Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@tusela @ lisa @ Twinkelstar en natuurlijk @all

Net terug van de 2e fm en we heb en ongeveer 6 follikels 4 tot 5 grotere 1 kleinere en nog wat kleintjes.

Maandag half 12 weer voor de3e fm en woensdag of donderdag heb ik de punctie zaterdag of zondag de tp

Spannende week dus voor mij.

Geplaatst

@ Fren; ja ik ben weer opgeladen :)) En fijn dat je je prima voelt! Was dit nu jullie 1e poging?!

@ Lisa; dank je wel! Jij al 23 weken zwanger! Tjezus, wat gaat dat snel!! Weten jullie al wat het wordt?

En voel je je verder goed?

@ Tusele & Twinklestar; dank jullie wel!

@ Essie: Wij hebben waarschijnlijk ook zaterdag de TP.... Lopen we gelijk op! Spannenddddd....

X

Geplaatst

Hi Annaatje,

wij hebben bij poging 3, de helft van de eitjes laten bevruchten met eigen zaad (de laatste 2 buisjes) en

de andere helft met donorzaad.

Dr. Scholtes stelde dit voor, omdat wij de eerste 2 pogingen maar 1 bevruchting in totaal hadden en de vooruitzichten erg

slecht waren. Gelukkig had ik 20 eitjes de laatste poging. Hiervan zijn er 5 bevrucht van m'n vriend en 6 van de donor.

Wanneer beginnen jullie met de 1e iui-d ?

x

Ff vraagje dames

Ik lees stoppen.. Ben benieuwd of jullie ook aan optie donorzaad gedacht hebben

Wij hebben groen licht. Nu donor matchen ,betalen en dan beginnen met iui-d

Geplaatst

@Laloutje

gezellig daar ben je weer.

Gaan we weer gelijk op dat vind ik wel gezellig.

Kom je ook gezellig bij mij op het forum wachtbankje augustus

lekker dat het voor jullie ook weer gaat beginnen.

Geplaatst

@all

Mijn vriendin is lesbi en zij en haar vriendin namen mij een tijdje terug in vertrouwen dat ze een kindje wilde.

Eind augustus gaan ze ook trouwen.

De eerste poging was mislukt zo sneu allemaal.

En nu vanmorgen lieten ze mij weten dat ze een positieve test hadden.

Voel me zeer vereerd dat ze mij en nog 1 virendin als eerste deze medling doen.

Hun ouders weten nog van niets en dat laten ze ook nog even zo.

Ze hadden mij erin betrokken omdat wij ook in een procces zitten voor een kindje en wij elkaar zo kunnen steunen.

Dit is voor het eerst dat ik het doordat ik alles weet goed kan hebben en ik oprecht blij voor ze ben.

Ze hebben een donor die niet anoniem is en ook bij hun thuis is geweest.

Ik vind het mooi zoals hun het doen dus nu duim ik voor hun dat alles goed blijft gaan.

Ik wilde dit toch even delen met jullie....

Geplaatst

@essieislief..ja bijzonder is dat..heb ook eens een stel ontmoet. HAdden 2 kinderen. ze vertelden dan ook kind A is uit..naam bio moederA.. en kind B is uit.naam-bio moeder B..ze waren allebei een keer zwanger geweest en bevallen..

Geplaatst

Essie, dat is toch een mooie score! Spannend komende weken weer.

Het is zeker een hele eer dat jij het als eerste weten mag.

Laten we hopen dat jij dat heel binnenkort ook aan hun toevertrouwen mag Toi toi toi!

Laloutje voor jou ook weer spannend, heel veel succes!

Geplaatst

@Sanne

ja ik ben ook blij met mijn score.

Nog wel even afwachten hoeveel eitjes er uiteindelijk uitkomen uiiteraard.

En we praten ook bijna dagelijks over onze belevenissen zij en ik maar een eer vond ik het zeker vanmorgen vroeg....

Ja ik hoop dat ik haar ook eerdaags wat mois kan vertellen.

leuk dat je hier af en toe nog even komt kijken

Geplaatst

@all,

Morgen de 4e FM ik ben benieuwd heb mij er nu op infgesteld dat alles wat later gaat gebeuren en ik zie het morgen wel.

Ik hoop dat ze groter zijn en wij een datum voor de punctie krijgen.

Geplaatst

succes morgen..zou fijn zijn een datum. Gaf mij veel rust toen die bekend was ivm de planning van de dingen eromheen die in het gewone dagelijkse leven spelen.

Geplaatst

@All

Ik ben net terug van de 4e Fm ze zijn nog niet rijp 16mm dus vrijdag moet ik weer heen.

Op zijn vroegst heb ik maandag de punctie zei ze net.

Daarbij liggen ze heel erg naar achteren dus wordt een zware en moeilijk punctie zei ze me net.

Je bent ook te dik als je slank bent is dat makkelijker allemaal.

SLIK..........................

Ik ben vrij stevig doordat ik een afwijking aan mijn schildklier heb die erg traag werkt.

Ik loop ook al 3 jaar bij een dieetiste en iedere 3 maanden in het ziekenhuis hiervoor.

Dat weten ze in het ziekenhuis en ik voel mij ook heel ongelukkig maar het is niet anders

Kortom ik heb net echt zo zitten huilen op mijn werk gelukkig werkt een vriendin van mij hier die kwam me troosten.

Ik voel me echt shit en dinsdag mijn 4e en laatste sollicitatie gesprek het is alles bij elkaar gewoon sjips nu.

Sorry voor mijn klaagzang moest het ff kwijt.....

Geplaatst

Dat is balen. Maar gelukkig groeien er eitjes.

Hier is het forum voor klagen is toegestaan. Dus vooral doen.

Sterkte essieislief

Geplaatst

Hey Essie!

Kan me voorstellen dat je erg verdrietig wordt als de arts dat zegt ...vooral als ze weten dat je er alles aan doet om af te vallen.

Met een traag werkende schildklier gaat de vlieger van 'ieder pondje gaat door het mondje' gewoon helemaal niet op.

Dat hoort een arts te weten toch?! En dan de spanningen van het traject en de sollicitatie erbij en dan loopt de emmer snel over ...heel begrijpelijk!

Ook nog een teleurstelling dat je langer moet wachten dan je gedacht had.

Maar goed de eitjes groeien én dat is nu het meest belangrijk!!!!!!!

Goed werk heeft tijd nodig, je eitjes nemen gewoon de tijd om toppers te worden!

Over de punctie, vraag of ze je iets meer dormicum willen geven. Heb ik ook beide keren gedaan en heb er niet heel veel van meegekregen.

Lfs Sanne

Geplaatst

@Sanne

Goeie tip ga ik vrijdag meteen vragen aan haar.

Ik wordt er weer boos en verdrietig om als ik aan vandaag denk.

Ze was bij de vorige punctie ook niet zo aardig toen had ik haar ook bij een FM.

Ik ga ervoor ik hou je op de hoogte.

Bedankt voor je meedenken.

liefs essie

Geplaatst

@Essie: ik vind het werkelijkwaar belachelijk dat een arts dat zegt; je bent al op je kwetsbaarst in deze periode en dan ga je ook nog eens zoiets zeggen... Getuigt van een enorm gebrek aan empathisch vermogen en lekker bij haar laten Essie, daar sta jij gewoon ver boven:-) Maar, wat vermoeiend meis, dat je nu wèèr terug moet. Het is ook wat, je kan niet meer doen dan het te aanvaarden maar het is wel bale. Ik hoop keihard voor je dat je de punctie heel snel hebt!

Laloutje, wat leuk dat jij er ook weer bent! Fijn dat jullie nog cryo's hebben! Er moeten in dit topic gewoon meer groene dames komen dus je weet het, de verwachtingen zijn hoog;-)

Twinkelstar; hoe is het met jou? Ga je nog lekker met vakantie of gaan jullie gelijk aan de cryo's beginnen? Fijn ook dat je er nog zoveel hebt, daar moet een toppertje tussen zitten.

@all; hier gaat alles oke, ups en downs. Ik baal wel met momenten dat we zo dichtbij waren en het toch niet zo mocht zijn maar ja, je doet er weinig aan. Het was te kort om het echt te geloven dus ik kon gelukkig ook weer heel snel terug naar het gevoel van de week ervoor. Nu vooruit kijken en vertrouwen houden in de toekomst. Wij bewandelen misschien een heel ander pad dan vrienden en familie om ons heen maar uiteindelijk komen wij er wel, en wij hebben onderweg heel veel tijd om van elke boom de vruchten te plukken en laat dat ook iets waardevols zijn:-)

Succes verder ladies, toitoitoi voor degene in spanning!!!

Geplaatst

@ Amy; mooi gezegd... zo is dat!!! En jip, wij gaan voor groen!!!

Kijk net naar je onderschrift en heb volgens mij wat gemist.... *shame*

Eerst positief en dan toch mis..... G*dverd*mme.... Wat een tegenslag dan he.

Sterkte meid xx

@ Essie: ik hoop op heel veel mooie rijpe eitjes voor maandag.

En die troela van de echo... grrrrrr! Laten we maar zeggen dat het háár tekortkomingen

zijn!

@ All; vandaag wordt ons eskimootje ontdooid!!!

X

Geplaatst

@Amy

Ik was gisteren ook echt de hele dag van slag ervan.

Vandaag voel ik mij weer goed.

Ik was zelfs heel stil nou dat ben ik normaal nooit hoor .

Hoe gaat het met jou/jullie gaat het een beetje met het verwerken van alles weer?

@LAloutje

Ja inderdaad ze heeft een tekortkoming maar ik ga er morgen wel iets van zeggen.

Ik pik het gewoon niet.

Normaal ben ik meteen erg adrem maar door de hormonen en situatie was ik overdonderd.

En voor jou ben ik hard aan het duimen dat jullie eskimootje er toppie uitkomt.

Succes meis

Geplaatst

Hallo dames,

Leuk om jullie berichtjes te lezen. Even een korte introductie. Mijn naam is Susanne, 38 jaar. Na wat standaardtestjes in het VUMC vorig jaar zomer bleek mijn man "onvruchtbaar". Dat was schrikken! Na aanvullende onderzoeken in het AMC zijn wij vanwege de kortere wachttijden naar het UZ Gent uitgeweken voor een Tese behandeling. In maart 2011 is mijn man geopereerd en zijn er 5 rietjes zaad ingevroren. Wij superblij. Vorige maand ben ik begonnen met de ICSI behandeling. Dat is me enorm meegevallen. Bij de punctie zijn 14 eicellen aangetroffen, waarvan 9 bevrucht zijn. Afgelopen vrijdag de terugplaatsing gehad. Gister sms-te het UZ Gent dat 3 embryo's zijn ingevroren. En nu maar afwachten tot ik volgende week vrijdag de bloedtest bij de huisarts kan doen, spannend allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden