Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Meiden,

We zijn weer terug van een lekker weekend weg geweest.

Er is veel gebeurt hier.

@Fren, waowie super man gefeliciteerd het is jullie van harte gegund.

@Kim, Welkom hier.

@Essie, jah dan hadden we gelijk op gemogen maar goed wij mogen week 43 weer starten.

wat erg van je werk dat is zeker balen. Ik zit op het moment ook thuis 3 maanden, maar vind het op het moment niet erg.

@raba, hoe was je eerste fm meeting.

Ik denk dat ik een beetje afstand ga nemen ik lees nog wel mee en reageer zo nodig.

Maar omdat wij toch pas oktober weer starten heb ik niet veel nieuws.

Meiden die nog bezig zijn hopelijk gaat voor jullie de groote droom uit komen

Tot snel weer meiden

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@essie, wat ontzettend vervelend van je werk. Hopelijk kom je wel weer in een ander leuk team.

@Lisa, wat leuk. Ik denk dat dat toch altijd een beetje blijft. Die bezorgdheid of alles wel goed is . Wel vervelend dat je zo moe bent. Het vergt natuurlijk ook wel veel energie zo'n kleintje.

@Janneke, succes met de eerste spuiten.

@Amy, de vorige keer heb ik volgens mij iets 13 dagen gespoten. Dus ik denk dat jij inderdaad de punctie later hebt. Leuk, een hondje. Lijkt mij ook heel leuk maar kan helaas niet bij ons door ons werk . Wat voor ras?

Geplaatst

@Raba

Ja wat netjes voor je eerste meting.

Spannend allemaal weer hè.

Mooie score hoor.

@all

Eindelijk mijn ongi is er.

Iets waar je normaal op dit forum niet echt op zit te wachten.

Dat betekend dat wij 6 juli voor de 2e ronde weer de eerste deca spuit gaan zetten en begin aug als alles goed gaat de tp hebben.

Geplaatst

@ Amy: thnx voor de tip. Ik zal ook zeker af en toe zelf bellen als we doorgestuurd zijn naar Nijmegen. Want er zijn altijd afspraken die niet doorgaan en als je maar vaak genoeg belt kun je eventueel wel op die plaats. Ben benieuwd.

@ Raba: dat is netjes voor de 1e fm. Helemaal super.

@ Essie: nu heb je idd weer een datum om naar toe te leven. Veel succes deze ronde.

Geplaatst

Essie: Wat lekker dat jullie weer een data hebben!!!

Twinkelstar: Bedankt voor de medeleven.Heb er al 2 spuiten inzitten en ook de eerste blauweplek te pakken:( Moet zeggen vond het helemaal niet zo eng om mijzelf te prikken alleen het

eruit halen vond ik enger en dat gaat nog niet heel soepel.

All: Weet iemand als je een spuit hebt gezet of je er dan overheen mag wrijven om een bloeduitstorting te voorkomen?

Op de naar 3e spuit vanavond

Geplaatst

@Janneke, Ik krijg ook heel snel blauwe plekken. Niet te hard drukken met de naald werkte bij mij het beste. En van te voren (10 minuutjes ofzo) vast uit de koelkast halen dan doet het veel minder pijn.

@ Essie, fijn dat je ongesteld bent geworden. Ik zit nog steeds te wachten :-(.

@Raba, dat zijn er al best veel voor een eerste meting!

Geplaatst

@JANNEKE,

Nee niet wrijven dan krijg je blauwe plekken.

en inderdaad even van te voren uit de koelkast halen en even in je handen op temperatuur maken dan voel je ze bijna niet meer.

Geplaatst

En Janneke, hoe gaat het nu met prikken? Je moet er even letterlijk en figuurlijk doorheen he maar ik vind het gelukkig best meevallen, het is niet enorm belastend.

Weten jullie hoe lang decapeptyl uit de koelkast mag? Ik heb nl. a.s. zaterdag een concert en ben daardoor pas laat thuis, ik zit mij af te vragen wat ik nu het beste is. Ik had het aan de apotheker gevraagd en zij zei dat je deca wel 7 dagen uit de koelkast mag laten, nou, dat lijkt mij een beetje onzin denken jullie niet?

Raba; hoe is het nu met jou? Wanneer verwacht je de punctie te hebben?

Twinkelstar, kan je al snel beginnen met de gonal?

Hier alles oke, ik ben flink aan het spuiten. Ik durf maar niet te denken onze komende kansen, ik vind het zo eng en onzeker allemaal maar ja, dat hoort bij dit proces, al vind ik het wel moeilijk om mijn gedachten te verzetten hoor: ik doe mijn best:-)!

Werkse vandaag of anders een fijne dag gewenst!

Geplaatst

@amy,

Ik mag altijd maar een half uur verschil hebben tussen de spuit tijden.

Als je altijd om 18 uur prikt mag je een half uur ervoor of erna prikken zijn ze bij mijn ziekenhuis heel streng in.

Verder kan je hem best overdag er al uit halen voor savonds hoor.

Geplaatst

@ Raba: veel succes vandaag met de punctie.

@ Janneke: en hoe gaat het nu met de spuiten? Geen blauwe plekken meer hopelijk.

@ Twinklestar: succes met het spuiten.

Geplaatst

@raba

wat spannend ik hoop dat alles meevalt bij je punctie heel veel succes

@twinkelstar

Eindelijk jij kan weer starten top hoor op naar hweel veel mooie eitjes en mooie bevruchtingen

Geplaatst

Raba:Is alles goed gegaan?Kon gister de site niet op inloggen dus kon je geen succes wensen maar hoop dat alles goed gaat?

Twinkelstar: Op naar de volgende ronde.Weer met frisse moed tegenaan en over 9 wkn een positieve test en daar gaan we voor.

All: Het spuiten gaat steeds beter en soepeler.Blijft raar jezelf prikken maar heb nog nergens echt last vast op slapeloze nachten na.Ben wel moe maar kan gewoon niet slapen.Veel naar het toilet en gewoon veel wakker s'nachts.Als ik in totaal 5 uur slaap is het veel en dit is begonnen vanaf zondag na mijn eerste spuit dus hoop dat dit tijdelijk is want begin het al aardig

zat te worden dat staren naar het plafond.

Amy: Hoe gaat het met jou en het prikken?

Geplaatst

Punctie was hel verdoving deed het niet. Ze snapte er niks van. De hele dosis morfine gekregen.9 eicellen eruit gehaald waarvan er vermoedelijk 6 rijp waren nu 2 dagen wachten. Ze had zelf dit nog nooit mee gemaakt en bood aan om te stoppen maar dat wilde ik niet. Ze waren wel super lief. Op het laatst toen we klaar waren voelde ik de verdoving pas en ging ik bijna onderuit ben naar de rustkamer gerold. Ik lig nu op bed en voel me stukken beter de 2 x hiervoor waren me zo meegevallen. Er hoefde maar 1 rietje ondooid te worden dus dat is positief overmorgen horen jullie meer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden