Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjee wat gebeurt er een hoop voor jullie allemaal zeg!

@laloutje, wat geweldig, 5 bevruchtingen! Kan me voorstellen dat dat de druk op komende terugplaatsing aardig weg neemt?

@all meiden ik duim voor jullie allemaal dat alles blijft zitten waar het zit! Hoop op een Mese/tese zwangerschap invasie volgende maand!

Geplaatst

@essie de overstimulatie is over geloof ik, heb wel wat last van de cyste aan mn eierstok. Vlg week heb ik een echo, ben dan 12 wkn en dan hoop ik van harte dat die gekrompen is. Zit nog steeds in de zw, maar heb vandaag geloof ik sinds ruim 4 wkn een dag zonder misselijkheid joepie ;) Als mn zwangerschap maar goed verloopt dan is het het allemaal waard. Ik volg je op het mei bankje hoor (hoezo stalken haha).

Geplaatst

Helaas, gisteren slecht nieuws ontvangen. Ze hebben niks gevonden... We hadden er zo op gehoopt en in 1 klap is alle hoop weg...

Ik wens iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Shan, jeetje meid, wat ongelofelijk heftig; ik wil jouw en je man enorm veel sterkte wensen, gun jezelf en elkaar de tijd en ruimte dit te verwerken en ik zei het al eerder tegen een forumgenootje die dit ook had mee gemaakt: weet dat er achter elke gesloten deur weer een deur is om te openen, misschien kan je nu de hendel nog niet vinden maar hou vertrouwen meis, sterkte!

Geplaatst

@lisa,

Wat heerlijk dat je bijna op je 12 weken zit zeg.

En wat heerlijk dat je zwangerschapskwaaltjes hebt he hihihihihi ;-)

Spannend weer een echo ik duim dat alles goed is bij je.

En heel gezellig dat je mij volgt op het meibankje vind ik geen stalken maar gezellig.

Geplaatst

@ Shan; wat een verschrikkelijk nieuws is dit!! Dit is het antwoord waar iedereen hier bang voor is/was.

Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde en hoop dat jullie dit samen een plek kunnen geven!

Geplaatst

Dank jullie wel :-*

We kunnen het nog steeds niet geloven.

5% kans op een bevruchting en nu zijn er 5 bevrucht!!!!

Ben de hele tijd bang dat er een fout is gemaakt, omdat het bijna niet kan!

De zaadcellen waren type 3 en 4 bij deze poging, slechter gaat het niet...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Van de donor zijn er 6 bevrucht, dus in totaal 11 stuks!

Al kan ik nu alleen maar denken aan de bevruchtje eitjes van het zaad van mn vriend...

Geplaatst

Laloutje; Wow, 20 eitjes, dat is wel veel zeg! En gelukkig 5 bevruchtingen van je eigen man en nog wat van de donor, wat goed!!!! Ik ga heel hard duimen dat de bevruchtingen van jou en je man mooi gaan delen en morgen teruggeplaatst kunnen worden. In ieder geval wel goed nieuws!

Raba; fijn dat je weer kunt gaan beginnen, succes voor jou!

Amy81; lekker broeden de komende 2 weken, ik duim voor je!

Shan; wat een enorme klap voor jullie! Je houdt er natuurlijk wel rekening mee, maar als je het slcehte nieuws hoort stort je wereld even in. Heel veel sterkte voor jou en je partner!

Geplaatst

@shan weet niet wat ik moet zeggen... Je weet t al een tijdje maar dan is toch de klap groot als t dan ook werkelijk blijkt te zn. Geef t en plekje samen. Wij zn 13 mei aan de beurt en ik ben al een tijd bezig t een plekje te geven ook al weten wij nog niet of er iets gevonden wordt. Maar t doet mij goed, omdat wij voor kid willen gaan en dat ik dan nu weet dat er nog een optie is om een kindje te krijgen liefs anna

Geplaatst

Zo weer even bijgelezen wat gaat het hard nu hier, gezellig.

@amy, wow nu lekker broeden en hopelijk blijven ze 9 maanden zitten.

@ Fren, ja zondag heb ik mijn eerste gezet, wanneer heb jij je uitgangs echo ik denk ik de loop van volgende week

Ik loop in het AMC.

@ Twinkel: nee het is eigelijk nog steeds mijn 1e ik heb al 2x vlak voor de punctie moeten stoppen de eerste x was het te langzaam

en de laaste keer was februari/maart die moest ik stoppen omdat het te snel ging.

@ Laloutje: wow 20 eitjes dat is een goeie score, lekker broeden op je 2 eitjes super.

@ Shan: wat een vreselijk nieuws echt heel veel sterkte, gaan jullie ook nog verder met kid?

Vandaag deca 3 erin gegaan het begint al weer bij mijn dagelijkse ritueel te horen... Hopelijk heb ii nu niet zo`n last

van opvliegers.

Geplaatst

Shan, wat verschrikkelijk. ik denk aan je.

Laloutje, super nieuws. Hoop dat de 's mies van je man braaf zijn en mooi gaan delen.

Moedeloos, ik krijg geen uitgangsecho. Pas als ik 10 dagen aan. Stimuleren ben. Wel gek, maar zo werkt het kennelijk in Nijmegen.

Geplaatst

@ fren ja dat is raar, maar zo heeft iedereen zijn eigen regels

@ essie, ja ik heb er eigelijk ook geen klagen over en met dit nieuwe centrum loop het ook wat lekkerder.

Geplaatst

shan jeetje wat vreslijk dit is waar iedereen bang voor is en voor jullie is het werkelijkheid. Weten jullie al hoe jullie verder gaan?

Een digiknuf voor jou.

Laloutje ben zo blij voor jou:happydance:. Op naar het broeden en een droom die uit komt.

Geplaatst

@Moedeloos, Wat vervelend dat het twee keer is afgebroken. Wel gek dat het eerst te langzaam ging en daarna te snel. Hebben ze nog aangegeven hoe dat komt? Nu in ieder geval een nieuwe start!

@Laloutje, wat bijzonder dat jullie nu alsnog 5 bevruchte eicellen hebben! Het geluk lijkt nu eens aan jullie kant. Ik ga voor jullie duimen!

@Shan, wat vreselijk. Neem de tijd om alles een plekje te geven...en wie weet zijn er in de toekomst nog andere mogelijkheden (adoptie of KID?) mits jullie dat beiden zien zitten uiteraard. Sterkte.

@Essie, merk je al iets?

Geplaatst

@twinkelstar

Nee zere borsten maar kan ook door de pillen komen.

lichte Zere onderrug (nooit last van) verder voel ik me heel erg goed wel snel moe maar meer nog niet

ik ben wel heel nieuwschierig hoor.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

@Essie, 50 jaar? Ik vind dat best oud om nog een kind op de wereld te zetten. Dan zou ik nu ouders hebben van in de 80. Wat vinden jullie?

Ik voel me goed. Bij de eerste Icsi had ik veel zwangerschapskwaaltjes waardoor ik echt ging denken zwanger te zijn (kwam dus achteraf door de hormonen). Nu voel ik niet echt wat. Wat me ook wel weer zorgen baart...Ik probeer er niet te veel bij stil te staan en gewoon de testdatum af te wachten.

@Amy, voel jij al iets?

Geplaatst

@twinkelstar,

Ik ben ook de jongste niet meer maar 50 gaat ons ook echt veel te ver hoor.

Fijn dat jij je ook goed voelt.

Ik denk ook niet teveel aan de testdatum en probeer zoveel mogelijk alles lekker gewoon tedoen gaat de tijd ook wat sneller.

Geplaatst

50 gaat echt wel wat te ver hoor! Je lijf zegt op een gegeven moment 'ho' en volgens mij is dat het moment dat je zelf ook na moet gaan denken, tenzij het uiteraard door medische oorzaken heel vroeg is...

Hier gaat tie goed twinkelstar, bij mij zitten de emmy's er natuurlijk nog maar 1 dag in dus ik denk dat ik ook nog niet veel kan voelen maar, net als jij voel ik eigenlijk ook niks. Soms kan ik wel gewoon twijfelen of ze er echt in zitten, maar dat zal vast wel:-)

Essie, jij gaat bijna de tweede week in he? Brr...eng allemaal he maar heel goed, probeer er niet aan te denken, ik hoop dat ik je voorbeeld kan volgen haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden