Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Amy,

Ja de tijd gaat lekker snel zo he.

Ik had vanmorgen lichter buikpijn dan denk ik meteen dat het over is je maakt jezelf gewoon gek denk ik,

Vandaag ben ik lekker thuis aan het werken is wel relaxed.

Hoe voel je je na je val.Ben je blauw?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Essie, je kan jezelf gek maken he in die wachtweken maar echt, alle signalen kunnen altijd twee kanten opwijzen; het kunnen òf zwangerschapssignalen zijn òf niet en je weet het pas echt wanneer je ongesteld wordt of niet en uiteraaaaaard hoop ik keihard voor je dat het niet het geval is!

Lief dat je er naar vraagt! Ik heb vandaag wel allemaal pijntjes en dan denk ik 'wat is dit nou' maar vervolgens zie ik mijzelf weer in gedachte vallen dan weet ik het weer...lompe ik ook he;-) Ik ben mij ervan bewust dat dit voor mij echt nog de relax dagen zijn, vanaf volgende week gaat de spanning stijgen al kan ik er gewoon niet in geloven dat ik daadwerkelijk zwanger zou kunnen worden deze maand, maar ik probeer positief te denken, het kan echt, bij jou, bij mij, bij Twinkelstar en Laloutje; we gaan ervoor he meiden! :-)

Geplaatst

@Amy,

Precies hoe je het zegt het ene moment denk ik het wordt niets en het andere moment denk ik jawel ik voel het het zit goed wat een drama is dit zeg

Ik duim heel hard voor je hoor en ben heel blij dat je gelukkig alleen wat kleine pijntjes hebt je spieren krijgen een beste klap van een val hoor.

Ja zou toch te leuk zijn he als we deze maand zwanger zouden zijn.

Ik ga ervan uit dat ik het niet ben dan is het makkelijker voor mij.

Geplaatst

Hey Essie, dat is ook een beetje mijn instelling: er niet vanuit gaan dat ik zwanger ben, stukje zelfbescherming. Maar, hoe je het ook wend of keert, als het niet goed gaat krijg je die klap toch wel en je hebt ook een beetje positiviteit nodig in dit proces. Ik zeg dit omdat ik ervan overtuigd ben dat lichaam en geest samenwerken en vorige keer was ik voor mijzelf zo pessimistisch en negatief: dat mag ik deze poging niet toestaan, de klap zal er hoe dan ook zijn, dus ik blijf positief denken en we zien wel waar het schip, of in dit geval de emmy strand! :-)

Geplaatst

Joehoe Laloutje, wat geweldig! Ik vind het toch wel megabijzonder hoor, ze geven jullie 5% en dan ineens heb je 2 mooie emmy's aan boord, dit MOET goed gaan daar ga ik keeeeihard voor duimen!!! En kom idd gezellig op het wachtbankje!!!

Geplaatst

@annaatje,

Mijn man was na anderhalf uur terug bij mij.

We hadden in het AMC een prive kamer gekregen en hij bleef bij mij tot hij aan de beurt was en kwam daarna bij mij terug op de kamer om bij te komen.

Daarna kwam de arts even na praten en mijn man had ter plekke in de Operatie kamer gehoord dat we allemaal zwemmers hadden en het geslaagd was.

Ik denk 2 uur daarna gingen we weer naar huis toe.

Daarna is mijn man 2 weekjes thuis geweest en heeft vanaf dat hij thuis was flink paracetamol om de 2 uur ingenomen zodat hij nagenoeg geen pijn had.

Geplaatst

yep, mijn vriend wel. Volledig onder zijl, maar na 1,5 uur al weer helemaal het mannetje.

Probeer je cht niet te veel zorgen te maken, het enige dat eng is, is de uitslag. De operatie stelt niks voor.

Geplaatst

Annaatje, ik ga mij 13 mei de blaren voor je duimen hoor, ik kan mij indenken dat het een mega spannende week voor jullie is en je kan het nu maar beter gehad hebben, vind je niet? Dan heb je in ieder geval zekerheid en een richting en uiteraard hoop ik KEIhard voor jullie dat er iets gevonden gaat worden!!!

Fran; bij jouw zijn vorig jaar eicellen ingevroren die je niet mocht gebruiken, zijn deze toen ook vernietigd? Want, veranderd het huidig beleid van het invriezen van de eicellen daar niet iets aan voor jullie? Gaat het verder goed met het spuiten enz.?

Geplaatst

@amy, nee, die eicellen liggen te wachten in het VU. De raad van bestuur moest hier destijds nog protocollen voor ontwikkelen. Ik weet ook niet in hoeverre dat inmiddels al gedaan is en of we ze zouden kunnen gebruiken. Ik moet hen hier nog steeds over bellen, maar wacht eerst de komende poging maar eens af. Spuiten gaat goed, vind dat nooit zo'n big deal. Merk alleen wel dat ik - in tegenstelling tot de vorige keer - enorm moe wordt van de deca. Nu is het wachten op mn menstruatie, want ik zou eigenlijk dinsdag starten met de stimulatie, maar moet eerst ongesteld worden.

Geplaatst

@fren,

Ik hoop voor jou dat het snel komt dan kan jij ook weer een stapje verder.

Ik werdt ook heel moe van de decaspuiten.

Omgekeerde wereld hebben we even ik hoop dat ik het niet wordt :-)))))

Geplaatst

Fren, vaak is het en/en he, je wordt moe van de hormonen maar ook vaak van de emoties in dit proces, althans; dat denk ik altijd...succes en hopen op een mooie meting 19 mei!

Twinkelstar, hoe is het met jou? Nog steeds nergens last van? Ik heb hier de hele dag al last van ongi-krampen; dat kan goed en fout zijn dus ik probeer het maar te negeren; feit is dat mijn baarmoeder ergens mee bezig is maar wat het gaat doen met de emmy's weet ik pas 18 mei!

Geplaatst

@ fren, hoe is het ik lees dat je erg moe word van de deca dat had ik de vorige ronde ook, maar moet nu bekennen dat ik er niet zoveel last van heb nu. Gelukkig. Ik slaap er wel slecht door.

Geplaatst

Vorige x had ik juist Nergens last van. Gek hé hoe het kan veranderen.

Weet nog niet of ik de 19e eerste echo heb, moet eerst voor dinsdag ongesteld worden...

Geplaatst

@Amy, ik heb ook krampen en een beetje een zeurend gevoel in mijn buik maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Was bijna twee weken niet naar het toilet geweest en heb gisteren iets genomen om de verstopping te verhelpen (heel veel medicijnen mag je niet met zwangerschap en durfte ik dus ook niet te nemen). Maar voel af en toe ook wel een soort steek in de buurt van mijn eileiders. Maar goed het kan natuurlijk van alles zijn. Pfff, vermoeiend he soms die onzekerheid.

Ik denk overigens niet dat het bij jou menstruatiekrampen kunnen zijn. Dat is wel heel vroeg toch?

Wat betreft vermoeidheid...daar heb ik nu zonder de hormonen ook nog wel last van. Maar het kan natuurlijk ook komen door al het gepieker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden