Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Gast Honey79
Geplaatst

Hai Zwelgje,

Oud ziekenhuis he haha! Wij hadden ook zoiets van huh..moeten we hier zijn! Maar maakt niet uit iedereen is even aardig en gemoedelijk. Wij zitten in het Maasstad die doen samen met Gent, dus we hebben alleen de tp in Gent. Wij mogen als het goed ook in sep/okt beginnen!! Het tese materiaal blijft dus in Gent en de eicellen gaan direct na de punctie ook naar het lab van gent.

Doen jullie alles in gent?

Liefs

Essie, ik ben benieuwd wat je vandaag allemaal gehoord hebt!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Honey,

Ja wij doen alles in Gent, alleen niet alle echo's... met de stimulatie wordt de eerste begin echo daar gemaakt en dan de tussendoor echo's ergens hier in de buurt moet ik nog ff opzoeken en dan als hun zeggen over 1 a 2 dagen is het zover dan moet ik naar Gent maken die de laatste echo en dan daar de punctie en tp. mag ik vragen waarom jullie alleen de tp in gent doen, heeft dat met die hatching techniek te maken, hoop dat ik het goed schrijf.... Spannend he dat het nu allemaal in gang is gezet. Wij zitten op half oktober begin stimulatie en dan warschijnlijk begin nov tp, dus zit bij ons maandje tussen. Maar jullie zijn al wat verder natuurlijk, jullie hebben de TESE al achter de rug. Hoe doet jullie verzekering over de TESE in Gent?

essie, hoop dat je internet hebt in je huisje, ben zo benieuwd naar je gesprek...

liefs zwelgje

Geplaatst

Lieve allemaal

allereerst bedankt voor jullie duimen en lieve berichtjes.

Daar waren we heel blij mee.

we hebben echt een top gesprek gehad met Dr meissner.

Hij ziet het helemaal zitten en geeft ons echt een hele grote kans dat tese gaat lukken.

Hij denkt zelfs dat hij met een naald uit de bijbal levende zwemmers weg kan halen.

Alle testen waren super hormonen van

mijn man top echo super.

De leiding van het zaad zit verstopt maar hij was vol lof

wel helaas het najaar pas aan de beurt

Maar als er eerder een plek is belt hij.

Ik ben echt heel blij en voel

me echt super

Gr. Essie

Gast Honey79
Geplaatst

Essie, wat een TOP nieuws!!! Goed zo, Nu lekker genieten van je weekendje weg!

Zwelgje, we hebben toevallig vandaag bericht gekregen van de verzekering dat ze de tese vergoeden, yes! Het heeft wat moeite gekost maar de aanhouder wint.

Geplaatst

oo wat goed zeg! ben benieuwd wat onze verzekering ermee doet. maar de PESA in nederland is ook gewoon vergoed dus neem aan de TESE ook... gaan het meemaken, hihi. scheelt toch weer 900 euries.

liefs zwelgje

Geplaatst

Hallo Allemaal,

We zijn een heerlijk weekend weg geweest en hebben het laten bezinken.

We zijn echt heel blij met dit positieve nieuws na ruim 2 jaar negatieve uitslagen.

18 mei naar dr Mochtar even kijken wat dat nog gaat brengen.

Bedankt voor alle reacties doet ons heel goed.

@zwelgje @ honey ik ben bij de ohra en die vergoeden het ook allemaal.maar dan natuurlijk wel in het AMC en niet in gent......

Gr Esther

Geplaatst

He mieden hier even een berichtje uit italie.

Essie wat fijn dat ze de kans van slagen zo groot is!

Op naar de 18e

XX

Geplaatst

He Essie,

wat lijkt me dat heerlijk: eindelijkl goed nieuws!! Wat fijn voor jullie. Nu afwachten wat dr Mochtar zegt.

Even een vraagje: wij hebben alleen een afspr met de uroloog staan, heb jij bij je aanmelding direct 2 afspraken gemaakt? Dr Mochtar is de gyn?

Geplaatst

@sanna,

Dank je wel sanna.

Ben jij ook lekker aan het genieten daar?

@Fren

Deze afspraken zijn gelijk in januari gemaakt toen we bij het AMC binnen kwamen.

Ze hebben toen voor 4 maanden ons helemaal volgepland bij allerlij artsen gynacologen enz.

Ik ben ook al bij een andere gyn geweest in het AMC maar deze werkt samen met DR Meissner voor TESE.

Gr Esther

Gast Honey79
Geplaatst

Sanna, kun je het niet laten haha! Leuk even een berichtje uit Italie, hoop dat je beter weer hebt dan wij hier!!

Essie, fijn dat goede nieuws, over 2 weken weet je weer meer!

Geplaatst

Ha meiden,

Vandaag de 2e TESE achter de rug!

Ook deze keer weer levende zaadcellen gevonden! We zijn super blij! Op naar de ICSI!! Met hopelijk veel succes!!

Sanna, lekker Italië!! mmmm lekker eten daar!!! Geniet ze!

XX Suzzy

Gast Honey79
Geplaatst

Hai suzzy, wat een SUPER goed nieuws, gefeliciteerd!!! Het was toch weer spannend voor jullie, op naar de icsi, in juni al, jullie kunnen lekker doorgaan nu!

Liefs

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw hier, lees al wel een poos mee maar nog niet echt gereageerd en dergelijke. Nu dan toch maar even met een vraag...

Mijn man heeft zaadbalkanker gehad (2007/2008) en daarvoor chemo's en een tweetal operaties ondergaan. Na de laatste operatie heeft hij geen zaadlozing meer en nu zijn wij dus ook aangewezen op veel ziekenhuisbezoeken.

We hebben de intake op 5 augustus pas, maar omdat we al bij urologie lopen is het zaadonderzoek e.d. eind mei al. De behandeling wordt waarschijnlijk een tese/icsi.

Nu heb ik alleen 2 brieven ontvangen voor zaadonderzoek. Op één staat een standaard semenonderzoek aangevinkt, gedaan door de uroloog. Op de ander Pesa/Mesa/Tese, gekregen bij de intake formulieren. Van het gewone semenonderzoek heb ik een uitlegbrief gekregen, van de ander niet. Weten jullie hoe het Pesa/Mesa/Tese onderzoek in z'n werk gaat? Als je in aanmerking komt voor P/M/T heb je toch nooit een zaadlozing...

Groeten Rosaly

(we lopen in het Radboud)

Geplaatst

Hallo Rosaly,

Als ik jou was zou ik contact opnemen of het inderdaad noodzakelijk is of 2 keer een zaadonderzoek noodzakelijk is.

Onze intake bestond uit: eerst een ejeculaat (zaadlozing) inleveren (terplaatse produceren) toen een afspraak bij de uroloog en daarna een afspraak op de afdeling voortplantinggeneeskunden (allemaal achter elkaar op één dag in het Radboud)

Ik begrijp dat je man al onder behandeling is bij de uroloog in het Radboud. Wellicht dat het formulier bij de intakeformulieren er "standaard" bij zit en voor jullie niet van toepassing is. Ik zou even informeren.

Mijn man heeft wel een ejeculaat, maar daar zit helemaal geen zaad in.

Gezien bepaalde hormoonwaarde van mijn man komen we in aanmerking voor een TESE. Deze vind volgende week dinsdag plaats. Ook in het Radboud.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Ey

Ik had al wel contact gehad met het Radboud, ze snapten het zelf niet helemaal meer volgens mij. Wij gaan in eerste instantie het formulier van de uroloog gebruiken. Die van de intake eventueel later. Maar mijn man heeft geen ejaculaat dus ik vroeg me af wat ze dan van plan waren te doen... Degene die we van de uroloog hebben gehad, gaat uit van zaad in de urine. Die andere niet volgens mij! Als we degene van de uroloog gebruiken (26 mei) gaat het misschien allemaal wat sneller. Hoeven we niet tot 5 augustus te wachten voor eventuele doorverwijzingen e.d.

Maar 'k zag bij jou staan dat je 3 maanden moet wachten op ICSI. Toevallig had ik vanmorgen gebeld (over wachtlijst Tese/ICSI) en ze zeiden dat er geen wachtlijst was.. maar die is er dus wel!?!?

Wel spannend dat je man volgende week de Tese heeft!!

Groetjes Rosaly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden