Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Eindelijkkkkkk de brief is er hoor!!!!!!!!! We mogen 18 april komen en hebben dan gelijk 3 afspraken. Eerst naar het zaadlab..(geen idee wat ze daar dan gaan doen, maar dat ga ik nog maar eens vragen.... Vriendlief al bang dat ie weer een catheter in zijn zaakje krijgt...) Dan naar de uroloog en dan naar Gynaecoloog Lintsen. Iemand toevallig bekend met haar?

Ben wel blij dat we nu een datum hebben...We zijn tenslotte 2 feb. al doorverwezen dus ze hebben er toch wat meer haast achter gezet in Nijmegen denk ik.

Maar ik lees wel dat we allemaal een beetje moeite hebben met drinkende mannen...Maar ja, ik ga echt op mijn strepen staan dat 3 maanden voor de TESE hij niet meer drinkt!

Nou doet 'ie ook nogal fanatiek wielrennen en daar maak ik me ook weer een beetje druk om. Lijkt me ook niet echt goed voor de zaadjes of wel? Geplet...(haha) maar in ieder geval te warm? Ga het volgende maand ook maar eens vragen aan de arts.

Sanne toi toi toi morgen!!!!!!!! Op naar een wondertje!

X

Geplaatst

Gelukkig eens wat goed nieuws!!

Zvez ik duim heeeeeeeeel hard dat het een geslaagde tese word!!

Sanna heeeeeeel veel succes vandaag , zo'n spannende dag.

En we gaan gewoon van een positieve test uit!

Geplaatst

Hoi sanna.

Betablockers zijn voor je bloeddruk en voor je hart.

deze kunnen in een zwangerschap grote problemen opleveren.

Vandaar mijn nieuwe medicijnen.

Ik ben gisteren begonnen en ben er heel ziek door geworden.

Zware hoofdpijn en verhoging knalrode wangen hoge bloeddruk.

Gisteren meteen ziekenhuis gebeld.

Nu mag ik vandaag een halve nemen om te beginnen en kijken hoe mijn lichaam dan reageerd.

En een halve van mijn vorige pillen erbij.

Ik weet dat ik daar doorheen moet.

Ik heb een spastische slokdarm een trage schiltklier hart die te snel gaat en hoge bloeddruk en reuma. Hier heb ik medicijnen voor.

Alleen de voor het hart en bloeddruk zijn gevaarlijk de rest niet.

Helaas allemaal erfelijke ziektes die ik in een periode van 5 jaar tijd tegelijk kreeg.

Je kan er met medicijnen goed mee leven hoor.

Als de medicijnen maar goed geacepteerd worden.

Jij hebt een spannende dag vandaag succes.

Gr. Essie

Geplaatst

@mari @miekske, hier thuis nog een fanatiek wielrenner! Onze gyn heeft niets gezegd over rustig aan doen en geen wedstrijden e.d. Ik ga me er ook niet druk over maken, het is zijn uitlaat klep en dat is hard nodig met deze hele malle molen en stress op t werk.. In het gesprek met de gyn gaf deze aan dat het wilerennen niets te maken heeft met verstoorde zaadaanmaak of warmte. Vreemd dat veel artsen weer andere opvattingen hebben! We horen het binnenkort wel in gent van de uroloog hoe we naar de tese moeten leven! (aLs ie niet mag sporten wordt 'ie gek denk ik haha)

Liefs!

Geplaatst

Suzzy, ik kan voorstellen dat je baalt..een jaar voor niets in de mmm! Laten we hopen dat je intake vervroegd wordt en jullie snel geholpen kunnen worden, op naar een weer succesvolle tese!:goodluck1:

Geplaatst
Ha meiden,

Eindelijkkkkkk de brief is er hoor!!!!!!!!! We mogen 18 april komen en hebben dan gelijk 3 afspraken. Eerst naar het zaadlab..(geen idee wat ze daar dan gaan doen, maar dat ga ik nog maar eens vragen.... Vriendlief al bang dat ie weer een catheter in zijn zaakje krijgt...) Dan naar de uroloog en dan naar Gynaecoloog Lintsen. Iemand toevallig bekend met haar?

Ben wel blij dat we nu een datum hebben...We zijn tenslotte 2 feb. al doorverwezen dus ze hebben er toch wat meer haast achter gezet in Nijmegen denk ik.

Maar ik lees wel dat we allemaal een beetje moeite hebben met drinkende mannen...Maar ja, ik ga echt op mijn strepen staan dat 3 maanden voor de TESE hij niet meer drinkt!

Nou doet 'ie ook nogal fanatiek wielrennen en daar maak ik me ook weer een beetje druk om. Lijkt me ook niet echt goed voor de zaadjes of wel? Geplet...(haha) maar in ieder geval te warm? Ga het volgende maand ook maar eens vragen aan de arts.

X

Meiske dat vonden wij ook belachelijk van het zaad onderzoek. Wij hadden toen gebeld en kregen te horen dat is de standaard procedure en dat ze betere apparatuur hadden dan in het umcu dus moest mijn man produceren in het kamertje. Onzin dachten wij ook. Die ene druppel dat er uit komt. En het is al zo vaak getest. We hebben het toch gedaan en wat wij al wisten werd bevestigd. Geen zaad. De uroloog zei de enige uitzondering is als de man geholpen zou zijn dan hoeft die niet te produceren

Geplaatst

We hebben net weer de uitslag gehad van de zaadtest.

Deze was weer negatief.

Tuurlijk wisten we het eigenlijk al maar dan toch wel weer even een domper.

Mijn nieuwe medicijnen maken me erg ziek.

Ik kick af van mijn oude en de nieuwe moet ik aan wennen.

Ach laten we maar hopen dat dat niet voor niks is.

We gaan nu 19 April weer naar de internist voor de controlles van mijn medicijnen.

Geplaatst

Ook ik wil hier graag mee komen schrijven, wij zitten ook in de mmm en zijn doorverwezen voor een tese naar Nijmegen.

Even kort ons verhaal; sinds maart 2009 kinderwens, in augustus bij de huisarts geweest omdat mijn cyclus raar leek te doen, deze heeft ons meteen doorverwezen naar het ziekenhuis, waar we in oktober te horen kregen dat er geen zaadcellen te vinden waren. Mijn cyclus is trouwens weer oké, net alsof mijn lichaam aan gaf dat er iets niet goed ging.

Mijn man heeft onderzoeken gehad, maar dat was allemaal goed. Mogelijk was er sprake van een blokkade door littekenweefsel, hiervoor heeft er in januari 2010 een operatie plaatsgevonden, maar helaas, geen blokkade. Onlangs wederom een zaadtest gedaan, maar er zijn nog steeds geen zaadcellen te vinden. We zijn nu doorverwezen naar Nijmegen en het wachten is op de uitnodiging voor de intake. Heb wel al gebeld met de vraag hoe lang het zal duren en er werd gezegd dat we rekening moeten houden met een afspraak eind mei of juni. Wat duurt wachten toch lang!

De fertiliteitsarts heeft trouwens gezegd dat er een kans is van 10% dat er met een tese levende zaadcellen worden gevonden. Ik schrok hier van, want dat is niet erg veel en ik dacht dat het zo'n 50-60% was. We zijn er in ieder geval beiden al uit dat wanneer de tese niet gaat lukken óf wanneer het consequenties heeft voor het kindje zoals ook onvruchtbaarheid of andere ziektes wij voor kid willen gaan. Alleen zijn die wachtlijsten ook weer zo lang, wellicht dat we besluiten om ons al op een wachtlijst te plaatsen aangezien er 90% kans is dat dit de weg zal zijn die ons een kindje zal geven. Weet iemand of dat verstandig is? Ik weet niet hoe lang het duurt tot het intakegesprek, maar als dat 6 maanden is is dat wel handig omdat ik over 6 maanden meer hoop te weten.

En weet iemand hoe dat gaat in Düsseldorf? Hoe snel kun je daar terecht? Is dat binnen enkele weken of hebben we het dan ook over maanden? Ik vind dat namelijk nog wel de moeite waard om over na te denken. Wij zijn er wel over uit dat we een onbekende niet-anonieme donor willen, ons kind moet de mogelijkheid hebben om de donor te traceren.

Ik heb nog niet gelezen wie hier allemaal post en waar in het traject iedereen zit, maar ik zal jullie wel leren kennen. Ik vind het in ieder geval fijn om mijn situatieb te kunnen delen met mensen die in dezelfde situatie zitten. Er zijn momenten dat ik het er heel moeilijk mee heb, het oneerlijk vindt en de angst dat er nooit een kindje zal komen is heel groot.

Geplaatst

He meiden,

Hoop bij te lezen zeg!!

Sanne, wat goed om te horen dat de cry's goed ontdooit zijn! Wanneer is de tp?

En Arzu, hoe gaat het bij jou?

En voor de meiden met wielrennners...tegen ons zeiden ze ook in Nijmegen dat intensief sporten niet goed is...en onze eerdere arts vroeg specifiek naar wielrennen bij mijn man, omdat niet zo goed is?! Mijn man wielrent alleen zomers af en toe is en toen werd gezegd dat hij dat beter even niet kon doen...

Zou er dus zeker nog even naar vragen!

Mari, fijn om eventjes wat van je te horen. En zeker omdat je wat rust hebt gekregen. Wil je nogmaals veel succes wensen met alles.

Hier zijn we flink aan het nadenken en ondernemen ondertussen geen actie.

pgd + tese, Kid, adoptie, het spookt allemaal zo door mijn hoofd. Voordat (eventueel) voor tese gaan, willen we graag horen hoeveel kans we hebben dat ze wat vinden. Als de kans heel klein is, beginnen er we er ws niet aan omdat het toch best een heftige ingreep is.

Nou meiden succes!!

Geplaatst

Welkom Poezebeest! Hopelijk vind je hier herkenning en kun je je ervaringen delen met ons. We zitten helaas ongeveer in het zelfde schuitje met z'n allen!

Geplaatst

Hey Essie, rot voor je dat je zo ziek bent van de medicijnen! Zou het lang duren voordat je volledig gewend bent aan de nieuwe medicijnen? Dat het zaadonderzoek weer negatief was is zeker een domper ook al had je het misschien wel verwacht, je hoopt toch op een klein wonder! Dikke knuffel voor jou! :hugs2:

Poezenbeest, welkom hier!

Geplaatst
He meiden,

Hier zijn we flink aan het nadenken en ondernemen ondertussen geen actie.

pgd + tese, Kid, adoptie, het spookt allemaal zo door mijn hoofd. Voordat (eventueel) voor tese gaan, willen we graag horen hoeveel kans we hebben dat ze wat vinden. Als de kans heel klein is, beginnen er we er ws niet aan omdat het toch best een heftige ingreep is.

Nou meiden succes!!

Dat heb ik ook Loes, als ik hoor dat er maar 10% kans is op levende zaadcellen wil ik heel goed weten wat de consequenties zijn. Als bij mijn man bijvoorbeeld een consequentie zou zijn dat hij problemen krijgt met zijn testosteron spiegel beginnen wij er niet aan, de consequenties daarvan zijn zo groot dat wij daar niet voor kiezen. Ook moet ik voor mezelf een plan B hebben, wat als het niet lukt, waar gaan we dan voor, adoptie of kid. Tot nu toe zeggen wij beiden volmondig kid. Maar het is een heftige periode die we doormaken allemaal met allemaal moeilijke keuzes, keuzes die je nooit verwacht had te moeten maken toen we aan de kinderwens begonnen...

Geplaatst

Essie wil je veel sterkte wensen met de uitslag en al het gedoe met je medicatie.

poezebeest heel veel sterkt met de MM waar je nu in gaat. Ik heb veel aan het forum gehad. Lekker van je afschrijven, ervaringen delen en informatie verkregen. Succes en sterkte in het komende traject.

Mijn man moest van de uroloog gelijk stoppen met fietsen, het werd echt afgeraden. Hij baalde hier enorm van heeft ongeveer een half jaar niet kunnen fietsen. Nog een paar weekjes en als dan alles weer hersteld is mag hij eindelijk weer starten. En ik denk dat ik nu lekker met hem mee gaan doen.

Loes mijn man vond de tese erg meevallen, ingreep zelf heeft hij niets gevoeld en na de tijd ook niet heel veel pijn. Testosteron was bij hem op het randje maar als de ballen een goed formaat hadden vonden ze het niet echt een risico

Geplaatst

Mari: Testosteron van mijn man is ook laag..en balletjes zijn klein. We hebben dan ook nog te maken met zijn chromosomenafwijking...dus al genoeg punten waardoor we van te voren willen weten wat onze kansen zijn. Ik hoor vaker dat de ingreep opzich meevalt, maar het is ons vooral om de eventuele gevolgen te doen.

Maar goed, de komende weken willen we vooral nadenken en samen zijn om zo tot een goede beslissing te komen.

Geplaatst

Hi meiden,

Hier goed nieuws, ze zitten beide op hun plaats!!!! :goodnews::goodnews:

Ze waren goed doorgedeeld ...nu alleen nog vast zien te houden!!

Esther wat balen dat je zo ziek bent van de nieuwe medicatie.

Hoop dat het nu het 1/2 1/2 is snel beter gaat... En dan ook nog een negatieve uitslag ...hoeveel ellende kan men bij elkaar treffen?? zo oneerlijk. Sterkte!

Loes de ingreep vond mijn vriend heel erg meevallen. (misschien komt het mede doordat deze geslaagt is..) Het herstel is ook voorspoedig gegaan. Dus iedere kans is een kans!!

Nu zijn er verschillende stellen die een enorme teleurstelling te verwerken hebben maar vergeet niet dat er ook veel positieve verhalen gepasseerd zijn!!

De hormoonspiegel zakt niet als ze een klein biopt nemen. Ik heb toen gevraagt of ze zeker voldoende wilde nemen ...ze deden sowieso een klein biopt om te voorkomen dat de hormoonspiegel zou zakken.

Poezebeest welkom bij deze topic!

Miekse fijn dat jullie een datum hebben om naar uit te kijken. 18 april toch? ...is dat geen zondag?

Voor iedereen die ergens op aan het wachten is heeeel veeeel sterkte!

Dat wachten is slopend inderdaad.

Lfs Sanne

Geplaatst

Hello meiden,

Sanna, ik zal voor jullie duimen!! Dat ze maar lekker in je buik blijven zitten voor de komende 9 maanden! =) We moeten inderdaad concetreren op een positieve TESE, maar ja, je blijf maar aan de plan B te denken..

Esther beterschaap! Ik hoop dat je jezelf wat beter voelt.

Poezebeest welkom!

Ik heb een vraagje, wat zijn de redenen dat een TESE afgewezen wordt? Wij moeten nog naar de urolog dus ik weet niet of we toch goedkeuring krijgen voor Tese..

Geplaatst

Ha Zvez,

Dank jewel!

Ik begrijp als geen ander dat jij en alle andere wachtenden zich druk maken en in de stress zitten. Vond het een hele onzekere en slopende tijd!! Probeer jullie alleen maar positief te houden /proberen te laten blijven. áls er een tegenslag zou komen (wel van het positieve uitgaan!!!) is de klap niet minder groot als je er positief in hebt gestaan ...hoop dat mijn boodschap op niemand verkeerd gaat overkomen.

Nogmaals ik begrijp jou en de anderen echt als geen ander! Wij hadden ook al een donor geregeld en al! Hoop voor jou en natuurlijk ook voor alle anderen dat jullie dezelfde tese uitslag krijgen als wij hadden!!

Waarom een tese afgewezen wordt is naar mijn idee alleen als de bloed en hormoon waardes heeeeel ongunstig zijn, zeker weten doe ik het niet.

Lfs Sanne

Geplaatst

HAA,

Zvez, sorry meid, ik heb niet eerder kunnen reageren op je vraag..wij zijn over het algemeen tevreden over Düsseldorf. Het is wel one bigg buisiness...maar alles gaat lekker snel...wij zijn nu op dit moment even teleurgesteld dat er toch een TESE is gedaan terwijl er net een bijbalontsteking was geweest...maar ons vertrouwen is er nog. We krijgen nu een andere uroloog. De gyn kan hier ook niks aan doen. Het is ook fijn dat deze Nederlands praat. Geen wachttijden is ook heel erg fijn.

Poezebeest, hiermee beantwoord ik gelijk jouw vraag. Er zijn dus geen wachttijden. Ook niet voor donor. Dus mocht de TESE niks opleveren, kunnen jullie gelijk door (als jullie hier aan toe zijn natuurlijk). Wij konden toen binnen 1-2 weken al terecht!! Is het bij jullie ergens op gebasseerd dat er een kleine kans is op een geslaagde TESE..?? En ook welkom hier!!

Sanna, wat super dat je 2 emmy's in je buik hebt! Ik hoop het zo voor je! En ook voor Arzu...spannende tijd voor jullie!!!!!!

Essie, Ik schrik erg van de ziektes die je hebt..heavy voor je! Veel sterkte nu met je medicijnen!!!

Hier even goed nieuws...de afspraak met de uroloog is vervroegd naar komende woensdag...ongelofelijk eigenlijk, als ik zelf bel kunnen we pas over 5 weken...

Hopelijk kan ik de komende dagen wat beter meelezen...heb een paar drukke dagen gehad, dus lag steeds achter...

XX Suzzy

Geplaatst

Ik lees dat er een aantal dames om dezelfde redenen als ons twijfelen aan wel of geen TESE.

Wij hebben ook gekozen om geen TESE te doen ivm mn man zijn gezondheid.

Want in tegenstelling wat Sanne zegt kan de man zeker wel een te laag testosteron gehalte krijgen door een TESE.

Hier was het testosteron 11, dus echt het randje.

Zouden we de TESE doen zou hij hieronder komen en medicijnen moeten gebruiken de rest van zijn leven.

Wij hebben toen gekozen voor een kwalitatief leven en zijn voor KID gegaan (na veel wikken en wegen natuurlijk!)

In NL lopen de wachtlijsten enorm op, dus ik zou je zeker alvast inschrijven.

Maar niet iedere kliniek/ziekenhuis doet dit op voorhand.

In DD gaat het heel snel, maar daar kan Loutje meer over vertellen.

Sanne en Arzu: spannendddddd!

Mn duimen draaien!

Essie: ook schildklierpatiente dus.

Ik heb Graves en mag door verandering van medicijnen nu niet zwanger worden.

Erg vervelend dat mn klier net nu opspeelt na anderhalf jaar goed geweest te zijn!

Ik hoop dat je nieuwe meds snel aanslaan meis.

@All: ik moet van de interniste op preconceptioneel gesprek bij een gyn in het ziekenhuis.

Werkelijk geen idee waarom, maar goed.

Heb 31 maart een afspraak staan en merk wel wat ze te zeggen heeft.

Heb tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen met de gyns uit dat ziekenhuis, dus kijk er niet echt naar uit...

Eerst dinsdag ons startgesprek!

Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden over de ovu testen die niet werken en mn eitjes die niet willen springen.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Suzzy wat geweldig dat jullie as woensdag al terecht kunnen!!

Hoop dat er snel duidelijkheid gaat komen.

Dreamer een preconceptioneel gesprek klink heel goed!

Als je interniste het adviseerd zal je misschien eerder mogen starten dan verwacht.

Ik hoop het voor je!

Lfs Sanne

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor de reacties.. Hier niets bijzonders. Zitten en wachten, meer nog niet =) Ik zal van de week een e-mailtje aan Dusseldorf sturen.. Even wat vraagen stellen.

Fijne weekend alvast!

Groetjes,

Geplaatst

Sanna; wat fijn dat de emmy's binnen zijn, nu twee spannende weken of ze blijven plakken, ik duim voor je!

Suzzy; onze gyn zei dat de kans in het algemeen maar 10% is en niet dat dat niet specifiek voor ons geldt. Maar we zien wel wat er in het eerste gesprek wordt aangegeven, ben benieuwd. Wel fijn om te weten dat er in Düsseldorf bijna geen wachtlijst is, wellicht toch het overwegen waard om daar naar toe te gaan als de TESE niets oplevert of wij dit niet gaan doen.

Dreamer; hele logische keuze dat jullie geen TESE hebben gedaan. Ik wil eigenlijk het eerste gesprek afwachten en op basis daarvan bepalen of we ons alvast gaan aanmelden voor een donor. Enerzijds omdat ik wil weten wat de kansen zijn. Is men positief zal ik ons nog niet inschrijven, ik vind dat niet eerlijk tov al die anderen die op de wachtlijst staan en wel een donor nodig hebben. Is de kans klein wil ik dit wel overwegen.

Wat vervelend dat jouw schildklierprobleem nu opspeelt en je daarom niet zwanger mag worden nu terwijl jullie nu de beurt zouden zijn voor kid.

Veel sterkte voor iedereen in de wacht.

Geplaatst

Ik heb nog even een vraagje, met name voor de meiden die in het buitenland voor een tese gaan. Wat is voor jullie de afweging geweest om daar naar toe te gaan, afgezien van de wachtlijsten natuurlijk. Heeft iemand ervaring met Antwerpen? Dat is voor ons in de buurt, maar ook andere ziekenhuizen zouden een optie kunnen zijn. Ik baal namelijk van de enorme wachtlijst in Nijmegen, wil gewoonweg duidelijkheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden