Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miekske bij ons was het geval gewoon anders.

Wij hadden in jette bij brussel, gewoon al de afspraak indien de tese negatief was donorzaad als back up zo is het dus ook gebeurd..

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arzu, fijn dat het geregeld is!! Heeeeeerlijk zo'n vakantie, geniet ervan!

:icon_sunny::icon_sunny:

Geplaatst

Hai allemaal,

Heb verschillende verhalen gelezen over acupunctuur.

Enkele zweren erbij, andere vinden het onzin.

Heb besloten het te proberen bij deze/komende ronde.

Het vertouwen na drie terug geplaatste toppers die geen van drie willen blijven wonen is een beetje gedaald namelijk.

Vanmiddag heb ik een afspraak gemaakt bij een acupuncturist.

Buiten werktijd om had ze komende week nog twee plaatsen vrij.

Woensdag en donderdag om 6:30 uur, ze vroeg wanneer ik kon?

...vinden jullie dat geen leuke?? Persoonlijk heb ik normaal gezien zo vroeg nooit afspraken staan. Dat wordt dus vroeg uit de veren donderdag.

Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren.

Als iemand advies en of tips heeft omtrend acupunctuur hoor ik het graag.

Geplaatst

Hoi Dreamer,

Ik krijg donderdag de uitslag van het bloed.

Dindag lever ik 24 uurs urine in.(vrijdag waren ze gesloten anders hadden ze het al)

Daarna moet ik een week later maandag 19 april terug naar het ziekenhuis en moet ik een week met een bloeddrukmeter op lopen kijken hoe dat gaat.

Ik zal voor je duimen dat het super goed gaat met jou bloed en je schildklier.

Gr Esther

Geplaatst

Arzu@ ik hoop inderdaad dat je nu lekker op vakantie bent.

Sanne@ fijn dat je zo snel al weer aan de beurt bent.

Meiske: Verlies geen hoop.

Wij tellen af dinsdag de GE ben zo benieuwd wanneer we gaan beginnen. Ik vind het nu wel erg spannend. Fijne dagen allemaal.

Geplaatst

Wij hebben de afspraak voor de intake binnen, eind juni mogen we, duurt echt nog heeeeeel erg lang, maar goed. Wat ik me wel afvraag is of alle onderzoeken nu van voren af aan worden gedaan. Of staan de afspraken toch in het teken van de TESE en wordt er bekeken of het wel of niet mogelijk is?

Er wordt een zaadonderzoek gedaan, weet iemand wat de reden is? Je wordt toch niet zomaar doorgestuurd, lijkt me stug dat er na twee onderzoeken nog steeds geen zaadcel aanwezig is. En krijg ik bij de gyn een complete screening van mijn cyclus of is het kijken of wat is het doel daar? Ik weet namelijk niet zo goed wat ik moet verwachten.

Geplaatst

Hoi Poezebeest,

Wij hebben (eindelijk..) volgende week onze intake in gent. Wij hebben al verschillende onderzoeken vooraf gehad in r'dam, dna en chromosomen en bloed en nomaals semenonderzoek voor mn man en bloedonderzoek voor mij. n.a.v deze onderzoeken schat de gyn het positief in voor mn man. (ik duim ervoor) Ik hoop dus dat wij snel aan de beurt zijn voor de tese behandeling! Je hoort het volgende week dinsdag! Liefs

@Raba, wat spannend allemaal, hoop dat jullie snel mogen beginnen!

Geplaatst

Hoi Poezebeest,

Een zaadonderzoek doen ze nogmaals om het uit te sluiten.

...waarom?? begrijp ik ook niet. Het is niet meer spannend omdat je toch voor bijna 100% zeker weet dat er niets gevonden gaat worden. Het is wel verevelend voor je man/vriend, niet echt leuk in zo'n potje richten. Maar goed het is voor het goede doel.

De onderzoeken bij mijn vriend zijn allemaal overnieuw gedaan.

Bij ons was dat ook maar goed want in ons plaatselijk ziekenhuis snapten ze niet waarom er geen zaadjes te bekennen waren want ze waren er zeker van dat er zaadleiders waren en de bloedwaardes waren ook goed?? We moesten 3 maanden afwachten omdat mijn vriend misschien ziek (griep/koorts) geweest zou zijn. (dat vroegen ze, in eerste instantie zeiden we nee. Maar uiteindelijk ga je toch twijfelen omdat wij altijd gewoon doorgaan en niet zo snel thuis blijven)

Na onderzoek in een ander ziekenhuis bleek er geen zaadleider te vinden.

Dus soms zijn dubbele onderzoeken zo gek nog niet..

Bij mij is er weinig onderzocht. Enkel alleen bloed afgenomen voor geslachtsziektes uit te sluiten en voor het chromosomenonderzoek.

Een uitstrijkje was al gedaan toen ik 30 was, uitslag prima.

Na wat mondelingen vragen was er verder geen onderzoek nodig.

Nu heb ik ondertussen ..inwendige echo's gehad. Dan meten ze iedere keer de kwaliteit van je bms, dat meten ze aan je hormoonwaardes.

Dus hoe vervelend ook, er zullen onderzoeken gedaan worden waar je de uitslag al van weet.

Succes met wachten tot eind juni. Wachten in deze onzekerheid is slopend, probeer een beetje afleiding te zoeken.

Raba, waar staat GE precies voor? Heeft het met je schildklier te maken?

In ieder geval veel succes dinsdag!

XX

Geplaatst

hoi meiden

hier weer even een berichtje van mij... weing nieuws eigenlijk.... gewoon ,heel geduldig' aan het wachten op de 17e mei!!!

verder ben ik al 3 kilo kwijt door wat bewuster te eten, zal er dit weekend wel weer een beetje bij aan gegeten hebben ivm paaseitjes maar af en toe moet je gewoon er gewoon even lak aan hebben toch?!?

en zoals al wel meer gezegt ik hoop toch echt dat we allemaal snel goed nieuws krijgen :happy::happy::happy:

:hugg:

Geplaatst

Hey.... allemaal

Ik ben 23 en zit al 2 jaar in de mm.

Mijn man heeft/had weinig tot geen zaadcellen.

Nu zijn we na jaren onderzoeken begonnen aan de isci behandeling

alles ging goed en ik zou donderdag eigelijk de punctie krijgen ik had 14

eicellen.

Maar kreeg vandaag een telefoontje dat we moesten stoppen met behandelen

omdat ze van plan waren om de eicellen in te vriezen net zo lang dat mijn man

wel een zaadje zou hebben, maar dit mag sinds vorige week niet meer.

Nu word het dus een tese behandeling heb ik vandaag te horen gekregen:icon_pale:.

Wij lopen in het AMC hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat je te horen kreeg wanneer de operatie zou plaats vinden??

Heel veel sterkte allemaal

Geplaatst

Ha Moedeloos,

Wat ontzettend balen zeg...en wat een achterlijke regeling...wisten ze dat van te voren niet?? Schiet lekker op zo...!

Wij zijn in Düsseldorf onder behandeling, daar gaat het allemaal wat sneller...dus hoe lang het in Nederland duurt weet ik niet...maar volgens mij is de wachttijd erg lang...ik wil je niet nog verdrietiger maken....

Sterkte!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hey suzzy....

Vrijdag moeten we weer voor een nieuw zaad onderzoek we wachten het dan nog even af...

Mijn man is geboren met niet ingedaalde balletjes dat verklaart bij ons heel veel.

maar we gaan er alles aan doen om omze droom invervulling te laten gaan.

Hebben jullie de 2 tese al gehad?

We hopen dat jullie wens ook snel in vervulling gaat.

Geplaatst

Wij lopen in het AMC hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat je te horen kreeg wanneer de operatie zou plaats vinden??

Heel veel sterkte allemaal

Wij hebben de TESE in het UMCN gehad, en de wachttijd viel erg mee. die was ongeweer 3 maanden, maar eigenlijk vind ik dat ze jullie nu voorrang moeten geven. Dat zou ik wel eisen als ik jullie was.

Sterkte! Leve

Geplaatst

@ moedeloos, jouw verhaal klinkt exact zoals het mijne! Ook mijn vriend had niet ingfedaalde balletjes, en is daar als kind een paar keer aan geopereerd. We hebben 1 icsi behandeling gedaan in het VU (mislukt) maar de overgebleven eicellen zijn ingevroren. We hebben vorige week ook te horen gekregen dat die niet meer gebruikt mogen worden voorlopig, en we zijn doorverwezen naar het amc. Daar hebben we begin juni een intake voor TESE. Ook onze wereld is dus even op zn kop gezet, aangezien we verwachten dat we het komende jaar wel 'on hold' te staan,...

Alle info over tese is welkom! Hoe lang is de wachtlijst in Dusseldorf? En hoe gaat dat in zn werk: moet je voor iedere echo en dergelijke naar DD?

Geplaatst

Hai,

Fren, Dus jullie gaan toch voor tese, jammer dat het zo niet wou lukken.

Moedeloos, Bij mijn vriend was ook 1 balletje niet ingedaals en hij is daar pas op 9 jarige leeftijd aan geholpen.

Meiden ik zal weer gaan proberen om te reageren, sorry dat ik dat een tijdje niet heb gedaan.

Sas

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Wij zijn onder behandeling in Dusseldorf dit omdat mijn man Klinefelter heeft en in NL mensen met dit syndroom niet verder helpt.

We hebben nu te horen gekregen dat er 10% kans is dat er zaadcellen gevonden worden dmv TESE.

Bij de eerste semenonderzoek hebben ze zaad gevonden (oligospermie) weinig en van slechte kwaliteit en de andere 2x hebben ze niets gevonden azoospermie.

Zit nu zo in dubio wat te doen of voor de TESE gaan of voor KID, om gek van te worden!!

Zijn testoronwaarde is 19 het daalt wel na de ingreep waardoor hij 4x per jaar moet gaan injecteren dat geeft ook weer de nodige gevolgen, moeilijk moeilijk

Wie heeft er nog meer in deze schuit gezeten of zit erin en wie is er zwanger geraakt dmv van TESE-ISCI??

Ik wens iedereen veel succes!!

Geplaatst

Hey... Fren...

Weet jij misschien er meer vanaf waarom ze de eitjes niet meer mogen ontdooien???

Hebben ze er slechte ervaringen mee gehad?

Ik kon niet verder vragen aan de verpleegkundigen omdat de wereld voor de zoveels te x onder mijn voeten vandaan zakt.

XXXXXX.

Bij mijn man was er 1 net ingedaald en die ander is later wel vanzelf gegaan volgens mij was mijn man 3 jaar toen hij er voor geholpen is.

Hoe ver zijn jullie nu in het traject?

De rest heel veel sterke in de MM

Geplaatst

Hai,

Moedeloos, Wij gaan beginnen met de 2 de icsi ik begin 18 april weer met de deca.

Sel, welkom ik kan geen antwoord geven op je vraag maar weet dat er wel meiden zijn die hetzelde hebben meegemaakt, tussen de keuze tese en kid.

Sas

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een verhalen allemaal, jeetje!

@ moedeloos en fren, raar dat jullie niet eerder voor deze aankomende regeling gewaarschuwd zijn in het zh anders hadden jullie misschien een andere weg genomen.. nu inderdaad weer opnieuw beginnen, vreselijk!

@Sas, dat is even geleden dat je hier was! Ik zie dat je de 18e gaat beginnen met de 2e icsi! spannend voor jullie! Ben je nu onlangs getrouwd of heb ik het mis....?!

@all, de verzekering is accoord met 3x icsi in het buitenland, hadden de papieren al de 26e opgestuurd maar wij hebben nog niets gezien en dus worden ze nogmaals verstuurd pfff pak van mn hart! Ik vroeg aan mn mannetje; de tese wordt die ook vergoed? ohhh zei die, niet gevraagd eigenlijk...grrrrrrr... mannen! Ik ga er wel vanuit omdat de icsi ook vergoed gaat worden. Laat de envelop maar komen!

@suzzy, hoe is het met je meisje?!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

@mone, wat goed 3 kilo kwijt, knap hoor! Ik ben ook bezig met afvallen maar ik vrees dat ik deze week niet afgevallen ben (en geen paaseieren op..!) straks op de weegschaal....ahhhh.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden