Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@stefan mn man heeft niet obstructieve azoospermie.ons werd verteld fout in de fabriek,aanmaakprobleem.zn fsh was te hoog,43.chromosomenonderzoek was wel goed.

Wij weten dit sinds mei maar we staan voor 100% achter kid. Volgende week.hebben wij ons eerste gesprek daarover en ik krijg eerst hsg. Maybe ook iets voor jouw vrouw hsg?t schijnt dat je daarna paar maanden vruchtbaarder van bent

wij weten helaas niks van die stamceltransplantatie af.

Succes en kom anders meeschrijven op t andere forum over iui-d,donorzaad enz.

Daar vind je stelletjes die t net weten,tese al gedaan hebben,met iui-d bezig zn maar ook die zwanger zn nu door iui-d

Geplaatst

En Raba? Zitten ze netjes op de juiste plek?!

@all; hier wachten op de ongi, waarschijnlijk moet ik later starten met de gonal want de ongi komt na de cryo terugplaatsing maar moeilijk op gang grrr....

Geplaatst

@Stefan, ik heb jullie verhaal destijds ook gevolgd. Wat goed dat jullie zo snel door konden voor iui-d! Nu nog hopen op een goed resultaat. Wat een verhaal dat je je onvruchtbaarheid waarschijnlijk in Irak hebt opgelopen. Zijn er dan niet veel meer mannen die daar zijn geweest met hetzelfde probleem? Wel fijn dat je straks waarschijnlijk weet wat de oorzaak is zodat je het een plekje kunt geven..@raba, hoe is het gegaan vandaag? 2 kan natuurlijk genoeg zijn hè! Ik ga voor je duimen@Amy, vervelend dat je lang moet wachten op je ongi. Bij mij duurde het ook bijna een week langer dan normaal. Na drie dagen spuiten voel ik al weer mijn eierstokken. Hebben jullie dat ook? Een beetje een zeurend en opgeblazen gevoel.@amy

Geplaatst

Twinkelstar:Ben nu 1,5 week aan het spuiten en heb gelukkig nog nergens last van op slapeloosheid na.Pff slaap gemiddeld 3 a 4 uur per nacht en het begint aardig op te breken.

Gister info avond gehad in Nijmegen en gevraagd of dit normaal was maar dit hadden ze nog nooit gehoord slapeloosheid.Hopen dat ik optijd ongesteld wordt zodat we zaterdag de

2e spuit kunnen toevoegen.

Raba:Kom op meis positief denken en flink duimen!!

Amy81: Nu wil je ongesteld worden en dan word je het niet.Ik ben benieuwd of het bij mij ook komt deze week of dat het bij mij ook een week opschuift.

Fren: Hoe gaat het met jou?Binnenkort echo?

Geplaatst

Ja het is hier zeker rustig. Hoe gaat het met jou? Heb je zwangerschapskwaaltjes of nergens last van?

Janneke, kun je al weer een beetje normaal slapen?

Amy, al ongesteld inmiddels?

Raba, hoe voel je je?

Ik heb morgen de punctie. Best spannend weer!

Geplaatst

Ja zeker spannend. Ik weet niet het preciese aantal. Volgens mij iets van 10.

Hihi, moodswings...die krijg ik ook van de hormonen. Dat blijft dus zo als je zwanger bent :-)

Geplaatst

Fren, verder nergens last van? Spannend allemaal he!

Twinkelstar; succes morgen!!!! Voel je je eierstokken erg? Ik ben nu twee dagen aan het prikken maar voel nog heel weinig!

Hier gaat tie verder goed, ik ben dus gestart met de gonal; ik heb wel echt knallende koppijn en lichtelijk emotioneel en geagiteerd; komt denk ik ook wel omdat ik op een beetje rotmanier weer een 'joehoe-ik-ben-zwanger' berichtje kreeg van een vriendin en dat is nu net even de druppel geweest. Ik probeer mij te focussen op onze situatie en ondertussen ben ik vakanties aan het zoeken om bij een mislukte poging mijn zinnen te verzetten!

Geplaatst

Twinkelstar:Hoe is het vandaag gegaan?Viel het mee of tegen?

Hier gaat alles goed.Vrijdag beginnen met de puregon dus ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren.Slaap al iets beter maar toch laat in slaap en alweer om half 6 klaar wakker pff.

Maar goed het is voor een goed doel en we moeten er al veel voor over hebben dus kan dit er ook nog wel bij.Voel nog niks in mijn buik ondanks rommelende en opspelende darmen heb

ik nergens last van.9 juli eerste echo dus ben benieuwd hoe alles groeit en doet.

Geplaatst

twinkel ben ook benieuwd.

Met mij gaat het de wisselend de ene keer denk ik dit word het en de andere keer heb ik werkelijk geen idee. Hopelijk vliegt de week en is het snel maandag.

Geplaatst

Annaatje; wat fijn dat jullie nu eindelijk over gaan op echte reeële kansen, heerlijk! Nog even genieten van de vakantie periode en er dan vol tegen aan!

Raba: duim, duim, duim! Stikspannend, voelt het anders dan anders? Ik hoop het zo voor jullie joh!

Geplaatst

@annaatje, fijn zeg! Voordat je het weet is het september!

@Janneke, vervelend dat je nog steeds niet goed slaapt. Lijkt me heel vermoeiend. Ik vind sowieso dat je van alle hormonen al zo moe ( en futloos) word.

@Amy, ja lastig hè dat soort berichten. Aan de ene kant ben je blij voor je vriendin maar wordt je ook weer met je neus op de feiten gedrukt dat het bij jullie allemaal niet zo makkelijk gaat. Weet je vriendin dat jullie met icsi bezig zijn?

De punctie is goed verlopen. Het duurde alleen even voordat de narcose ging werken. De anesthesist vroeg steeds of ik al slaperig werd... Verder heb ik nu een behoorlijke blauwe plek van het infuus. Er zijn 11 eitjes weggehaald. Vandaag word ik gebeld over het aantal bevruchtingen. Zit nu dus in spanning te wachten op het telefoontje.

Geplaatst

@twinkelstar,

Ik kwam even gluren of je punctie goed was gegaan en of je morgen een TP hebt maar ik zie nog geen nieuws.

Ik duim voor je.

@Raba gaat alles goed met je?

Maandag spannende dag voor je hou je het een beetje vol of ga je eerder testen.

@Amy,

Hoe gaat het met je prikken voel je je goed.

Ik mag over ruim 1 week weer starten met prikken woensdag 6 juli.

@lisa,

Hoe voel jij je .

Jij bent alweer bijna 19 weken zwanger geweldig.

Groei je lekker en voel je je goed verder.

@fren

wat fijn dat alles goed met je gaat.

niet misselijk?

@Janneke

Spannende tijden allemaal ook voor jou ik duim voor je.

@annaatje,

wat heerlijk dat jullie in september beginnen en dat alles goed is.

@all,

ik ben niet meer zo heel aktief hier.

Komt ook door de 2 maandjes rust die we hadden.

En ik ben erg druk met werk zoeken en dat loopt super kan niet anders zeggen.

Ik heb nog een half jaar en krijg een erg mooi bedrag mee van de baas dus is ook wel lekker.

Maar ja ik had liever mijn baan gehouden hoor.

Geplaatst

Wat spannend Essie, ik kan mij voorstellen dat je het liever anders had gezien maar toch knap dat je het positieve ervan in ziet. Heb je nu in deze tijden ook wel even nodig he:-)

Twinkelstar; wat goed, 11 eitjes! Nu duim, duim, duim voor de bevruchtingen!!! En ja, het blijft een klap en zeker omdat nu bleek dat zij ook in de mmm zaten en ik wel mijn ziel en zaligheid heb blootgelegd en zij dus niet en dat vond ik erg kwetsend; had mij dan niet laten praten. Nu heeft zij wel steun uit mijn verhalen kunnen halen en ik niet uit hun.

Hoe is het met de rest van alle meiden hier?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden