Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@ twikelstar oh dan waren we er tegelijkertijd! Wij hebben elke keer nog file gehad behalve vandaag. Onze vertraging begint altijd pas bij dd, maar vaak hadden we zo'n 40min vertraging. Morgen gelukkig in een hotel. Hoe ging je echo en gesprek? Het parkeren was vandaag ook weer lastig, maar als je even wacht komt er altijd wel plek.

Dan hebben wij waarschijnlijk iedere keer geluk gehad met het verkeer. Het is nu volgens mij ook vakantie in Duitsland dus vandaar dat het misschien ook rustiger was. Het parkeren is daar inderdaad een ramp. Er was geen plek toen we aan kwamen dus we moesten weer achteruit. Ik zag een parkeergarage aan de overkant van het centrum maar had geen idee hoe we daar konden komen. Uiteindelijk toch weer terug gereden en toen was er wel plek.

De echo viel me erg mee. Het was echt zo klaar en volgens Dr. Scholtes zag alles er goed uit.

Ik krijg zaterdag de medicijnen en als mijn menstruatie op de normale tijd komt zou ik maandag of dinsdag kunnen starten met prikken. De dosering is vrij laag omdat het de eerste keer is en ik waarschijnlijk niet zoveel nodig heb.

7 eitjes is best veel of niet? Weet je ook wat het gemiddelde percentage is wat bevrucht wordt? En laat je er 1 of 2 terug plaatsen.

Wij neigen naar 2. Ik heb het nog nagevraagd en de kans is dan wel groter dat er een zwangerschap zal ontstaan. Aan de andere kant is de kans dan ook aanwezig dat je een tweeling kunt krijgen.

Waar kiezen de meeste hier op het forum? 1 of 2 eitjes terug plaatsen?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ twinkelstar fijnn dat het goed was, het spuiten viel mij tot nu toe mee. De pregnyl om 00.30 was wat minder haha. Wij laten er 1 terugplaatsen dr 's kon zich hier ook in vinden en zelf willen we dit ook graag. Ik heb geen idee of 7 eitjes veel of weinig is, maar ben er wel blij mee hoor. Nu nog de bevruchtiingen. Jij dus wachten op je ongi, succes

Geplaatst

@all sorry dat ik ook niet zoveel reageer.lees bijna elke dag ffkes mee. Heb t zo druk op me werk dat ik bijna elke avond om half tien al op bed lig... Tot gauw weer ladies,wij gaan dit weekend er ff tussenuit met zn tweetjes

Geplaatst

Lisa, wat goed 7 eitjes! 7 eitjes is gemiddeld, ik had er 18 en dat was dus veel te veel, ik was er blij mee omdat het meer kansen bood op bevruchting maar het is niet goed voor je lichaam en meer kans op overstimulatie; dus 7 is helemaal goed! 75% van de bevruchtingen wordt een embryo schijnt, dus dat moet toch helemaal goed komen bij jullie! Op naar die mooie embryo's + cryo's!

Wij gaan ws. de volgende keer voor twee terugplaatsingen. Dit omdat verse embryo's gewoon veel meer kans hebben dan cryo's dan kunnen we maar beter 2x vers terug laten plaatsen in de hoop op een blijvertje:-)

Essie, al een beetje opgeknapt?!

Annaatje, fijn weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meiden, succes met alle spanningen, ik volg jullie!!!!

Geplaatst

@ Twinklestar; mijn man is niet ziek ;) En wij kiezen deze ronde voor twee embryootjes (als ze er zijn!)

We zijn er steeds bewuster van dat we niet meer in de 'luxe' positie zitten om te proberen met één embryo.

@ Lisa; ik heb morgen de punctie om 7 uur!! Gaap gaap...

En wat fijn dat jullie een cryo hebben. Maar nu alle hoop zetten op het terug geplaatste embryootje.

Succes morgen...

@ Essieislief & Raba; dank je... Komt wel goed. Heb er vertrouwen in :)

Geplaatst

Hi meiden, ben er weer even. Heeldruk momenteel.

Afgelopen woe Ongi geworden, dus we starten pas inapril. Moet over twee weken weer voor m'n werk naar het buitenland en wil dan niet spuiten.

Lisa, top nieuws!

Geplaatst

@Laloutje, Ja sorry, was in de war met Essielief. Het lijkt ook zo op elkaar jullie nicknames ;-).

7 uur is wel heel vroeg! Moeten jullie hier ver voor rijden?Ach het is voor een goed doel he?

@Lisa, hoe laat heb je de terugplaatsing? Succes!

Ik heb nog een vraag...stel dat ik morgen ongesteld wordt dan zou ik op zondag de 1e echo hebben. Dat gaat niet dus wordt het dan zaterdag of maandag? Hetzelfde zou dan gelden voor de terugplaatsing. Weet iemand dat?

Zaterdag zou ideaal zijn met werk maar het moet natuurlijk wel helemaal goed zitten dan.

Geplaatst

wow laloutje super gaaf! wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn, gewoon morgen???

Mijn tp is goed gegaan, ik kan het nauwelijks geloven vind het zo'n gek/bijzonder idee. Kreeg zelfs een foto mee :) En super bedankt voor het duimen allemaal!

Geplaatst

@ Twinklestar; voor ons is het gelukkig maar een uur rijden, dus dat valt allemaal best mee.

En volgens mij wordt de echo dat gewoon een dagje eerder gedaan. Hadden wij ook de vorige keer en werd

het gewoon zaterdag!

@ Lisa: fijn dat de TP goed is gegaan! Gek idee dat er nu iets in je buik zit! En die foto is super leuk he! Ik was de vorige keer helemaal trots op mn foto :)

Wij horen maandag het aantal bevruchtingen....

@ Essieislief and All: maandag horen we het aantal bevruchtingen en dinsdag middag de TP!

Geplaatst

verdrietig en vooral boos.Mijn vriend een ongeluk gehad en zijn scheenbeen is op meerdere plekken gebroken.Tot zijn lies in het

gips.Aankomende donderdag zouden we de Tese hebben maar ben bang dat die niet door zou gaan.Morgen maar even bellen maar

vrees dat het lange wachten voor niks is geweest en dat de operatie niet doorgaat.Wat een ... weekend waarom nou precies nu?

Geplaatst

@janneke

Ah dat meen je niet.

Wat erg voor jullie/je man ook dat zijn been op meerder plekken is gebroken lijkt mij heel pijnlijk.

Het zou wel vet balen zijn als je tese niet doorgaat maar bel inderdaad morgen even misschien kunnen ze het wel door laten gaan.

Ik duim voor jullie en beterschap voor je man,

Welk ziekenhuis zitten jullie?

Geplaatst

we lopen bij het radboud ziekenhuis.Baal ook zo onwijs en hoop echt dat het door kan gaan.

Ben er de hele dag ook boos en verdrietig om en hoop zo dat ze kunnen opereren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden