Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie, wat goed dat je na 17 jaar voor jezelf hebt gekozen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu haast hebt omdat het biologische klokje helaas ook doortikt... Laten we hopen dat het de volgende x gelijk raak is. Ik typ dit berichtje vanaf mijn telefoon dus sorry dat ik geen spaties gebruik. Wat betreft de leeftijd: toen ik 29 was gestopt met de pil. Nu sinds ongeveer 1,5 jaar in de mm. Inmiddels ben ik 32 en mijn vriend 36. De tijd vliegt helaas.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal,

Vandaag de bloedtest moeten doen maar na mijn ongi wist ik de uitslag allang.

Toch is het een rot telefoontje om te krijgen.

Ze hadden wel meteen ons nieuwe plan klaarliggen.

eerst ongi worden volgende maand (begin juni) dan 23 dagen erbij tellen en die dag start ik weer met de eesrte decaspuit

Eind juli punctie en Terugplaatsing eind juli begin augustus.

Helaas hadden ze volgende maand geen plek meer voor ons.

Maar ja juli schiet ook op.

Donderdag belt de arts mij over onze vakantie deze moeten we waarschijnlijk anuleren.

Geeft niets gaan we later in het jaar wel weg samen.

Geplaatst

Hallo dames,

Tjee wat een hoop gebeurt weer! Essie, wat stoer dat je zo voor jezelf gekozen hebt! Ik hoop van harte dat de 2e poging meer geluk brengt! en die vakantie ga je straks gewoon met een dikke buik hebben!

Any, ik hoop dat je gevoel mis zit en dat je woensdag een klein feestje kan vieren!

@twinkelstar wat onwijs balen zeg! Sterkte en heel veel succes met de volgende poging!

Bij ons zit er ineens weer schot in de zaak,

Donderdag stuurde ik een mailtje naar het AMC met de vraag of ze al wat meer konden vertellen over onze afspraak bij de uroloog ( stonden inmiddels al 5maanden op de wachtlijst)

Kreeg vrijdagochtend netjes een mailtje terug dat we binnen een maand wat zouden horen.

's middags werd ik gebeld door een van de artsen om de email toe te lichten.

Het bleek dat we pas bij de uroloog terecht konden als de uitslag van de cromosomen test binnen was.....

Maar daar was ze achter aan gegaan en dit bleek binnen te zijn en allemaal goed!!! In mocht dus vanmorgen bellen voor een afspraak en we kunnen morgen al terecht!

Ben echt blij dat we weer een stapje verder komen! Wat zijn jullie ervaringen in het Amc, als je bij de uroloog bent geweest, hoe lang duurt het dan nog TOT de operatie?

Nou succes allemaal weer met jullie stappen op weg naar je grote wens!

Geplaatst

@suzie,

Ik loop met mijn man in het AMC.

Je gaat naar dr meissner toe.

Wij waren daar op 7 mei 2010 voor de 1e afspraak en mijn man is 3 december geholpen.

De wachtlijst was toen ruim een half jaar.

Daarna kom je op de wachtlijst voor icsi of ivf en die is ook een 5 tot 6 maanden.

De wachttijden zijn echt heel lang in het AMC dus bereid je daar wel goed op voor.

Wij lopen er nu ruim 1,5 jaar en vorige maand pas mijn 1e icsi gehad.

Vraag goed de wachttijden aan daar.

Geplaatst

@ Suzie; aah super fijn dat de chromosomen in ieder geval inorde zijn! Dat geeft weer hoop!!

@ Amy; al getest???????

@ All; heb sinds gister het gevoel dat ik zwanger ben! Mn lijf doet zo raar! Misschien straks een testje doen... Ben op van de zenuwen...

Geplaatst

Laloutje, ik hoop het ZO voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier was de uitslag helaas negatief...ik had het wel verwacht, toch een beetje confronterend:( We mogen wel gelijk door als ik ongi wordt dus dat is wel lekker! Nu moet ik echt vertrouwen houden en weten dat het ooit goed gaat komen...!

Geplaatst

@laloutje oei wat spannend!!! Ik hoop het zo voor jullie!!

@Amy wat balen zeg, ondanks dat je het al aanvoelde zal het toch als een schok gekomen zijn?

Wij weten nu inderdaad dat alle onderzoeken goed zijn. Bloedwaarden zijn goed, echo zag er goed uit en chromosomen zijn ook goed.

Er staat dus niets een goede uitslag in de weg!

De verwachting is dat wij in augustus of september aan de beurt zijn voor de Mese/Tese operatie.

Maar naar aanleiding van ons gesprek met dr Meissner hebben wij besloten om met de operatie te wachten tot na ons trouwen en huwelijksreis.

de exacte woorden van dr Meissner waren: bedenk je eens op wat voor manier je je huwelijk en reis in gaat als je net weet dat er niets gevonden is....

Zo hadden wij het nog niet gezien. Ik vind het erg goed dat ze in het AMC zo met je meedenken en ook goed kijken naar de psychische kant van het hele traject.

En aangezien ik nu al op de wachtlijst voor icsi sta zal het ons traject niet heel erg vertragen.

Wel heb ik besloten om even wat afstand van dit forum te nemen. Ik schrijf dan niet zo heel veel maar lees bijna elke dag wel even.

Hierdoor ben ik er te veel mee bezig terwijl het voor ons gewoon nog niet aan de orde is.

Ik ga me dus komende tijd lekker richten op onze bruiloft en kom daarna wel weer wat vaker op het forum kijken.

Heel veel succes allemaal! Ik hoop dat jullie tegen de tijd dat ik terug kom allemaal zwanger zijn!!

Geplaatst

Hier ook negatief :'(

Ik heb wel lichte urine gebruikt (veel bekertjes water) gedronken.

Dus morgenvroeg nog maar een test met ochtendurine..................

Ik hou me nog maar ff vast aan mn gevoel.....

Geplaatst

@suzie

dr meissner is echt een schatje wij waren zo blij met hem.

M

Weet je dat wel zeker dat doen ze nl nooit daar omdat ze niet weten of de mesa tese slaagt en andere daardoor langer moeten wachten.

Mij is verteld dat ze dat nooit doen in het amc.

Wij wilde dat toen nl ook en was onmogelijk vertelde zij ons vorig jaar.

Geplaatst

@essie, ja dat is het nieuwe protocol. Meteen na het eerste gesprek wordt je op alle wachtlijsten geplaatst (gelukkig)

En ze hebben nu een veel grotere capaciteit in het nieuwe gebouw!

@laloutje, neeeee het is niet zo hoor! Morgen gewoon nog een keer testen! Ik duim voor je!

Geplaatst

Jeetje wat een teleurstellingen allemaal.

Essie en Amy echt K.. maar op naar de volgende ronde en weer positief alles oppakken en duimen dat het volgende keer wel bingo is.

Wij moeten maandag naar het ziekenhuis voor de prikinstructies en hopen dan eind juni te kunnen beginnen.Vinden het allemaal spannend en weten totaal niet wat we van maandag moeten verwachten.

Geplaatst

@Amy, Ondanks dat je het al een beetje wist is het toch een domper. Echt heel erg balen. Gaan jullie gelijk door? En moet je dan eerst aan de pil?

@Laloutje, Misschien inderdaad te veel water gedronken. Morgenochtend een nieuwe test...en wie weet is die wel positief. Ik ga voor je duimen.

@Suzie, geniet lekker van de voorbereidingen van je huwelijk. Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet te veel bezig wilt zijn met de behandelingen. Zo lang het nog niet zo ver is lekker genieten van je huwelijk.

Geplaatst

Suzie; wat een fijn nieuws voor jullie; en op de wachtlijst voor icsi, en de chromosomen goed, en nu lekker genieten van jullie huwelijk. Zo hebben wij dat vorig jaar ook gedaan: de gedachte dat je nog alle kansen hebt verhoogt de feestvreugde aanzienlijk en je moet die dag wel echt genieten: niet bezig zijn met al die ziekenhuisperikelen. Ga jij maar lekker even naar de trouw-forums enz. we zien je graag terug als een getrouwde vrouw;-)))

Bij de weg Essie, hebben ze jou in het ziekenhuis geen voorrang gegeven gezien je leeftijd? Had ik opzich wel terecht gevonden...

Janneke, eindelijk richting echte kansen!!! Voelt goed he?

Twinkelstar; het is idd wel een domper. Ik vind het erg moeilijk nu vertrouwen te houden, ik vraag mij constant af: 'waarom gaat het mis' misschien zou ik helemaal niet zo zenuwachtig zijn maar ik vind het gevoel van maar 3x icsi mogen doen best een druk geven, ik snap dat bij natuurlijke zwangerschappen het ook meestal niet in 1x lukt maar bij icsi had ik het toch gehoopt en wil ik toch verklaringen...ik ben ook enorm bang voor teleurstellingen, zucht...als ik nu ongesteld word mag ik mij wel gelijk weer aanmelden en dan hopen dat er plek is, zou super zijn want dan valt het nog voor onze adoptiebijeenkomsten! Hoe gaat het nu verder bij jou Twinkelstar?

Geplaatst

@amy,

Nee ik kreeg geen voorang gezien mijn leeftijd.

Ik krijg ook maar tot mijn 41ste vergoed dus vanaf 41 niets meer vergoed tenzij de artsen een goede reden hebben waarom ze na mijn 41ste doorgaan.

Tja de wereld is soms heel hard en gemeen.

Het ziekenhuis willen ze meewerken als onze verzekering moeilijk doet hoor.

Hoe gaat het verder met je Amy?

Geplaatst

@ Amy, Je had het al aan voelen komen, maar het is en blijft moeilijk. Heel veel sterkte hiermee.

hebben jullie al weer een evaluatie gesprek gehad over wanneer jullie weer kunnen beginnen.

@ Susie, Wij lopen ook in het AMC ik heb er eigelijk geen klagen over en dr meissner is zeker een schatje

Heel veel suc6 met het voor bereiden van jullie huwlijk spannend allemaal heel veel geluk.

@ Laloutje, Balen!!!echt kl*te heel veel sterkte om dit weer te verwerken. En onthouw onze droom van ons allemaal

komt een keer uit.

Geplaatst

@all wat een teleurstellingen allemaal hier

2001 moet gewoon ons jaar worden

Hoe staat iedereen hier tegenover donorzaad

Met ons wel oke,alweer bijna 1 week geleden dat mn man geopereerd is. Hij vermaakt zn eigen goed thuis in zn huispak. Kan sinds vandaag weer beetje fatsoenlijk op een stoel zitten met kussentje.

Ik kijk echt uit naar eind juni. Hsg,uitslag zelfde dag en 2uur staat er gelijk ingepland voor ons over kid. Dan wachten op goedkeuring en dan hopelijk snel een match

Ben wel beetje zenuwachtig voor een hsg

Geplaatst

@all

vanavond is er weer op nederland 1 om half 9 babyboom met een hoop stellen die in hetzelfde schuitje zitten als ons.

Je moet er tegen kunnen maar ik ga zeker kijken vanavond.

Bij dezen een tip voor degene die het ook willen zien.

Geplaatst

@ Essie, Nou ik heb gekeken ik schrok best wel dat er van de 100 stellen maar 53 zwanger werden.

Maar ik vind het een mooi programma en zo zie je ook maar weer je bent niet de enige al denk ik dat soms wel

omdat de zwangeren om mij heen uit de grond lijken te ploppen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden