Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Nou even moeten bijlezen...ik ben weinig thuis geweest de afgelopen dagen...

Arzu, wat een super nieuws!! Ik ga heel hard voor je duimen en dat Sanna maar snel mag volgen...!!

Afgelopen maandag zijn we in Düsseldorf geweest, weer een evaluatiegesprek. De TESE moet opnieuw...van een kant fijn, zodat we uit kunnen sluiten dat de bijbalontsteking invloed heeft gehad (wat waarschijnlijk zo is, maar het valt niet te bewijzen.). Aan de andere kant erg frustrerend, we zijn weer helemaal bij af...het afgelopen jaar is dus eigenlijk voor niks geweest. Mijn vriend vindt het helemaal verschrikkelijk een nieuwe TESE. Wanneer dit zal plaatsvinden is nog niet bekend, we hebben eerst een intakegesprek (deze keer via een andere kliniek, omdat de vorige kliniek het niet nodig vindt om een nieuwe TESE te doen). Alleen staat deze intake pas op 19 april. Düsseldorf probeert deze afspraak voor ons te vervroegen. Ik zit weer helemaal goed op dit forum "in afwachting van een TESE"....grapje....O ja, volgens de dokter is de bijbalontsteking zeker niet blijvend...!! Dus dat is goed nieuws

Miekske, het roken en drinken mag hier ook niet meer van mij....mijn vriend staat er inmiddels achter..maar niet van harte...ik heb hem gister een brief geschreven, ik ben normaal niet zo van de brieven, maar als ik er over begin raakt hij steeds licht geïrriteerd en gestrest. Dus ik dacht schrijf het maar op. Daarin heb ik ook geschreven dat dit onze laatste kans is en ook zijn enige bijdrage aan een (gezond) kindje. Wat zijn 6-8 weken. Ik heb ook uitgelegd dat hij zich niet moet vergelijken met iemand die op de natuurlijke weg vader is geworden, omdat er dan een natuurlijke selectie plaatsvindt. Bij ICSI pakt het labratorium de zaadjes. En aan de buitenkant is niet te zien of er een DNA schade is. Dus daarom is het zo belangrijk. Toevallig dat je er over schreef op dit forum, wij zaten ook toevallig in deze discussie....

De vitaminen voor manlief zijn vanmiddag ingeslagen..(8 stuks). Dus we kunnen beginnen met de gezondheidskuur!

XX Suzzy

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve suzzy ik duim heeeeeeeeeel hard voor deze keer een tese met goede gezonde zaadjes!!!

Het is idd weer van voor af aan en voor je gevoel alles voor niks geweest.

Ik hoop dat de nieuwe tese in 2010 jullie meer geluk gaat brengen!!

:positive energie:

Geplaatst
hi raba,

Ja ondanks alles valt een negatieve uitslag altijd tegen .

ook als je je erop voorbereid.

Vandag krijgen we ook weer een uitslag van de laatste zaadtest.

Ik verwacht er niks van maar toch......

Spannend. Hoe was de uitslag.

15 maart waren wij 10 jaar getrouwd.

We hebben dat zondag gevierd.

Erg fijn. Eerst dachten we, we vieren het niet.

Vanwege de toestand die we de afgelopen tijd hebben gehad.

En dat bijna al onze vrienden kinderen hebben.

En dat mijn vader en niet bij kon zijn. Omdat die radioaktieve naaldje in zijn prostaat heeft. Maar ben blij dat we het toch gevierd hebben.

Wel jammer dat je zo weinig tijd heb om met je vrienden te praten.

Geplaatst
Nee dat horen we allemaal morgen.

Ja ze kunnen morgen vanaf nu bellen:yah:.

Van ons uit ( net over de grens van maastricht naar belgië)

is het 1,5 uur rijden.

Dus daarom belden ze vroeg de vorige keer.

En toen startte de auto in het begin niet!

stress!!!!

hahahah

Spannend zal voor je duimen

Geplaatst

Miekske @ ik kan me voorstellen dat je kwaad bent.

Zo waren we vorige week op vrij dansen op de dansschool. Zag ik ook dat mijn man een biertje had. Ik vroeg de hoeveelste is dit al. Nou het was nummer 2. Ik was ook boos. En zijn reactie was oeps vergeten. Hij zei hij had er niet bij nagedacht omdat hij niet terug hoefte te rijden.

Suzzy@ spannend ik duim mee.

Vandaag viel de Gezamelijke afspraak op de mat.

6 April om 13:45. Krijgen we de prikinstructies.

Jammer genoeg ben ik op die dag al ongesteld.

Hopelijk mag ik dan mijn volgende cyclus beginnen.

Volgende week nog uitslag van weer een chromsonenonderzoek.

En dan als het goed is 3 weken daarna de punctie en de tese.

Is er nog iemand die 6 april een afspraak heeft?

Geplaatst

Hoi Suzzy,

Ik hoop dat ze in Dusseldorf heel veel gezonde zaadjes vinden! Ik zal voor jullie duimen.

Hoe was Dusseldorf trouwens? Wij willen na onze afspraak in AMC daarnaartoe voor een tweede opinie, en wij overwegen ook om de TESE daar te doen. Hoe ervaar je het ziekenhuis tot nu toe?

Meiske, jij bent niet alleen. Volgens mij hebben wij min of meer allemaal mee te maken. Mijn man is gelukkig niet zo een drinker, en hij is bijna 10 jaar geleden gestopt met roken. Maar als we bij ons vrienden zijn wil hij wel een glaasje wijntje en soms een cigaretje.. Het was ook moielijk om op eens om "nee" te zeggen tegen de vrienden die er niets van weten.. Nu, spel ik de slechterik als we bij ons vrienden zijn, dan zeg ik, "je moet vanavond rijen, ik heb helemaal geen zin om te rijen". Plus ik ben helemaal geen drinker, dus blijven wij allebei op een colatje, zonder problemen. Ik vind het wel ook frustrerend, zelfs als het maar een glaasje is. Je voel je op eens alsof je alleen staat.. :/

Geplaatst

Hey meiden

Ik heb nog regelmatig even meegelezen, maar heb niet zo'n grote behoefte om nog veel te reageren.

Arzu meid spannend, fijn dat je de kleine spruit weer bij je draagt en hopelijk blijft het zitten!!!

Sanne voor jou nu ook spannend, veel succes.

Suzzy wat vreselijk dat de tese opnieuw moet, maar als er dan goede zaadjes uitkomen dan ben je alweer een hele stap verder. Want jouw lichaam heeft bewezen zwanger te kunnen worden.

Miekse ik zou ook laaiend zijn hoor. Ons is ook echt op het hart gedrukt om niet teveel alcohol te nemen. De laatste 70 dgn voor ingreep max 1 per dag en geen uitschieters. Het kan het zaad in een keer vernietigen. Voor mijn man de ok in ging is er ook nog gevraagd of hij zich echt aan alle leefregels heeft gehouden. En toen ik na de tijd vroeg of het zinvol was om de tese later nog een keer te herhalen zei de uroloog dat als hij zich nu goed aan de leefregels had gehouden dat geen zin had. Dus ik denk dat het echt heel belangrijk is. Trouwens ook voor je vriend zelf, want als de tese niet goed blijkt te zijn kan hij zich zelf niets kwalijk nemen.

Hier gaat het redelijk goed, het verdriet is er natuurlijk nog steeds en elke dag. Je staat er mee op en je gaat er weer mee naar bed. En tussen door gaat het best aardig. Ben weer lekker aan het werk, en dit geeft goede afleiding. Ik merk aan mezelf dat ik wel veel rust in mijn hoofd heb gekregen na alle onzekerheid. Je leven heeft een tijd stilgestaan en nu kun je de draad weer oppakken en weer plannen maken. Al kun je je eigenlijk nog niet voorstellen wat het inhoudt om de rest van je leven alleen maar samen te zijn.

Waarom wij niet voor kid gaan is omdat dat gewoon niet goed voelt voor ons. Het is natuurlijk voor ieder een persoonlijke keus, maar voor mij voelt het niet goed om een kind van een andere man te dragen. Vanaf het begin was dit voor ons de grens, en dat voelt nu nog steeds zo. Want je kan natuurlijk vantevoren makkelijk iets zeggen maar als het dan daadwerkelijk zover is dat je voor die beslissing komt te staan kan het wel heel anders zijn. Ik vond sowieso het hele tese/icsi gebeuren al heel lastig omdat er helemaal niets natuurlijks aan zit, maar het was de laatste mogelijkheid dus zijn we er vol voor gegaan.

Nou het is weer een heel verhaal geworden, maar meiden ik leef met jullie mee.

Geplaatst

Hoi Rabba,

Morgen krijgen we de laatste zaadtest uitslag.

Ik weet bijna 100%zeker dat daar ook niks uit gaat komen.

maar toch..het blijft heel vervelend om te horen.

De vorige uitslagen waren ook 0 zaadjes.

nog gefeliciteerd met je 10 jarige huwelijksfeest,

Gr Esther

Geplaatst

Hier weer even een update.

Gisteren waren we al om 10 uur in het AMC.

We waren eerst een uur bij de assistente van de internist die allerlei onderzoeken deed en vragen stelde over erfelijke ziektes en al mijn ziektes en medicijnen.(omdat deze veranderd moeten worden)

om 11 uur waren we daar klaar en hadden om 12 uur een afspraak met dokter dekker de internist.

Ze zag alleen problemen met mijn betablockers en die moesten direct worden veranderd.

De medicijnen voor mijn schildklier worden pas opgevoerd als je zwanger bent niet eerder mijn waardes zijn goed van

de schildklier.

Na 3 kwartier moest ik urine inleveren bloedprikken en een ECG laten maken.

We waren om 2 uur klaar en moe naar huis gegaan.

4 uur ziekenhuis pffffff.

nu een grote pot mee gekregen voor 24 uurs urine om in te leveren.

Ik ben meteen aan de nieuwe medicijnen voor mijn hart en bloeddruk begonnen en heb een hoofdpijn niet te geloven bah bah.

moet nu 19 april terug komen dan weer bloedprikken voor de medicijnen en daarvor de 24 uurs urine inleveren.

Daarna horen we weer verder.

Morgen worden we gebeld over de laatste zaadtest.

Komt toch niets uit maar toch als ze bellen en je hoort het is het een domper....

Gr Essie

Geplaatst

Ha Mari,

Ik kan niet lang reageren...ik zit op m'n werk. Maar ik vind het fijn om te lezen dat je een beetje rust in je hoofd hebt. Ik zeg ook de hele tijd, we komen pas uit deze circel als we een kindje hebben of als we besluiten te stoppen...

Sterkte met alles en ik wens jullie een super toekomst samen!!

XX Suzzy

Geplaatst

Mari: Fijn te lezen dat je rust rust hebt in je hoofd. Zo'n erorme tegenslag lijkt me moeilijk om te verwerken. Hoop echt dat je net zo sterk bent dan je overkomt op mij.

Het is heel begrijpelijk dat je nu min of meer alleen leest. Doe alleen wat je gevoel zegt dat goed is. Moet zeggen dat ik veel aan jullie denk. Ik hoop dat het snel steeds beter met je gaat en dat er veel geluk staat te wachten voor jullie in de toekomst.

Als het even niet gaat schrijf het maar van je af hier, kan enorm opluchten.

Dikke knuffel!!

Loutjelou: hoe gaat het nu met jullie?

Suzzy: jeetje moet de tese echt opnieuw? Kan me voorstellen dat je vriend daar niet blij van wordt... Maar goed, alles voor het goede doel! Kan me ook voorstellen dat nieuwe tese zaadjes weer een goed/beter gevoel zullen geven. Worden de cryo's nog wel onderzocht? ...misschien is het dan toch niet nodig!! Ga voor jullie duimen!

Hopelijk kan er nog wat worden geregelt en mag je eerder komen dan 19 april.

Raba: gefeliciteerd met jullie 10jarig huwelijk.

6 april is al snel!! Waarschijnlijk mag je dan ook snel beginnen, spannend!

Esther: wat spannend zeg, al die onderzoeken en daarna weer wachten op de uitslag.

Je hebt al veel meegemaakt lees ik, hart, schiltklier... Mag ik vragen wat betablockers zijn?

Op naar positief nieuws de 19e april!

Lfs Sanne

Geplaatst

Hi meiden,

Allebei de cryo's zijn goed ontdooit!!!! :eskimo02::eskimo02:

Morgen mogen we ze om 14:30 uur gaan halen!!

Als we weer thuis zijn zal ik jullie laten weten of alles nog volgens planning verlopen is.

Lfs Sanne

Geplaatst

Hey Sanne, goed nieuw meid!!! Spannend nu, gaan ze er dus 2 terug plaatsen? Succes morgen!!

@Miekske, gelukkig heb ik een heel sportieve man dus die drinkt zowieso bijna niks maar ik kan mee het helemaal voorstellen dat je kwaad was! het lucht wel op om hier met andere meiden erovor te praten hoop ik!

@Raba, nog van harte gefeliciteerd met jullie 10-jarig huwelijk, dat is al een hele mijlpaal!

@Mari, ik denk aan je en leuk dat je er af en toe even bent hier! Wij moeten nog even wachten op de tese maar ben benieuwd wat het ons gaat brengen. Als het ons niets brengt is het ook voor ons over, zoals we er nu over denken. Fijn om te horen dat je rust hebt en dat je lekker afleiding vindt in je werk! Goed om te horen!

Geplaatst

Arzu en Sanne, samen naar groene bankje!! Dat zou zoooooo mooi zijn!!!! toi toi toi meiden!:goodluck:

Geplaatst

Wat super Sanne!!! Jeee! En dan morgen lekker gaan broeden samen met Arzu! :-)

Suzzy, jeetje, moet het weer opnieuw... vervelend voor je mannetje! Maar hopelijk hebben jullie daar wel meer geluk mee! Zal je de 2e keer wel weer vergoed krijgen denk je?

Zves (ik heet dan wel geen Suzzy, maar misschien wil je mijn ervaringen over DD ook horen...) ik vind Dusseldorf wel heel prettig, ze zijn van het motto: niet lullen, maar doen! Maar ze zijn daarentegen ook behoorlijk direct, vooral als het om geld gaat. Er wordt wel 6x gevraagd of je het geld bij je hebt en je bent nog niet thuis of de factuur ligt al op de mat. Het gaat er wel lekker vlot maar je moet zelf ook wel mondig zijn, soms zijn ze een beetje té snel en moet je nog wel eens om verduidelijking vragen.

Wij gaan 15 april weer richting DD, gesprek over de KID. We zien er allebei naar uit!

Geplaatst

spannend hoor hihihi.

Loutje ben blij dat jullie je er goed bij voelen nu!

15 april gesprek dan lekker op vakantie En dan beginnen!

Eindelijk een begin

Geplaatst

Hey Sanna, Heel veel success morgen! Gaan ze allebei terug plaatsen?

Hey loutjelou, bedankt voor het bericht. We zijn nog niet bij dusseldorf geweest, maar ik heb het gevoel dat ik me daar prettig gaat voelen. Ik vind vooral prettig dat ze geen wachtlijsten hebben.. Nou, over het geld. Ja ik kan het me voorstellen dat het niet zo leuk is, maar goed, ze zijn prive kliniek geloof ik, dus dat kan het me wel voorstellen... Nou, even nog afwachten.. We gaan waarschijnlijk in Mei naar Dusseldorf, na de AMC afspraken..

Heel veel success met KID. Wij willen ook door met KID als TESE geen zaadjes opleverd. We hebben alleen maar een meningsverschil over de donor. Mijn man heeft twee broers, en ik zal het prettiger vinden om een van de broers als donor te hebben. Dan heeft het kind ten minste wat van mijn mannetje... Mijn man wil dat helemaal niet, hij vindt het te gecompliceerd. Hij wil een onbekende donor.

Laat maar hopen dat Tese mogelijk is, en dat ze toch wat vinden... :/

Geplaatst

Sanne wat fijn dat je cryo's goed ontdooid zijn, dat ze morgen maar veilig bij jou mogen zijn.

Honey mijn man mocht ook niet intensief sporten, alleen maar heel rustig, niet in het zweet jagen zeg maar. Dit omdat het zaakje anders ook te warm wordt. Dat vond hij wel heel vervelend. Vooral omdat hij vaak op de MTB zat (en dit was natuurlijk helemaal uit den boze)

Geplaatst

Als ze morgen beide nog goed doorgedeeld/goed zijn plaatsen ze beide terug!!

Loutjelou fijn te lezen dat het ondanks de tegenslag goed gaat met jullie. Heb ook veel aan jullie gedacht.

De 15e april meer info over KID. Hopelijk komt er snel vaart in en is er veel jullie ook snel meer geluk!! In Duitsland zijn de wachttijden toch minder lang dan in NL?

Zvez we gaan uit van een positieve tese! Hopelijk is de gedachte over KID uiteindelijk niet nodig geweest. Wij hadden er ook al over nagedacht hoor voor de tese.

Mijn vriend heeft ook een broer, die hebben we toen al gevraagt. (is niet makkelijk dus mochten jullie daar evt toch voor gaan doe het op tijd! Dan kunnen hun er rustig over denken en met hun vrouw/vriendin bespreken) Wij hadden daar alle twee en ook het hele gezin, aanhang, zus en ouders een goed gevoel over... Begrijp je dus heel goed.

Dan zie je altijd iets van zijn kant terug in jullie kindje... Nogmaals hoop zooo dat het niet nodig is en de tese dus gaat lukken met voldoende rietjes om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan.

XX Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden