Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@amy lief van je!

Wij zn net terug uit gent

superrrlange file. Vertrokken om half 2

Liggen nu beide lui op de bank hihi

Man bloed geprikt

Alleen akkoord verklaring van cz klopte niet. Stond in van juni maar dat moet mei zn omdat in mei mn man geopereerd wordt. Dus wij weer cz bellen en die sturen t zsm weer op

Fijne avond meiden

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik denk dat we de lijst weer even moeten aanvullen

Ik heb hier de laatste maar mis er nog genoeg in denk ik.

Als iedereen hem aanvult zijn we weer up to date

April :

8 Essie echo ivm deca spuiten en gesprek behandelplan.

11 Laloutje uitgangsecho

12 Essie start met menopur erbij spuiten

14 janneke TESE

18 Essie 1e FM

21 Essie 2e FM

22 twinkelstar echo voor TP in natuurlijke cyclus

23 Essie 3e FM

24 Essie Pregnyl

26 Essie punctie en start utrogestan

27 Laloutje FM 1

27 Start Fran deca spuiten

28 twinkelstar TP

29 Essie tp 2 mooie emmy's

30 Amy utrogestan

Cryo TP Amy

Raba aanmelden mislukt staan op de reservelijst

Mei :

6 moedeloos start deca

12 annaatje naar Gent

13 Liedje naar Gent uitgangsecho

13 Annaatje tese

16 Essie testdag

18 Amy testdag

18 laloutje testdag

19 Liedje start met spuiten.

Raba zich aanmelden en hopen dat ze kan starten voor icsi 3 met 3 rietjes

Fren hoperlijk punctie en tp deze maand

Juni :

Geplaatst

@Fren, zul je altijd zien...normaal komt het terwijl je het niet wil en nu je erop zit te wachten komt het later.

@Lisa, heb je de eerste echo al gehad? Nog steeds last van de cyste? Of is die nu weg?

@Essie, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Annaatje, lekker irritant van het CZ weer he grrr...zeker als je richting buitenlandse ziekenhuis gaat raken verzekeringen compleet van slag; het is alleen wel vervelend want ik kan mij indenken dat je nu die bureacratische rompslomp er niet ook nog bij wil hebben...

Fren, heb je ook geen tekenen van ongi? Kramp, vet haar enz; want dan kan het opeens komen he! Ik hoop het echt voor je!

Twinkelstar, het kan nog niet de ongi zijn maar ik heb er ook geen goed gevoel over; gek he, de hele tijd ben ik positief en ineen klap is het weg: vanochtend was ik wel even heel erg verdrietig, manlief vind het moeilijk om mee om te gaan. Opeens dacht ik 'Oh jee, hierna moet ik weer prikken, het hele circus opnieuw, en waarom zou het dan wel gaan lukken?!' terwijl ik nu echt nog heel weinig weet maar, die doorlopende krampen geven mij geen goed gevoel; en ik wilde nog wel zo positief blijven, ik moet het echt proberen!

Wat mij ook een beetje zorgen baart is dat wij voor adoptiebijeenkomsten staan ingeschreven en ineens wankelt alles bij mij; zijn we wel echt klaar voor adoptie, wil ik niet eerder de hoge kosten hiervoor besteden aan heel veel meer icsi-behandelingen, zucht....ik moet ophouden met denken, dat is het beste;-) Hoe voel jij je verder? Ik ga snel een terras onveilig maken, goeie afleiding haha!

Geplaatst

@amy jah je krijgt zoveel invulpapierwerk mee,wij noemen t maar huiswerk haha

Moet wel zeggen dat cz wel alles goed voor je uitzoekt en bij de onthaalkassa in gent zn ze ook super aardig en meedenkend

Wij gaan zo maar eens strakke slips voor manlief halen voor vrijdag

Geplaatst

@amy ik durf nog niet over adoptie na te denken.alles stap voor stap bij mij...

Donorzaad stond k meteen positief tegenover omdat t kindje dan toch in mn buik groeit

Geplaatst

@Annaatje, mijn vriend zit ook bij CZ en hij heeft nog steeds niet al het geld terug van de Tese. We hebben al heel wat formulieren moeten invullen en opsturen. Nu was een rekening weer niet goed en moeten we alles weer opnieuw insturen. Jammer he dat dat er ook nog eens allemaal bij komt. Maar goed, het is voor een goed doel.

Ik zit trouwens bij PNO en heb tot nu toe alles vergoed gekregen (ik loop in Dusseldorf). Erg fijn! Ik kan die verzekering echt aanraden.

Spannend dat jullie vrijdag de Tese hebben. Heb je al een ijszak gekocht? Heeft mijn vriend de eerste dagen veel gebruikt.

@Amy, ik heb ook nog steeds krampen. Probeer toch positief te blijven! Tot de dag van je menstruatie kan je er nog niks over zeggen. Kan me wel voorstellen dat je op ziet tegen een eventuele nieuwe Icsi. Dat heb ik ook. Wat mij met name tegenstaat is het heen en weer rijden naar Dusseldorf, het prikken en weer die onzekerheid.

Mannen staan er toch anders tegenover. Mijn vriend snapt ook niet dat het emotioneel soms best zwaar is. Het is toch heel anders omdat het niet in hun lichaam gebeurd.

Veel plezier op het terras!

@Laloutje, hoe gaat het bij jou? Voel je al iets? Hoeveel cryo's hebben jullie nu? Wel een heel fijn idee dat jullie nog wat achter de hand hebben he na alle tegenslagen die je gehad hebt.

Geplaatst

@twinkelstar,

Hier gaat het nog steeds heel erg goed.

Ik voel mij nog steeds heel goed moe en zere borsten.

Moet wel zeggen dat ik alles vind stinken ieuwwwwwwwww

En hoe gaat het met jou dan?

Geplaatst

Nee, ook nqog geen tekenen helaas... Sterker nog, volgens mij heb ik vanmorgen m'n Eisprong pas gevoeld, dat zou betekenen datik pas over 2 weken ongi wordt. Daar gaat de planning!

Essie, heb wel vaker gelezen dat meiden die alles vonden stinke later zwanger bleken te zijn... Wil je geen valse hoop geven, maar het klinkt goed. Ga je nog steeds morgen testen? Op Moederdag?

Geplaatst

@ Fren; grrrr zul je niet zien! Ik was ook deze poging een dikke week overtijd.

Zoals ik al eerder schreef; als de rode duivels weg moeten blijven komen ze mooi op tijd of zelfs te vroeg

en als ze voor de afwisseling wél eens welkom zijn, blijven ze gewoon weg :-S

@ Amy & Twinklestar; mijn krampen zijn sinds vandaag een stuk minder. Heb wel nog last van obstipatie.

Mijn vriend heeft het heel moeilijk met de behandelingen en weet er ook niet zo goed mee om te gaan.

Hij vind het allemaal heel erg, terwijl ik er juist weer wat nuchterder in ben. Maar iedereen dealt er op zijn eigen manier

mee... 't blijft lastig...

@ Twinklestar; Ik voel me best wel goed. Wel erge zenuwen en kan niet wachten tot 18 mei! De krampen zijn minder,

maar dan twijfel ik of dat wel weer een goed teken is :-S We hebben nog 3 cryo's in de vriezer. Ik weet de kwaliteit niet,

maar ben er SUPER blij mee. Geeft toch weer extra hoop en iets minder druk...

@ Essie; stank is volgens mij een goed teken :)

Geplaatst

@Lisa @ fren

Ja ik ga er morgen 1 test tegenaan gooien.

Ik weet dat het mss nog te vroeg is maar ach gewoon zin in.

En op Moederdag zou het wel heel leuk zijn als hij positief was hè.

Mijn liefkinderen zijn er ook maar doe het als ze nog slapen hoor en we zeggen ze niks.

Ze zeiden Esther jij mag uitslapen morgen is jouw liefmoederdag

Ik noem ze mijn liefkinderen en geen stiefkinderen ze noemen mij ook liefmoeder ipv stiefmoeder.

Geplaatst

@essie wat een mooie term, liefkinderen en liefmoeder! Mooi gevonden!

Dames, ik duim voor jullie allemaal, dat de eitjes blijven zitten of dat er bij de heren wat bruikbaars gevonden wordt . Ben komende dagen in het buitenland maar hoop woensdag een hoop goed nieuws te lezen!

Geplaatst

We gaan de test toch maar even uitstellen ook omdat het een andere sfeer kan geven voor de kids die er zijn als het negatief is.

ik wacht toch woensdag of donderdag dan ga ik echt testen.

Geplaatst

@suzie

Mijn liefdochter verzon hem omdat ze mij zo lief vind en ze zei een stiefmoeder klinkt zo gemeen en dat ben jij niet.

Lief he ik ben er ook heel trots op.

Veel plezier in het buitenland.

Geplaatst

@fren

Daarom heb ik het er meteen opgezet anders moeten jullie steeds kijken.

Het is gewoon nog te vroeg ze houden niet voor niets 2 weken aan is nu net ruim 1 week dus nog even geduld.

Geplaatst

Spannend voor de testers!

@twinklestar wij lopen in gent en daar hebben ze een contract met cz.

Ijszak hebben we nog niet wel al de slips hihi

Geplaatst

@lisa,

Ja we moeten nog even doorduimen hahaahahaha.

Nog 5 dagen voor dat de 14 dagen om zijn dus ik ben benieuwd.

Heb nog geen ongi en ook geen buikpijn voel me gelukkig nog steeds goed

Geplaatst

@allemaal

Helaas is bij mij vanacht de ongi doorgebroken.

Poging 1 is mislukt Op naar poging 2.

Laten we hopen dat we daar niet te lang op hoeven te wachten.

Eerst helaas weer spuiten voor eitjes.

Ik hou goede moed we hebben er nog 2 tegoed en ik had me erop ingesteld dat het kon mislukken.

Het is niet anders helaas en het heeft denk ik gewoon zo moeten zijn.

Op naar de 2e ronde.

Geplaatst

Ja door bij de pakken neer te gaan zitten kommen de emmys helaas niet terug en we hebben nog 2 pogingen tegoed he.

Tuurlijk zijn we verdrietig maar het is nog niet over gelukkig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden