Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik hebben tijdje niets geschreven aangezien wij nog geen nieuws hebben. 15 maart weer naar Amc voor uitslag van 2xsemenanalyze en echo bij mijn vriend.

Wat vervelend om te lezen dat sommige van jullie vrienden zo raar reageren! Lijkt me erg vervelend! Ik heb het met 3 vriendinnen besproken waarvan en 2 al een kind hebben.de 3e is ook al een tijd bezig en gaat nu de mm in. Bij hun ligt het probleem bij haar maar toch is het fijn om met iemand te praten die in een vergelijkbare situatie zit.

Van een andere vriendin kreeg ik vandaag een email dat ze zwanger is maar dat er geen hartslag is........ zij vond het moeilijk om dit tegen mij te zeggen omdat het hebben van eem miskraam betekent dat je wel eerst zwanger was.

Als ik dan jullie verhalen lees prijs ik mij gelukkig met zulke vriendinnen!

Ik begin nu wel te merken dat ik het van sommige mensen gewoon niet zo goed kan hebben dat Ze zwanger zijn... maar dat zal er vast bij horen......

Ik lees regelmatig jullie verhalen en begrijp dat er voor een hoop mensen een spannende tijd aan komt!

Voor iedereen die de komende tijd.weer gaat beginnen aan een nieuwe stap, heel veel succes! Zet 'n op!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@annaatje, heb in december paar berichtjes geschreven, wij zitten nog in het begin.

Zijn in oktober bij huisarts beland die ons gezien geschiedenis vriend (niet ingedaalde ballen, liesbreuk) on meteen serieus nam en doorstuurde naar lokaal ziekenhuis. Daar werd in sperma 2x niks gevonden en dus zijn we in januari in het amc geweest. Hebben afgelopen weken weer 2x.sperma ingeleverd en er is een echo gemaakt bij mijn vriend. Moeten 15 maart weer terug naar het Amc voor de uitslagen en verdere behandeling.

Wij gaan er van uit dat het tese icm isci gaat worden. Staan al op alle wachtlijsten dus hopen dat het een beetje op schiet.

Gelukkig heeft mijn vriend iets heel moois bedacht en mij 1e kerstdag ten huwelijk gevraagd. We gaan nu in september trouwen dus dat zorgt ervoor dat ik me lekker op iets anders kan concentreren.

Nou dat is ongeveer ons verhaal, hoop na de.15e wat meer te weten!

Geplaatst

@ All: de cyste was nog maar 12 mm, dus de tweede poging mocht doorgaan!

Zijn zo blij, had me er echt op ingesteld! Spuit 3 zit er al in. Dinsdag de eerste echo :)

@ Anaatje; dan juichte ik wat te vroeg. But you never know. Ik duim in ieder geval voor jullie!

Weet je hoeveel punctie's ze nemen bij de tese? Dit maakt ook vaak het verschil! En wat is hsg?...

@ Amy; hoe gaat het met je? Ontzettend balen zeg!!

@ Lisa: ik ben maandagavond ongesteld geworden. Dus afgelopen donderdag was dag 3.

Maar we lopen iig bijna gelijk op :) Hoe gaat het met het spuiten? Hopelijk valt het je mee!

Geplaatst

Laloutje fijn dat het allemaal door kang gaan, was de cyste veel kleiner geworden. Kan me voorstellen dat je je er helemaal op in had gesteld.

Geplaatst

@annaatje,

Mijn man heeft een fikse virus op zijn longen,

Dit kan nog wel even duren voor hij weer de oude is.

Hij wordt al minder kortademig maar houd wel nog even pijn in zijn longen.

Zodra er iets veranderd moeten we direct terug naar het ziekenhuis.

Laten we hopen dat het steeds beter met hem gaat want dit was echt niet fijn afgelopen maand.

Wat triets van je vriendin dat het aan haar ligt.

Dan houd er een hoop op als je kindjes wilt.

Sne.

Geplaatst

@laloutje wat fijn dat je toch door kan, super! succes di. Het spuiten van de gonal f valt me erg mee (als mn vriend het doet ;) ) morgen de cetrotide,vlg mij is die naald langer brr. Heb vandaag mn eerste fm gehad en maandag mn tweede. spannend dus.

@essieislief gaat het langzaam beter met je man?

Geplaatst

@ Suzie... Er komen dus ook spannende tijden voor jullie aan. Ik herken me wel in jou verhaal. Mijn man had ook geen ingedaalde balletjes en dat is hij als bay aan geopereerd, maar bij mijn man is wel een aantal iets zaad gevonden niet heel veel, en de laatste x was ook 0.

Wij waren ook op de lijst gezet voor de tese, maar die kon niet door gaan omdat mijn man xxy chromesoom heeft en dan mogen ze geen tese operatie doen in ned.

Dus of wij moesten naar belgie of roeien met de riemen die we hier hebben. We hebben voor het laatste gekozen.

Op het moment zijn we met zoek icsi bezig maandag kan ik met de purogon beginnen en dan zondag eerste fm.

@ essieislief, Hopelijk knapt je man snel op...

Geplaatst

Hallo allemaal,

weet iemand iets over de kwaliteit van het zaad verkregen bij een tese. Als ik het goed heb kunnen er ook onrijpe zaadjes bij zitten en geeft dit kans op afwijkingen. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Ik neem aan dat ze in het lab er alles aan doen om het beste zaadje te vinden? Iemand enig idee hoe dit gaat?

Geplaatst

@lisa wij maken ons daar ook zorgen over,stel dat tese wel lukt,dan is er idd kans op afwijkingen.hebben we ook nagevraagd.vandaar dat we ook open staan voor donorzaad want dan weet je zeker dat t goede rijpe zaadjes zijn.

Geplaatst

@ Mari: ja, bijna 2 cm kleiner geworden. Was nu nog maar 12 mm. Ben benieuwd hoe alles er dinsdag uitziet op de echo...

@ Essie; ja we zijn super blij! Bij jullie begint het nu ook op te schieten he... Ik kan het dagen tellen van je nog herinneren... 94,93,92.... hihi

Beterschap voor manlief!

@ Lisa: gelukkig valt het spuiten je mee. De Cetrotide valt ook reuze mee. Maak je maar niet druk. Ik vond alleen de Pregnyll k*t.

Ik brak het glaasje verkeerd :-S

Geplaatst

@laloutje

Hihi ja ik begon met tellen inderdaad rond 94 nu nog maar 31 nachtjes Hihi.

@all

Bedankt voor de berichtjes voor/over mijn man

Het gaat weer redelijk goed.

Hij blijft onder controle en als er iets is of veranderd moeten we meteen terug komen.

Een wereld van verschil met 2 weken terug gelukkig.

Geplaatst

Het lab zoekt de beste zaadjes uit en gebruikt die om te bevruchten. Dat heeft met slechte zaadjes nl geen zin. Wij hoorden gister dat mochten in allevier de buisjes heenvoert zaadjes zitten m'n vriend een directe tesemoet ondergaan. Maar die kans Us echt klein.

Geplaatst

@suzie gefeliciteerd,leuk trouwen! Wij zn in juni 2009 getrouwd,lijkt alweer lang geleden.maar was superdag! Wel fijn want dan heb je iets om naartoe te leven en dan gaat tijd lkkr snel.ik tel ook af tot mei voor tese. Denk dat wij als er niks gevonden wordt zo na de zomervakantie met iui-d zouden kunnen beginnen.

@all hebben jullie dat ook.op mn werk vragen ze steeds of we zomervakantie al geboekt hebben.maar jah we kunnen nog niks boeken omdat we niet weten in welk zk traject we dan zitten... Lijkt wel of ze dan doorhebben waar we mee bezig zijn.ik zeg steeds:nee geen idee nog waarheen en we boeken pas laat wat

Geplaatst

nee, daar heb ik geen last van, maar mijn baas en een aantal collega's weten ook in welk traject we zitten. Ik kan echt zeggen dat dat een hoop stress scheelt. Misschien moet je dat ook doen? Als je straks in een poging zit zul je heel veel weg zijn, misschien is het goed om dat van te voren aan te kondigen zodat je geen scheven gezichten krijgt. Mijn ervaring is dat iedereen erg behulpzaam is en dat het vaak geen probleem is.

Geplaatst

@fren bedankt voor je berichtje! ik moet er maar vertrouwen in hebben, maar dat komt wel goed

@laloutje hoe brak je het glaasje verkeerd?? en wat heb je in hemelsnaam gedaan???

Geplaatst

Ik ben een week thuis geweest. Vond het verschrikkelijk. Maar hoorde vrijdag wel dat ik echt de uitzondering op de regel ben. Je bent de dag zelf echt niet kn staat om te werken enzou er rekening mee houden dat je dat de volgende dag ook niet bent. Kan maar 1 tip geven; luister naar je lichaam.

Geplaatst

Hey lisa: ik had mij echt vergist in de napijn, punctie viel daarintegen mee. Ik kon tot de terugplaatsing niet werken daarna ging het goed:-)

hoe is het met de rest hier? Hier alles oke, ben weer n beetje ons sociale leven aan het oppakken, deze heeft de afgelopen maand nl stilgelegen. Het maalt wel door mn hoofd dat icsi 1 officieel is mislukt maar ja, het zij zo!

Geplaatst

@ Lisa; zoals Fren zegt, luister naar je lichaam! Ik was zo eigenwijs om na de punctie nog even de stad in te gaan en de dag daarna

gewoon te gaan werken (werk in de zorg). Dit was dus heel erg dom! Heb twee weken lang aanhoudend krampen gehad en volgens mij kwam dat omdat ik geen rust heb gehouden.

Nu heb ik vrij geregeld en blijf ik zolang rust houden als dat mijn lichaam het aangeeft.

Ik heb een dikke week vakantie, dus dat komt wel goed :)

En met de glaasje. Ik moet wel even mededelen dat ik ontzettend onnozel ben en er vaak dingen mis gaan omdat ik alles snel snel doe (lees hierboven ;)

Maar de Pregnyll bestaat uit twee glazen ampullen. Deze moet je breken op de aangegeven lijn. Ik brak ze verkeerd waardoor het glas barstte.

Heb toch maar de vloeistof met de spuit opgetrokken en geïnjecteerd. Alles is ook uiteindelijk goed gekomen. Maar toen zat ik zwaar in de stress.

Vraag desnoods een extra pregnyll voor het geval het fout gaat of laat het bij de huisarts doen als je je echt zorgen maakt...

Geplaatst

Bij mij op het werk weet mijn hele team het.

Ik wou niet steeds liegen of smoezen verzinnen waarom ik weer een dienst moest ruilen of eerder weg moest.

Ik heb het verteld en iedereen is super begripvol.

Bij de eerste poging, hadden ze voor twee weken vervanging geregeld en mocht ik thuis blijven zodat alles goed kon innestelen.

Nu was ik bang dat de poging niet door kon gaan ivm de cyste en het dus niet in mn vakantie zou vallen.

Boden ze aan om mn vakantie te verzetten en zouden hun dan wel volgende maand extra komen werken.

Ben er super blij mee dat ik het heb verteld en dat iedereen zo meeleeft.

Verder weten onze vrienden het ook. Een van mijn beste vriendinnen is nu 7 maanden zwanger.

Ze heeft gevraagd of ik mee ga naar de echo over twee weken en of ik mee de babyshower wil voorbereiden

Ik vind dit juist super leuk en lief dat ze me betrekt en niet voor mij invult.

Maar het mooie is dat mn vriendinnen ook om de beurt met me meegaan naar Dusseldorf, zodat ik niet alleen hoef te rijden.

Vriendje en ik willen graag zijn vakantiedagen sparen voor écht samen vakantie te hebben of voor als het straks zou lukken, we

dan ook samen kunnen genieten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden