Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@allemaal..schrijf nu even niet zoveel. Even erg druk met de vakantievoorbereidingen

@essieislief..goed nieuws zoveel eitjes. Ik duim dat het geen OHSS gaat worden en dat de punctie niet te heftig is!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve allemaal.

Nog erg duf van alles maar ben er weer even met goed nieuws.

Ik had maar liefst 9 eitjes.

Het was een erg zware en pijnlijke punctie maar ik had het ervoor over.

Donderdag ochtend horen wij of er bevruchtingen zijn en hoe laat we mogen komen voor de terugplaatsing

Nu weer even verder slapen/ rusten ik ben nog wat duf maar wel heel blij.

Groetjes Essie.

Geplaatst

Goed nieuws Essie! 9 eitjes: die moeten toch zeker wel bevrucht willen gaan worden, vooral omdat er zoveel moeite voor ze gedaan is :) !

Ik word dat wachten op de bloedtest a.s. vrijdag wel zat. Slaap onrustig en voel van alles aan mijn lijf, maar hou mezelf voor dat het gewoon tussen de oren zit. ff rustig afwachten maar.

Geplaatst

Essie: dat is heeeeeeeeeel goed nieuws! Wat fijn! Daar gaat jullie toppertje tussen zitten! Joepie, ben zo blij voor je joh!

Annaatje; thanxs voor de uitleg! Heel fijn want het zijn idd vragen die ik allemaal had. Wij hebben besloten nu voor de laatste icsi te gaan en dan gaan we verder kijken voor IUI-d maar we willen dan eerst volledig voor adoptie gaan. Ik vind een combi van een adoptiekindje en een kindje via IUI-d wel heel bijzonder. Jij gaat in september starten?

Susanne, ik kan mij jouw stress voorstellen hoor, wel fijn dat je een bloedtest krijgt, dan is het gelijk duidelijk. Bij mij is het vorige keer na 6 dagen misgegaan maar ik denk dat een bloedtest dat al veel eerder had kunnen uitwijzen.

@all; hier alles oke, ik heb morgen een afspraak voor een echo want ik bleef maar bloeden en buikpijn en ondertussen bleven de testen ook positief. Ik was een klein beetje bang voor een BBZ maar inmiddels is het bloeden zo goed als gestopt en worden de testen negatiever dus misschien dat ik moet afbellen, loos alarm maar ik wacht het vandaag nog eventjes af. Wat een gedoe he, ik wil er nu ook vanaf zijn!

Geplaatst

@Amy en @ Susanne

Bedankt voor jullie lieve berichtjes doet me goed.

Ik ben nog erg duf en heb pijn aan mijn stokkies.

ik kreeg ook weer een catheter dus weer aan de cranberry sap bah

Vorige keer had ik ook 9 eitjes en waren er maar 2 bevrucht dus spannend weer.

Donderdag 9:30 mag ik bellen of het gelukt is en hoe laat we de TP hebben.

Geplaatst

Ha essie, het is weer achter de rug gelukkig!! Als ik je een tip mag geven, aangezien je toch aan het cranberrysap moet (waarom eigenlijk?), neem de combi cranberry/granaatappel van coolbest. Granaatappel schijnt goed te zijn voor de innesteling. Ik heb het deze x braaf iedere morgen gedronken en zie... Het is niet bewezen natuurlijk, maar een kleine moeite, toch?

Hoop dat hpje je snel beter voelt, zodat je morgen je sol.gesprek goed doorkomt. Maar aangezien het de vierde ronde is, zit het wel oed, toch? Ik ben nog nooit ergens voor 4 gesprekken geweest, meestal 2 of 3 en dan werd de knoop doorgehakt.

Geplaatst

Essie, waarom moet je tot donderdag wachten voor de uitslag van de punctie? Ik moest de volgende dag al bellen en de dag daarna had ik de terugplaatsing al. Succes morgen en vroeg naar bed vanavond :)

Geplaatst

@fren

ja het is weer achter de rug.

Nu lekker rusten ik heb veel geslapen vandaag.

Ik moest cranberry drinken omdat ik een catheter heb gehad vanmorgen en om blaasontsteking te voorkomen moest dat.

Maar goeie tip ik haal wel morgen die met granaatappel.

Mijn 1e gesprek was met het uitzendbureau en de andere 3 met het bedrijf,

Het is een hele nieuwe functie daar egio teamleader met auto erbij enz enz vandaar 3 gesprekken.

Zal denk ik ook wel goed zitten hoor deze is met de manager en HR erbij de vorige met de manager en directeur en de eerste was alleen met de manager.

Hoe is het met jou en je zwangerschap?

Geplaatst

Goed hoor, hoop dat de moeheid een beetje wegtrekt de komende weken, maar nog 2 weken werken en dan 3 weken vrij. Komt oed dus! Verder geen klachten, dus mag niet klagen ;-)

Geplaatst

@lisa,

Ja het is eigenlijk ook even teveel nu allemaal maar je kan het maar gehad hebben.

Lief dat je eraan denkt.

Deze week werk ik thuis en daarna 3 weken vakantie dat is ook fijn voor de wachtweken want we zitten aardig vol met de 3 weken.

Geplaatst

@essieislief...goed nieuws! 9 stuks. Ik hoop dat je lijf snel hersteld en dat er een supermooie emmy bij zit! En natuurlijk suc6 met je soll. gesprek. WAt voor werk doe je?

@all..ik zwaai vast! Wij gaan over een paar dagen op vakantie. We gaan rondtouren in Noord Duitsland richting Polen met onze old-timer camper. Terug willen we door midden Duitsland en in ieder geval een dagje Berlijn doen. Plan B bij slecht weer is richting Tsjechië

Geplaatst

@Frenn @tusele

ik voel mij redelijk wel buikpijn nog zere stokkies en licht bloedverlies maar steeds minder.

De baan gaat niet door.

Ik heb grenzen die wilde mij betalen wat ik nu partime verdien voor een fulltime functie en dan ook weekenden en avonden werken en ineens geen auto erbij dus alles met eigen auto doen.

Er zijn grenzen.

Gelukkig heb ik er meer lopen dus ik ga vrolijk door.

ik ben nu leidinggevende op een 1e lijnshelpdesk van een groot bedrijf heb 12 medewerkers.

Geplaatst

Essie, jeetje toch bale dat het je anders voorgeschoteld is; uiteindelijk kom je er ongetwijfeld en gelukkig heb je meer sollicitaties lopen, ik hoop dat je je nu even kan focussen op je eigen situatie en neem de rust voor jezelf he. Wij gaan vandaag met vakantie maar daarna hoop ik te lezen dat je hele mooie bevruchtingen hebt met een paar toppertjes in je buik:-)!

Ik ben gisteren nog naar het ziekenhuis geweest om een BBZ uit te sluiten, dit kan uitgesloten worden en nu mag ik eindelijk echt hoofdstuk ICSI 2 afsluiten; met een dubbel gevoel weliswaar maar uiteindelijk wordt onze weg duidelijk, daar ben ik van overtuigd!

Geplaatst

@Amy

Wat een heerlijk vooruitzicht dat je op vakantie gaat lekker genieten ga je ver weg.

Ik vertrek maandag met de dochter van mijn man en veel zin in.

Fijne vakantie en fijn dat je nu zeker weet dat je geen bbz hebt.

Geplaatst

Succes essie.

Wij hebben zo de evaluatie in het radboud en als het goed is licht het dossier klaar zodat we het naar de intakes in gent,düsseldorf,brussel mee kunnen nemen

Geplaatst

@All

Goedemorgen hier goed nieuws wij krijgen vanmioddag om 2 uur de TP en krijgen daar te horen hoeveel er zijn en welke kwaliteit dus vanmiddag kom ik hier terug om dat te vertellen.

Ik ga nu even boodschappen doen en strak hier weer even alles lezen.

Geplaatst

@Essie: goed nieuws joh! succes straks en houd ons op de hoogte!

@Amy: fijne vakantie gewenst. Lekker om er even tussenuit te gaan (vooral met dit weer hier in NL...).

@Raba: waarom gaan jullie intakes doen in drie ziekenhuizen? Ik kan Gent aanraden trouwens. Professionele hulp, goede voorlichting, geen wachttijden. Wij zijn bij Prof dr Gerris in behandeling, zeer deskundig.

Ik mag morgenochtend om 8 uur voor de bloedafname. Ben erg benieuwd of de innesteling goed is verlopen. We shall see :)

Geplaatst

We willen kijken waar we het beste gevoel hebben en wat ze aanraden. En aangezien we over deze 3 goede berichten horen zijn het allemaal opties voor ons. Zijn benieuwd. Suzanne fijn om te horen dat jullie goede ervaringen hebben. Spannend voor jullie hopelijk goed nieuws duim voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden