Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie: super dat alle uitslagen goed waren!

@Loes: ook bij het MCK?

@Zwelgje: pff sommige mensen zijn echt gevoelloos zeg!

@Arzu: ik denk dat de artsen niet zo happig zijn op zomaar ICSI doen.

Zeker in jouw geval niet, gezien je extreme overstimulatie.

Ziet je man dat wel zitten dan, na die bange momenten?

Ik zou als ik jou was gewoon afspreken dat je 3x IUI doet.

Geeft dat geen resultaat, dan over naar ICSI.

Dan heb je toch je lichaam de kans gegeven om zelf zwanger te worden, zonder al die medicijnen.

En heb je ook niet dat half jaar waar jij tegenaan hikt.

Liefs Dreamer

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi

@ sanne spannend!!! :goodluck1:

@ zwelgje tjemig!!! wat een m*ts... vind het echt een mega rot-opmerking van je schoonzus en daarna dood leuk een 9 maandenboek gaan uitzoeken!!! GRMBL@*!!! sommige mensen...

@ essie top meid!!! goede uitslagen...

@ all heb eigenlijk een vraagje... ben eigenlijk best benieuwd hoe ,open' jullie zijn naar familie,vrienden,kennissen,werk over ,onze situaties'

persoonlijk hebben wij het eerst stil gehouden tot dat mijn broertje met het nieuws kwam dat hij pappa werd... [hier had ik het best moeilijk mee want ik vond het erg rot dat mijn broertje eerder was dan ik.... klinkt misschien heel stom maar zo voelde ik dat echt...] maar ja toen hebben we dus ouders/schoonouders/familie op de hoogte gestelt... en gaandeweg ook vrienden en werk... we lopen er niet mee te koop maar word er naar gevraagt dan zeggen we het wel!!!

hoe moeilijk het ook allemaal is we hebben niet voor deze situatie gekozen toch???

hoop niet dat ik iemand met deze vraag voor het hoofd stoot want dat is absoluut niet mijn bedoeling...

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Zwelgeje wat een enorme egoïstische trut die schoonzus van je!

Wat vind jou vriend van haar actie? Is het zijn zus of aangetrouwd?

Bha baal altijd van die ontactvolle mensen. Als ik jou was zal ik haar even links laten liggen. Ze bekijkt het mijn even zou ik zeggen... ze is de energie die het allemaal kost totaal niet waard!!

Mone, wij hebben het aan een beperkt groepje verteld.

Na ruim 1,5 jaar pas tegen de ouders. Toen we erachter kwamen dat mijn vriend geen zaadleiders had en het zeker een lange en zware weg zou gaan worden.

Daarna met enkele vrienden, een stuk of 15. Verder weten 4 van mijn collega's het en ook een paar collega's van mijn vriend.

Nu zijn we er snel achter gekomen wie onze echte vrienden zijn, in 3 mensen zijn we heel erg teleurgesteld. We kunnen wel meer mensen vertrouwen maar hebben bewust hiervoor gekozen omdat het anders altijd hier over gaat en nooit ergens anders over... en het draait soms al bijna nergens anders meer om voor mijn gevoel.

Geplaatst

Arzu en loes, veel succes morgen op jullie afspraken, ben heel benieuwd wat de artsen zullen zeggen!

Zwelgje, wat een rot opmerking zeg! Sommige mensen denken echt alleen maar aan zichzelf, heb je het later nog tegen haar gezegd dat je je erg gekwetst voelde, of had ze het wel in de gaten maar deed ze het expres?! Jeetje, ik kan niet begrijpen dat mensen zulke gemene dingen zeggen! Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten! cyber hugg voor jou!!

Geplaatst

Mone,

Wij hebben het al snel aan onze ouders en broertjes en zusjes verteld. Ook enkele vrienden weten het, de één weet iets meer van het verhaal dan de ander. Op het werk weet alleen mijn werkgever dat we in het zh lopen omdat "het"niet lukt maar verder weet ie niks. Bij mijn man weten enkele directe collega's het en voor hem fijn want 2 collega's zitten in hetzelfde schuitje (ivf/ iui). Die vangen elkaar goed op als het nodig is.

Ik ben vrij voorzichtig want ik wil niet dat iedereen het weet, vooral voor mijn man omdat ie het al moeilijk genoeg heeft omdat de oorzaak bij hem ligt.

Geplaatst

Essie, super fijn dat de uitslagen goed waren!!! Positief nieuws voor je!!

Geplaatst

Hoi,

Zwelgje: Jeetje meid wat super vervelend zeg!!! Weet ze wel van jullie situatie?

Soms zijn mensen zo ontactvol!!

Bij ons weten de meeste vrienden/ familie het wel. Alleen niet iedereen tot in detail. Merkte op een gegeven moment dat ik zoveel opmerkingen kreeg die me zo kwetste dat ik dat niet meer trok. De meeste zijn nu wel wat voorzichtiger in hun opmerkingen.

Arzu: Tja waarom niet belgie of duitsland. Ik wil het eerst hier proberen. Het MCK is rederlijk dichtbij huis dus vandaar hier de 1e intake.

Ik merk vooral dat de dagen van afspraken me zwaar vallen en dan lijkt het me nog zwaarder om eerst nog een paar uur er voor te rijden. Maar ik zeg nog niet dat het nooit zal gebeuren. Eerst dit maar eens afwachten.

Geplaatst

Lieve allemaal dank je wel voor de lieve berichtjes.

Nu aftellen naar 7 mei en 18 mei voor de intake gesprekken.

Ik ben zo blij dat mijn bloeddruk en hartje het goed doen met de medicijnen.

En dat de urine goed is.

De kans op eiwitten in je urine met hoge bloeddruk en hartproblemen is groot maar nee zelfs die was top.

Mijn mans bloedtesten en scrotumonderzoek waren ook top dus ik zie het nog steeds zitten allemaal.

Nu even de 2 intakes afwachten en dan zien en horen we wel hoe en wat.....

xx essie

Geplaatst

lieve allemaal, super lief al jullie reacties! fijn ff die steun. ja ze weet van de operatie en ze is de zus van mijn man. maakt het allemaal niet makkelijker. ze wil nu steeds afspreken, heb het idee dat ze het echt er in wil wrijven. maar goed ik laat haar inderdaad maar even links liggen, ben er wel klaar mee. hoop dat ik haar snel kan vertellen dat ik zwanger ben, kijken hoe ze dan reageert, want weet ze niet dat we verder gaan met de hele situatie.

esther: wat super goed dat je uitslagen goed zijn en je intakes zijn gelukkig al dichtbij. heerlijk weer dat er vooruitzicht is op het doel :)

mone: we het de eerste hersteloperatie aan heel veel vrienden en familie vertelt, maar kregen toen bijna elke week wel een smsje of het al zo ver was en als ik niet zo lekker was kreeg ik van die knipoogjes, erg vervelend. dus de tweede herstel operatie hebben we aan nog minder mensen vertelt en nu de laatste behandeling (pesa) aan mijn beste vriendin en me ouders en aan me mans beste vriend. ik ben nu ook wel beetje bijgelovig omdat zoveel mensen er negatief tegenover stonden dat ik bang ben dat het misschien wel invloed zou kunnen hebben. en we hebben al het geluk nodig met zijn allen en geen negatieve gevoelens, toch. je leert wel in deze situatie je echte vrienden kennen. nu de intake in gent weten ook alleen maar mijn ouders, me beste vriendin en zijn beste vriend.

welterusten voor straks meiden

Geplaatst

Hey lieve meiden!

Spannende ontwikkelingen hier lees ik!

Loes en Arzu, heel veel succes met de afspraken vandaag! Hopelijk met goede afloop!!

Suzzy, 10 mei TESE nr. 2.... meid wat heftig allemaal!! Mijn duimen draaien voor je!

Sanne zit in de slopende wachtweken! Ik hoop heel hard dat ze lekker blijven plakken!!

@ hier: wij hebben de intake voor KID gehad vorige week donderdag en we kunnen waarschijnlijk rond 16 mei voor onze eerste inseminatie gaan! :D Spannend dus!!!

Geplaatst

Dank jullie wel lieverds.

Straks om 18 uur is pas de afspraak.

Maar vanmorgen heb ik hier al een horror ochtend gehad

Ik was met manlief opgestaan zodat ik naar mijn klanten kan/ kon en dan naar die plaats van de vacature.

Gisteren klaagde hij al van pijn aan zijn knie dus had hem gezegd maar ff rustig te gaan zitten en daarna zijn we gaan slapen.

Vanmorgen dus opgestaan en hij ging ff op de badrand zitten omdat hij zich niet helemaal goed voelde.

In dat ik vraag: Voel je je niet lekker.

Zakt hij helemaal in elkaar!!!!!!!

Hij heeft eerst heel hard zijn hoofd gestoten tegen de kraan een sneewond van 10 cm!!!

Maar dat had ik niet direct door.

ik heb tegen hem geroepen, geschreeuwd.

Er kwam geen reactie!!!

Zijn ogen helemaal naar boven gedraaid en aan het ijlen!

Hij was 5 minuten helemaal weg, meiden jullie kunnen voorstellen ik wist het niet meer!

Ik heb 112 gebeld gelukkig werkte dit in be ook alhoewel het eigenlijk 100 is hier, en er is een ambulance gekomen.

Die heeft hem meegenomen en er zijn onderzoeken gedaan.

Hij heeft een infectie aan die knie en hij had er heel veel pijn aan vanochtend.

Daardoor is hij weer helemaal weggevallen.

Als de pijngrens bereikt word dan valt hij helemaal weg!

Die snee hebben ze moeten hechten want hij was goed diep.

We hebben hier dus een ochtend vanaf vanmorgen 5 uur!

Dat kunnen jullie je wel voorstellen

Het was echt afschuwelijk en niemand wat me helpen kon!

Ik stond alleen maar tegen hem te schreeuwen en in zijn gezicht te "slaan" in de hoop dat hij bij zou komen.

Pfffff

Nu moeten we straks naar tournaye toe hoop dat dat goed gaat

Geplaatst

Jemig meid, je zult wel geschrokken zijn!! Wat een ochtend zeg... Hoe voelt je mannetje zich nu? Vertroetel hem maar! Hopelijk gaat de rest van de dag wel goed vandaag!!

*knuffel*

Geplaatst

@ arzu; jeetje mina zeg. wat een schrik zeg!!! en dan ook nog op zo'n dag als vandaag! gelukkig hoef je er pas 18.00 te zijn kan hij nog even bijkomen!! hij zal wel giga pijn ze hoofd hebben! heel veel succes! hoop dat de rest van de dag goed verloopt.

liefs zwelgje

Geplaatst

Jeetje Arzu wat afschuwelijk!!! Als ik het goed begrijp zitten jullie nu dus in een hotel in België voor de afspraak in het ziekenhuis vandaag?

Lijkt me echt erg ja, dan zit je daar en gebeurd er zoiets! Hopenlijk voelt hij zich snel beter. En natuurlijk succes bij het gesprek vanmiddag. Heftig dagje meid!

@Esther: Super hoor dat alles goed was! Hele geruststelling lijkt me dat. Op naar de volgende stap en zo komen jullie steeds een stukje verder!

@Zwelgje: Wat een rotsituatie met je schoonzus zeg! Ik zou haast denken dat ze het misschien doet om jou erbij te willen betrekken...Dat ze denkt dat je dat juist fijn vind.... Kan me haast niet voorstellen dat iemand zo'n gemene dingen expres doet! Maar ik weet het natuurlijk ook niet, je hebt van die mensen erg genoeg...

@Loes: Spannend die intake voor KID. Wat wordt er dan zoal besproken en gedaan?

Wij hebben ons ook al georiënteerd op dat gebied. Heb zelf een sterk voorgevoel dat het dat ook gaat worden voor ons.... Eerst wachten op de uitslagen en zo, maar onze TESE-ICSI-PGD is inderdaad wel een erg moeilijk en zwaar traject dus...

Wij staan al ingeschreven bij Rijnstate maar daar is al een jaar wachttijd voordat je uberhaupt op intake mag komen.

We willen ook gaan kijken bij Geertgen en daar gaat het allemaal sneller.

@Sanne: Alles goed? 2e week zit je nu toch? Wordt nu helemaal spannend...

Ik hoop het zo voor je!

Liefs Miekske

Geplaatst

Mone, wij zijn ook nog een beetje zoekende aan wie we het wel en niet vertellen. Ook omdat we nog maar net in die MM zitten weet nog bijna niemand het. Wel hebben we het aan onze beste vrienden verteld. Die weten alles. Aan een ander vriendenstel, die we eigenlijk bijna nooit zien omdat ze ver weg wonen, hebben we het ook verteld. Raar eigenlijk maar vind het makkelijker om aan mensen te vertellen die we juist niet zo vaak zien. Je kunt toch een keer je hart luchten zonder dat dat veel gevolgen heeft zeg maar. Mijn ouders willen we het ook nog vertellen, maar dat vind ik dus juist heel moeilijk eigenlijk! Ik weet namelijk dat ik hen daarmee 'opzadel' met verdriet en zorgen. Maar ik wil er voor hun ook geen geheimen over hebben dus we gaan het wel zeggen. Voor de rest weet niemand er iets van. Vind het toch iets prive van ons, en idd wil ik niet dat het alleen nog maar daar over gaat in gesprekken met vrienden en familie, of goedbedoelde knipoogjes e.d.

Groetjes Miekske

Geplaatst

@ Loes en Miekske, ik deel jullie gevoel. Ik heb zelf ook het gevoel dat tese het voor ons niet gaat worden en dat KID de enige oplossing is. Waar doen jullie dit? Ik heb nl al veel info gezocht en schrok toen ik las dat er nog maar 6 spermabanken in NL open zijn... Wachttijden zullen wel eindeloos zijn, of niet?

Geplaatst

oh, by the way: wij zijn heel open over ons traject. De bom barstte toen mijn schoonzusje 2 jaar geleden vertelde dat ze zwanger was. Wij waren toen al 1.5 jaar bezig en stonden op het punt de molen in te gaan. Nu zitten we tot onze nek in de molen, maar weet iedereen dit ook eigfenlijk wel in meer of mindere mate. Ook op mn werk ben ik er eerlijk over geweest. Werk fulltime, dus is anders neit echt uit te leggen waarom je zo veel weg bent. Wij hebben gemerkt dat het heel veel rust geeft als iedereen het weet. Vooral bij slecht nieuws is het fijn dat er genoeg schouders zijn om op uit te huilen.

Geplaatst

Arzu: Jeetje meid wat een verhaal zeg! Dat is echt schrikken! Sterkte ermee!

Fren:We gaan zo weg, op naar de intake. Dus als we terug zijn kan ik vertellen hoe het is gegaan.

Loutjelou: Tjonge bij jouw lijkt het wel snel te gaan allemaal, of hebben jullie heel lang op de intake moeten wachten? Spannend hoor, krijg je dan KID-IUI?

Succes voor allen!

Geplaatst

Loes, we hebben 28 februari de TESE gehad en 2 weken later was de uitslag definitief. Nu hebben we afgelopen donderdag (15 april) de intake gehad en nu kunnen we volgende maand dus voor onze eerste inseminatie. Het wordt gewoon KI in eigen cyclus.

Geplaatst

Sanna@ wat een geweldig nieuws. Ik duim voor je

Arzu@ wat een schrik zeg. Hopelijk kon je toch nog naar het ziekenhuis.

Zwelgje@ wat een rot opmerking van je schoonmoeder.

Wij zijn heel open over de behandelingen, maar ik merk ook dat sommige mensen echt niet nadenken wat ze zeggen. Daar kan ik zo verdrietig van worden.

Heel veel mensen weten dan ook niet meer wat ze tegen je moeten zeggen. Heel irri. Net alsof er geen ander gesprek stof meer is.

Wat is er trouwens weer een hoop bij geschreven. Ik moet eerlijk bekennen dat het wachten me wel op breekt.

Geplaatst

Jeetje Arzu, wat een heftige dag! Hoe is het met je mannetje? Dat is zeker schrikken zeg!

Raba, nog even geduld meisje, ik weet het het is slopend is maar we moeten wel..ik tel de dagen tot de tese ook af.....kom op!

Hey loes, jee wat gaat het bij jullie snel ik dacht dat er lange wachtlijsten waren. of doen jullie aan wederkerigheid (zeg ik het goed zo?!) waar ik over las?

Geplaatst

Over KID : Loutje loopt in Duitsland, hier zijn geen wachtlijsten.

In NL zijn er nog maar 5 spermabanken open, hierdoor zijn er erg lange wachtlijsten.

Deze kunnen korter worden als je aan wederkerigheid doet of een eigen donor meeneemt.

Maar niet elke spermabank doet aan wederkerigheid.

@Loutje: doen ze geen IUI-D daar?

Jij gaat dus echt KID doen?

@Arzu: hoe is het gesprek gegaan?

Hoop dat de wachtlijst korter is dan verwacht!

Liefs Dreamer

Geplaatst

@Fren: wij lopen bij het MCK.

Intake ging heel snel.

We belden vrijdagmiddag en maandagochtend hadden we de intake al.

Wachtlijst was toen nog 9 maanden, maar is in die tijd opgelopen naar 13 maanden.

Neem je een eigen donor mee, dan is de wachttijd 6 maanden.

@Vertellen: wij hebben nog altijd helemaal niemand iets verteld!

En dat gaan we ook niet doen tot we gezond en wel 12 weken zwanger zijn.

Liefs Dreamer

Geplaatst

HAA lieverds,

Arzu, tjonge..wat zul je geschrokken zijn...arm mannetje van je!! Goed gereageerd door 112 te bellen! Hopelijk is de rust even teruggekeerd!!

Zwelgje, ik dacht: ik lees niet goed! "pech gehad"...nou zeg! Ik vond het een hartverscheurende opmerking van je...de ooievaar heeft jou vergeten! Ik hoop dat hij snel jouw kant opkomt! En voor ons allemaal...als we 'm dan allemaal doorsturen, komt alles goed (-:

Laat je schoonzus maar, ze is gewoon onnozel! Laat haar jou niet raken door het "erin te wrijven"..te gek voor woorden!

Mone, wij hebben het in eerste instantie tegen onze ouders en mijn zus verteld, toen onze werkgever, bij mij weten een aantal collega's het. Sinds een maandje of 2 weten onze vrienden het ook...maar ik ben in sommige een beetje teleurgesteld....jammer. Dit vind ik echt genoeg mensen...zoals Sanna schrijft wil ik het ook nog ergens anders over kunnen hebben. Vooral op mijn werk, daar ben ik ook juist om even op andere gedachte te komen.

Loutjelou, wat fijn om weer wat van je te horen! En wat super dat jullie al zo snel aan KID kunnen beginnen! Ik ga voor je duimen!!!!!!!!

Sanna, voel je je nog goed?? Spannend hé!

Hier gaat het goed! Ik heb het idee dat ik al redelijk goed in mijn vel zit!! Ik ben er dan ook heel bewust mee bezig..het voelt goed!

XX Suzzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden