Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is fijn om te zien dat er in dit topic steeds meer meiden zwanger zijn geworden via TESE!!

In de tijd dat dit topic werd geopend waren er nog maar weinig koppels hiermee bezig. Het is fijn dat deze techniek nu veel meer mensen kan helpen!

Alleen jammer dat het bij zoveel mensen nodig is.

HEt is niet niets en je geduld wordt eindeloos op de proef gesteld, maar het kan!!!

Ze zeggen wel eens; je mag eventjes de moed opgeven maar niet de hoop..

Ook deze link heeft ons veel steun gegeven en deze hebben wij ook aan vrienden laten zien.. http://www.tearsandhope.com

Wat het AMC betreft, ik begrijp dat ze binnenkort gaan verhuizen en dan meerdere koppels in een week kunnen helpen..

Hou vol meiden en mannen!!!

De zwangere koppels; gefeliciteerd en koester de wondertjes in je buik!

Geplaatst

Gerreber, de tranen rollen over mn wangen.. wat een reis is het ook wat wij afleggen!

Thanks for sharing!

Ook ik zal deze link aan vrienden en familie doorgeven.

Liefs Jet

Geplaatst

de test was negatief. Alleen was het eerste streepje geen donker streepje? Zal ik het dan niet goed hebben gedaan. Het 2 vakje was niets te zien. Ik heb getest met de predictor. En heb ook de dop er niet na het plassen op gedaan. Ik hoop zo dat dat het was. Of dat ik te vroeg heb getest. Ik ga morgen weer testen. Heb wel last van mijn buik ik hoop dat het niks is. We zijn nu erg verdrietig. ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

Raba nee he, dus weer een dag onzekerheid...

Als ik zelf geen negatieve ervaring gehad zou hebben met predictor zou ik denken dat het over zou zijn. Maar nu nog niet helemaal hoor! Ik had de donderdag en vrijdag met prelude getest, de strepen spatte er van af. De zaterdag nog een keer gedaan met predictor (terwijl ik toen al bijna 5 weken was) en er kwam een heeeeel licht tweede streepje, dacht echt dat het fout zou gaan. Terwijl het er nu dus twee blijken te zijn dus het hcg moet voldoende aanwezig zijn geweest. Voor mij nooit geen predctor meer.

Morgen maar eens testen met de kruidvat 2 voor €5,- die zijn heel gevoelig!

De zaterdagmiddag toen ik van het werk thuis kwam nog een kruidvattest gedaan en die was weer superduidelijk!

Raba heel veel sterkte!!! Ik heb nog wel hoop maar persoonlijk zou ik die predictor niet gebruiken. (of had je de vroegtest van predictor? ik had de gewone)

Dikke knuffel!

Geplaatst

Dames 1 tip NOOIT met predictor testen deze geven vaak of valse strepen aan of net andersom.

Raba ik blijf duimen!!!

Geplaatst

nou meiden 2 testen gedaan. En wat denken jullie op allebei een heel licht streepje. Durf nog niet blij te zijn. Morgen een bloedtest aan gevraagd. En dan woensdag de uitslag.

Over 3 weken een echo en dan hebben we meer zekerheid.

Geplaatst

Raba Jaahhhhhh!!!!!!!!!!!!!

Een licht streepje is even zwanger dan een donker streepje staat in de handleiding!!!!!

Dus vanuit deze kant al een (hele voorzichtichtige) proficiat!!

:wav::toothy4::occasion16:

Geplaatst

Nou Raba het is alsof ik het voor voelde!!

Van harte gefeliciteerd die streepjes komen niet voor niks.

Welke test heb je nu gebruikt?

x

xxx

Geplaatst

@ Raba, fantastisch! maar snap dat je nog onzeker bent... Sterkte!

@all: vanmiddag maar eens weer naar het AMC gebeld, tegen beter weten in hoor, want verwachtte niet echt dat het daar snel zou gaan. Na eerst enorm afgeblaft te zijn door de assistente urologie vanmiddag teruggebeld: we kunnen 17 december terecht bij Dr Meissner... (let wel: dat is dus RUIM een half jaar wachttijd!!). Als hij ons goed zou keuren is de wachttijd tot tese nog eens RUIM 9 MAANDEN. Daarna is de wachtlijst voor icsi ook nog ruim een half jaar, dus als we onze pijlen op het amc richten kunnen we maart 2012 onze 2e icsi doen.

om even het verschil aan te geven: we hebben 23 sep ALLE intake gesprekken in Nijmegen en moeten dat nog max een half jaar wachten. Maart 2011 dus. Scheelt gewoon een jaar...

Geplaatst

@ Fren > Wat een ontzettende lange wachtlijsten in 't AMC, belachelijk eigenlijk. Als er zoveel vraag is dan lijkt het me logisch dat het aanbod ook beter wordt toch!?!? Jullie gaan dus waarschijnlijk wel verder in Nijmegen?? Maakt het nog verschil voor jullie qua reistijd e.d.?? Als in Nijmegen alle onderzoeken e.d. al gedaan zijn, zou je die dan in 't AMC ook weer opnieuw moeten doen??

Geplaatst

@ rosaly, ik ga er maar van uit dat alles wat ze nu in het amc hebben gedaan opnieuw gedaan moet worden in nijmegen. Het maakt voor ons wel heel veel uit qua reistijd: we wonen nl in amsterdam, nijmegen is - als er geen files zijn - zo'n 5 kwartier rijden... Maar het is gewoon een jaar sneller dan het amc, en dat is me veel waard

Geplaatst

Ja, dat kan ik goed begrijpen. En op zich valt 't nog mee met het aantal keer rijden. De intake is alles in één, dat valt alweer mee... Wij rijden er ook 5 kwartier over zonder files, 's ochtends is het die kant op ontzettend druk! Net voordat je Nijmegen in rijdt, sta je nog een half uur stil :s Mr 'k had al wel bedacht om er gewoon iets leuks van te maken als we gaan. Bijv. bioscoopje op de terugweg, ergens lekker wat eten etc. Voor zover je daar op die momenten zin in hebt natuurlijk...

Geplaatst

@Raba; vanuit hier ook een voorzichtige proficiat, maar een streep is een streep! Hopelijk wordt de streep de komende dagen donkerder. Spannend hoor!

@Fren; wow, wat een enorme wachttijd in Amsterdam. Dan kun je beter in Nijmegen alles doen, ookal is de reistijd langer. Mocht bij ons de tese niet lukken, dan willen we voor kid gaan en gaan dan ook naar Duitsland, ookal is dat verder weg, scheelt ook ontzettend veel qua tijd.

Geplaatst

Nou meiden vandaag bloed laten testen net de uitslag. Ze hadden geen goed nieuws ik moet ervan uit gaan dat het mis gaat. Ik zal waarschijnlijk een deze dag erg gaan bloeden. Er is wel iets gebeurd. Dat is het enige positieve aan het verhaal. Hopelijk blijft het uit. Als dat zo is dan moet ik maandag weer bloed prikken en dan hopen ze dat hcg gestegen is maar ik moet weinig hoop hebben. :crybaby2:dat verklaard de lichte strepen.

de 1ste x met predictor die was negatief

de 2de x en de 3de x met etos eigenmerk heel licht streepje

4de x met clearblue leek wel of die nog lichter was

Geplaatst

@Fren

jeetje wat een wachtrij zeg bij het AMC.

Wij hebben natuurlijk al in april en mei onze gesprekken gehad met de artsen.

Voor ons is het wachten minder lang nu.

Kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten hoor.

Gr Esther

Geplaatst

@Raba

Hoi Raba ik leef echt zo met je mee.

Laten we duimen dat het goed is en dat je gewoon een beetje vroeg bent met testen.

Ik duim voor je hoor.

Gr esther

Geplaatst

ik kan geen goed nieuws brengen. Net een mk gehad. Het enige positieve hieraan is dat mijn lichaam wel zwanger is geweest. Helaas heeft het niet doorgegaan.

Nu wachten op de volgende cyclus en dan de ingevroren emmy terug laten plaatsen.

Ik hoop zo dat dit ons geluk zal zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden