Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@amy ik spreek de arts dinsdag, ik weet niet of hij het dan al wil weten of tegen de tijd als er daadwerkelijk embryo's zijn. @essieislief fijn dat jullie ook bijna weer kunnen beginnen.

Geplaatst

Dali1997:Klinkt inderdaad precies hetzelfde.Wij vonden het wel vreemd dat het andere ziekenhuis waar wij de echo hadden laten maken hier niks over heeft gezegd en nu pas in

Nijmegen hierover beginnen.Was jou man/vriend onder volledige narcose?Wanneer kregen jullie de brief precies binnen wanneer de tese behandeling plaats gaat vinden?

Amy:Wij gaan inderdaad voor een TESE behandeling.Voor jullie was het een spannende dag en wij duimen voor jullie.

Jose: succes morgen duimen voor je

Geplaatst

@liedje welkom! Jullie dus ook al een tijdje bezig.Wij hebbe 18 febr eerste afspraak in gent. Mn man heeft geen zaadcellen. Ik zou t heel fijn vinden als je hier mij laat weten wanneer tese bij je man kan plaatsvinden.volgens mij heeft gent nu ook wachttijden... Ons medisch dossier ga ik deze week ophalen in het ziekenhuis. Hoe is t nu met je pcos.wat kunnen ze daaraan doen. Veel succes donderdag!

Geplaatst

Jose83, ik zie dat je man vandaag de Tese had. Hoe is het gegaan? En wanneer horen jullie de uitslag?

Liedje en Janneke, welkom hier. Hopelijk kunnen jullie ook snel door voor een Tese!

Geplaatst
@liedje welkom! Jullie dus ook al een tijdje bezig.Wij hebbe 18 febr eerste afspraak in gent. Mn man heeft geen zaadcellen. Ik zou t heel fijn vinden als je hier mij laat weten wanneer tese bij je man kan plaatsvinden.volgens mij heeft gent nu ook wachttijden... Ons medisch dossier ga ik deze week ophalen in het ziekenhuis. Hoe is t nu met je pcos.wat kunnen ze daaraan doen. Veel succes donderdag!

Oh, maar dat is volgende week al! Ook al snel!

Toen ik de afspraak maakte (30 december geloof ik), vertelden ze aan de telefoon dat er een wachtlijst is. Ze verwachtte dat wij zo'n beetje in juni aan de beurt zouden zijn, maar hopelijk hebben we daar donderdag meer nieuws over. Maar ik laat het je weten!

De PCOS kunnen ze heel makkelijk iets aan doen, het is de meest voorkomende vruchtbaarheidsstoornis bij vrouwen. Ik ben inmiddels ruim 10 kilo afgevallen en daardoor is mijn cyclus wel teruggekomen. Dus ik denk niet dat ik iets met hormonen hoef te doen mbt de PCOS. Dat scheelt in ieder geval al!

Jose, ben ook benieuwd hoe het met je man is!

Geplaatst

Essie en janneke Dank jullie wel!!

Twinkelstar We zijn morgen aan de beurt. Zodra ik iets weet laat ik jullie iets weten hoor!! Jullie vrijdag he.. Ook alvast heel veel succes! we gaan voor een positief resultaat he!

Lfs,

Jose.

Geplaatst

@liedje juni pas.hmm das nog wel erg lang wachten.ik dacht dat daar wachttijd 2,5 maand was.ach jah wachten zn we wel gewend he.moeten jullie ver reizen naar gent.wij wonen in tilburg,denk 1,5 uur rijden

Geplaatst

@Amy: wat goed meid, 4 a-kwaliteit embryo’s!! Waren de rest van de embryo’s afgeschreven of nog wel van iets mindere kwaliteit en toch ingevroren?

Ik hoop dat de terugplaatsing goed verlopen is en dat het embryootje blijft plakken. Ga wederom hard voor je duimen.

@Jose: Ik wens jullie alvast heel veel sterkte morgen en zal ook heel hard voor jullie duimen. Hoop dat we morgen ook van jou een positieve uitslag mogen lezen. Succes meid!

@Janneke: is inderdaad wel vreemd dat het andere ziekenhuis er niets over heeft genoemd. Wij hadden na onze eerste gesprekken (en de 1e echo) op 4 oktober 2010, 8 weken later, na dat alle bloedwaardes en de uitslag van de chromosomenonderzoek binnen zouden zijn, een terugbelafspraak staan, maar ze belden dus eerder omdat ze die vlek in een van de ballen van m’n vriend hadden gezien. Toen we voor de 2e echo moesten komen zei de uroloog dat mijn vriend binnen uiterlijk 6 weken geholpen zou worden. Wel hadden we op die dag alwel zo snel mogelijk een afspraak bij de anesthesist gemaakt. Toen we na 4,5 week, nadat we bij de uroloog waren geweest, nog niets hadden gehoord heb ik gebeld, toen bleek mijn vriend net ingepland te zijn en de volgende dag hadden we de brief in huis. Dus vanaf de anesthesist gerekend duurde het ongeveer 3,5 week voordat we de brief hadden.

Mijn vriend heeft gekozen voor algehele narcose. De anesthesist gaf wel aan dat het doorgaans met een ruggenprik gebeurd maar toen mijn vriend vroeg of je toch nog eventueel wat kon voelen tijdens de operatie zei hij dat je het eventueel aan je maag kon voelen omdat het maagvlies ook om de ballen heen zit (of zoiets) en als ze dan met de ballen bezig zijn kon je dit dus voelen in de maag omdat je bovenlichaam niet verdoofd is. Mijn vriend wilde absoluut niets merken dus heeft het zekere voor het onzekere genomen en gekozen voor algehele narcose.

Geplaatst

liedje hier nog een welkom van mij

Amy hoe is het gegaan vandaag, goede tp gehad?

Essie "fijn" dat je bijna met de pil mag beginnen, dan heb je een beetje het gevoel dat het echt gaat beginnen.

Jose heeeeel veeeeeeeeeeel succes morgen :gekruiste vingers 1

Wij zijn vandaag voor controle geweest, mijn man heeft weer een echo gehad en dit leek allemaal goed en een goed gesprek met de uroloog gehad. Ze snapte heel goed dat we het nog een keer gingen proberen in DD en ze wilde graag ook het resultaat er van horen. Dit vond ik best een opluchting want ik was toch een beetje bang dat ze het heel erg zou afraden ofzo.

Dali lukt het al een beetje met de strijd tegen de kilo's??

Twinkelstar voor jullie is het ook bijna zover. Hoe laat heeft je vriend de tese in mulheim?

Geplaatst

@annaatje: Wij komen uit Rotterdam, dus dat is volgens mij een kwartiertje korter rijden.

Mijn vriend heeft ook al gekozen om onder algehele narcose te gaan. (Omdat voor TESE in Rotterdam alles al is geregeld) Dat met die ruggenprik, dat leek hem ook helemaal niets!

Geplaatst

@Jose, oh ik ben een dagje te vroeg zie ik...Heel veel succes morgen! En we gaan zeker voor een positief resultaat.

@Mari, de Tese is om 10:30. Mijn vriend moet deze week nog bellen met de anesthesist over hoe laat hij er precies moet zijn. Voor jullie schiet het ook al op he. Voordat je het weet is het alweer Maart.

Geplaatst

@ Janneke & Liedje; welkom :) !

@ Amy; wat een geweldig aantal, alvast proficiat ;)

Wij gaan morgen naar Dusseldorf om het behandelplan voor de tweede icsi door te spreken.

Spannend... het gaat weer beginnen...

Geplaatst

@mari

Wat super dat het jullie niet werd afgeraden en dat ze het begrepen.

Moet een stukje rust geven.

Ja ik kan eindelijk ook net iets starten

Nog 50 nachtjes voor de eerste deca spuit.

Ik kan niet wachten tot ik ongi wordt (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen) dan start ik met de pil.

Voor jullie komt maart ook sneller dichtbij hè spannend hoor.

Geplaatst

Pfff ik ben echt op van de zenuwen!We moesten er vanmorgen al om zeven uur zijn en mijn vriend is nu zo'n anderhalf uur al op de ok..Ik krijg een steeds slechter gevoel!Zo meteen is alle hoop waarschijnlijk weg.Zou mijn kop het liefst in het zand steken nu!Hopelijk heeft hij straks niet al te veel pijn..

Lfs,

Jose.

Geplaatst

José hou vol, ik weet hoe je jevoelt. Deze uren zijn verschrikkelijk, maar waarschijnlijk ligt hij al op de uitslaapkamer. Vraag het anders even aan de verpleging. Zij kunnen altijd even informeren.

Duimen Meid!

Geplaatst

Bedankt Fren!Hij is onmiddels weer terug gelukkig en de pijn valt hem (nu nog) mee.Nu straks nog die verschrikkelijke uitslag!Dit is echt killing hoor!Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag?

Geplaatst

Vin kwam om 13.45 uur terug en we kregen om 15.45 ongeveer de uitslag, maar dat is ook afhankelijk van het ok-schema van de chirurg. Ik ben even vergeten waar jullie ook al weer zitten, ook Nijmegen?

Geplaatst

@mari: ja het gaat best goed, met die shakes krijg je niet zoveel binnen, dus merk wel dat als ik teveel op een dag doe dat ik dan zo bekaf ben. Maar goed nog even een weekje volhouden en dan moet ik weer naar de dieetiste en maar zien of er al wat af is en zo ja hoeveel. Vind voornamelijk de weekenden toch wel moeilijk. Op de een of andere manier hoort bij mij in het weekend wel wat lekkers. Maar ik ben streng heb afgelopen weekend zo goed als niks extra's gehad.

@Jose: bij ons duurde het ook ongeveer 2 - 2,5 uur nadat mijn vriend weer op de kamer was dat we de uitslag kregen. Die tijd is echt zenuwslopend. Hoop dat je goede en postieve uitslag krijgt meid!

Geplaatst

Jose, ik denk aan je!!!!!!!!!!! Wat spannend!!!!! Mijn positieve vibe hangt daar ook nog ergens dus dat MOET gewoon goedkomen, wat spannend!

Bij mij zit er netjes een emmy in mijn buik: ik voel nog niks haha, ik vind het nu allemaal nog te doen qua spanning maar volgende week hou ik het niet vol ben ik bang...

Nogmaals Jose: succes!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden