Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi liev, mijn vriend heeft ook een tese in mullheim gehad. Wij hoorden op de dag zelf al dat er zaad gevonden was. De week erop kregen we een brief met de uitslag (genoeg rietjes). Dus het zou ook zo maar kunnen dat je volgende week al iets hoort. Het lijkt mij positief dat ze goed zaad gezien hebben!

Mijn vriend heeft ook heel veel last van buikpijn gehad. Met name bij zijn liezen een trekkend gevoel. Het duurde best lang voordat dat weg was. De arts vertelde ons dat ze tijdens de ingreep heel hard in de ballen knijpen om ze omhoog te duwen. Dus het is ook niet zo gek dat dat dik en opgezet is.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he twinklestar..wat ben ik blij dat je reageert want ik was echt bezorgd..maar buikpijn is dus echt normaal..hebben jullie ok geen nacontrole gehad?

nou..dan denk ik dat het vast goed is met manliev..hij ligt voornamelijk in bed en loopt wat voorover gebogen ivm zn buikpijn..maar als hij licht is het inderdaad een trekkend gevoel en zn onderbuik is ook erg opgeblazen lijkt het...

en ooooooooooooo wat hoop ik dat wij straks ook voldoende rietjes hebben..ow wat spannend..

wanneer was bij jullie de tese en ook al een icsi-poging gehad?

liefs liev

Geplaatst

oja..dr schneider heeft alleen gezegd dat hij 1 zaadcel heeft gezien en dat we die dag geen beter nieuws hadden kunnen krijgen..maar ik weet niet of die zaadcel levend was of niet en of hij er verder goed uitzag...dus durf nog steeds niet te hopen en ben haast wat emotioneel van alle spanning..

ik ga maar es even douchen en een rondje skaten...

liefs voor allen

Geplaatst

Hoi liev, normaal staat het in mijn onderschrift maar omdat ik tegenwoordig meestal via de iPad reageer komt mijn onderschrift er niet meer onder. Weet ook niet waarom.

Mijn vriend heeft in Februari de tese gehad. Ze hadden 8 buisjes gevonden. In maart heb ik mijn eerste icsi gehad. Helaas is deze mislukt. Daarna in april een cryo tp die ook niet gelukt is. Nu zit ik in de wachtweken van de tweede icsi. Waarom hebben jullie voor Duitsland gekozen?

Geplaatst

@Liev,

Ja wij hebben wel een nacontrolle gehad voor mijn man 2 weken na de behandeling en daarna ook nog 1x.

Wij lopen in het AMC

Wij hadden 7 rietjes en er zijn er nog 6 van over.

Ik mocht 5 maanden daarna de eerste icsi ligt ook aan de wachttijden van ieder ziekenhuis.

Geplaatst

@ Liev

Ik heb ook de TESE gehad in Mullheim en had dezelfde pijn als jou man. Dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik ga duimen dat ze bij jullie goede zaadjes gaan vinden!!

Geplaatst

Hi liev, mijn vriend heeft in januari tese gehad in Nijmegen. Hij moet deze maand en in januari zijn testosteron laten meten en in feb 2012 moet hij terugkomen bij de uroloog. Ik weet nog niet of ik dan meekan, want ik ben inmiddels ruim 8 weken zwanger! Wij hadden 4 rietjes en ze hebben slechts 1 rietje hoeven ontdooien voor onze icsi-poging.

Als de arts zegt dat het nieuws het beste is dat je kon krijgen die dag, dan zou ik me daar aan vast houden. Dat zeg hij niet voor niets!

Veel succes!

Oja, mijn vriend heeft echt onderbroeken die 2 mate kleiner waren gedragen zodat de boel oed op z'n plek gehouden werd. Daardoor had hij ook minder pijn.

Geplaatst

wat fijn al die reacties...ik ben weer wat gerustgesteld..zolang er geen koorts is en hij gewoon eetlust heeft zal het wel normaal zijn!

en fren..wat geweldig dat he zwanger bent!!!!

en stefan wat erg dat jullie slecht nieuws kregen..daar ben ik ook nog steeds wat bang voor...hopelijk zijn jullie snel zwanger via kid en dat zal vast een superkindje worden!!

@ essie en twinklestar...in Dusseldorf kunnen we direct met icsi beginnen als we groen licht krijgen van de tese. verder hebben wij voor DD gekozen omdat daar de wachtlijsten veel korter zijn en ze ook al beter technieken hebben en sowieso 3 biopten uit elke testikel halen waardoor we meer kans hebben dat er iets gevonden zal worden...toch vond ik het in mulheim nogwel ff lastig dat het in het duits moest..ik versta het wel maar merk toch dat ik dan wat vragen achter wege laat door mn gebrekkige duits..

nou..ik zal es even wat gaan opruimen en manliev voorzien van een nieuwe coldpack...trouwens..zn zak is wel veeeell groter dan normaal..ook normaal hoop ik?;[-)

liefs

Geplaatst

woow..twinklestar lees nu pas dat je in de wachtweken zit van tweede icsi..wat ontzettend spannend...ik duim heel hard voor je..heb je 1 of 2 terugplaatsingen gehad?duim duim duim..wanneer mag je testen..whaa wat spannend..

en essie..jullie ook nu bezig of even rust??

liefs

Geplaatst

@liev

Wij hebben 2 maanden rust gehad na onze eerste poging.

Er was eerder geen plek meer helaas

We zijn nu met deca spuiten begonnen voor onze 2e poging.

ik hoop eind deze maand een punctie en tp

Geplaatst

@Liev

Alles wat je typt klinkt zo bekend in de oren. Ons duits was ook niet niet echt je van het, blijft toch lastig. Zeker omdat ze ook best wel snel praten.

Voor wat betreft z'n zak... don't worry... dat had ik ook...:S goed blijven koelen dan neemt de zwelling vanzelf af.

Geplaatst

Liev, mijn man had geen buikpijn gehad.

En waar Fren het over heeft met de onderbroeken 2 maten kleiner, hier hadden ze het een soort van ingetaped...

Als je je druk maakt gewoon even bellen naar de plaatst waar de behgandeling heeft plaats gevonden.

Wij wisten de zelfde dag al hoeveel rietjes we hadden.

Twinkelstar heel veel succes met het meer dan slopende wachten

Geplaatst

hee Sanna..zwanger van een tweeling...woow..wat geweldig!!!!

ingetaped?? haha...dat zal er ook mooi uit hebben gezien..

heb al even contact gehad met mulheim en buikpijn is wel normaal, als het vandaga nog steeds is dan wel ff naar de dokter..maar volgens mij knap manliev al op!

hmm..vandaag misschien naar dusseldorf bellen of ze al meer weten..ik durf niet...merk dat ik aan de ene kant al een beetje uitga van een paar volle rietjes...en aan de andere kant zo bang ben voor alsnog negatief nieuws...bah!!!!!!

hoeveel zaadjes zitten er eigenlijk in een rietje vraag ik me af..

liefs!!!!!!

Geplaatst

@all

Joepie ik ben ongi geworden dan krijg ik eerdaags de 1e FM

Hahahahaha normaal schreeuw je dat niet van de daken en hoop je dat niemand het ziet aan je en nu gewoon aan iedreen hier vertellen he.

Normaal ben je ook niet blij als je ongi wordt hier maar in dit geval wel even.

Geplaatst

@raba ja ben nu al nerveus zitten er wel eitjes en kunnen ze ze weer bevruchten.

Gelukkig genoeg afleiding mijn moeder moet zo met spoed naar de eerste hulp toe loopt krom van de buikpijn ineens en had een bloedprop net in de toilet :-((((((

laten we hopen op iets kleins.....

Geplaatst

@essielief..joepie/...wat fijn dat je weer kunt beginnen!!!!en hoe is het met je moeder nu? klonk wel eng..

twinklesrtar..wat een teleurstelling zeg...echt zooo klote....hoeveelste poging was het en trek je het een beetje....en aan wat voor opties zit je te denkne dan..ooo vind het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll sneu voor jullie..zet em op

@all hier bijna gek van het wachten op de uitslag..gister gebeld..durf eigenlijk vandaag niet weer te bellen

Geplaatst

@Twinkelstar

nee dat meen je niet wat vreselijk triest vind ik dit zeg.

Ik geef je een hele dikke grote knuffel en kan mij voorstellen dat je even moet denken wat jullie nu moeten doen.

Sterkte meis.

@liev

Jaaaaaa ik ben weer in de race

mijn moeder heeft vandaag weer onderzoeken gehad vandaag de uitslagen waarschijnlijk een ontstoken darm in welke mate en hoe erg bepaald een opname of een kuur.

Dus is hier nog even heel spannend ze mag nu alleen vloeibaar eten.

@All

Ik mag zaterdag voor de eerste FM.

Dan is mijn Ongi ook weer over dus dat is wel heel fijn.

Ik ben benieuwd.

Geplaatst

lieve mensen...help ons:

wij kregen deze brief van fertigen: wij willen u informeren dat bij onderzoek van het materiaal er zaadcellen zijn geisoleerd. als gevolge van dit gunstige resultaat hebben wij 7 buisjes TESE weefsel voor u ingevroren..

wat betekent dit???????????????woowwwwwwwww dit is niet te bevatten...dit is een groot wonder...er is zaad!!!! wooww wij kunnen het niet bevatten..manliev ligt te huilen in bed en ik ben sprakeloos....wooww...hoeveel zaadcellen zouden dat zijn? gebeld naar dusseldorf en die vrouw weet niet hoeveel zaadcellen er dan in zitten...wat denken jullie??????

kunnen we echt weer rustig ademhalen...wooww...en wat een voorrecht dat wij dit geluk mogen krijgen..hoe is het mogelijk...en tegelijk voel ik me haast schuldig voor iedereen die negatief nieuws krijgt

hoe intrepreteren jullie deze brief???

xxx van sprakeloze mega sprakeloze en hypere liev

Geplaatst

@liev, het is de tweede icsi en de derde tp (bij de eerste icsi hadden we nog twee cryo's over). Hoe vaker het mis gaat hoe moeilijker het is om nog te geloven dat het de volgende keer wel gaat lukken. We hebben nu nog zes cryo's. De vraag is of we meteen doorgaan of wachten. Ik wil eigenlijk wel direct door maar dat ligt er een beetje aan hoe het valt met onze vakantie. Aan de andere kant...volgende maand is dr scholtes weer terug van vakantie en kan ik eerst eens overleggen wat we het beste kunnen doen.

Gefeliciteerd met deze goede uitslag! Gemiddeld wordt er inderdaad 1 buisje per icsi gebruikt! Dus jullie hebben ruim voldoende hoor!

@essie, sterkte voor je moeder. Hopelijk gaat het snel over.

Spannend zaterdag de eerste fm. Hopelijk zitten er veel folikels.

Geplaatst

Twinkelstar; ik kan mij zo goed voorstellen dat je je nu even afvraagt wat te doen, wat ik al zei op het vorige topic he; het wordt met de klap zwaarder. Wij zijn net zover als jullie in het traject en ik vind het momenteel erg moeilijk om rationeel te blijven; ik kan alleen maar denken aan het feit dat als deze poging mislukt we nog maar 1 poging vergoed hebben...fijn dat jullie in ieder geval zoveel cryo's hebben meis, laat daar nu net de topper tussen zitten!!!

Liev: YES! Dat klinkt goed, jullie dag kan niet meer stuk, ga er lekker van genieten samen!!!

Essie; he, met moeders mag het nooit slecht gaan vind ik (ik weet, er komt altijd een moment dat dit het geval is maar we willen er liever niet aan denken) sterkte!!!

Hier alles oke, ik voel van alles in mijn baarmoeder en weet niet of het goed of slecht is, denk zelf zeer pessimistisch dat het niet goed is. Vandaag even een enorme jankbui gehad bij moedertjelief, ach voor ouders is het ook moeilijk he zo toe te kijken, het lucht mij wel weer even op!:-) Ik ga snel verder, heb besloten als afleiding maar heel veel taarten te bakken, zit er nu eentje in de oven!

Geplaatst

@Amy @Twinkelstar

Met mijn moeder gaat het nog niet echt lekker.

Ze heeft een fixe darmontsteking en ze hangt tegen een ziekenhuis opname aan.

Maar ze neemt rust vrijdag weer bloedprikken envloeibaar eten.

Lief dat jullie er naar vragen ik maak me veel zorgen.

Zaterdag de 1e meting daar kijk ik ook erg naar uit.

Amy Leuke afleiding zeg taarten bakken mjunnie

Twinkelstar hoe gaat het met je ik denk veel aan je.

Geplaatst

essielief..wat naar van je moeder...bah..hopelijk gaat het snel beter en nemen je zorgen af!!sterkte!!

twinklestar...hou moed hoor!!!wat zwaar he zo'n heel traject..zet em op...6 cryo's dat MOET gewoon goed komen...en af een toe een minder dagje mag er ook tussen zitten..zet em op!!!

amy..spannend!!!sterkte met alle onzekerheid

liefs voor allemaal..

vanaf morgen weer aan het werk dus zal weer minder aanwezig zijn hier want klets ook al in een ander topic mee..wil jullie wel even heeeeeell erg bedanken voor alle reacties en steun...

ik voel me eindelijk weer eens rustig van binnen..heerlijk!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden