Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag,

Nou ons laatste bezoek was ook prima.

We hebben papieren moeten tekenen dat als er een kindje geboren wordt deze onder controlle blijft in het AMC.

Geen probleem prima.

En mijn man moest tekenen voor het zaad wat ze er (als het lukt) uit halen en bewaren dat na een scheiding of na zijn dood wat er dan mee gebeurd.

Verder is mijn man in December voor mesa aan de beurt en als ze daar niks vinden (gaat direct naar laborant en hij moet blijven liggen)gaan ze meteen verder met tese.

Ik wordt daarna aan de hormonen gezet en dan gaan ze kijken voor ivf of icsi.

Spannend allemaal dus.

Verder was ze heel blij met mijn 12 kilo die ik ben afgevallen.

Door verder af te vallen vergroot ik de kans op slagen met 50%.

Dat is niet niks dus ik ga gewoon door zoals ik nu bezig ben.

We krijgen ook een oproep over ivf enz enz in een lezing van het AMC waar we ook nog heen gaan.

Kortom Alles was goed en het duurt helaas wel lang maar dat zijn de wachttijden in het AMC op het moment helaas.

Eerst gaan we ons lekker voorbereiden op onze rondreis in Azie.

En daarna zitten we al in Augustus en schiet het lekker op.

@Dreamer Hoe gaat het op het moment met jou?

Is je schildklier al ietsje meer op de rit.

Merk je zelf al wat aan jezelf?

@Sanna jij moet donderdag weer naar het ziekenhuis lees ik.

Wat gaat er allemaal gebeuren.

En hoe voel jij je op het moment?

@ suzzy wat spannend zeg jij mag volgende maand he.

Ik duim voor je maar spreek je voor die tijd hier vast nog wel.

@SAS hoe is alles gisteren bij jou gegaan?

@ iedereen ik wens iedereen voor nu even succes met alles ik vergeet er anders vast een paar en dat is niet te bedoeling.

Gr Esther

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther@ fijn dat het bezoek goed was. Jemig december dat zijn nog eens lange wachttijden. Wel super dat de kans met 50% vergroot is. Leuk vooruitzicht Azie.

Geplaatst

hoi hoi

nou gisteren was onze intake-tese in nijmegen,eerst moest er een potje ingeleverd worden,daarna richting uroloog,toen nog een echo voor vriendlief en als laatste stond de gynaecoloog gepland... die had onverwachts goed nieuws voor ons... de uitslag van het zaadonderzoek van die ochtend was al bekend en het was goed voor een ,normale' ivf!!! dit hadden we dus echt niet verwacht... [we mogen nog niet al te enthousiast zijn,eind juni word het zaadonderzoek nog een keer gedaan om te kijken of het geen eendagsvlieg was zeg maar en moet mijn echo nog een keer herhaald worden want ik zat nu vlak voor mijn menstruatie en hij wilde het nog een keer herhalen binnen een week na mijn menstruatie] maar we hadden allebei zoiets van he... wat... heeft u dat wel goed???

verder is er bij ons beide bloed geprikt en daar worden we 4 en 7 juni de uitslag van... en ik heb mezelf weer even een schop onder mijn kont gegeven wat betreft aan de lijn doen [ben beetje blijven steken op de -4 kilo] maar ik ga er weer voor...

:aaaflowersmiley: liefs mone x

Geplaatst

Mone wat een fantastisch nieuws! Goed zeg dat er voldoende zaadjes zijn gevonden voor ivf ...joehoeoeoeoe!!!!

Esther bij jullie ook topnieuws!

Kan me voorstellen hoe blij je bent!

...de wachttijden zijn wel lang he, dat is enorm balen.

Wat heerlijk een rondreis Azië, welke land(en) ga je bezoeken? Hoop geen Bangkok, daar kun je beter even wegblijven nu.. Wij hebben ook verschillende aziatische landen bezocht, het is er prachtig en als je op de juiste plaatsen komt ook nog heel "puur"

En 12 kilo afgevallen ...goed bezig! Heb je een goede reden om nieuwe zomerkleding te gaan kopen! In ieder geval positieve en leuke vooruitzichten waar je naar toe kunt leven!

Donderdag hoef ik niet naar het ziekenhuis, dan gaat het eerste deca spuitje er weer in.

De deca is een voortraject op de nieuwe icsi die we in juni hebben.

Geplaatst

Voor verschillende meiden hier, goed nieuws! Gefeliciteerd meiden! Op naar nog beter nieuws ;-)

Dreamer: Succes met je schildklier en alles er om heen! Hoop dat alles snel goed is voor jullie!

Wij hebben binnenkort de tweede afspraak voor Kid, bij het MCK. Begint wel spannend te worden allemaal, ondanks dat het allemaal nog lang gaat duren voordat er echt wat gaat gebeuren...

Geplaatst

Hai,

Mone, Wat een super nieuws dat er toch zaadjes zijn gevonden. Geeft wel een goed gevoel, je weet nu dat er wel iets zit.

Esther, 12 kilo jeetje dat is echt veel goed hoor. En nog een fijne vakantie in het vooruitzicht. Dan heb je toch nog wat om naar uit te leven.

Sanna, morgen begint het, het eerste spuitje is toch altijd wel weer spannend. Doe je het zelf.

Sas

Geplaatst

@sanna,

Oeps ja we gaan 3 weken naar thailand.

Waarvan 2 weken rondreizen en 1 week strand.

We hebben gisteren op het reisbureau gezeten en ze hebben bangkok uit de reis weggehaald.

We komen dus niet in bangkok (ja om te landen)

Maar als het te erg word kunnen we ook in phuket landen en in een erg geval wordt de hele reis geanuleerd.

Maar thailand is zo groot en bangkok zijn we al geweest dus vind het niet erg dat ze dat eruit halen.

Zijn dat hormoon spuitjes?

Gr esther

Geplaatst

@ Esther wat een goed nieuws!!

Hier moet ik jullie ook wat vertellen, onverwacht konden we toch al met onze iui-d beginnen 4 mei was de eerste iui.

En eergisteren waren we bloed gaan brengen, mijn nieuwsgierigheid kon ik niet onderdrukken en heb ik zelf een test gedaan: zwanger!!

We kunnen het niet geloven het hcg staat nu ook op 325.

Ik hoop dat ik niemand ermee kwets, was aan het twijfelen het misschien nog langer voor me te houden.

Sanna hoop dat je snel mag starten!

En dreamer moest direct aan jou denken ook op het ander forum.

xxx

Geplaatst

Jemig arzu, wat een FANTASTISCH nieuws!!! Wanneer heb je de eerste echo?

Vraagje: hoe kan het dat je zo snel aan de beurt was voor iui-d? Stonden jullie al lang op de wachtlijst? En mag ik vragen waar je onder behandeling bent?

Nogmaals, van harte! Geniet!!!

Geplaatst

Waaauw Arzu

wat een goed nieuws, super meid!!!!!

Van harte gefeliciteerd en je man ook uiteraard

(ps. ik denk dat je hier niemand kwetst hoor, we hebben allen dezelfde wens!)

geniet er van he meid, een mooie waarde, helemaal top!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@loes1980

Hey....

Mag ik misschien vragen waarom jou man zijn chromesomen uitslag niet goed was, mijn heeft het namelijk ook zijn chromesomen zijn ook niet goed hij heeft er 1 te veel een x geloof ik, maar dit heeft verder geen invloed op onze behandelingen..

@fren....

Hey

Ik ben hier al een tijdje niet geweest omdat ik alles even moest laten bezinken..

Maar we hebben een afspraak gehad om over te tese te praten, en omdat jij de vorige x aan mij vroeg om je een beetje op de hoogte houden..

Nou wij gaan in november van start dan word mijn man geopereerd en dan gaan ze daarna mij stimuleren, als alles goed is natuurlijk...

Hoe is het verder met jou?

Voor de rest lees ik hier allemaal goed nieuws toppie hopelijk komt er nog veel meer goed nieuws de komende tijd, voor ons is het nu allemaal afwachten tot november..

Ik wil iedereen hier verder een hart onder de riem steken en veel suc6 wensen,

Gr Moedeloos

Geplaatst

@moedeloos, jij hebt de intake dus gehad? of was dat al met dr mochtar of die andere? Hebben ze al onderzoeken gedaan, of gaan ze dat nu doen en sta je ondertussen op de wachtlijst? Wij mogen over 2 weken, EIN-DE-LIJK... ben het wachten inmiddels wel zat. Had er al rekening mee gehouden dat het wel eind van het jaar zou worden voor de tese.

Geplaatst

@fren Ik weet niet of ik dit een een intake kan noemen we hebben wel dingen besproken en we staan op de wachtlijst en we zijn in november ongeveer aan de beurt... we moeten nog wel een paar x naar mochtas en meisner maar dat is ongeveer in oktober voor dat we starten we hebben dit al eerdere gedaan maar dat is al een jaar geleden dus nu moet het over nieuw...

Misschien starten wij wel tegelijk met de tese behandeling.

Laat mij even weten wat er bij jullie besproken is over 2 weken

Ik ben het wachten ook wel zat we zaten al en een behandeling die we moesten stoppen en nu weer op een wachtlijst, maar het is voor een goed doel al moet ik nog een jaar wachten als onze wens maar invervulling gaat:worthy:

Geplaatst

Allemaal hartelijk bedankt!!

@ fren de vrouw wat bezig was met ons zaad was zwanger en zo konden we ineens van start.

Was dezelfde donor als die van onze mk van de cryo's.

Dus ze hoefden niet meer te matchen.

We zijn in behandeling in jette ;)

Geplaatst

Wow Arzu ...lang niets van je gehoord en dan topnieuws!

Van harte meid!!! SUPER!!!

Waarom zou je iemand kwetsen? ...je hebt er lang genoeg op gewacht nietwaar?

Het is je van harte gegund lieverd!!

Wanneer heb je de echo?

Esther deca's zijn hormoon spuitjes inderdaad. Deze moet ik iedere avond zetten en als de ongi doorkomt moet ik bellen voor een uitgangsecho op cd 2,3 of 4.

Dan komt er een hormoon bij dat zorgt voor de follikel groei.

Het eerste spuitje zit er weer in dus het begin is weer gemaakt.

Geplaatst

Suzzy hoe gaat het met je, is jou eerste spuitje vandaag ook al gezet?

Had nog gegoogeld over imsi maar dat doen ze in België (nog) niet.

Alleen in DD waar jullie lopen. Klopt het dat ik niet altijd kan, alleen in enkele maanden als er laboranten uit een ander land zijn of heb ik dat verkeerd begrepen?

...de volgende keer ga ik denk ik ook naar DD voor imsi.

XX

Geplaatst

ARZU, wat zie ik nu!!! GEWELDIG NIEUWS!!! Proficiat meid! geniet ervan! Nee kwetsen doe je niemand, je bent een voorbeeld voor ons, we volgen je graag!!!!!

Sanna, Wat je schrijft over IMSI dat er maar een bepaalde tijd gebruik van gemaakt kan worden, dat is niet meer. Dat was voorheen, toen was het ook veel duurder. Hopelijk heb je geen volgende poging meer nodig!

Wij zijn gisteren in DD geweest, en volgende week begin ik met de spuitjes (donderdag). Verder gaat het heel goed met me, ik ben een en al wilskracht en positiviteit...waar het vandaan komt?? Maar ik ben er wel heel blij mee! De cyste was trouwens weg!

XX Suzzy

Geplaatst
@fren Ik weet niet of ik dit een een intake kan noemen we hebben wel dingen besproken en we staan op de wachtlijst en we zijn in november ongeveer aan de beurt... we moeten nog wel een paar x naar mochtas en meisner maar dat is ongeveer in oktober voor dat we starten we hebben dit al eerdere gedaan maar dat is al een jaar geleden dus nu moet het over nieuw...

Misschien starten wij wel tegelijk met de tese behandeling.

Laat mij even weten wat er bij jullie besproken is over 2 weken

Ik ben het wachten ook wel zat we zaten al en een behandeling die we moesten stoppen en nu weer op een wachtlijst, maar het is voor een goed doel al moet ik nog een jaar wachten als onze wens maar invervulling gaat:worthy:

doe ik, maar nog even geduld dus. Moet zeggen dat dat wel het lastigste is. Toen we de 1e icsi deden wist ik in ieder geval wat er ging gebeuren en wanneer. We zijn toen heel snel door de molen gegaan; 1e gesprek in het zh begin mei, begin juni diagnose icsi. Door werkreizen die niet afgezegd konden worden zijn we toen eind okt begonnen, maar dat was eigen keus. Nu staan we al stil vanaf de negatieve test op oudjaarsdag. De onwetende factor is wat me inmiddels lichtelijk gek maakt...

Maar goed, je hebt wel gelijk, als het uiteindelijk lukt is al hetbwachten het waard geweest...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden