Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lisa

Nog maar 2 nachtjes hoe gaat het met je mannetje?

Ik wens jullie alvast heel veel succes en sterkte voor vrijdag.

Het is mijn man zijn verjaardag dus voor jullie wordt het ook vast een feest.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@amy,

Nee tese is niet eng je moet er geen verkeerd beeld van krijgen hoor.

Als mijn man die problemen van plaatselijke verdoving niet had gehad (is zeldzaam wat hij had hebben maar heel weining mensen) niet had gehad dan was het appeltje eitje zegt hij achteraf.

Ja dat je wat voelt is niet zo raar maar om de 2 uur paracetamolletjes werkt echt goed hoor.

Hij riep toen nooit meer maar zegt nu al als het nodig is dan ga ik weer hoor.

Je man moet gewoon rust nemen en naar zijn lichaam luisteren liefst 2 weken rust.

Geplaatst

@ami: net wat essie zegt, het viel mijn vriend ook reuze mee. Hij heeft verder helemaal geen complicaties gehad na de behandeling. Natuurlijk is het allemaal nog wel gevoelig maar hij heeft eigenlijk maar 4 dagen (inclusief de behandelingsdag) 4x 2 paracetamolletjes geslikt en inderdaad is de pijn daar goed mee te onderdrukken.

Ook adviseer ik je vriend om inderdaad wel voldoende rust te nemen. Merk het aan mijn vriend ook, hij is maandag en gisteren (een week na de behandeling) in en om het huis alweer iets actiever geweest, maar hij klaagde gisteravond toch wel dat ie last had. Denk dat het inderdaad niet verkeerd is om minstens 2 weken rust te nemen en als het langer nodig is zou ik dat ook zeker doen. Ik denk dat zo'n behandeling echt niet onderschat moet worden.

Geplaatst

Hai meiden, thanxs voor jullie reacties! Ik hoop maar dat vriendjelief er net zo over gaat denken als jullie mannen. Ik ga idd tegen hem zeggen vooral rust te nemen. We hebben na ongeveer anderhalve week een bruiloft, ik hoop maar dat tie meekan....

Lisa, hoe gaat het met jullie? Em met manlief?

Essie, gefeliciteerd met je man!!!

Ik heb last van eierstokpijn haha, ik voel altijd mijn eisprong al en heb nu weer dat zeurderige gevoel, laten we hopen dat het alleen maar een teken is dat de gonal zijn werk doet...zaterdag de echo brrr...dan weten we of er genoeg eitjes zijn! Spannend!!!

Fijne daggie ladies!

Geplaatst

@amy,

Dank je wel.

Tja kijk wel uit met de bruilofthij voelt echt zelf wel wat wel en niet gaat.

Ik voel mijn eisprong ook altijd heel goed heel naar gevoel en soms pijnlijk.

Spannend zaterdag de echo he.

Hoe voel je je bij de hormonen?

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen ik heb wel eerder hier met jullie mee geschreven.

Maar ik moest dit toch even kwijt.

Wij waren in september vorig jaar op de w8 lijst gezet in het amc voor tese.

Nu zaten wij met spanning af tewachten wanneer we gebeld werden wanneer we mochten

komen.

Nu had ik hun zelf maar een mail gestuurd met de vraag of ze al wisten wanneer wij aan de beurt

waren ivm mijn man zijn werk en hij weinig thuis is.

Toen kreeg ik te horen onze dossiers lagen in het argief ik zou die week erop wel gebeld

worden met wanneer wij aan de beurt zouden zijn.

Ik zat op mijn werk en en werd idd gebeld, maar ze hadden niet zo goed nieuws ik moest maar een afspraak

maken om langs te komen, maar ik wilde weten wat er aan de hand was.

Toen verlde dat ze geen tese mij mijn man mochten doen om dat een xyy chromesoom heeft.

Die chromesoom hebben wij des tijds tekst en uitleg over gehad dat het gewoon domme pech was en dat

dit niks te maken had met het proces waar we nu in zitten. Het was niet erg dus.

Nu gaan we vrijdag weer heen voor gesprek en kijken wat we dan gaan doen ik zelf wel aan geven

dat ik naar een ander ziekenhuis wil waar ze eht wel doen.

Wat als het nergens ??? Moet ik mijn droom om moeder te worden opgeven???

Dank je voor het lezen van mijn verhaal ik wilde dit even kwijt schrijven help zeggen ze dat is waar

Geplaatst

moedeloos, wat erg. je zou het in dusseldorf kunnen proberen, maar ze zijn overal wel erg strikt als het gaat om de uitslag van de chromosomentest.

Amy - eng is het echt niet, mijn vriend zou het zo weer doen, maar ja, das makkelijk praten met een positief resultaat. Je man moet wel echt strakke onderbroeken dragen en goed rust houden, 2 weken niet werken is niet overdreven.

Geplaatst

Hallo allemaal! hier steeds meer zenuwen, bij mij hoor, niet bij mn vriend, die maakt zich niet druk. Essie fijne verjaardag van je vriend vrijdag! ami heel veel succes zaterdag, ben benieuwd en zal voor je duimen.

Geplaatst

Hi dames,

ik ben er weer :)

Even rust genomen en afgeschakeld.

Dit weekend weer de 1e keer ongesteld geworden na de mislukte terugplaatsing.

Vandaag gemaild om ons aan te melden voor icsi 2.

@ Lisa; Toevallig dat je schrijft over Stefan. Daar moest ik vandaag ook aan denken...

En wij hebben ook ijszakken meegenomen. Leggen ze daar in de koeling. Toen mn vriend wakker

werd na de tese, lagen de ijszakken de balletjes al te koelen ;)

Dit is om de zwelling tegen te gaan. De eerste drie dagen heeft ie gekoeld.

@ Fren; wat fijn dat jullie tese is geslaagd! Proficiat!! Wanneer mogen jullie starten.

Sorry als je het al hebt geschreven, maar heb 10 pagina's bijgelezen hihi...

@ Essie; Proficiat met manlief! Hoeveel dagen moeten jullie nog wachten ;) ?

@ Amy; Ook mijn vriend vond de tese goed te doen. Hij vond het geen pijn doen, eerder een vervelend gevoel.

@ Moedeloos; wat erg voor jullie. Je zou bijv. dusseldorf eens kunnen mailen en jullie situatie kort uitleggen. Ze reageren meestal snel terug en

dan weet je iig of er daar mogelijkheden zijn.

Geplaatst

@laloutje

dank je wel :-))))))

We moeten nog 63 nachtjes wachten voor de eerste spuit in mijn buik mag week 14 verwachten ze de eerste echo voor eitjes te checken.

Wat fijn weer even iets van je te horen en dat jullie weer voor de 2e poging gaan.

Geplaatst

@Amy: Ik hoop het voor je vriend dat ie het redt voor de bruiloft. Bij mijn vriend is het nu 9 dagen geleden, heb hem net nog even weer gevraagd hoe hij zich op dit moment voelt. Hij heeft er op zich niet zo veel last van, uiteraard voelt het nog niet zoals anders, de hechtingen beginnen nu een beetje te jeuken en het trekt een beetje zegt ie, maar als het zou moeten zou hij het ook zo nog een keer doen.

Wel spannend zaterdag de echo, hoop voor jullie dat de gonal z´n werk heeft gedaan en dat er genoeg eitjes zijn.

@Moedeloos: jeetje wat een verhaal zeg. Vind het heel erg rot voor jullie.

Misschien dat het bij ons toch anders is maar uit de chromosomentest die mijn vriend moest ondergaan hebben ze bij hem het syndroom van klinefelter geconstateerd. Bij dit syndroom heeft de man juist een x chromosoom teveel, dus xxy. Bij ons, nou ja bij mijn vriend, was TESE nog wel mogelijk. De uroloog zei nog wel dat het inderdaad nog niet zo heel lang geleden is dat dit voor klinefelter patiënten mogelijk is.

@Essie: alvast proficiat met manlief!!

@Lisa: nogmaals wil ik jullie heel veel succes wensen voor a.s. vrijdag, hoop dat we van jullie straks ook een positieve uitslag kunnen lezen. Hoe laat moeten jullie aanwezig zijn? Zal in ieder geval voor jullie duimen.

Geplaatst

lisa, heel veel succes! Tip: neem een euro of 50 cent munt mee voor de rolstoel!

Verder strakke onderbroek en bijv een trainingsbroek, evt wat eten voor na de operatie/onderweg want je vriend is eg lang nuchter geweest!

Geplaatst

Allereerst: lisa, heeeeel veel succes morgen, ik duim met jullie mee!!!

Dali: ik ben ook wel heel benieuwd of hij het gaat redden, we wachten gewoon af; dat vind ik momenteel sowieso frustrerend: afwachten. Nog twee daagies en dan weet ik of en hoe goed de eitjes groeien, ik heb wel flink buikpijn en dizzy soms. Vandaag kwam ik uit een tweeenhalfuur durende file jankend thuis en toen wist ik in iedergeval dat de hormonen iets doen;-)

gaat het met jullie verder allemaal goed? Zenuwen aan het toeslaan voor alle teses? Succes meiden en fijne avond!

Geplaatst

@Dali 1997...

In welk ziekenhuis lopen jullie dan?

Ze noemen die gromensomen van mijn man ook klinefelter, maar dan anders zeggen ze erbij.

En dat tese niet mag.

Ik vind dit echt heel vreemd?

Wij hebben vanmiddag weer een gesprek ik ga de moed niet opgeven en ga nu een keer mijn mond optrekken

normaal zei ik altijd ja en amen want ik dacht zij weten het wel wij niet.

@ fren Ik heb gelezen dat jullie 4 rietjes in de vriezer hebben dat is echt goed, wanneer gaan jullie verder dan?

De rest van de meiden heel veel sterkte met deze spannende dagen

Geplaatst

moedeloos, er zijn wel meer meiden waarvan de man Klinefelter heeft, misschien even een topic openen om te vragen wat hun ervaringen zijn?

Wij hebben idd 4 rietjes - we zijn zoooo blij!- maandag worden we gebeld door het ziekenhuis over de verdere gang van zaken, maar ik verwacht dat we - door zakenreizen van mij naar het buitenland in maart) pas begin april verder gaan. Maakt me niks uit, we GAAN tenminste verder!

Geplaatst

@Ami: ik hoop het dat hij het gaat redden, misschien wel in joggingbroek J en niet teveel heen en weer sjouwen, als ik tenminste naar mijn vriend kijk… hij had gisteren geprobeerd een spijkerbroek aan te toen maar dat ging echt nog niet, maar ja iedere man is natuurlijk anders.

Verder gaat alles zo z’n gangetje, we hadden vanochtend wel het idee dat het allemaal weer wat opgezwollen was, denk dat hij toch weer een beetje teveel heeft gedaan afgelopen week. Op zich niet zo heel veel maar wel meer in beweging geweest als dat hij de eerste week is geweest. Net alsof het gewoon een automatisme is dat als je minder pijn voelt dat je dan ook opeens meer gaat doen. Maar even afwachten. Maandag moeten we ook weer naar de uroloog, misschien dat die er ook nog wel even weer naar kijkt.

@moedeloos: Wij lopen in Nijmegen. Jullie dan? Begin december moesten we weer komen voor een 2e echo omdat ze op de 1e een gezwel hadden ontdenkt in één van de ballen en toen zei ze nog wel dat het nog maar een paar maanden geleden was dat het toegestaan is om bij klinefelter personen TESE behandeling te doen. Ons is ook verteld dat klinefelter niet erfelijk is dus daar zou het dan ook niet aan kunnen liggen.

Het is inderdaad wel vreemd dat er dan een verschillend beleid in wordt gevoerd. Zou er inderdaad wat van zeggen als ik jou was.

Hoe je het went of keert mijn vriend heeft ondanks het syndroom van klinefelter de behandeling toch echt al ondergaan en ze hebben bij hem toch nog 3 rietjes kunnen invriezen.

@Fren: precies die paar dagen/maanden dat je iets langer moet wachten doet er dan ook al niet toe, zeker niet nu je weet dat alle kansen nog lang niet zijn verkeken. Zo denken wij er ook over. Zou mooi zijn als we snel kunnen beginnen maar als het iets langer duurt maakt het ook niet uit. Net wat je zegt we GAAN tenminste verder.

Geplaatst

Herkenbaar meiden, wij hebben dat ook gehad hoor: wij wisten vanaf augustus dat we in aanmerking kwamen voor een acute tese in combinatie met ICSI en hebben toen besloten eerst te genieten van onze trouwerij en huwelijksreis waarbij we de zogezegde leefregels niet echt goed gevolgd hebben. Daarna hebben we drie maanden geleefd volgens de regels met als gevolg dat we nu pas onze eerste ICSI hebben. De maanden dat ik nog nergens actief mee bezig was vond ik relaxter dan deze maand: pfff....je kijkt de hele tijd uit naar duidelijkheid maar op dit moment zou ik het liefst heel snel in mijn schulp kruipen, geen ziekenhuis of dokter zien en hopen dat het allemaal maar heeeeeeel snel voorbij is...zucht...ik denk dat ik gewoon stikzenuwachtig voor morgen ben meiden:happy:

Dali, als ik het zo lees bij jouw vriend vraag ik mij idd af of vriendlief wel mee kan naar de trouwerij, we wachten het maar even geduldig af; ik laat het volledig over aan hem maar vind jullie tips (strakke onderbroek, koelelement enz.) wel heel erg handig!

Lisa, hoe is het? Vertel, vertel, vertel! Ik hoop het zo voor jullie joh, ik duim mee!

Essie; thanxs! Zoals gezegd, ik heb een knoop in mijn maag maar we gaan ervoor...:-) Hoe is het met jou? Lekker weekend tegemoet?

Fijne dag ladies!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden