Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja het moet nog wel echt even inzinken zeg maar, maar we hebben dit natuurlijk al een keer eerder gehad en het voelt nu toch anders. We zijn natuurlijk heel verdrietig maar toch ook vrij rustig. We hadden voordat we dit circuit al afgesproken dat Kid geen optie voor ons is en dat voelt nog altijd zo. Misschien in de toekomst adoptie, maar ik weet niet of ik al die jaren van wachten en onzekerheid nog wel op kan brengen en dan natuurlijk ook nog het financiele aspect. We zijn nog relatief jong en hoeven dus nu nog geen beslissing te nemen. Ik weet zeker dat we samen gelukkig kunnen zijn, al zal het grote verdriet altijd een onderdeel van ons leven zijn.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Mari, meid wat een enorme klap voor jullie: een hele digitale knuffel, heel veel sterkte gewenst de komende tijd en blijf onthouden dat, wanneer je samen een superrelatie hebt je alles aan kan, dus blijf er zijn voor en met elkaar; heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte nogmaals!

Mari, wij staan voor adoptie ingeschreven, we hebben over een half jaar de bijeenkomsten: wanneer je een BKAnr. aanvraagt heb je sowieso nog een half jaar de tijd tot de eerste rekening komt voor de bijeenkomsten (€900,-): na een jaar gaan de echte grote rekeningen komen. Wij hebben er wel voor gekozen maar dat is voor ieder stel heel persoonlijk welke afweging je maakt.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Mari, wat verschrikkelijk voor jullie... Je bent er al op voorbereid, maar toch komt het dan hard aan.

Wij hebben nog 1 poging met maar 5% kans op slagen en toch blijf je hoop houden...

Al weet je dat de kans klein is...

Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde voor elkaar.

Wij denken nu toch na over KID, maar dat is ieder voor zich...

xxx

Geplaatst

mari: Wat een verschikkelijk nieuws!!! Kreeg er kippenvel van toen ik het net las! Dat is voor iedereen hier de angst dat er geen zaad gevonden wort. Ik leef met jullie mee en wens jullie heel veel sterkte met dit een plekje te geven. Ik hoop dat jullie samen heel gelukkig zullen zijn en dat jullie de juiste keuzes voor jullie zelf zullen gaan maken. Heel veel sterkte!

Liefs larissa

Geplaatst

Ik moet er hier nog wel even in komen hoor. Ik reageer ff heel snel, ik ga er van de week wel even goed voor zitten. Er is alweer zo veel geschreven...

Hier gaat het nog goed, erg zenuwachtig. Ik wou jullie allemaal ff succes en sterkte wensen. En natuurlijk een fijn weekend!

Liefs larissa

Geplaatst

Mari: Wat een vreselijk nieuws voor jullie.Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven maar dit

kost tijd en neem dit er ook voor.Blijf vooral praten met elkaar dat is het belangrijkste van alles

en de liefde overwint alles.Leef met jullie mee en een dikke knuffel.

Voor ons was het de afgelopen tijd een hoop hectiek.Tese behandeling uitgesteld ivm mannetje

die een paar dagen voor de operatie toch nog even moest voetballen en zijn been breekt pfff.

Al met al mag het gips er voor 80% zeker 8 april eraf en krijgt hij een brees.We hebben dan ook

meteen ziekenhuis gebeld met dit nieuws en we zijn dan ook ingepland voor 13 april.Nu flink

duimen dat het gips eraf mag en dat we niet weer teleursgesteld worden.

Ga nu van iedereen alles even terug lezen zodat ik weer op de hoogte ben.

Geplaatst

@mari dikke knuffel voor jullie.

@amy ik begrijp dat jullie staan ingeschreven voor adoptie. Hoe staan jullie tegenover kid?

@boomer welkom

@ janneke 13 april is ook al bijna meid!ga voor jullie duimen! Mn man heeft 13 mei de tese,vrijdag de dertiende,hopelijk voor ons een goede dag.

Wij hebben al wel besloten dat als er niks gevonden wordt we voor kid gaan. Ik moet wel volgende maand met pil beginnen want mocht er iets gevonden worden dan in juni icsi. Zo niet dan kunnen wij al vrij snel verder met kid.je krijgt dan wel eerst een gesprek en dan kleur ogen,lengte enz. gaan doorgeven voor een match.

De eerste rekening uit gent kregen we al.124 euro,voor bloedprikken bij mij en mn man.maar de 100 euro van intake hadden ze er netjes afgehouden.

Geplaatst

@Janneke; eindelijk, dat duurt echt niet meer zo lang 13 april! Spannend!!!

@Annaatje, ook voor jou ga ik duimen: vrijdag de 13e wordt gewoon JULLIE datum!

Wij hebben wel over KID nagedacht, we staan er ook zeker niet afwijzend tegenover maar omdat we nu toch actief in het ICSI traject zitten hebben we besloten dit samen te laten lopen met adoptie. Nu blijkt dat manlief en ik in ieder geval goeie embryo's kunnen maken ga ik mij ook afvragen waarom het dan anders zou zijn bij een donor, behalve dat het dan denk ik via IUI gaat? Maar als 100% zeker is dat wij samen geen biologische kinderen kunnen krijgen weet ik wel zeker dat deze optie zeer weloverwogen wordt! Zou trouwens snel zijn dan Annaatje, gelijk voor ICSI; is er dan al een selectie gemaakt w.b. het donorzaad?

Meiden, succes allemaal!

Geplaatst

@amy wat ik begreep in gent sta ik ingepland voor icsi rond 15 juni,daar is ook wachtlijst voor gaf ze aan. En dan als er match is voor donorzaad dan kan t vrij snel gaan.is dan idd iui-d in eigen cyclus of met spuiten erbij

Ik heb vandaag mn menstruatie gekregen,dag 40 pas,normaal altijd 28 a 30 dagen???? Heb ik dan pas eisprong op dag 26 gehad,kan dat wel......

Geplaatst

Ik heb hem weer even aangevuld.

Maart:

1 Laloutje 1e FM DD

3 Twinkelstar uitgangsechto DD

3 Laloutje 2e FM DD

3 Lisa punctie DD

5 Lisa TP

5 Laloutje punctie DD

9 moedeloos 2e FM

10 moedeloos FM 3e

18 Mari81 gaat voor 2e tese

19 testdag lisa (zwanger)

20 poezebeest 2eFM

21 moedeloos gesprek ziekenhuis

21 twinkelstar punctie

23 twinkelstar TP

25 poezebeest TP

28 testdag boomer

30 Essie start met de spuiten Deca

30 liedje starten met pil tijdens menstruatie.

April:

Start Fran spuiten

Fran hopelijk punctie en tp

Essie ook hopelijk punctie en tp

Cryo TP Amy

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3

Mei:

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

19 Liedje start met spuiten.

Juni:

@twinkelstar @poezebeest @lisa

Hoe gaat het met jullie dames.

Spannende tijden voor jullie allemaal.

@bommer.

Hoe was je testuitslag die had je de 28ste toch?

@all

Morgenavond 18 uur eindelijk de eerste decaspuit zetten ik ga starten en heb er erg veel zin in (niet in de naald maar moet maar even)

Helaas ben ik na ruim 4 weken nog steeds heel moe en niet mijzelf qua gezondheid.

Werk deze week na 4 weken ziek thuis halve dagen op mijn werkdagen.

Straks naar de dokter ben benieuwd ik vin het erg lang voor een griepvirus ik wil bloedprikken omdat d periode die nu komt te belangrijk is voor ons.

Geplaatst

@lisa

Ja morgen wordt ik geprik op alles in mijn lichaam ook op ontstekingen en op 2 moeheidsziektes :-(

Vrijdag de eerste uitslagen volgende week van de meoheidsziektes duimen dat het meevalt.

Mijn lever ging eindelijk goed ik hoop niet dat die weer ziek is ;-(

Geplaatst

@Essie, balen dat je nog steeds niet de oude bent. Hopelijk weet je snel of er wel of niet nog iets anders aan de hand is. Wel lekker dat je eindelijk kan beginnen met spuiten (niet het spuiten op zich maar wel begin van de behandeling uiteraard).

Ik voel me wel goed. Wel last van pijnlijke borsten, rommelende darmen en snel moe 's avonds maar dat zal wel door de utrogestan komen. Verder geen klachten..of kwaaltjes. Heb dus ook geen idee of dat een goed teken is of juist niet. Vind de utrogestan wel echt troep, mar het is voor een goed doel he ;-)

Geplaatst

Essie super dat je morgen gaat beginnen, maar wat rot dat je je nog zo ellendig voelt. Ik hoop dat je je gauw beter voelt en straks met heeeel goed resultaat.

Janneke wat fijn dat je een datum hebt, 13 april toch nou dat schiet op. Hoop zo voor je op goed nieuws

Lisa hoe is het met jou, voel je je al wat beter?

Twinkelstar en Poezebeest, spannende wachtweken voor jullie. Wanneer mogen jullie testen?

Meiden ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes, dat doet altijd goed. Ik kan gewoon niet zo goed meer op iedereen persoonlijk reageren omdat er soms zoveel gebeurt dat ik het amper nog bij kan houden. Hier gaat het naar omstandigheden best goed. Tuurlijk is het verdriet er, en is jammer dat onze grootste wens nooit verwezelijkt gaat worden en zullen we dit altijd bij ons dragen, maar in acceptatie zijn we alweer zoveel verder als de vorige keer. We hebben natuurlijk al een keer een half jaar gedacht dat het definitief voorbij was. En het is fijn om rust in mijn hoofd te hebben.... Ik ga binnenkort stoppen hier op het forum, het is straks tijd om echt verder te gaan en heb hier weinig meer toe te voegen al blijf ik natuurlijk altijd een beetje nieuwsgierig hoe het met jullie zal vergaan. Ik heb altijd veel info en steun hier gekregen en daar ben ik dankbaar voor. Jullie horen het nog wanneer ik definitief ga...........

Geplaatst

@mari ik ben stabiel en voel me wel wat beter. Op dit moment is het best te doen. Ik vind het echt zo erg voor je, maar je klinkt heel dapper. Hoop dat je een fantastisch rest van je leven krijgt met je man, wens je heel veel geluk. Hou je taai.

Geplaatst

@mari

Ik proef uit je bericht dat jullie het thuis samen gelukkig een plekje kunnen geven en verder vooruit gaan kijken.

Ik vind het erg knap van jullie .

Met zijn 2en naar voren kijken en er wat moois van maken.

Het verdriet samen delen is ook heel belangrijk.

Misschien is het ook wel goed dat je hier dan langzaam weggaat is ook heel goed te begrijpen.

Ik wens jou en je man alle liefde gezondheid en geluk toe samen.

En ik lees wel wanneer je hier helemaal weg bent.

Jij ook bedankt voor je altijd lieve reacties en berichten ik heb er veel aangehad.

xx essie

Geplaatst

@all,

Over een kleine 3 kwartiertjes gaat eindelijk de eerste decaspuit erin.

Vanmorgen wel even bloed laten prikken want ik ben nog steeds niet lekker en werk maar 50% op het moment.

Ook even een gesprekje gehad met HR (peroneelszaken).

Ik heb ze uitgelegd hoe en wat er met mij is en wat er in april staat te gebeuren.

Ik heb afgesproken dat de dag van de eitjes eruit halen ik vrij krijg en ik daarna 6 werkdagen minimaal thuis ga werken.

Zo kan ik rustig bijkomen van de eitjes eruit halen en als de tp is geweest heb ik ook nog even een paar dagen dat ik op de bank of in bd wat werk kan gaan doen.

Ik prijs mij erg gelukkig dat mijn werk zo mee werkt en dat ik thuis kan werken.

De FM die ik krijg kunnen gewoon tussen door en daarna ga ik weer aan het werken.

Mijn medewerkers denken dat ik een medicijn verandering krijg van al mijn medicijnen en daarvoor af en toe naar het ziekenhuis moet tussendoor.

Wat ze niet weten is dat ik dat vorig jaar al heb gehad en ik door heb gewerkt toen.

Ik wil nog niet dat ze weten hoe of wat.

Ze weten ook dat ik dan een paar dagen thuis moet werken en ook dat was prima,

Mijn manager helpt en steunt mij erin zij weet uiteraard wel wat er aan de hand is ze jokt een beetje mee.

Zo dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte over mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden