Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaaaaaaa Katrien wat gaaf :toothy9:

Gefeliciteerd!

Geniet er maar van meis.

En aan die quote van Ken Daniels heb ik ook veel gehad.

Echt gaaf meis!

@Essie: wat goed zeg, 14 kilo afgevallen!

@Raba: jeej, eindelijk starten!

@All: morgen de 1e FM!

Ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen.

Liefs Dreamer

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Katrien, gefeliciteerd!!!

Misschien kom ik je nog tegen in het februari topic.

Dreamer, succes morgen met je 1ste fm.

Sas

Geplaatst

katrien jij ook van harte gefeliciteerd!!!:wav:

Dreamer ik denk aan je en duim!!!!!!!

Kom direct morgen kijken als ik terug ben van werk ;)

Hoe is het met de rest??

xxxx

Geplaatst
Hoi fren

heb je deze week eindelijk je afspraak met de meissner.

Is een erg lieve en aardige arts.

En hij neemt de tijd voor je.

Daarna komt je bij Dr mochtar en zij laat je papieren tekenen en dan hoor je wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Mss zijn we ongeveer gelijk aan de beurt.

Succes weer een stap verder.

Gr. Esther.

Hai Essie,

Ja, morgen gaan we EINDELIJK naar het AMC. Vind het allemaal toch wel weer spannend. Geloof alleen niet dat we een afspraak hebben met dr meissner, maar eerst een algemene intake. We hebben allebei enorme lijsten in moeten vullen en moeten ook voor bloed geloof ik.

Wel weer confronterend voor mn vriend, vraag op het formulier: 'Leeft uw vader nog?' Euh, nee dus, maar het is wel heftig dat je 10 dagen na het overlijden van je vader zo'n vraag moet beantwoorden...

Ben benieuwd wat we morgen horen, helemaal met het oog op de wachtlijsten... ik meld me morgen weer!

X Fren

Geplaatst

nou, dat was dus een complete des-illusie... We zijn ruim 3 uur bezig geweest in het AMC. Inderdaad een algemene intake, waarbij ze dus alle info over de onderzoeken die al in het VU zijn gedaan en die ze in hun dossier hebben opzij geschoven hebben en ons dus werkelijk onderaan de ladder opnieuw laten beginnen. Gevolg: alle onderzoeken weer opnieuw doen.

De arts gaf direct aan dat de wachtlijsten dramatisch zijn in het amc momenteel en dat we er rekening mee moeten houden dat de tese pas zomer 2011 zal plaats vinden. ASls het al mag natuurlijk... En als het dan lukt komt daar nog een icsi wachtlijst van ruim 6 maanden bovenop. Met andere woorden: we staan dus vanaf nu 1.5 jaar minimaal stil.

Ondertussen gaan de onderzoeken wel door. we hebben allebei al 10 buisjes bloed moeten geven, mn vriend moet nog 2 keer extra bloed geven, 2 keer semen opwekken, echo, chromosomenonderzoek, dna-onderzoek... Zucht.

De afspraak bij dr meissner mochten we nog niet maken, krijgen we een brief over, want er is een wachtlijst om een afspraak met hem te kunnen maken (!!!), pas als we meissner gezien hebben, kunnen we naar mochtar.

Ben zo boos over alle bureaucratie!!!

Geplaatst

Hai,

Fren, jeetje wat erg zeg..Van voor af aan beginnen .. Waarom vraag je je af.

En de tese pas zomer 2011.

Is het geen mogelijkheid voor jullie om verder te kijken in DD, of Belgie.

Sas

Geplaatst

He iedereen, ik val zomaar even in maar hoe zit het met de wachtlijst in het UMC St. Radboud. Wij zijn daar snel geholpen, ik weet natuurlijk niet hoe het nu is maar toch. Wij moesten wel iedere keer 1 uur en een kwartier heen en dan ook nog eens dezelfde tijd terug reizen maar het is het allemaal waard hoor.

Succes allemaal

Geplaatst

Ahhhh lieve Fren

Wat een nare berichten weer.

Ik was er al heel bang voor.

Onze vooronderzoeken hebben ook een half jaar geduurd en wij moeten nu ook een half jaar wachten op Tese.

Je krijgt inderdaag een brief voor dr Meissner.

Ik leef echt zo met jullie mee.

Wat een klap krijg je dan in je gezicht he.

Wij hadden ook in het rode kruis al zoveel onderzoeken gehad al 1.5 jaar deden ze ook niks mee.

Gemeen allemaal he.

En dat je man die vraag over zijn vader kreeg ja dat doet inderdaad ook pijn.

Lieve Fren ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor jullie.

dikke knuffel van mij essie

Geplaatst

Fren: oh super irri zeg al die wachtlijsten!! kan me er soms ook zo boos om maken/ verdrietig over zijn. Succes ermee, en zoals de andere meiden ook al aangeven wie weet biedt uit buitenland perspectief.

Dreamer: Ben zo benieuwd?! Moest je vanochtend/middag? Wij hadden ook een afspraak maar vond het invullen van het profiel erg meevallen en we stonden ook zo weer buiten. Voor ons begint het lange wachten nog...

En hoe voelen de zwangeren onder ons zich?

Geplaatst

@ fren wij lopen in nijmegen en hebben misschien geen tese nodig maar tijdens de intake zeiden ze tegen ons een wachttijd van 5 maanden... dus misschien ook nog een optie???

@ all we hebben allebei onze [bloed]uitslagen binnen,geen bijzonderheden en alles was goed!!! vandaag gebeld voor afspraak voor een echo voor mij en afspraak voor vriendlief voor nog een zaad-analyse [die hopelijk net zo goed is als de vorige] en we kunnen de 21 juni weer heen... weer een nieuwe datum om naar toe te leven :good1:

groetjes mone

Geplaatst

@Fren: jeetje wat een wachtlijst zeg!

Dat wij toendertijd voor TESE zouden gaan was het inclusief de ICSI wachtlijst een jaar (en dat was inclusief het wachten op de intake en alle onderzoeken enz, dus echt vanaf de dag van doorverwijzen)

Sterkte met alles!

@Loes: wij waren er vanmorgen, heb ik jou gezien?

Wel raar he dat je moet aangeven of iets een wens of een eis is.

Hebben jullie veel eisen opgegeven?

Wij hadden alleen wenselijk 1 of 2x en de rest allemaal maakt niets uit.

Ik zal even updaten in het KID onderdeel.

@All: wij hebben vanmorgen de 1e FM gehad en er zit rechts al een eitje van 16,6 mm :icon_biggrin:

Moeten nu morgen en donderdag ovu testen doen.

Als die niet positief geven moeten we donderdag weer terug voor een FM.

Maar ze verwachtte dat ie donderdag wel positief zou geven.

Spannend dus!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Heey dames,

Na 9 weken wachten hebben we gisteren het intakegesprek gehad in Düsseldorf. Dr S Vond het nog geen uitzichtloze situatie en gaf ons 60 tot 70% kans dat er zaad gevonden wordt.

Maar ik wil niet te veel hoop kweken bij mezelf...

Morgen gaan we weer terug voor een afspraak met de androloog. Dat is dus mooi snel.

Hopelijk kan de TESE er ook snel achteraan...

Geplaatst
Heey dames,

Na 9 weken wachten hebben we gisteren het intakegesprek gehad in Düsseldorf. Dr S Vond het nog geen uitzichtlose situatie en gaf ons 60 tot 70% kans dat er zaad gevonden wordt.

Maar ik wil niet te veel hoop kweken bij mezelf...

Morgen gaan we weer terug voor een afspraak met de androloog. Dat is dus mooi snel.

Hopelijk kan de TESE er ook snel achteraan...

Fijn nieuws. Dat geeft de burger weer moed.

Dreamer@ wat spannend ik hou je in de gaten en hopelijk snel goed nieuws.

Katrien@ wat super zwanger :blob1:Hoera

Fren@die wachttijden zijn killing. Nijmegen heeft kortere wachttijden en brussel nog korter nadeel is daar dat je heel veel zelf moet betalen.

Vrienden van ons hebben dat gedaan en zijn nu zwanger. Waren de burocratie ook meer dan zat. Als wij ook weer langer hadden moeten wachten waren we ook uitgeweken. Succes

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier een tijdje wat stil geweest, maar ik heb wel stilletjes mee gelezen.

We hebben volgende week een afspraak met Meisner in AMC, dan krijgen we de resultaten van de DNA onderzoek te horen. En we hebben de week daarna een afspraak in Dusseldorf. Wij gaan dit weekend ook een letter aan onze verzekering sturen.. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen...

Fren, ik schrok we even van je bericht! Bij ons hadden ze TESE in na jaar gezegd. Maar zomer 2011? En dan nog wachten voor ICSI? Ik snap nog steeds niet waarom AMC Meisner de ruimte geeft om alleen maar TESE te doen.. Toen wij daar waren, was hij bezig met ook algemene urologie (er waren oudere mannen in de wachtkamer die bij Meisner binnenliepen)...

Zwangere meiden, nog een keer van harte! :wav:

Voor ons de rest, even geduld!! :BangHead:

Fijn weekend alvast! =)

Geplaatst

@zvez: ze zeiden dat de wachtlijst voor alleen de tese een jaar was, dus dat die zomer 2011 zou kunnen. Als het dan lukt zouden we op de wachtlijst voor de icsi komen die momenteel ook ruim een half jaar is.

@ all: heb net gebeld met nijmegen en hoorde dat de wachtlijst daar inderdaad een stuk korter is voor tese en GEEN wl voor icsi. Ga ons daar ook gewoon inschrijven voor een intake en dan zien we wel waar we voor kiezen. Maar 1,5 jaar wachten, dat is gewoon echt niet te doen

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren in DD bij de androloog geweest die de TESE zal gaan doen bij mijn mannetje. Een hele vriendelijke man die ons alles goed heeft uitgelegd.

Ook heeft hij nog een echo gemaakt en bloed afgenomen.

Ook hij was redelijk positief. Hij zei dat hij na aanleiding van wat hij nu allemaal gezien had, een redelijke kans van slagen zag bij de TESE.

Ik ben nu aan het bellen om een afspraak te maken. We zouden met twee weken al aan de beurt kunnen zijn.

Moet er alleen wel iemand opnemen ;-)

Dat scheelt dus een hele hoop met de wachtlijsten die ik zoal ben tegengekomen hierboven, wat een drama zeg...

Liefs

Geplaatst

Hey

Ik kreeg pas in Nijmegen ook te horen dat TESE met een maand of 3 te doen is! Wij moeten nu definitief ook voor een TESE behandeling. We hadden een zaadonderzoek gehad, maar daar kwam zoals te verwachten niets uit. Was op 't moment van de uitslag op vakantie, beetje lastig. Heb nog wel gevraagd of we alvast op de wachtlijst voor TESE mochten, maar dat mag niet. Ik moet eerst een gyneacologisch onderzoek krijgen. Doordat de verwijzingen niet helemaal goed gegaan zijn, is dat pas in augustus. Kreeg een brief dat ze ook een echo willen maken bij mijn man... Dus dan toch maar een dagje Nijmegen!

Fren weet je al hoe lang je op de intake moet wachten dan?? Of moet je nog aanmelden?

Geplaatst

kreeg gisteren de inschrijfpapieren voor nijmegen binnen. Nu even wachten op het VU-dossier en dan kan alles naar Nijmegen. Ik geloof dat het dan zo'n 6 weken duurt voor de gezamelijke afspraak. We wachten af...

Geplaatst

Fren; wat een ontzettend lange wachtlijst in het AMC, dat is toch niet leuk meer! Ik begrijp je boosheid heel goed, een jaar wachten is niet niks en je staat dus compleet stil in dat jaar. Goed dat je de overstap maakt naar een ander ziekenhuis, ik zou hetzelfde gedaan hebben!

Wij gaan volgende week voor de intake naar Nijmegen, vind het wel heel spannend worden nu! Wij hebben zo'n 13 weken m

oeten wachten op de afspraak. Ben ook heel benieuwd wat de verwachting is wanneer mijn man voor de TESE zou kunnen gaan, ik houd zelf rekening met november/december. Ik zal hier laten weten wat de verwachting is als we daar zijn geweest.

Geplaatst

ooef 13 weken wachten op de intake??? Das ook wel were lang. Word zo moedeloos van al dat wachten!

Ben heel benieuwd naar je ervaringen volgende week, peozebeest!

Geplaatst

@ Fren...

Wat een drama zo lang wachten volgens mij hebben wij dan geluk gehad want wij zijn november aan de beurt met de tese in het AMC wij hebben ons laatse gesprek in mei gehad en toen zeiden ze reken maar op november..

Maar ze ook intern verhuizen en dan hebben ze meer ruimte en meer tijd en meer personeel ze zei dan gaat het allemaal wat sneller, hebben ze dat niet aan jullie door geven.

Wij hebben verder ook nog niks gehoord we hebben wel al alle ondezoeken gehad heeft bij ons 1 jaar geduurd. Nu moeten we nog 2 x naar meisser..

Ik hoop echt voor je dat de tijd wat sneller gaat en dat het snel volgend jaar zomer mag worden...

Gr Moedeloos

Geplaatst

Wij zijn in april doorverwezen door een uroloog in Nijmegen, kunnen 5 augustus voor de intake terecht. 4 Maanden wachten dus..

De wachtlijst voor tese heb ik pas nagevraagd via de poli urologie, kreeg het volgende antwoord:

"Voor de TESE behandeling is er een wachtlijst van 3 a 4 maanden mits alle lab. uitslag bekend zijn."

Ben wel benieuwd hoe lang het precies duurt, laat je 't weten poezebeest?

Geplaatst

Ik laat het volgende week zeker hier weten, dan hebben jullie tenminste een beetje een richtlijn. De wachttijd van 3-4 maanden is ook wat ons verteld werd. Alleen werd er toen gezegd dat tijdens die periode alle onderzoeken gedaan zouden worden. Ik vraag me af welke onderzoeken ze dan nog allemaal willen doen, volgens mij wordt bijna alles wel onderzocht tijdens de intake. Enige nadeel is dat ik op dat moment waarschijnlijk net tijdens mijn menstruatie zit, dus mogelijk is dat een probleem voor mijn lichamelijk onderzoek, maar dat kan altijd een week later denk ik dan.

Volgens mij moet je het langst wachten op de uitslag van de chromosomen, maar ik weet niet precies hoe lang.

Ik ben zowiezo wel heel benieuwd of we überhaupt voor een tese in aanmerking komen, ik houd rekening met niet, waarom weet ik niet want tot nu toe zijn alle uitslagen goed en is er geen verklaring voor dat er geen zaadcellen zijn, maar misschien zorgt juist dat wel er voor dat ik er bang voor ben.

Geplaatst

Hi poezebeest,

Het chromosomenonderzoek duurt gemiddeld 3 maanden.

Dat is inderdaad het langste wachten.

Het onderzoek bij jou zullen ze dan tussendoor plannen waarschijnlijk.

Succes met dat hoogst verveldende wachten.

Geplaatst

chromosomen duurt in het amc 3 maanden, dat zal ook wel in nijmegen zo zijn.

Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Hier is het wachten op de papieren van het vu, dan kan het hele zwikkie naar het radboud. Hoop dat het morgen bij de post zit...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden