Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lisa,

Jeetje jij gaat alweer bijna met verlof zeg ,

Wat is die tijd snel gegaan lisa.

Ik zie je nog schrijven dat je zwanger bent wauw.

Hoe voel je je al lekker dik?

Ik heb de baan nog niet he ik moet dinsdag nog voor het 2e gesprek.

Ik blijf voorzichtig.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Twinklestar; ja het is een bewuste keuze. Nadat de eerste cryo TP is mislukt, omdat ie niet goed ontdooid was,

hebben we nog maar 1 cryo TP te gaan. Er zitten 2 bevruchte eicellen samen in één rietje.

Als deze poging niet lukt is de kans op een biologisch kindje definitief voorbij.

We vinden het even welletjes geweest en richten ons nu even op andere dingen.

Ik wil er nog even niet aan denken en tot rust komen. Wie weet brengt dat volgend jaar veel goeds.

@ Lisa; Jeetje, wat ga jij hard ;) Al 32 weken!!!! Niet normaal hoe snel de tijd gaat. Hopelijk voel je je goed!!

Nog even en dan begint je verlof, heerlijk!! En wat leuk dat je ook nog af en toe komt kijken hier ;)

Geplaatst

Laloutje, pittig hee, te weten dat het zo definitief kan zijn...hier een beetje hetzelfde. Ik denk er maar niet aan maar wil de mmm zo snel mogelijk gehad hebben, ik ben n beetje moegestreden...

Twinkie: hoe is t met jou???

@all: ben ingepland voor november, joehoe, gaan we samen op essie, spannend!

Geplaatst

@all

Ik heb een nieuwe baan en ze weten dat wij in november een maand ziekenhuis hebben.

Zo zie je maar weer eerlijkheid duurt het langst ik ben zo blij.

@Amy

Yessssssssssssssss we zitten weer samen op een bankje we gaan voor groen he amy.

Fijn dat we weer samen kunnen delen.

@lisa.

Yessss ik heb de baan

Geplaatst

Essie, wat fijn, gefeliciteeeeeerd!!! Super joh, weer een zorg minder en fijn dat ze je eerlijkheid waarderen!

Fijn dat we elkaar weer kunnen steunen essie, ik vind het best eng definitief zo, de derde keer, jij ook? Ik ben ook te vinden op het novemberbankje onder het wachtbankje-topic!

Geplaatst

Essie, gefeliciteerd! En wat een gerusstelling dat ze de behandeling geen probleem vinden!

Laloutje, ik begrijp jullie keuze. Nu weer even tijd voor de leuke dingen en geen ziekenhuisbezoekjes, stress etc. Dan voel je je over een tijdje ook helemaal klaar voor de laatste behandeling.

Lisa, wat gaat de tijd snel! Lekker bijna met verlof. Voel je je goed verder?

Amy, weet jij al meer over de volgende behandeling? Al een datum gehoord? En ga je nu meer spuiten dan de laatste keer?

Echo afgelopen maandag was goed. Dinsdag de 11-de heb ik de tp. Best spannend allemaal weer!

Geplaatst

Ja zeg dat :( Het idee vind ik zo erg, zo definitief dat we er nog even niet aan willen.... Wie weet volgend jaar met frisse moed, maar voor nu zou de teleurstelling te groot zijn...

Hoe zit het nu met jullie? Ik weet het niet meer, sorry!

Laloutje, pittig hee, te weten dat het zo definitief kan zijn...hier een beetje hetzelfde. Ik denk er maar niet aan maar wil de mmm zo snel mogelijk gehad hebben, ik ben n beetje moegestreden...

Twinkie: hoe is t met jou???

@all: ben ingepland voor november, joehoe, gaan we samen op essie, spannend!

Geplaatst

@Amy

Ja ik ben ook blij dat we elkaar weer kunnen steunen.

Ik vind het ook eng de laatste keer hoor.

Ik ben wel heel blij met de accupuctuur ik merk dat mijn hele lijf relaxed.

JAAA top hè die baan :-)

@twinkel

Thanks ik ben er echt zo blij mee.

Jullie heeeeeeeel veel succes hè met de tp van jullie cryo op naar groen.

Geplaatst

Essieislief gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Amy wanneer mag jij starten?

Laloutje logisch dat je niet alles onthouden sorry hoeft niet.

Nu in afwachting van ongi dan op dag 2 starten met elonva. Wou dat het al zover was. Tussen nu en volgende week komt het. Hopelijk word ik het niet vrijdag of zaterdag. Want de fm laten we in nl doen. En dan zijn ze hierbij ons niet open. Maar even nijmegen bellen en vragen of het bij hun kan scheelt weer een uur met brussel. En anders moeten we voor de eerste bloedwaarde naar brussel. Die is nodig om te bepalen of we elonva mogen spuiten

Geplaatst

Hallo meiden,

ik ben nog niet lang actief op het forum, maar heb wel ontzettend veel gehad aan de berichten die ik heb mogen ontvangen. Ik heb de afgelopen tijd niet veel meer geplaatst en dat had twee redenen, er gebeurde niet heel erg veel en daarom niet zo heel erg veel te melden en een andere reden was dat ik een beetje stuk zat! Ik merkte dat ik me een aan het verstoppen was. Ik voelde me erg down. Moet er nog steeds wel een beetje op letten dat ik me niet helemaal afzonder van alles en iedereen. Het is af en toe gewoon gemakkelijker om niets te moeten en niemand te zien....

Ik heb net de afgelopen berichten gelezen en het doet me veel om jullie verhalen te lezen, positieve verhalen maar ook een hoop verdriet....zo herkenbaar maar ook zo onbekend omdat ons nog zo veel te wachten staat.

Oktober, een maand waar hopelijk iets van onze onzekerheden worden weggenomen. We hebben het AMC verlaten en hebben twee afspraken deze maand, 27 okt. in Dusseldorf en 28 okt. in Gent. Het is grappig dat het uiteindelijk zo uitkwam, we kunnen nu kijken wat beide ziekenhuizen ons kunnen bieden en ook op welke termijn.

Ben blij dat er weer wat gaat gebeuren, kan weer even de dagen afstrepen, dat lijkt ook wel een beetje de enige houvast, leven van de ene afspraak naar de andere en dan nu hopelijk snel echt actie....wil zo graag dat er wat gaat gebeuren.

Ik hoop dat iedereen het naar omstandigheden goed maakt en dat het weekend een beetje ontspannen gaat worden.

Liefs Brida

Geplaatst

Brida welkom logisch dat je soms down bent. Hebben we allemaal wel af en toe last van. Maar kop op meid.

Hou moeilijk het ook is. Wij hadden het ook de intakes dat ze vlak achter elkaar vielen.

Wij hebben voor brussel gekozen. Succes met de beslissing.

In brussel doen ze de tese op 2 manieren: d.m.v een prik in de teelbal en dan zuigen ze het zaad op.

Maar als ze niks vinden dan doen ze de tese die bekend is bij velen van ons.

Ze gaan dus eerst de prik proberen en als dat geen goed resultaat geeft dan alsnog de tese waarbij er gesneden word.

Mijn man is blij dat ze het eerst op deze manier gaan proberen dit is veel minder ingrijpend.

Succes met de beslissing

Geplaatst

@ brida, hey meid ik herken me zo in jou verhaal, heb ook weinig zin om nog de deur uit te gaan, maar probeer er niet aan toe te geven.

Waarom zijn jullie weg gegaan bij het AMC? wij lopen er ook en hebben ook een afspraak staan bij Gent 30 november.

WIj lopen al 4 jaar bij het AMC en zijn nog geen steek verder gekomen.

Ook bij mijn man wordt elke keer 0,0 zaad gevonden hij heeft er 1x 7 gehad en toen rookte hij nog, nu is hij gestopt en heeft hij 0,0 heel vreemd

Nou meid heel veel sterkte

Geplaatst

Hè brida, herkenbaar, jullie verhaal! Wij zij maart 2010 door het vu in Amsterdam doorverwezen naar het amc, maar na een intake gesprek en de deprimerende berichten over de wachtlijst (en het feit da we ons echt een nummer voelden) zijn we uitgeweken naar nijmegen. Heel fijn ziekenhuis, erg tevreden. Ik ben nu 21 weken zwanger van onze eerste poging na de tese. Veel succes bij de afweging om te kiezen tussen de verschillende ziekenhuizen.

Geplaatst

@moedeloos, bij mijn vriend 1x 2 zaadcellen ( was bij de eerste intake in het vu) en tijdens onze eerste icsi 7 zaadcellen. Daarna niks meer gevonden. Waarom duurt het zo lang bij jullie? Na 4 jaar zou je toch al wat verder moeten zijn lijkt me...

Geplaatst

@fren, T AMC he dat is heel veel wachten bij de intake moeten we een jaar wachten voor we mochten beginnen. Die is gestaakt daarna wilde ze tese doen weer een jaar wachten toen we bijna aan de beurt hoorden we dat het mocht omdat mijn man xyy chromesoon heeft. Toen 2x een gestaakte icsi. Nu zou ik in okt weer beginnen, maar die gaat weer niet door omdat er 0,0 bij mijn man gevonden is. Daarom gaan we nu ook weg bij het AMC In Gent mogen ze wel bij een xyy man een tese doen.

Je bent al weer 21 weken lees ik super man hoe voel je je. alles lekker al aan het inkopen?

Geplaatst

Hoi meiden,

het is te gemakkelijk zoals het weer te zijn, treurig, grijs en neerslachtig. Het is inderdaad zwaar maar er zijn gelukkig ook genoeg dingen die me nog doen stralen. Ik heb een ontzettend lieve man, we wonen in een fijn huis en omdat het zo grauw is buiten heb ik lekker de openhaard aangestoken. Dit besef houdt me zeker op de been. Maar jullie begrepen dit als geen ander, mooie dingen die af en toe worden overschaduwd door wachten, tegenslag en onzekerheid. Moet ook eerlijk zeggen dat hormonen hier ook een belangrijke rol in spelen, een bepaalde periode van de maand spelen de donkere wolken een dominante rol.

@moedeloos, de reden dat we het AMC gaan verlaten is voornamelijk omdat we toch een beetje aan het lijntje worden gehouden, ze kunnen ons nog niets zeggen over de verdere verloop van de behandeling en dat kost ons toch te veel energie. In al deze onzekerheid wil je toch echt ook niet nog de onzekerheid van wat en vooral wanneer er weer eens iets gaat gebeuren.... maar als ik jullie verhaal lees, weten jullie nog beter waar ik over schrijf. Hoe hebben jullie dat volgehouden al die tijd?

@fren, wat een geweldig bericht dat je al 21weken zwanger bent, dat geeft toch veel hoop. Wat moet het heerlijk zijn dat al dat wachten en onzekerheid nu is beloond met een zwangerschap. Gefeliciteerd!

Fijn dat dit forum bestaat, je eigen verhaal lekker kwijt kunnen maar ook zeker het gevoel hebben dat je er niet alleen voorstaat,

liefs Brida

Geplaatst

@ Brida, De reden dat wij het volhielden in het AMC is denk ik omdat na elke gestaakte poging gaven ze ons weer hoop. Als je daar op gesprek kwam en je sprak met hun kreeg ik het idee ja we moeten hiet blijven hier kunnen ze ons helpen, maar nu na de laatste keer dacht ik echt wat doen wij hier nog zo lang we hier lopen is het alleen nog maar wachten en dat wilde ik niet meer. Volgende week hebben we nog een gesprek en ik ga bij hun om een verwijs brief vragen voor naar Gent (volgens mij heb je die nodig voor de verzekering) En dan 30nov een gesprek in Gent....

Geplaatst

Moedeloos; ik kan mij wel voorstellen dat jullie naar Gent gaan hoor, ik vind het wel heel verdrietig voor jullie dat het zo moest gaan. Ik hoor toch best wel veel negatieve verhalen over het AMC, jammer. Ik hoop dat je in Gent meer geluk gaat vinden meid.

Brida; ook voor jou hoop ik op meer geluk in Gent/ Dusseldorf: de verhalen van die kant zijn zeer positief dus laat dat nu voor jullie opgaan! En het is alleen maar een supereigenschap dat je in moeilijke tijden ook weet te relativeren en het positieve haalt uit het leven. Het is in dit traject even op je tanden bijten en uiteindelijk wordt je weg wel duidelijk. Wij hebben er in ieder geval vertrouwen in dat die linksom of rechtsom goed zal zijn:-)

Hier alles oke, volgende week starten met prikken, spannend, eng, confronterend maar ook fijn dat we weer kansen krijgen. Kom maar op!

Geplaatst

Brida en moedeloos, lijkt me echt heel vervelend als je zo aan het lijntje wordt gehouden door een ziekenhuis en uit onvrede verder moet gaan kijken. Brida, ik ben heel benieuwd wat jullie van dusseldorf vinden! Moedeloos, succes in Gent. Hebben jullie je dossier al?

Amy, spannend dat je weer begint met spuiten. Jullie hoeven dus toch niet te wachten tot januari? Gelukkig!

Ik heb gisteren de tp gehad. Nu dus weer in de spannende wachtweken. Merk wel dat ik dit keer iets rustiger ben door de acupunctuur.

Geplaatst

@ Twinkelstar, Nee woensdag hebben we een afspraak en dan vraag ik ze gelijk mee of in indergeval een kopie ofzo. Hopelijk krijgen we het mee.

Spannende wacht weken zijn weer begonnen voor je ik ga heel hard duimendraaien voor jullie... Suc6 meid

Geplaatst

Oh spannend zeg. Volgens mij krijg je het niet gelijk mee. Maar dan zullen ze het wel opsturen. Jullie hebben ook wel veel pech gehad hè? Hopelijk gaan ze in Gent toch naar een andere manier van stimuleren kijken. Is het amc nog wel met een nieuw plan gekomen? En telden die keren echt als een poging of niet omdat je geen punctie hebt gehad?

Geplaatst

Lieve.meiden

Ik lees hier over gent.

Wij hebben daar kid behanding nu

Top ziekenhuis. Als jullie vragen hebben over dat ziekenhuis of vergoeding enz. vraag maar raak

Daar hebben ze een onthaalkassa,kennen ze in nederland niet. Wij zijn bij het cz verzekerd en die hebben een contract met t zkh in gent

Succes lieve meiden

Geplaatst

pppfff een heel bericht getypt en weg:mad:

Nou ja nog een keer proberen.

@annaatje, wij gaan ook naar gent en hebben 30 nov de intake en gaan waarschijndelijk voor tese weet jij hoe lang de w8ljsten hier voor zijn?

Fijne weekend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden