Jump to content

Acupunctuur en IVF

luna27

Recommended Posts

Hallo Luna,

Ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven. Volgens mij heb ik wel eens items voorbij zien komen die over accupentuur gaan. Misschien even zoeken in het forum?

Ik heb nog wel 2 vraagjes aan jou. Je bent geopereerd aan een endometriose cyste? Bij mij laten ze hem gewoon zitten, met de operatie hebben ze niets gedaan.

En jij hebt een infectie gehad van de IVF? Inwendig?

Pffffft, wat kan er toch een hoop misgaan.

Voel je je nu wel weer goed?

Liefs,

Vanessa

Hoi Vanessa,

Bedankt voor je berichtje!

Ja ik ben inderdaad geopereerd geweest aan de cyste, maar dat komt omdat het groot was. Ik geloof dat het 4,5 cm was. En ja ik heb een infectie opgelopen tijdens de punctie. Met endometriose is die kans wat groter. Ik had wel 2 antibiotica kuurtjes gehad, maar helaas was het daarmee niet te voorkomen. De infectie zat in de eierstok, en ik heb 2 operaties gehad. Het was erg schrikken, en ik had echt niet verwacht dat dit mij zou overkomen.

Ik voel me nog niet goed. Heb het er moeilijk mee, ben nu weer aan de Lucrin en heb daar toch wel last van. Heb nog last van buikpijn en ben erg moe. Maar beetje bij beetje gaat het steeds beter.

Sinds wannneer weet jij dat je endometriose hebt?

Spannend he de behandeling, hoe voel je je eronder?

Er kan een hoop misgaan inderdaad, wat we wel niet over hebben voor een baby!! De infectie komt weinig voor hoor, maak je er dus niet druk om!

Liefs,

Sanae

Hoi Sanea,

Zelf wist ik eigenlijk al heel lang dat ik endometriose zou moeten hebben.

Bij mijn moeder hebben ze in het jaar na mijn geboorte alles verwijderd door endometriose.

Mijn klachten waren te erg...

Maar de artsen zoeken het pas helemaal tot op de bodem toe uit als je een kinderwens hebt en op een gegeven moment zo ziek wordt van de menstruatie tot bijna 40 graden koorts.

Ziekenhuizen heb ik de laatste 2 jaar genoeg gezien. Ik had namelijk ook nog de pech om een trombosebeen van het spataderspuiten te krijgen. Van de klachten hiervan kom ik nooit meer af.

Liefs,

Vanessa

Hi Vanessa,

Wat een pech he, als je endo hebt. Het beinvloedt echt je hele leven en gezondheid. Zoals jezelf ervaren hebt, blijft het niet alleen bij menstruatiepijn.

Je bent dus nu bezig met je 1ste IVF? Hoe gaat dat tot nu toe?

Liefs

Hoi Luna,

Ik ga over een maand beginnen met IVF en ik heb nu al een paar maanden Chinese kruiden in combinatie met acupunctuur. 4 tot 6 weken voor de TP ga ik beginnen met de acupunctuur. DAt is voornamelijk om mijn baarmoeder warm te maken en om het weefsel stevig te maken. De onderzoeken die gedaan zijn, zijn heel positief, dus waarom niet toch?

ik had trouwens de kruiden omdat ik doorbraakbloedingen heb/had, en dat gaat nu heel goed.

groetjes mamalou

Hoi Luna,

Ik heb nog geen ervaring met acupunctuur en ivf, maar wij denken er wel over om het te gaan doen. Mijn man heeft slecht zaad waardoor we aangewezen zijn op ivf/icsi. maar helaas kan ik heel erg slecht tegen de hormonen. Van poging 1 ben ik twee maanden uit de running geweest. Als we dus nog een poging doen dan hopen we dat acupunctuur die bijverschijnselen kan verminderen en de slagingkans verhogen. De verhalen die je leest zijn wel heel erg positief.

Stiekem hoop ik zelfs dat ze met acupunctuur de zaadkwaliteit zo kunnen verbeteren dat we geen ivf nodig hebben. Maar dat is wel een erg optimistische gedachte. Volgende week gaan we achter info en een afspraak aan.

Hoe is de behandeling jou bevallen? Ik heb het niet zo op naalden maar het schijnt echt niet pijn te doen?

Groetjes,

Henne

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes!

Mamalou; Wat spannend voor je dat je binnenkort gaat beginnen met de behandeling! Ff een vraagje over de kruiden, moet je die drinken? Zoja, hoe werkt het precies? Heb je al naalden gehad? Ga je bij een willekeurig "arts", of heeft iemand hem aanbevolen?

Henne: Ik ben nog aan het kijken of accupunctuur iets voor mij is. Ik denk dat je er ook echt open voor moet staan. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen en natuurlijk succesverhalen. Hoe heftig heb je gereageerd op de hormonen? Wel jammer dat dat in de weg zou staan voor een volgende behandeling.

Vanessa: Je gaat binnenkort trouwen? Leuk hoor! Moeheid komt ook zeker van de hormonen, ik was ook ergggg moe! Succes verder met je behandeling, hoop echt dat het gelijk raak zal zijn!

Liefssss, Luna:hello:

he meiden

Ik ben ook al sinds februari bezig met accupuntuur en ben er ontzettend blij mee. Het geeft me veel meer rust, ben helemaal niet chagerijnig tijdens de ICSI behandeling, punctie is me ontzettend meegevallen. Ik hield wel die vervelende klachten van de hormonen, zoals lichtflitsen en hartkloppingen.

Ik vind er heel veel steun in, in de accupuntuur, als ik net een behandeling heb gehad voel ik me weer veel sterker om door te gaan, en ben ik ook nog eens veel vrolijker. We hebben net de tweede ICSI poging gedaan helaas zonder resultaat. De eerste poging had ik een overstimuatie, de tweede poging ging allemaal goed alleen wilde de emmy's niet innestelen. Ben afgelopen maandaf weer naar de acupuntuur geweest, want daar ga ik mee door in onze rustpauze. En nu krijg ik deze week kruiden om de nieren meer te ondersteunen. Ik ben ontzettend blij dat we dit erbij doen. Ik kan het iedereen aanraden. Al is de spanning en de stress al een heel stuk weg dat vond ik al belangrijk. Heel veel sterkte allemaal met de behandelingen

Groetjes Sannie

Hoi Luna,

De kruiden variëren. Ik krijg meestal een tas vol zakjes kruiden waar ik thee van maak. veel werk want het moet 2x een halfuur zacht koken. ik kreeg soms pilletjes mee. al met al ben ik er eerlijk gezegd niet mee opgeschoten. ik deed kruiden omdat ik veel doorbraakbloedingen had. een week van tevoren was ik al bezig met maandverband. tampons worden afgeraden omdat je daar endometriose van kunt krijgen, of andere klontjes.

de acupunctuur ga ik 4 weken voor de punctie mee beginnen, dus ergens in oktober.

ik ben nu ongesteld geworden dus ga vanmiddag al bellen voor een afspraak... spannend!!!

ik ga in amsterdam, chinese medical center. ik had ooit heel erge last van migraine en daar hebben zij me vanaf geholpen met acu. dus ik vertrouw er nu gewoon op dat ze me zwanger maken :)

succes!

Hoi Luna en andere meiden,

Luna ik reageerde idd nogal heftig op de hormonen. Ik had Gonal-f en Cetrotide (kort schema) en was vanaf de 2e keer prikken gewoon helemaal van de kaart. Ontzettend moe, misselijk, kon bijna niet meer eten, viel af, hoofdpijn, slappe spieren :eek: De pregnyl was helemaal een feest, de hele dag lopen kokhalzen (dat belooft wat). En toen van de utrogestan nog weer vreselijk moe moe moe. Uiteindelijk ook nog eens heel heftig ongesteld geweest. Mijn lijf heeft van dat alles zo'n klap gehad dat ik nu - vijf weken na negatieve test- pas weer een beetje op de been ben.

Als acupunctuur daar dus bij zou kunnen helpen, dan wil ik dat heel erg graag proberen. Ik heb er ook wel vertrouwen in en hoor veel positieve verhalen. Dus ik denk wel dat we het gaan doen.

Henne

Heeee

Volgens mij zijn de kruiden om de innesteling te bevorderen.

Ik heb ze gisteren kunnen opalen. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, dus weet het niet precies. Er is ook zo weinig over te vinden op internet.

Ik heb acupuntuur bij de eerste en tweede behandeling gedaan. De eerste is afgebroken door een overstimulatie en de tweede hebben de emmy's zich niet ingenesteld

Groetjes Sannie

hoihoi,

Ik heb ook voor de keuze van accupunctuur gestaan. Ik was zo a-relaxt de 2e poging dat ik dat perse wilde voorkomen met de 3e poging.

Ik had al een verwijsje , maar na deze afwegingen heb ik toch anders besloten:

1. het dient ter ontspanning en doorbloeding / bloedsomloop: ik ben 6 keer in de week een uur gaan zwemmen en daarnaast gaan wandelen: ook ontpanning en doorbloeding! Daar kunen echt een paar naaldjes niet tegen op hoor. Sport is goed voor je bloedsomloop. Da's de natuur.

Doorbloeding plaatselijk- dus van je baarmoeder?! : sexen! Dat zou je normaal ook doen om zwanger te worden, dus da's de meest natuurlijke weg! na de dagen van punctie / terugplaatsing eerst nog uitwendig maar al snel mag je weer all the way . Ik zou normaal ook veel sexen net voor , tijdens en na de ovulatie.....

Ook kruiden: laat maar niet doen, allemaal stoffen in mijn lijf die er normaal ook niet in gaan! ik heb alles zo veel mogenlijk gedaan hoe ik het ook zou doen als ik niet met IVF bezig zou zijn.

2. weer allemaal gedoe met je lichaam( en je geest) : Je bent al labiel genoeg, nog meer naalden..laat mij maar met rust en lekker zwemmen, wandelen, fietsen, wat vaker uit eten, in bad . sexen , winkelen- whatever-etc -leid ook af + ontspant.

3. nog meer ge-plan, Het hele IVF gebeuren is 1 grote 'plannerij'. Nu komen daar weer afspraken met de accupuncturist bij..dat kost ook weer tijd, er naar toe rijden, komt het uit met het werk etc etc: dus geeft stress.

4. het kost geld: een keer of 6 worden bij mij dan vergoed- de rest is het zelf betalen.

Van dat geld heb ik een zwembadabonnement gekocht, of je gaat een keertje extra uit eten, naar de film: wat dan ook ontspant!

Goed dat alles in ogenschouw genomen heb ik het toch maar niet gedaan.

de Key is ook; afleiding zoeken, juist met Accupunctuur ben je nog meer bezig met je behandelin geigenlijk, met de IVF.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Succes met je beslissing,

liefs lentezon

( NB er zijn meerdere redelijk recente topics omtrent accupunctuur ..zie zoekfunctie )

Hoi meiden,

Ik zal eventjes mijn verhaal doen omtrent IVF. Ik loop sinds half mei bij een acupuncturist die zowel in Hoogvliet (vlakbij R'dam) op de dinsdag en donderdag & in Utrecht op de maandag en vrijdag zit. Kijk op de adv. op deze site (linksboven in de hoek - www.acupuncturist.nl).

Zelf heb ik er goede ervaringen mee! Gezien mijn leeftijd werd mijn cyclus steeds korter en op den duur had ik cyclussen van 19 - 21 dagen. Ik ben vervolgens naar Gilles gegaan en nu heb ik weer een cyclus van gemiddeld 26 dagen, een hele verbetering dus!

1e IVF-poging heeft 3 follikels opgeleverd, waarvan er 2 aangeprikt konden worden. Helaas maar 1 eicel gevonden, dus dat was magertjes. Maar.... de kwaliteit was erg goed en had ik pech dat de deling niet goed ging en zodoende geen tp. Het zaad van mijn vriend is overigens van goede kwaliteit.

Gisteren weer teruggeweest voor de 2e IVF poging, maar eerst deze ronde zelf klussen (had 2 follikels van 10-12mm, dus we moeten aan de bak).

Hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en wens ons allemaal een positieve test!

Greetzzzz,

Elena

Hoi Tsjoender,

heb je alleen acupunctuur gehad om je cyclus langer te maken? Ik krijg al maanden kruiden hiervoor. Bij mij is het vanwege doorbraakbloedingen en tussentijds bloedverlies, misschien bij jou met hormonen?

groetjes mamalou

Hoi Mamalou,

Nee, niet alleen om de cyclus langer te maken. Ook om de kwaliteit van de eicellen + rijping te optimaliseren. En gezien het bericht wat ik kreeg vanuit het EMC in R'dam, was dat goed gelukt. Er werd mij op het hart gedrukt dat ik het zeker nogmaals moest proberen, omdat de kwaliteit zo goed was.

Nou daar gaan we weer voor, toch?!!? Alleen nu wil ik wel meer eicellen en krijg daarom de maximale dosis hormonen voor de volgende ronde..... 't zal mij benieuwen.

Greetzzzz,

Elena