Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik mag morgen beginnen met spuiten. Pfff vind het best spannend allemaal.

Even een andere vraag...mag je onder de zonnebank als je die hormonen gebruikt? Of krijg je dan pigmentvlekken? Ik voel me momenteel niet zo lekker (erg verkouden en lamlendig) en zie erg bleek daarom dacht ik; het is misschien wel lekker om van te de week even onder de zonnebank te gaan.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@al, ja mijn hormoonwaarders waren schrikbarend hoog, ik moch ook niet minderen want dat zou ook niet goed gaan. En zouden we door gaan dan zou ik erg ziek van de punctie gaan worden, en dat willen we niet. Ik had nu 175 eenheden om te spuiten. Vorige x waren we met 75 begonnen en dat was weer te weinig. Voel me nog steeds erg rot en huil overal om. Nu moeten we 21 maart voor een gesprek.

Geplaatst

@moedeloos jee wat balen zeg. Hoop dat ze er wat mee kunnen zodat het niet weer gebeurt of is dat al eerder besproken?

@twinkelstart en hoe gaat het spuiten, viel mij mee, zolang mn vriend het deed, hoezo mietje ;)

@essieislief, nog steeds ziek! beterschap!!!

hier gaat het oke zit nu op wd 6 als dag tp 0 is. Begin nu ongeduldig te worden, heel irritant. Wat ook vervelend is is dat de bijwerkingen van de utrogestan ook de evt zwangerschapskwalen zijn.

Geplaatst

@Lisa1978, Dit is voor ons al de 2de keer vorige keer ging het allemaal te langzaam en nu veels te snel mijn bloed gaf aan dat er nu een punctie plaats zou moeten vinden, maar mijn eiblaasjes waren daar nog niet aan toe.

Vanmorgen heb ik al weer bij de plaatselijke dokter gezeten heb erge last van buikpijn en voel me helemaal niet goed. Dus die heeft het ziekenhuis gebeld en nu wordt ik zo terug gebeld of ik langs moet komen omdat ik waarschijndelijk overstimulatie heb. Dus het telefoontje maar even afwachten.

@Twinkelstar, Spannend jij mag vandaag al beginnen heel veel suc6 met de eerst prik t gaat je lukken meid

Geplaatst

Moedeloos, wat onwijs bale zeg; ik kan mij voorstellen dat je dit echt even moet verwerken, en dan ook nog overstimulatie grrrr....wat is het toch oneerlijk allemaal. Ik wist helemaal niet dat dit kon, word dit nu voor jullie wel als poging gezien? Zal zeker wel he, gezien het feit dat de hormonen enz. wel betaald moesten worden..ik vind het echt enorm rot voor je en hoop gewoon keihard dat de volgende keer helemaal goed gaat komen met een positieve test als gevolg.

Lisa, superspannend: laat je idd niet gek maken in het begin door die utrogestan maar als je de kwaaltjes blijft houden is dat alleen maar een goed teken he....:-)!

Geplaatst

@ lisa

Ja ik ben nog steeds ziek al 2 dagen.

Moet half 5 weer naar de dokter waarschijnlijk een 2e antibioticakuur.

Ik heb wel ff het amc gemaild of dit gevolgen heeft omdat wij over 19 dagen starten met spuiten.

maar ja ziek is nu ff ziek he.

@twinkelstar

Suoer dat je vandaag bent begonnen.

Ik heb gelijk de kalender aangepast :-)

Succes he.....

Maart:

1 Laloutje 1e FM DD

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

3 Laloutje 2e FM DD

3 Lisa punctie DD

5 Lisa TP

5 Laloutje punctie DD

9 moedeloos 2e FM

10 moedeloos FM 3e

11 twinkelstar start gonal spuiten

18 Mari81 gaat voor 2e tese

30 Essieislief start met de spuiten Deca

30 liedje starten met pil tijdens menstruatie.

April:

Start Fran spuiten

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy81

Mei:

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

Geplaatst

Hoi, gisteren begonnen met de Gonal F (geen Deca..)! Bij de eerste spuit drukte ik vrij hard omdat ik het knopje van de spuit eerst niet ingedrukt kreeg waardoor het nogal begon te bloeden. Gelukkig ging het vanmorgen wel goed. Je moet er even handigheid in krijgen. Zijn er hier meer die eerst Gonal F hebben gebruikt? Daarna moet ik Cetrotide nemen.

Geplaatst

@twinkelstar, ik had hetzelfde als jij eerst gonal f en dan de cetrotide, knap dat je zelf spuit, ik kon het echt niet. maar verder vond ik het niet super pijnlijk. hoeveel gonal spuit je?

succes he!!

Geplaatst

Twinkelstar, ik heb ook gonalf gebruikt, maar niet dat andere medicijn erna, ik vond het spuiten hiervan gelukkig behoorlijk meevallen maar ik moest de eerste keer wel even handigheid erin krijgen: bij mij ging het ook bloeden, ging niet zoals het moest en daarna gelukkig wel! Spannend meid!

Lisa, jij voelt je nog steeds helemaal goed?

Hier alles oke, lekker weekend vieren en vooruitkijken naar onze holiday, heerlijk even eruit!

Meiden, fijne dag, geniet van het weekend!

Geplaatst

@Amy, lekker hoor een vakantie in het vooruitzicht. Waar gaan jullie heen?

@Lisa, Ik moet zeggen dat ik het ook wel eng vond om die naald erin te zetten maar mijn vriend was al naar zijn werk dus ik moest het wel zelf doen :-)

Ik merk er verder weinig van alleen voelt de plek waar ik de naald erin doe een beetje branderig. Ik moet 1x per dag 150 ml per keer spuiten. Ik ben het even kwijt maar volgens mij moet ik met de cetrotide beginnen na de 2de echo (8 dagen na de uitgangsecho). Had jij dit ook?

Spannend die wachtweken. Wanneer mag je gaan testen?

Geplaatst

hier gaat alles nog oke, voor zover ik weet ;) voel me wel goed. iets sneller moe dan normaal en pijnlijke borsten. ik weet niet meer wanneer ik begon met de cetrotide na 1e of 2e echo. amy fijne vakantie!

ik mag vlg mij officieel zaterdag de 19e testen, spannend!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik dacht zal weer even wat van me laten horen.

Vrijdag morgen heb ik bij de dokter gezeten en die dacht ook overstimulatie, maar na met het ziekenhuis gebeld te hebben bleek het gelukkig niet zo te zijn omdat het ook niet kon. Gelukkig dus, maar waarom had ik het nou zo vreselijk in mijn buik???

Waarschijndelijk zijn al mij 15 eitjes in een keer gesprongen en daarom dus die pijn. Ik moest op bed blijven liggen en veel water drinken.

Het hele weekend zit ik al thuis en voel me best goed lichamelijk dan.

Nu wachten op mijn menstruatie. Maandag 21 maart hebben we weer een gesprek en dan waarschijndelijk mei opnieuw starten. (hopelijk gaat het dan wel goed).

@Amy: Fijne vakantie, gaan jullie ook nog lekker op reis?

Geplaatst

Moedeloos, wel fijn dat je je lichamelijk in ieder geval goed voelt, al kan ik mij indenken dat je deze teleurstelling moet verwerken...neem goed je rust en ook al voel je je goed, doe het dan alsnog rustig aan: dat is wat ze tegen mij zeiden. Al denk je dat je alles kan, doe toch rustig aan!

Lisa, klinkt goed en spannend, duim, duim, duim!

Ik ga nu nog niet met vakantie hoor, over een paar weekjes maar ik heb in dit proces eik-punten nodig: zolang tot de cryo of zolang tot de vakantie, en ondertussen geduld bewaren;-)

@all, hier alles goed, alleen begint mijn ongi te komen en wel veel te vroeg, ik heb dan een cylcus van nog niet eens 21 dagen terwijl normaal ik een cyclus heb van 28 tot 32 dagen, raar he, maar ik denk toch dat je lichaam en beetje raar doet na die hele hormonenbende...

Geplaatst

@ All: bedankt voor jullie lieve berichten. Hopelijk woensdag een verklaring...

@ Twinklestar; ik ga wel gewoon onder de zonnebank! En fijn dat het spuiten goed gaat. Ik gebruik ook de GonalF (112,5).

De Cetrocide gebruikte ik ook na de 2e echo (dat is om alles stil te leggen), maar dat zeggen ze daar wel wanneer je die mag zetten.

@ Moedeloos; ontzetten k*t voor jullie. Leef je er zo naar toe en wordt het weer afgebroken. Hopelijk gaat het in mei wel goed!!!!

@ Essieislief; weer wat beter?

@ Lisa; hoe gaat het vandaag met je?????

Geplaatst

@laloutje het gaat met mij wel goed. super ongeduldig, mag zaterdag pas testen. succes woensdag!!

@twinkelstart wanneer heb je je 1e fm??

@amy irritant he dat je lichaam zo van slag raakt

@moedeloos heel veel sterkte, gek idee dat ze alle 15 tegelijk springen

Geplaatst

@laloutje

Nee ben nog ziek 3e week ben uitgeput door de koorts.

Ik ben vrijdag weer bij de dokter geweest omdat ik koorts en verhoging hou.

Hij heeft zelf weer gemeten en indd nog steeds niet weg.

Ik moet deze week nog thuis blijven en alsnik eind van de week nog verhoging of koorts heb gaan ze bloedprikken.

Hij zei dat ik het griepvirus die mijn mammies heb overgenomen en dat kan weken duren :-(

Gisteren brak ik ik ben zo moe van de koorts en ben het zat me ziek te voelen maar ja niet klagen maar dragen.

Jullie heel veeel succes woensdag ik hoop dat er duidelijkheid komt

Geplaatst

@ Amy ken je nagaan wat de hormonen met je doen alles meteen van slag

Als je je maar wel verder goed voelt dan.

@ moedeloos gelukkig voel jij je lichamelijk al wat beter.

Laten we duimen dat de volgende ronde top gaat.

Geplaatst

@Laloutje, hopelijk horen jullie woensdag wat de reden is en kunnen ze er iets aan doen.

@Essielief, vervelend dat die griep maar blijft aanhouden. Kan me voorstellen dat je het nu wel echt zat bent.

@Lisa, wachten kan dan heel lang duren he? We duimen voor goed nieuws zaterdag!

Ik heb woensdag de 1e fm. Het is ook de eerste keer dat ik alleen naar Dusseldorf ga. Mijn vriend kan moeilijk mee vanwege zijn werk en ik wil 's middags nog gaan werken. Aangezien mijn werk ongeveer op de helft ligt dacht ik het wel alleen te kunnen rijden. Wel een lange rit in mijn eentje (+/_ 2,5 uur) maar ik verwacht niet dat het in DD heel lang gaat duren.

Geplaatst

@moedeloos, tjee wat ongelovelijk rot dat je nu al voor de 2e keer moet afbreken! Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer verder kunnen!

@Lisa, wat spannend zeg! zaterdag testen! ik zal voor je duimen!

@twinkelstar, stoer hoor, alleen naar DD rijden!

Wij moeten morgen naar het AMC voor de uitslagen van de echo, semenanalyse en krijgen dan ook definitief te horen wat we gaan doen.

Erg spannend dus! De kriebels beginnen nu een beetje te komen!

Ik hoop maar dat er in ieder geval nog mogelijkheden zijn!

Geplaatst

@suzie hoe was het?

ik ben vandaag bij de gyn geweest. heb een buik vol vocht, overstimulatie dus. moet stilzitten en heel veel drinken. morgen weer een controle.

Geplaatst

Hey Lisa, het schijnt vaak een heel goed teken te zijn om overstimulatie te hebben in de loop van de wachtweken;-))) Toch bale, succes!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden