI!

Sterkte de komende tijd.

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hoi Gwenn,

Ben gewoon even benieuwd hoe het met je is?

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

hey Gwenn,

ik was ook benieuwd hoe het met je gaat. Je had toch gister een echo?

Hoe is het gegaan?

Liefs smile

Geplaatst

Hoi Marianne en Smile lief dat jullie zo aan mij dachten..

Ik ben ziek geweest en daardoor niet veel achter de computer gezeten.

Maar ik voel me weer goed hoor!!

Ook vandaag zijn we weer voor een echo geweest,de linkereierstok blijft dus een probleem en die was vandaag ook niet te vinden.

Aan de rechterkant had ik al 6 grote follikels en een paar kleintjes,maar waarschijnlijk groeien die niet mee..

Nu moet ik morgen weer voor een echo want ze waren nog niet groot genoeg.

Waarschijnlijk heb ik donderdag of vrijdag de punctie..

Spannend!!!!

XXXXXX

Geplaatst

Hoi Smile,

Vandaag voor de echo geweest,rechts waren de follikels nog niet veel gegroeid,moet morgen weer terug.

Nu heeft ze na veel duwen op mijn buik en drukken met de echo links ook 2 follikels gevonden maar die waren al 24mm.

Mijn eierstok lag achter de baarmoeder!

Ze wil misschien(als het niet te pijnlijk word)het met de punctie toch gaan aanprikken,maar dan komt er een assistent die flink op mijn buik gaat duwen..

Brrrrrrrrrrrr ik vind het zo eng....

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

Snap dat je het eng vindt, maar het kan ook meevallen! Misschien zijn die 2 wel degene die je juist nodig hebt. 24 mm is wel flink zeg!

Weet je al wanneer je punctie is?

Geplaatst

Hé Gwenn,

Goed dat jullie doorgaan hoor met deze poging. Het gaat niet allemaal alleen maar goed als alle randvoorwaarden optimaal zijn. Ik had toen ik op deze site kwam, bij mijn 1e IVF, maar 1 grote follikel.

En het voelde zo naar om toch niet door te gaan met deze poging, want 1 eicel is toch beter dan geen eicel vond ikzelf. En wat waren inderdaad de garanties dat het de volgende keer beter zou zijn?

En na veel advies van de mensen hier, zijn we toch doorgegaan en we vonden bij de punctie er zowaar 4. En er werden er 2 bevrucht, en 1 is blijven plakken en schopt nu heerlijk in mijn buikie.

Dus gewoon je gevoel volgen, hoop proberen te houden en heel hard duimen. En hub moet walnoten eten! Of het helpt is niet helemaal zeker, maar in ieder geval zijn ze ook erg lekker. En natuurlijk niet roken, geen alcohol voor hub en niet te strakke broekies. Maar dat weten jullie natuurlijk allemaal al. En misschien naar de sauna/acupunctuur voor zijn oor?

http://www.basixdtpdesign.nl/kring/tekst_vrucht/man.html

Hou vol! Veel succes, groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Niki super zeg dat het ook zo kan gaan!!!Geweldig!

Lisl ja de punctie is morgen,maar ik zie vooral op tegen links,omdat dat met de echo ook al flink gevoelig is..

Maar hopelijk valt het mee..

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

hey gwenn,

Hoe is de punctie gegaan meis?

Is het meegevallen of hebben ze erg op je buik moeten duwen?

En wat is het resultaat?

Ik hoop zo dat het goed met je gaat.

En nu dan afwachten.....

Ik duim voor je meis!!

Liefs Smile

Geplaatst

Hoi Gwenn, heel veel succes met de punctie vandaag, waarschijnlijk heb je hem al gehad als je dit leest. Ik hoop dat alles goed gaat. De spannende weken gaan bijna beginnen. Hoop dat het allemaal goed voor je uitpakt.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoiiii bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben net thuis.

Rechts viel echt reuze mee,je voelt het wel maar ik vond het goed te doen.

Toen links,eerst op mijn zij liggen en toen kwam er nog een verpleegster bij die had er handdoeken onder gelegd en de arts nog drukken op mijn buik,de stoel verzetten enz..maar ze kreeg de follikels niet goed genoeg in beeld.

Toen is er een andere arts erbij gekomen,van hem moest ik weer gewoon liggen en heeft hij de rugleuning weer hoger gezet zodat ik meer rechtop zat.

Mijn eigen arts duwen op mijn buik en ineens kwamen de follikels duidelijk in beeld,het waren er zelfs 3.

Hij durfde het wel aan om ze aan te prikken.

Oeiiii die deden erg zeer,links was echt erg pijnlijk,gelukkig hadden ze links ook aan kunnen prikken.

Totaal hebben ze dus 9 follikels aangeprikt.Daarna kreeg ik opnieuw een speculum in om te kijken of alles er goed uitzag.

Op de punctiekamer was het dus goed druk met Michel 2 verpleegkundige en 2 artsen!

Ze waren allemaal even aardig en lief!

daarna kon ik even bijkomen en hebben ze me met de rolstoel naar de uitrust kamer gebracht.

Michel is toen met de stoof met 7 reageerbuisjes vol follikelvocht naar Nijmegen gereden.

Daar moest hij ook sperma inleveren.

Uiteindelijk zijn er 7 eicellen gevonden en ze zeiden ook zoals het er nu naar uitzag was het zaad ook normaal,tenminste zelfs goed genoeg voor IVF!!!!!!

wie had dat gedacht,wij hoopten als er maar een paar levenden zaadcellen zijn,tegen alle verwachtingen in(zelfs van de arts).

We zijn zo blij..

Ik heb nog wel veel pijn,vooral links maar ik heb pijnstillers dus ik doe rustig aan..

Zondag krijgen we te horen of er embryos zijn ontstaan en als dat zo is krijgen we maandag de terugplaatsing..

Kan niet zeggen hoe blij we zijn met dit nieuws wat geweldig!!!

XXXXXXXXXXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden