Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ sanna nee he!!! :( :( :( heel veel sterkte meid

@ zwelgje mijn vriend had voor dat hij de eerste keer een potje moest inleveren een zware antibiotica-kuur gehad vanwege een dubbele wortelkanaalbehandeling met ontstekingen en toestanden... we hebben/moesten evt medicijngebruik toen ook invullen op een formulier bij het potje inleveren... maar toen we daar de uitslag van kregen zeiden ze dus dat we het een paar maanden later opnieuw moesten doen want de slechte uitslag kon dus komen door de zware antibiotica-kuur...

liefs mone

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat een slecht nieuws allemaal jeetje pffffffffffff

Hele dikke knuffel sanna

en dilara lieverd wist niet wat ik las pffff wat erg zeg.

Vind het zo erg!

Hele dikke knuffel

Geplaatst

Hallo Miekske,

bedankt voor je medeleven,ja een plekje geven, ik weet het niet of dat ooit lukt, op de een of andere manier moeten we er mee leren leven, en er op vertrouwen dat dat ook gaat lukken gezien andere mensen die het ook (of iets soortgelijks) overkomen is ook verder kunnen.Maar we proberen vooruit te kijken al gaat dat het ene moment beter als het andere...

Maar wat Brussel betreft, inderdaad, wij bleken toch geen Tese nodig te hebben.

De tussentijdse bloedafnames en echo´s doen wij in het MMC te Veldhoven (je kan contact opnemen met de afdeling Biometrie, tel 040-8889558, wellicht zul je eerst met een van de fertiliteitsartsen een afspraak moeten maken, maar dat kun je ook doen als je bv. al eens in Brussel geweest bent, daar heb je de tijd voor.

In Brussel zijn wel wachttijden maar ik weet niet of die voor iedere arts hetzelfde zijn, ik zou gewoon even met ze bellen en het eea. uitleggen of anders eventueel een email naar ze sturen, over het algmeen krijg je snel bericht.

Wat de verzekering betreft: Wij krijgen maximaal 3x de medicatie vergoed en van de behandeling (Icsi) krijgen we alleen de kosten vergoed die er in NL voor staan.

Per icsi poging bekostigen wij ± €2500,- zelf. De echos en bloedafnames hier in het zkh worden niet in rekening gebracht.

Destijds hadden wij van CZ berich gekregen dat wij van een Tese behandeling

± € 750,- zelf zouden moeten betalen maar goed, die bleek achteraf niet nodig.

Mocht je tzt met Brussel in zee gaan dan kun je van hun een recept meekrijgen voor de apotheek om hier in NL de medicatie af te nemen, je kan de medicatie daar ook kopen alleen dan kan de verzekering weer moeilijk gaan doen met het vergoeden.

Wellicht is het voor jullie van belang om je arts een verklaring voor de verzekering te laten maken waarin hij uitlegt waarom jullie bv. op Brussel aangewezen zijn, wellicht dat de verzekering dan wel alle kosten gaat vergoeden.

Er komt misschien heel wat info op je af maar ik kan je als tip geven om alvast met Brussel een afspraak te maken voor een gesprek (consult komt op ± €90,- en werd door onze verzekering volledig vergoed).

Dan is alles daar vast in gang gezet en kun je in de periode daarna je verder gaan orienteren mbt. de verzekering ed. maar dan loopt het.

Ook is het wellicht makkelijker omdat je dan een arts in Brussel hebt die overleg kan voeren met jullie eiegn arts hier?

Je vroeg me hoe vaak wij in Brussel zijn geweest, niet zo vaak

1x intake (24-12-2008), gesprek met de arts, nieuwe zaadanalyse uitgevoerd en het gevonden zaad werd voor de zekerheid direct ingevroren en uitleg over het verloop van de behandeling, spuitinstructies, bepalen startdatum .

Poging 1: april 2009 2x: eerst voor de punctie en 5 dagen later voor de terugplaatsing

Vervolgens in Mei nog 1x terug voor een cryo terugplaatsing.

Toen deze hele eerste poging voorbij was hebben we tel. overleg gevoerd en is een tweede poging ingepland., hiervoor 2x naar Brussel, 1x punctie (11-10-2009) en 1x terug vor de tp (14-10-2009).

Omdat wij uiteindelijk voor een nieuwe poging willen gaan zijn wij inmiddels weer in Brussel geweest om een nieuwe behandeling door te spreken maar we hoeven voor onze nieuwe poging ook alleen maar te gaan voor een punctie en de terugplaatsing.

Ik moet wel zeggen Miekske dat het wellicht van situatie kan verschillen, maar daarom kan ik je alleen maar het advies geven om met ze contact op te nemen voor de nodige informatie.

mocht je nog vragen hebben dan laat maar weten!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@Fren...

Nou ik zou dus een dinsdag gebeld worden en toen belde ze en ze hadden nog geen uitslag, dus een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag (donderdag) ze belde net en weer geen zaadcellen gevonden, terwijl toen mijn man nog rookte (inmiddels een jaar gestopt) wel zaadcellen had...

Nu gaan ze in een team bespreken wanneer de tese moet plaats vinden en belt ze me voor een afspraak..

Dus ik vroeg hoelang duurt het dan voordat er een tese plaats vind zei ze da word aan het einde van dit jaar:cry2:..

Dit duurt allemaal zo lang ik word er echt niet goed van ik ben zelf ook gestopt met roken maar heb nu zo`n zin in een peukie..

Het is allemaal afwachten

Geplaatst

Sanne... Nee he! Ik had het zo gehoopt voor je! Wat een teleurstelling ,sterkte met dit rot nieuws. Jeetje, ik kan er niet over uit, het zag er zo goed uit.. Knuffel voor jou!

Dilara, welkom terug zou ik zeggen. Ik was er nog niet bij op dit topic toen jij mee scheef. Je hebt ondertussen een hoop meegegemaakt las ik, hoop ook voor jou dat dit jaar goed zal eindigen!

Mone, dank je wel!

Moedeloos, niet toegeven aan de sigaretten dan zal je je alleen (achteraf) maar slechter voelen, kop op!

Hier is het rustig, ik ben niet meer zo heel gespannen voor de tese als begin van de week. Ik heb eigenlijk best wel vertrouwen dat het goed komt. Ik moet positief blijven denken ondanks dat andere stemmetje in mn hoofd! We moeten morgen al om half 8 in gent zijn, dat wordt dus heel vroeg mn bedje uit! Ik hoop echt dat ze wat vinden!!

Ik hoop hier morgen goed nieuws te kunnen posten.

Liefs

Geplaatst

@moedeloos, wel typerend je nickname moet ik zeggen.. logisch dat je de moed in de schoenen zakt....wat een klote bericht.

Ik hoop dat je na de teambespreking toch nig nieuws mag krijgen die weer goede hoop geven meis! sterkte

Honey, succes morgen met de Tese

groeten

Babeth

Geplaatst

Honey: Succes morgen!

Moedeloos: Kop op meid, het lange wachten is verschrikkelijk, ik hoop voor jullie, dat jullie wat afleiding mogen vinden door het vooral samen leuk te hebben!

Geplaatst

@moedeloos, eind van het jaar??? Dat meen je niet. Dat zal dan ook wel voor ons gelden - jullie liepen toch ook bij het amc? Pff, mij zakt de moed ook wel even in de schoenen nu. En wij moeten de intake/orientatiegesprek nog krijgen...

Geplaatst

Honey, succes morgen!!!!!!! Duim voor je!

Sanna, gaat het een beetje?? )-:

Meiske, Wat fijn dat je weer mee aan het schrijven bent, ik heb geen woorden voor wat jullie is overkomen. Hoop dat jullie engeltjes jullie helpen met een super toekomst!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hallo Suzzy

bedankt, inderdaad, wij hopen het ook, wat er ok nog gebeurd in de toekomst, zij zijn en blijven onze eerste 2 kindjes!!!

Ik zie dat jullie vlak voor een 2de tese staan heel veel succes en ik ga samen met jou de icsi doen!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Honey heeeel veeel succes morgen! Hoop dat we super nieuws mogen lezen morgen.

Babeth heftig zeg wat jullie meegemaakt hebben. Wat een enorme klap, ben je zo dicht bij de vervulling van je harte wens en wordt het weer afgenomen.

Heel veel sterkte, er zullen regelmatig hele moeilijke momenten voor jullie zijn.

Hier gaat het redelijk. De duivels zijn nog steeds niet aangekomen. Mijn lichaam houdt het waarschijnlijk tegen en is dus waarschijnlijk toch nog niet genoeg ontstrest door die twee maal acupunctuur. Als de test nou niet overduidelijk negatief was had ik er weer bijna in durven geloven.

XX

Geplaatst

Nu is het wel overduidelijk, duivels in overvloede.

Honey beetje kunnen slapen door alle spanning heen? Nogmaals heel veel succes vandaag, op naar een geslaagde tese!

Geplaatst

Sanna wat erg om te lezen:(

Heel veel sterkte meid!!

Honey ik duim heel hard voor een positieve tese!!!!

Babeth ik vind het zo afschuwelijk wat jullie gebeurd , kom er maar niet over uit:(

xxx

Geplaatst

Honey, heeeeel veel succes/sterkte vandaag!

Mn duimen draaien en in gedachten ben ik bij jullie.

Ik hoop dat deze dag ook voor jullie een feestdag mag worden!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb heel goed nieuws! de Tese is geslaagd!!!! 6 strootjes van goede kwaliteit in de vriezer, joepieeeee! We zijn net uit gent terug, en met manlief alles goed. Het is keurig gehecht en ziet er netjes uit. Een paar dagen rustig aan doen en dan als het goed voelt mag ie weer alles doen. We zijn onwijs opgelucht! Op naar de icsi nu!

Bedankt voor al jullie berichtjes, echt super lief!

Liefs

Geplaatst
Lieve meiden,

Ik heb heel goed nieuws! de Tese is geslaagd!!!! 6 strootjes van goede kwaliteit in de vriezer, joepieeeee! We zijn net uit gent terug, en met manlief alles goed. Het is keurig gehecht en ziet er netjes uit. Een paar dagen rustig aan doen en dan als het goed voelt mag ie weer alles doen. We zijn onwijs opgelucht! Op naar de icsi nu!

Bedankt voor al jullie berichtjes, echt super lief!

Liefs

Wat een goed nieuws Honey! En voor je man veel sterkte met het herstel. Op naar de ICSI, spannend, maar de zaadjes zijn er in ieder geval!

Voor mijn beeldvorming, hoeveel eitjes kunnen er bevrucht worden met een strootje?

Geplaatst

Honey wat een goed nieuws! Super gefeliciteerd!!

Joehoooeeee! Op naar de icsi!

Poezebeest wij hadden 13 eitjes, daarvoor is er één buisje ontdooit.

Geplaatst

Honey wat een goed nieuws, wat een opluchting!!!

weet jij al wanneer je met de icsi gaat starten? en is dat dan via Gent of R´dam?

veel succes en wens je man een voorspoedig herstel!

groeten

Babeth

Geplaatst

Honey wat fijn, wat zal dat een opluchting zijn. Heel veel succes met de ICSI pogingingen. Ik hoop voor jullie dat je snel mag starten, met natuurlijk goed resultaat.

Sanne, alsnog heel veel sterkte. Zo'n menstruatie is echt weer confronterend he.

Geplaatst

Honey wat super goed nieuws!!!! Wanneer mag je beginnen...Wat een opluchting lijkt me dat zeg. Heerlijk! hebben jullie geen verse poging gedaan? of kan dat niet bij tese...

oooh sanna wat naar....extra confronterend...bah. dikke knuffel.

liefs zwelgje

Geplaatst

Heb meer last van de confrontatie dan ik had gedacht, ik wist het woensdag al maar vandaag voel ik me heel verdrietig en ellendig. Gelukkig vrij vandaag.

X

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat een lieve reactie's weer, dat doet me echt goed, jullie zijn toppers!

@Poezebeest, geen idee hoeveel er bevrucht kunnen worden, maar zoals sanne schrijft dat er bij haar 13! eitjes met 1 buisje zijn bevrucht. Dan hebben we genoeg voor 6 pogingen zal ik dan maar denken, ik hoop niet dat we ze alle 6 nodig gaan hebben.

@Babeth,

Eerst wil ik je zeggen dat ik je een ontzettend moedige meid vind om na zo'n ernorm verlies zo postitief en krachtig hier weer op het forum te zijn en weer doorgaat voor een mooi broertje of zusje voor jullie prachtig mooie tweeling! Het verhaal van jullie wat je schreef heb ik een paar x gelezen en wist niet wat te zeggen, vond en vindt het heel erg voor jullie. Heb echt respect voor je en hoop dat jullie door jullie engeltjes van boven geholpen worden!

Over onze behandeling, wij doen alles in R'dam alleen de tp in gent. We kunnen waarschijnlijk in sep/okt beginnen (ik hoop eerder uiteraard!) xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden