Jump to content

Waar prikken jullie???

Miss Daantje

Waar prikken jullie en waarom???  

153 members have voted

1. 1. Waar prikken jullie en waarom???

Recommended Posts

Een vraagje: ik heb nu al 19 dagen geprikt en mijn vriend doet dat steeds in mijn buik. Aangezien ik niet zo heel veel buikvet heb en mijn buikje er al aardig mishandeld uitziet vraag ik me af of een andere plek (benen of billen) minder pijnlijk is.

Randy, mijn vriend zegt voortdurend dat ik het in mijn :bum: moet proberen omdat het daar veel minder pijnlijk zou zijn dan in de buik. Hij is chirurg dus ik neem aan dat wat hij zegt niet gelogen is maar....ik durf niet!!! :eekout:

Misschien willen jullie je ervaringen met me delen?

Alvast bedankt!

LET OP: ER ZIJN MEERDERE ANTWOORDEN MOGELIJK!

Liefs, Daantje

Hey Daantje,

Ik ben nog wel niet aant spuiten, maar heb net de spuitinstructies gehad. Je kunt ook in je been spuiten als afwisseling. Dit is wel wat moeilijker omdat je je huid dan niet zo goed vast kunt pakken. In je billen.....daar hebben ze niets over gezegd, dus dat zou ik niet weten. Dat kun je dan in ieder geval bijna niet zelf doen. Misschien kan jou vriend dat wel, maar bij mij is dit geen optie....manlief heeeft het niet zo op naalden en durft mij echt niet te spuiten.

Succes!!!

xxx

Ik heb ook steeds in mijn buik gespoten. Echt veel buikvet heb ik ook niet. Ik wisselde de plekken steeds heel erg af. Had mijn buik eigenlijk in 4 stukken verdeeld... rechts boven de navel, rechts onder de navel, links boven de navel en links onder de navel. En omdat je bijna tot in de zij mag prikken, had, ik voor mijn gevoel genoeg plekjes. Al hoewel, als het er 2 per dag worden, werd het wel hard minder. En op het laatst merkte ik ook wel dat ik op sommige plekjes bijna niet meer door de huid kwam.

Succes... het is echt effe doorbijten he?

Groetjesssssssssssssssss

Hoi Daan, ook ik spoot in mijn buik maar werd inderdaad wel gevoelig na een tijdje. Je mag inderdaad in je bovenbeen spuiten dat doet mijn man altijd, hij spuit liever in zijn been dan in zijn buik.

In de bil moet je met deze spuiten niet spuiten denk ik omdat het dan te lang duurt eer het in je systeem wordt opgenomen aangezien de bil een hele dikke vetlaag heeft normaalgesproken. Ze hebben mij dan ook gezegd dat als je dikker bent en in de buik spuit terwijl je te dik bent, dat je dan in het vet spuit en de vloeistof niet goed door je lichaam wordt opgenomen. Ik zou niet in de bil spuiten hoewel het wel een stuk minder pijnlijk is.

Hopelijk heb je er wat aan, succes verder, nog even doorbijten.

Liefs cInyd

Ik heb alle injecties in mijn benen gezet. Ik durfde het gewoon niet in mijn buik... Tja, held op sokken hoor, hihi. En dat zegt een ziekenverzorgende. Hahaha. Prikken in de benen is mij goed bevallen, wel vaak blauwe plekken, maar dat hoort erbij.

Groeten Bianca

Dank jullie wel tot zover voor jullie antwoorden! :good1:

Hoop dat er nog een paar willen reageren, ben wel benieuwd waar iedereen prikt en wat men pijnlijker of enger vindt.

Bianca, ik vind mezelf eerder een held op sokken dan jou. Het lijkt me doodeng en pijnlijk in mijn been, in mijn buik vind ik juist weer niet eng hahaha!

Grappig hoe iedereen verschillend tegen dezelfde dingen aankijkt.

Liefs, Daantje

Ik heb mijn prikken ook in mijn bovenbenen gezet. Heb ook niet zoveel vet op mijn buik. En vond mijn dijen minder pijnlijk dan mijn buik. En iets wat ook meespeelde in de beslissing: mijn Chinese acupuncturist vond het geen goed idee, dat prikken in de buik. Ik moest juist lief zijn voor mijn buik ;-)

heej Daantje,

ja .. en jij bent natuurlijk ook veel bruiner:P haha dat is gemeen..! maar de puregon pen deed gewoon wel pijn vandaar die hele grote blauwe plekken.

ps: leuke navel piercing. heb ik ook:) haha

Liefs

Desiree

Hahaha, grappig dat je dezelfde piercing hebt! Ja, voor mijn kleurtje moet je bij mijn ouders zijn, kan ik ook niks aan doen hihihi.

Bedoel je dat de naald pijn deed? Ik vind de naald van de deca pijnlijker dan die van de puregon maar de puregon begint altijd een paar seconden later heel erg te branden en dat houdt wel even aan. De deca brandt ook wel bij het inspuiten maar is heel snel weer weg.

Ben het prikken na 3 weken nu trouwens meer dan zat...

Hoe dan ook, tis best zwaar allemaal maar ja, tis niet anders!

Liefs, Daantje

Hé Miss Daantje, ik prikte ook in mijn buik. Wat is ergens gelezen heb is dat het helpt om de decapeptyl eerst een half uur uit de ijskast te laten liggen. Dan is het iets warmer en doet het daarna minder pijn/minder reactie van je lichaam.

Verder had ik ook genoeg vet op mijn buikje (nou viel best mee hoor), niets gehoord over dat het dan niet opgenomen werd. Dus ik weet niet of dat scheelt.

Wat ik wel deed was, beetje ritueel, mijn buik eerst aaien, voelen waar het erg gevoelig voelde. En daar dan dus juist niet prikken. Inderdaad goed indelen welk deel ik prikte, links, rechts, boven, beneden. Afwisselen per spuit per dag. Snap je.

Dan de naald er voorzichtig in, even laten rusten, langzaam de vloeistof erin, dan weer even rusten en daarna rustig er weer uit. En daarna buikie weer aaien, van zoiets als goed gedaan buikie!

Ik kreeg vooral blauwe plekken als ik het niet rustig en met 'liefde!' deed.

Of het in je been mag, zou ik even vragen aan de gyn. Ik dacht dat het zo dicht mogelijk bij je eierstokken moest, maar misschien heb ik het mis. In je been is echt niet zo erg hoor, misschien wel even wennen en natuurlijk weer met beleid.

Succes! Hou vol, je kan het! groetjes, niki

Ik zet de spuiten ook altijd in mijn buik.

Zo is het me ook verteld bij de prikinstructie..

Merk nu wel dat de deca spuitjes best moeilijk gaan. De naald is toch een stuk botter dan de fijne puregonnaaldjes en moet dus best wat kracht zetten.

Momenteel heb ik nog geen blauwe plekken, maar heb ook pas 4 dagen gespoten, dus ws zullen ze binnenkort ook wel weer verschijnen :sad1:

Ik heb steeds in mijn bovenbenen geprikt, beetje aan de boven-buitenkant. Ik durfde het ook niet in mijn buik. In mijn benen voelde ik het af en toe helemaal niet en dan weer brandde het enorm. Hangt ervan af of je een zenuwtje raakt.

Ik vond het in ieder geval elke keer weer even spannend, ben nu alweer aan het nadenken over waar ik ergens deze week de pregnyl ga zetten voor een cryo-tp.

Liefs,

Anne

Hoi meiden...

Ik prik nu 19 dagen deca en 6 dagen puregon. Dat zijn samen dus al 25 gaatjes die ik in mijn buik heb gezet. Ik heb geen enkel last van blauwe of gevoelige plekken, en voel de vloeistof al helemaal niet prikken of branden. Ik weeg maar 55 kg dus heb ook niet echt veel spek om te prikken.

Wat ik doe.

Ik haal 15 minuutjes van te voren de spuiten uit de koelkast. Breng de naald niet te snel in...!!!! Gewoon langzaam in je velletje duwen.

Wat mij erg heeft geholpen (tip van het ziekenhuis) is terwijl je de naald inbrengt rustig uitademen. Als je uitademt ontspan je namelijk alle spieren in je lichaam, en voel je de naald minder...

Injecteer de vloeistof rustig in en niet in 1 duw!!! Gewoon langzaam inspuiten. Laat daarna de naald 5 seconden zitten en haal hem er rustig uit...

Voor mij zal het nog naar schatting een week duren voor de puntcie... Zie er erg tegenop. Is mijn eerste ivf poging.

Veel succes allemaal!!

Ik prikte tot nu toe ook in mijn buik, 'gelukkig' wel wat vet daar. De ene dag links en de andere dag rechts, en daar kijken naar geschikte plekjes.

De decapeptyl even warm laten worden tussen mijn handen, vond ik prettiger. Het is wel herkenbaar dat je lief moet zijn voor je buik, om blauwe plekken te voorkomen/verminderen.

Persoonlijker vond ik het psychisch pijnlijker dan lichamelijk. Ik zag er steeds meer tegen op: nu, nee nu, nee nu gaat de spuit erin.

Ik hoop van harte dat mijn cryo's wat positiefs zullen brengen. Zo niet, dan moet ik weer van voor af aan beginnen met spuiten. Niet iets waar ik naar uit kijk. Het spuiten doe ik wel zelf, controlfreak dat ik ben. Mijn man durft bovendien niet.

Succes allen!

hey daantje,

Ik ben klaar met mijn spuitjes,en heb donderdag de punctie.:bf_new:

Heb 12 dagen in mijn buik gespoten,en er eigenlijk geen last van gehad..Er is mij wel gezegd dat ik in mijn beben kon spuiten,maar van in je bil heb ik niks gehoord.Dus vraag het gewoon even na..

Veel succes oke...

Christine

• 10 months later...

Ik liet mij prikkend door mijn nicht die ook in de zorg werkt maar dan gewoon in mijn bovenarm.

De eerst hormoonkuur heb ik zelf gespoten en dat was in mijn buik. Trouwens de Gonal-F heb ik de 2e keer een aantal keren zelf moeten zetten en deed dat ook in mijn arm.

Sandra

Ik heb beide pogingen alles in mijn buik gedaan.

Deelde ook de buik in stukken in zodat je niet steeds dezelfde plek hebt.

Bij de tweede poging heb ik rondom de navel gespoten, vraag me niet waarom, meer een gevoel van das dicht bij waar het moet komen haha.

Inderdaad bij het prikken uitademen scheelt heel veel.

Ik had trouwens wel een buikje met allemaal blauwe plekken.

Hallo

Ik spoot de puregon in mijn buik en de orgalutran in mijn benen. Steeds verschillende plekjes. En ik heb 1x een blauw plekje gehad in mijn been maar toen had ik verkeerd gespoten niet diep genoeg waarschijnlijk.