Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

amy, strakke onderbroek was bij mn vriend verplicht, moest hij echt meenemen. Koop er een die echt een maat kleiner is dan hij normaal draagt, liefst zo'n ouderwetse ballenknijper. Scheelt echt ENORM!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo, bedankt voor jullie super lieve berichtjes! We zijn net terug uit mulheim, het ging allemaal vrij vlot. De operatie is goed gegaan. Als er iets bijzondets was hadden we het gehoord , de uitslag kan max 3 wkn duren. Nou,ja stap 1 is gezet, dus dat lucht op. Ben super blij voor mn vriend dat het achter de rug is. Ligt nu met ijs tussen de benen in bed. We mogen morgen in nl het verband laten verwisselen, kijken of de huisartsenpost dat wil doen en anders mn zusje die is arts. Zal maandag eens mailen met dusseldorf om te horen hoe het verder gaat. Ga nu mn man weer vertroetelen ;) reageer later wat uitgebreider en ga ik alles weer even lezen heel fijn weekend.

Geplaatst

Hey Lisa, gelukkig dat de operatie goed is gegaan. Toch wel fijn als het achter de rug is hè? Zeker, als er iets mis was geweest dan had je dat zeker wel gehoord. Maar nog geen direct uitslag gekregen? en ze mogen daar 3 weken over doen? moet je nog 3 weken in spanning zitten dus.

Vertroetel je mannetje maar lekker. Horen/lezen later wel het uitgebreide verhaal met wellicht al wat meer nieuws of eventueel de uitslag al

Geplaatst

@lisa

Wat heerlijk dat de tese goed is gegaan lisa.

Heeft je man veel pijn of valt het mee

Wat sjips dat je moet wachten op de uitslag zeg.

Ik hoop dat jullie het heel snel horen we duimen door.

Geplaatst

@amy

Ja logisch toch dat je stikzenuwachtig bent jullie laatste stukje je eitjes oogsten.

Echt heel spannend allemaal en hoeveel ze er vinden en gaat daarna de bevruchting goed pfffffff spannend!!!!!

Ik zal echt aan je denken morgen.

Ja heerlijk weekend mijn man is vandaag jarig we zijn uiteten geweest en de kids van mijn man zijn er dat is altijd een feest en gezellig dus we gaan er lekker van genieten en shoppen.

Jullie ook een top weekend

Geplaatst

@ Dali, Wij lopen in het AMC.

We hebben vanmiddag de afspraak gehad en de arst stond met een mond vol tanten zei hij, we gaan nu nog 1x proberen met een zoek icsi. En als dat niet lukt gaan we naar gent.

En we mogen over 2 weken al starten daar zijn we echt heel blij.

Geplaatst

hallo

Het gaat met mijn vriend goed tot nu toe. Hij gebruikt structureel al pijnmedicatie, dus wrs dat hij daardoor ook niet heel veel pijn heeft. straks gaan we het gaas er voor de eerste keer afhalen en een nieuwe er op doen, ben benieuwd. Hoelang hebben jullie mannen eigenlijk dat gaas er op gehouden?

3 weken wachten op de uitslag klinkt wel lang, maar anderzijds ben ik zo opgelucht dat dit achter de rug is dat het wachten even minder erg is. Ga wel maandag mailen met dusseldorf om te horen wanneer we misschien mogen beginnen. Fren je gaf nog die tip van de rolstoel, maar we zagen in mulheim helemaal geen rolstoelen dus hij is gewoon gaan lopen, nog half met narcose in zn lijf. nou,ja het is goed gegaan, de auto stond niet heel ver weg , maar toch. @essie vlg mij hebben jullie gisteren een leuke dag gehad, gezellig hoor!

@amy ben zo benieuwd hoe het vandaag met je is gegaan, zal voor je duimen.

@dali hoe gaat het met je man?? lijkt mij ook lastig rustig aan doen

Geplaatst

@lisa wat fijn om te lezen dat t goed gegaan is.nu ff nog 3 weken in spanning zitten.aks mn man een tese mag gaan doen is t dan zo dat ik dan t verband moet wisselen of kan je dat laten doen.18 febr hebben wij intake in gent.ik lig nu met griep op bed bah bah!

Fijn weekend meiden

Geplaatst

@lisa,

Mijn man heeft tot het wondje dicht was netjes een gaasje erop gehad.

Was ongeveer een week geloof ik.

Je merkt het vanzeld wel als het dicht is hoeft het niet meer.

Spannend tot je de uitslag hebt hoor.

Ja heerlijke dag gistere en nu gaan we ook een heerlijk weekend houden

Jullie ook een heel fijn weekend en slim om structueel medicatie te slikken hoor.

Geplaatst

@essieislief,

Wij krijgen zoek icsi, dan doen ze omdat mijn man de ene keer zwemmers heeft en de andere keer niet. Nu gaan ze een hele dag zoeken of er ook maar 1 zwemmer is.

Wij lopen en nu ook al ruim 2 jaar er we waren nog geen stap verder gekomen. Nu mogen we gelukkig over 2 weken beginnen.

Geplaatst

Lisa, fijn dat je vriend weinig pijn heeft. Had hij nog wel ijscompressen meegenomen?

Wel raar dat er tegen jullie gezegd is dat het drie weken kan duren terwijl de arts die wij hebben gesproken heeft gezegd dat je op de dag zelf of de dag erna al de uitslag kunt krijgen. Het staat zelfs in de mail. Welke uroloog hadden jullie?

Geplaatst

lisa fijn dat het goed ging. Nu kiliing wachtweken, maar toch anders... hoop dat jullie snel wat horen!

wij worden inderdaad maandag gebeld. Zal morgen eens een lijstje met vragen maken, zodat ik niks vergeet. Wel vervelend dat ze op mn werk bellen; maandagmorgen hebben we altijd vergadering en moet er dus nu waarschijnlijk it weg lopen. Nou ja, is niet anders. Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@moedeloos: Vind het wel vreemd dat ze dan toch een verschillend beleid voeren, mede gezien het feit dat Nijmegen en Amsterdam de enige ziekenhuizen in Nederland zijn die Tese doen, toch? Zei hij verder nog wat dan dat wij in Nijmegen dus wel de behandeling konden ondergaan?

Een zoek ICSI? En dan gaan ze de hele dag hem in de gaten houden wanneer er een goede zwemmer is? Lijkt me ook wel vermoeiend. Mijn vriend had sowieso geen (goede) zwemmers in z’n zaadlozing, ons was verteld dat bij klinefelter er een fout in de aanmaakfabriek van de zaadjes zit, dus dat was bij ons ook geen optie geweest. Hoop voor jullie dat ze toch nog wat kunnen vinden.

@Lisa: fijn te lezen dat het je vriend goed afgaat. Ja als ie zich aan de pijnschema houdt is het best te doen volgens mij, heeft mijn vriend de eerste 3-4 dagen ook gedaan en toen is ie overgegaan op pas een paracetamol te nemen wanneer ie echt last had. Geen rolstoelen daar? Mijn vriend mocht echt niet lopend naar de auto?! Toen ik hem zijn schoenen aan had gedaan en hij in de benen ging om weg te gaan, bleef hij even staan voor dat ie in de rolstoel ging en toen zei de verpleegkundige al dat hij echt niet te lang moest blijven staan. Ook mocht hij de eerste dagen echt alleen maar traplopen om naar bed te gaan en om ’s ochtends weer naar beneden te gaan. Hij moest zorgen dat ie zoveel mogelijk alles binnen handbereik had en echt niet te vaak heen en weer lopen.

Het beschermnetje met gaasjes heeft ie de nacht van vrijdag op zaterdag na de behandeling even afgedaan omdat dat beschermnetje echt even uitgewassen moest worden. Ik heb toen de volgende dag gebeld met de afdeling Urologie en zij zeiden dat het in principe na 2 tot 3 dagen wel af mocht, maar dat ie dan, uiteraard, wel strakke onderbroeken moest dragen. Dus vanaf die dag heeft ie het niet meer omgedaan, alleen een strakke onderbroek. Maar net wat essie ook zei, de wond moet uiteraard wel goed dicht zijn, maar dat was bij mijn vriend wel het geval.

Hoop dat je trouwens maandag wat meer te weten krijgen. Wij mogen maandag op gesprek bij de gynaecoloog om te bespreken hoe het nu verder gaat.

Oh en een zoek ICSI hebben wij verder niet, was het verhaaltje van moedeloos J

@Fren: ik wil jullie ook al vast veel succes wensen met het (telefoon)gesprek over hoe nu verder. Ben wel benieuwd wat ze allemaal te zeggen hebben, voor zowel jullie als voor ons zelf.

Geplaatst

@moedeloos,

Hoe doen ze dat dan?

moet hij dan een paar keer die dag wat inleveren of 1x en gaan ze daar de hele dag naar kijken.

Dit is nieuw voor mij heb er nog nooit van gehoord.

Wel spannend eindelijk ook eens actie voor jullie dan na 2 jaar he

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel een berichtje; ik ga later weer goed bijlezen! Bij ons was het allemaal goed, ze hebben 17 follikels gevonden en dit was bovengemiddeld! :-) Ik ben er erg blij mee, de gonal doet zijn werk dus en dat terwijl ik zo weinig van merk, nu ik weet dat het goed zit is dat eigenlijk alleen maar fijn. We hebben maandag nog een tweede echo en dan ws. woensdag of donderdag de punctie. En vooral die dag zal lastig worden, ik hoop zo dat het bij vriendlief allemaal goed zit, tegelijkertijd zou je er een beetje vanuit kunnen gaan als ze zelf zeggen dat een acute tese mogelijk is, we wachten het maar af....

Thanxs voor het duimen meiden! Fijn weekend voor nu nog even!

Geplaatst

Hey Amy, wat goed zeg !!!! Mooi dat de gonal z'n werk heeft gedaan tot nu toe en al helemaal fijn dat je er zo weinig van hebt gemerkt. Ik had deze week een best wel lang gesprek met iemand uit mijn omgeving die uiteindelijk na 6 jaar ook een kindje middels via een moeilijke weg heeft gekregen en dat zij heel erg last van stemmingswisselingen had van de hormonen. Hoop dat het voor jullie komende week allemaal goed zal verlopen!!

Geplaatst

@annaatje. bij ons zei de arts dat we de vlg dag weer naar mulheim mochten komen om het verband te verwisselen, we mochten het ook in nl laten doen. Het ziekenhuis in nl wilde het niet. Dit is omdat hij in het buitenland geopereerd wordt en dan geldt het mrsa protocol. Ik geloof dat we wel gewoon naar de huisartsenpost hadden gekund. Maar mn zus heeft het gedaan, die is arts dus dat scheelde. Vlg haar zag het er goed uit. Hij heeft nu wel heel veel pijn, heel zielig. Ik denk wel dat elk ziekenhuis anders is. De mannen die in NL een tese hadden hoefden vlg mij ook geen ijs mee te nemen voor de terugweg en de dag na de operatie.

Geplaatst

@ twinkelstar schneider, leuke naam he hahaaha. Misschien krijgen we de uitslag wel wat eerder, maar is het maximaal 3 wkn. We kregen inderdaad niet de dag er na de uitslag. Hij zei dit al voor de operatie, als hij het er na had gezegd had ik me zorgen gemaakt dat de uitslag langer duurde. we hadden inderdaad ijs mee. Dat kan je daar gewoon in de diepvries leggen. Ze hebben een goede kantine voor als je moet wachten en het ging echt heel snel, alles op schema laat maar zeggen. Vlg mn vriend spraken ze op de ok engels, dus dat scheelt.

Geplaatst

@Dali, ze zeiden dat niemand het in nederland deed die operatie, ik denk dat ik toch maar eens een belletje ga doen naar Nijmegen.

Nee ze gaan hem niet de hele dag in de gaten houden hij moet 1 potje inleveren en daar gaan ze dan de hele dag inzoeken of ze iets vind. Dus voor eht lab is het idd een vermoeiende dag.

En mijn man heeft een soort klinfelter een fariant ervan, want bij mijn man is 3x wel goed zaad temister wat bruikbaar gevonden.

@ Essislief, wij hadden hier ook nog nooit eerder van gehoord, maar ik vind het wel best wij mogen verder gelukkig.

Wanneer gaan jullie verder dan ? ik zie dat jullie 7 rietjes in de vriezer hebben echt goed.

Spannende tijden allemaal.

@fren heel veel suc6 al sje maandag gebeld word en idd schrijf je vragen op doe ik ook altijd dat help echt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden