Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miekske nee we wonen in belgië het is alleen wel 1 a 2 uur rijden en zeker met de drukte.

De rust is weer teruggekeerd en zijn net terug van het zh.

De wachttijd is als we geluk hebben korter!!!

Misschien zijn we al juni/ juli aan de beurt.

Er moet gekeken worden of ze nog zaad hebben van onze donor en anders kan het wat langer duren ivm zoeken van een nieuwe donor.

Nu gaan we ff tjes eten ;)

xxx

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Na de intake zit er op. Het viel allemaal reuze mee. We hebben trouwens 3 weken op de intake gewacht dus dat viel ook errug mee.

Het was vooral een informatief gesprek van hun kant. Dus wie zijn ze, wat doen ze, hoelang is de wachtlijst etc. Over 6 weken hebben we een gesprek om een soort profiel op te stellen voor de donor. En dan willen ze wat meer info over mijn cyclus etc.

Dreamer: Vind het echt bijzonder om te lezen dat jullie het samen doen en de keuze hebben gemaakt om het niet aan anderen te vertellen.

Ik merk dat ik het wel prettig vind dat er openheid is, alleen merk ik de laatste weken wel dat mensen daardoor blijkbaar het idee hebben dat ze het ook mogen door vertellen..merk dat ik daar toch wel iets moeite mee heb. Daardoor ben ik de laatste tijd wel voorzichtiger in wat ik zeg.

Geplaatst

Jeetje Arzu, dit ga je niet menen! ...wat een verhaal zeg, is het nu nooit genoeg vraag ik me soms af?? Hoe gaat het nu met je man?

Super dat het misschien in juni of juli al kan!! Gaan ze dezelfde donor nogmaals vragen?

Had je nog met de broer van je man gesproken in de vakantie?

Loutjelou wat geweldig dat je komende maand de eerste inseminatie al hebt!!

Helemaal goed, hoop dat je snel meer geluk hebt!

Miekske vrijdag a.s. is het één week na de tp. De tweede wachtweek is helaas nog niet begonnen.

Suzzy ik voel me goed. Helaas hetzelfde als voorgaande keren en de ..maanden zonder tp en zonder kans, dus ik ben bang dat het een slecht teken is.

Geplaatst

Sanna hoe voel jij je?

Ja ik meen het serieus!

Ik zie het telkens voor me en dat beangstigd me.

En ook al zeggen sommigen tja je weet waar het van is, het kan ook eens wat anders zijn hoe kan ik dat dan weten:(

Gelukkig gaat het nu wel weer goed met hem maar werken gaat nog niet.

Vandaag een sollicitatie gesprek gehad bij een callcenter hier in de buurt, was net weer thuis belden ze al!

Ik kon komen proefdraaien.

Het is een fulltime baan ideaal!

Het verdient ook best goed dus we zijn er best blij om.

En dan idd in juni/ juli beginnen met de iui zooooo spannend!:toothy9:

Ze willen weer dezelfde donor ja.

Dat is wel fijn.

Met schoonbroertje naderhand toch niet aangezien de kosten te hoog werden in cyprus:( en belgie echt niet mee werkt.

Dus we gaan verder met onze weg in jette:good1:

Geplaatst

Super Arzu dat je mag komen proefdraaien bij je (misschien) nieuwe baan!! Fijn dat ze zo snel reageerden, dat is alleen maar positief! Enne, al snel beginnen met de iui lees ik, ik hoop dat de komende maanden hele mooie worden voor jullie!!

Sanne, houd de moed erin! We blijven stevig duimen draaien voor je hoor! :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Arzu wat goed dat je meteen mag komen proefdraaien!

En toch iui lees ik, is er evenveel kans dan voorheen met icsi?

Honey ik doe mijn best! Had gehoopt dat ik me anders zou voelen of zo, het vertrouwen is inderdaad laag nu...

XX

Geplaatst

Meiden ik ben aangenomen!!

Dus dat is goed nieuws :hello2:

Maandag begin ik.

Sanna hoe voel je je?

Denk je iets te voelen?

De iui zou veel kansen hebben zei hij aangezien de eerste cryo al direct raak was en met mij alles goed was.

hopelijk heeft hij gelijk!

Geplaatst

Hallo Arzu,

na alle negatieve berichten en ellende met je man zijn er weer lichtpuntjes, super!!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, heel veel succes maandag en ik wens je alvast veel succes met de iui-behandelingen.

Lijkt me een hele verademing dat je nu niet meer aan de enorme hoeveelheid hormonen hoeft na jouw ervaring met overstimulatie.

Ik lees hier dat jullie gestopt zijn met het plan mbt. je zwager, toen mijn man en ik dinsdag naar Brussel reden hadden wij het er nog over.

Meid, heel veel succes en ik ga je volgen hier hoor!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve meid hoe is het nu met jullie:(

Wij waren er ook dinsdag maar om 18 uur dus we hebben jullie daar gemist.

Had tournaye "goed" nieuws voor jullie??

Ja de kosten zijn zo hoog en dat kunnen we nu eenmaal niet direct betalen , dus maar gewoon verder via jette hun donoren.

Maar mijn man zag het heel positief in dus daar was ik wel blij om!

Ik wil je toch nog een heeeeeeeeeele dikke knuffel geven want wat jullie hebben meegemaakt:(

xxxxx

Geplaatst

Yehhhhh Arzu wat goed! Super dat je zo snel een andere baan gevonden hebt.

Succes maandag met je eerste dag.

IUI is minder belastend denk ik maar emotioneel zal het ook wel zwaar zijn.

Blijf dus goed op jezelf passen he meisie!

Raba ik probeer het ook zeker. Superlief dat je blijft duimen!

Hoop dat ik volgende week deze topic mag opfleuren.

Voor jullie is het ook bijna zover. Hoop dat je ongie niet langer gaat weg blijven door de spanning of zo ...als je er voor gaat wil je toch zo snel mogelijk beginnen toch?

(had ik wel in ieder geval)

XX

Geplaatst

Hallo Arzu

wij waren om 19.45 bij Tournaye, maar werd wat later, maakte niet uit. Het gesprek was positief, dwz. niets staat een nieuwe poging in de weg. Het gaat er meer over hoe wij ons er bij voelen. ik zal dit topic niet "vervuilen" maar zie de bijgevoegde link met mijn verhaal /ervaringen.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8391&highlight=Lars+en+Nick&page=10

Fijn in ieder geval dat er door jullie ook weer stappen gemaakt zijn!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Arzu, veel succes morgen op de eerste dag van je nieuwe baan!!

@all, a.s. vrijdag de tese! en de spannning, twijfel en zorgen beginnen de kop op te steken. Gelukkig heb ik een hele drukke week dus afleiding genoeg!

Sanne, hoe is het met je??

liefs

Geplaatst

Hoi Honey,

Nog paar een paar daagjes. Fijn dat je een drukke planning hebt deze week, dan schiet het een beetje meer op. ...spanning, twijfel en onrust is heel begrijpelijk het is gewoon heel spannend! Dat ze de tese uitvoeren op koninginnendag, of zit jij ook in Duitsland?

Hier nog steeds geen veranderingen

XX

Geplaatst

Hey Sanne,

Wij zitten bij de zuiderburen daar hebben ze dus ook geen koninginnedag, wel zo fijn, scheelt weer een vrije dag opnemen! Ook fijn dat mn man dan zaterdag en zondag lekker kan bijkomen, dan zien we maandag wel verder qua werk e.d.

Wanneer mag je testen? Ik hoop zo op een mooi wondertje voor je!!

Geplaatst

Oooh honey waar in belgië loop jij?

IK duim heeeeeeeeeeeeel hard voor een positieve tese!

Extra vroeg opgestaan gedoucht e.d en dadelijk dan beginnen.

Over de iui wat minder nieuws:(

Er is momenteel iemand met onze donor bezig en dan mogen we nog ff niet beginnen:(

Aangezien de donor met die kenmerken niet erg gemakkelijk is helaas.

We hopen dat er een wonder gebeurd dat we juni toch kunnen starten!!!

Sanna hoe voel jij je lieverd???????????

Ben zo benieuwd:icon_biggrin:

Geplaatst

Honey, inderdaad scheelt weer een vrije dag opnemen. Ik voel me ook zo bezwaart als ik weer onder werktijd weg moet, helaas is dat regelmatig aan de orde want werk full-time.

Gelukkig werk ik er al bijna 11 jaar en heb ik ondertussen heel veel credits opgebouwd die ik nu zonder blozen op mag nemen..

Honey moet jij echt vrije dagen inleveren? ...hoop het niet voor je.

De eerste dagen na de tese zal je vriend nog wel heel moeilijk lopen. Toen heeft mijn vriend vanuit thuis gewerkt, ideaal dat dat mag en kan. De tese was op een woensdag en 's maandags is hij weer naar het werk toegegaan, wel met een smoesje dat hij van de trap geschoven was omdat hij nog niet geheel makkelijk liep.

Arzu zet 'm op dalijk, fris en fruitig je eerste dag in! Succes.

Hier gaat het goed dus nog geen rode duivels, heb er wel over gedroomd afgelopen nacht.

Nu heb ik buikpijn, hoop van de zenuwen en niet van iets anders.

Geplaatst

Honey, testen mag 8 tot 14 dagen na de tp. Ben zojuist net dag 10 na tp ingegaan.

Zit nu op cd 30, de vorige keer was het op dag 31 mis. Met de verse emmy in combi van de bolletjes direct na het stoppen van de bolletjes ...spannende dag/dagen dus!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben Klaudia en ben in mei 2008 gestopt met de pil in de hoop spontaan zanger te worden. We wisten al dat het moeilijk zou worden aangezien mjn vriend dialyse patient is. Maar de Nefroloog was toch optimistisch en ervan overtuigd dat het moest lukken via de 'normale' weg. Op internet lazen we al verhalen van nierpatienten waarbij er een ingreep bij tepas kwam om zwanger te kunnen worden.

Na 1 jaar voelde wij wel al aan dat het bij ons niet spontaan zal gaan lukken. Het heeft echter nog 5 maanden geduurd voordat we onze eerste sperma test hadden gedaan. Ik was zo bang voor de uitslag, dat er gezegd zou worden je hebt 0 zaadcellen. Ik dacht dat het dan op hielt voor ons.

Oktober 2009 kregen we de uitslag van onze eerste sprema test terug en inderdaad 0 zaadcellen. We werden doorverwezen naar de uroloog. Die heeft nog een keer een spermatest laten doen en een bloedtest om te kijken naar zijn testostron gehalte.

Uitslag tweede spermatest 0 zaadcellen en zijn testostron was iets wat laag.

Er werd ons verteld dat we dan in aanmerking kwamen voor een TESE behandeling. Om dat in werking te zetten moesten we eerst naar de gyn, in het ter gooi ziekenhuis noord ( Blaricum), om te kijken of bij mij alles goed zit.

Eind februari hadden we onze eerste afspraak bij de gyn. Die gyn heeft wat info opgeschreven en heeft een echo gemaakt en alles zag er bij mij normaal uit. Maar zij kon ons verder niet helpen, we moesten een afspraak maken bij haar collega gyn die had zich gespecialiceerd in TESE.

Dus werden we weer doorverwezen.

17 april hadden we een afspraak bij de juiste gyn. Hij had ons dossier doorgelezen en ging meteen aan de slag met ons. Eindelijk een uitleg van de tese behandeling en antwoorden op een aantal vragen die wij hadden.

De gyn vertelde ons dat er eerst nog wat testen afgenomen moesten worden.

Er is bloed afgenomen van ons beide en mijn vriend moet nog bloed laten afnemen (aankomende woensdag) voor een dna onderzoek.

Hij vertelde ons ook dat er maar twee ziekenhuizen zijn in NL die Tese doen. Wij gaan naar het AMC we zijn alleen vergeten te vragen of we nu al op de wachtlijst staan of dat dat gebeurt nadat onze bloeduitslagen bekent zijn.

Nu hebben we 26 mei onze volgende afspraak bij de gyn. Ben benieuwd wat er uit die bloeduitslagen is gekomen.

Ik vraag me wel af.... ik lees bij jullie vaak dat jullie naar voorlichtingsavonden zijn geweest. Ik heb daar nog niks over gehoord van de gyn, of komt dat pas als de TESE is gelukt en we ICSI krijgen?

Groetjes Klaudia

Geplaatst

Hey Klaudi........

Spannend allemaal....

Wij zitten ook op tese tewachten ik word morgen gebeld over allerlei uitslagen.

Wij waren al begonnen met een icsi behandeling, maar moesten 2 dagen voor de punctie stoppen, omdat ze geen eicellen meer mogen ontdooien.

Dus nu word het een tese..

Wij hebben ook zoveel vragen en of we al op de wachtlijst staan, want ik hoorde dat dat wel een half jaar tot jaar kan duren. (ook amc)

Wij zijn ook naar een voorlichting middag geweest in het amc dat is voor ons albijna weer een jaar geleden.

We hopen zo dat jullie ook zo n mooi wondertjen mogen onvangen van onze lieve Heer.

Heel veel sterkte met alles en ik duim voor jullie.

Geplaatst

Hoi Klaudia,

Welkom hier op deze forum.

Ik loop ook in het AMC met mijn man.

Wij hebben nu ruim 3 maanden alle onderzoeken gehad in het AMC.

Bloedtesten echo kweekjes echo van mijn man zijn scrotum.

urine testen enz enz.

Wij hebben nu eindelijk onze intake op 7 mei met de eerste arts en 18 mei met de 2e arts.

De wachtijden in het AMC zijn ongeveer 6 maanden op het moment.

Succes met alles.

Gr esther

Geplaatst
Hey Klaudi........

Spannend allemaal....

Wij zitten ook op tese tewachten ik word morgen gebeld over allerlei uitslagen.

Wij waren al begonnen met een icsi behandeling, maar moesten 2 dagen voor de punctie stoppen, omdat ze geen eicellen meer mogen ontdooien.

Dus nu word het een tese..

Hoi moedeloos,

wij hebben precies hetzelfde!! Liepen jullie toevallig ook in het vu? We hebben daar nog 10 ingevroren eicellen liggen waar we dus niks meer mee mogen. Nu wachten we op het eerste gesprek in het amc op 8 juni. Hoe het daarna loopt en hoveel tijd het dan nog duurt? Ik heb geen idee. Die onzekerheid is wel irritant, kan ook weinig info op internet vinden over het tese.icsi traject...

@ essielief, als ik jouw verhaal goed lees, gaat er na het eerste gesprek zo'n 3 maanden overheen met onderzoeken en daarna heb je pas de intake. Is die 6 maanden die je noemt de wachtlijst voor de tese of voor de icsi?

Succes allemaal!

Fran

Geplaatst

Sanna hoe is het met je meid??????????

Ik hoop zo dat het goed is!

Hier beetje druk op het werk, als je geen 5 mensen per dag haalt en ik weet dat klinkt weinig maar ikzelf houd ook niet van bellers hahhaha.

EN hoe vriendelijk je ook bent, het haalt niet altijd wat uit helaas.

Anders kan het zijn dat je je ontslag krijgt ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden