Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, waar kreeg je de naalden precies? In je oor? Ik geloof niet dat ik ergens pijn had en dat het dan wegging.

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Vind het nu toch wel raar worden. Had het vorige week zaterdag al moeten worden. Normaal ben ik wel eens een paar daagjes later maar niet zoveel. Ik hoop niet dat het door de acupunctuur of het baarnoederonderzoek is gekomen. Wilde vandaag voor de zekerheid een testje doen maar kwam er net achter dat ik geen test meer in huis heb. Maar goed eigenlijk kan ik ook niet zwanger zijn... Dat zou echt een wonder zijn of ik moet het met een andere man hebben gedaan volgens mijn vriend, haha.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@twinkelstar

Ik kreeg ze in mijn benen en armen en ze was bezig met mijn buik en schildklier.

Ik doe het voor afvallen en icsi.

vond het echt appart allemaal.

Oh jee twink wat raar dat je zo laat bent zeg?

Ik moet het rond morgen worden maar weet dat na de hormonen je lichaam altijd van slag is....

Wie weet 1 verdwaald zaadje die de weg vond dat zou pas een wonder zijn dan noem je het houdini

Geplaatst

Essie, ik heb gelezen dat je 5 a 6x acapunctuur moet doen wil het effect hebben, dan zou jij volgens mij ruimschoots op tijd zijn voor de volgende icsi!

Twinkie; dat is wel bijzonder, ondanks dat je weet dat je niet zwanger kan zijn is een test nooit verkeerd, dan gaat hier wel de vlag uit hoor haha, maar goed, ik wil je geen valse hoop geven, we moeten ook reeël blijven. Ik hoop eigenlijk voor je dat het snel komt want dan kan je lekker door!

Hier alles oke, ik ben alleen ziek thuis vandaag, griep, het heerst zolang het maar niet over gaat slaan op manlief vind ik het allemaal prima!

Geplaatst

@Amy,

Ja maar ik heb zoveel erfelijke ziektes en ook reuma dat belemmerd een hele boel zei ze.

Ach ik ga van het beste uit komt vast goed.

Die griep velt mijn halve team op het werk ook al.

bah bah beterschap meis

Geplaatst

Eerste iui met donorzaad mislukt

Nu hebben wij zaad en dan lukt het ook niet..

Maar iui met donorzaad is maar 10 a 15 % kans per maand

Hoe is het hier verder....

Oh jah stefan : is jouw vrouw ook nog bezig met iui-d

Geplaatst

Helaas geen verdwaalde zaadcel! Woensdag ongesteld geworden. Eindelijk!!! Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een uitgangsecho. Omdat mijn cyclus zo onregelmatig is momenteel krijg ik nu een cryo tp met hormonen. Heeft iemand hier ervaring met progynova? Dit moet ik gaan slikken en dan straks utrogestan erbij. Lees wel dat veel mensen last hebben van progynova (hoofdpijn en moe). Hoop niet dat ik dat krijg. Ik heb sowieso al vaak last van hoofdpijn... Maar wellicht kan de acupuncturist daar dan weer wat aan doen, hihi.

Amy, weer opgeknapt?

Essie, hoe gaat het met de sollicitaties?

Annaatje, balen zeg dat jullie poging met donorzaad niet gelukt is. Hoezo is de kans met donorzaad maar 10 à 15 procent? Je moet het maar zo zien...de meeste vrouwen die gewoon zwanger kunnen worden worden dat ook niet na 1 keer proberen. Ik hoop dat jullie de volgende keer meer geluk hebben!

Geplaatst

twinkel, fijn dat je weer kan beginnen, ik ga heel hard voor je duimen

Essie hopelijk kan de acup wat voor je betekenen

anna wat balen zeg dat het nu niet gelukt is!!

amy beterschap

Hier alles wel goed, nog 3 wkn werken en er dan even ;) tussenuit

Meiden succes !

Geplaatst

@twinkel

Ja ik ben weer een ronde verder in de job die ik wil.

Ik heb er ook weer 1 afgezegd wilde mij wel maar ja ik wilde daar niet werken hahahahahah

Zo was daar je ongi na lange onzekerheid.

jij zit weer in de running top hoor en spannend.

Geplaatst

Essie, wat goed! En het is alleen maar heel luxe dat je zelf de keuze hebt om een baan aan te nemen of niet, ik hoop wel voor je dat binnenkort DE baan er voor je tussen zit!

Yes, Twinkel, wat fijn, je kan door! Ik heb ook een cryo gedaan met progynova, inderdaad had ik wel erg veel last van deze hormonen, dit ondanks dat het maar een klein rotpilletje is grrr...hou er rekening mee dat deze pil je ongi echt uitstelt, het is een soort van de pil; dus je zal tot de testdag zeer ws. niet ongesteld worden en hopelijk wordt je dat uiteindelijk ook niet maar bescherm jezelf ook een beetje:-)

Annaatja, aaaah meis, wat jammer. Ik begrijp dat je met IUI 10% kans hebt op een zwangerschap maar ik hoop wel keihard voor je dat jij binnenkort in die 10% zit.

@all; hier enigzins opgeknapt, ben nog niet helemaal fit maar het zonnetje vandaag deed wonderen:happy7:!

Fijne zaterdag ladies!!!

Geplaatst

@amy,

Ja ik zit gelukkig in de positie dat ik ook een tijdje zonder werk thuis zou kunnen zitten.

Heeft niet mijn voorkeur maar ja als er niets is moet je wat.

Ik ga voor een baan.

Wat fijn dat je weer een beetje opknapt Amy.

Het doet geestelijk en lichamelijk echt veel met je he.

Ik ga over 2 weken met mijn man lekker 8 dagen naar kos even bijkomen van alles.

Ik heb dan 2 weken vrij dus dat is echt lekker ff.

Vandaag is er ook zon geniet er maar lekker van.

ik ben af en toe al op de november bank te vinden.

Geplaatst

hey meiden kom weer even inbreken

@essie wanneer mag je weer beginnen ook deze maand? ik schrijf nu ook mee met wie start er in oktober.

Hoe is het met de rest van de meiden hier???

Geplaatst

Haaaaiiiii Essie, Amy, twinklestar, Raba, Lisa, Moedeloos, Annaatje (hopelijk vergeet ik niemand) en natuurlijk ook de nieuwe hier ;)

Ik kom weer even kijken hoe het met jullie gaat!?

Fren, proficiat met jullie MMMEEEEEEIIIIISSSJEEEEEE!! Wauwie!!!!! Helemaal te gek!

Ook al kijk ik maar af en toe, ik vergeet jullie niet!

xxx

Geplaatst

Raba, super, eindelijk weer door!! Wanneer starten jullie echt?

Laloutje, dank je wel, wij vinden t ook superleuk!!

Essie sl wee aan t opladen?

Succes meiden!!

Geplaatst

Tussen 5 en 14 oktober verwacht ik de ongi. Cd 2 elonva cd 7 t/m 10 orgalutran en dan als alles goed groot genoeg is dag 12 punctie en anders langer door spuiten met menopur. Korte portocol ben benieuwd hoe ik reageer.

Fren gefeliciteerd een meid.

essieislief heerlijk vooruitzicht vakantie. geniet ervan.

Geplaatst

Hoi, ik ben momenteel iets minder aanwezig op het forum. Ben nu aan de progynova voor een cryo tp. En moet maandag weer een echo naar het ziekenhuis. Daarna kunnen ze geloof ik zeggen wanneer de tp gepland gaat worden.

@laloutje, hoe gaat het nu met jou? Zit je nou in de wachtweken of moet er nog een tp plaatsvinden? Ik ben het even kwijt :happy:.

@raba, spannend dat je weer kan starten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met die nieuwe medicatie!

@moedeloos, wanneer heb jij de tp?

@Amy, ben je al in Nijmegen geweest? En weet je nu meer of wat je de volgende poging gaat doen? Wanneer kan je weer starten?

@essie, al meer duidelijkheid over je sollicitatie? En nu lekker bijna op vakantie!

Geplaatst

@ Twinkel, wanneer dat gaat worden weet ik niet ben nu nog aan de pil tot 19 okt en dan 24 uitgangs echo en dan beginnen met hormonen. Ik heb nu andere hormonen gekregen omdat ik zo fel reageerde op de deca in comvi met purogon.

Maar maandag worden we eerst gebeld om te kijken of het zaad van mijn man verbeterd is.

Gister klote dag gehad mijn zus kwam s morgen met een zwangerschapstest en natuurlijk positief ( is voor hun ook de eerste) ze heeft eerder een miskraam gehad, tuurlijk benik super blij maar op een of andere manier doet het ook pijn. En s middag hoorde ik dat een nicht van mij ook 9 weken zwanger is. 2 op 1 dag was wel heel veel.

Geplaatst

@moedeloos,

ai ja dat doet pijn mijn zus heeft er 3 dus ik weet hoe je je voelt en 2x zo een bericht hakt er goed in.

Dikke knuffel van mij.

Nee wij starten op 3 november weer ik heb een november bankje gemaakt.

Over 10 daagjes gaan we lekker even op vakantie heel veel zin in ff lekker samen naar kos.

@raba

Ja gefeli eindelijk gaan jullie weer door op naar een groene bank.

Ja ik kijk echt heel erg uit naar de vakantie.

@laloutje

gezellig dat je er ook weer even bent.

hier gaat alles lekker.

ik tel af voor de laatste poging.

hoe is het met jou?

@fren

gefelicitieerd een meisje wat gaaf is dat zeg.

je groeit lekker zeker?

hoeveel weken ben je al?

@twinkelstar,

Ja gaat goed met solliciteren.

Ik heb dinsdag een 2e gesprek bij een baan die ik heel graag wil hebben,

Als het klikt met de andere teamleider dan heb ik de baan.

Ik wordt weer teamleider nu van 30 mensen geen punt bij karwei.

Over 10 nachtjes gaan wij eerst bijtanken op kos.

Daarna nog 1 week vrij dan nog 3 daagjes werken en dan hoop ik per 1 nov op mijn nieuwe baan te starten.

En ze weten dat we in november weer naar het ziekenhuis gaan maar je ziet het geen probleem.

hoe is het met jou

Geplaatst

@ Essie, ik ben al 11x tante, maar sinds mijn wens zelf zo groot is heb ik het nog neit van zo dichtbij mee gemaakt dat er iemend zo snel zwanger is.

Oh lekker naar Kos ben ik ook geweest een paar jaar terug en ik praat nog over die vakantie dat was 1 van mijn gaafste vakantie`s ga er lekker van genieten en aan jullie zelf denken en lig de behandelingen even naast je neer, wij zijn naar de dominicaanse geweest er ben er lekker van opgeknapt lekker even aan niets denken. Fijne vakantie

@ Fren, oh wat gaaf een meisje gefeliciteerd. Hoe ver ben je nu eigelijk

Geplaatst

Twinkelstar, spannend, op voor de cryo; heb je ook last van de progynova? Ik vond dat tot nu toe het heftigste hormoon.

Fren, wat leuk, een meisje, gefeliciteerd!!!

Moedeloos; oef, wat spannend weer voor jullie en wat een klote berichten. Tuurlijk gun je het je zus maar het is zò confronterend...ik heb het ook met mijn zus gehad, ik heb toen bewust even afstand genomen; gelukkig snappen zussen dat heel goed:-)

Essie, ik hoop het zo voor je joh, zou fijn zijn als je de zekerheid van een baan in iedere geval hebt, weer een zorg minder.

@all; hier alles oke, ik hoor maandag of wij november of januari doormogen. Ze hebben mij gewaarschuwd voor een lange wachtlijst dus ik zou enorm balen als we nu niet verder kunnen, ik wil duidelijkheid en weten welke weg vriendlief en ik in de toekomst gaan bewandelen en elke maand wachten is er dan 1 teveel...nu maar even genieten van het heerlijke weer:icon_flower:

Geplaatst

Hè meiden, dank voor de felicitaties, hoewel we dachten dat het een meisje zou zijn was een jongen natuurlijk net zo welkom geweest!!

Ben nu net de 20weken grens gepasseerd, dus al weer op de helft...

Geplaatst

@ Twinklestar & Essie; hier gaat alles zn gangetje! Ik ben begonnen aan een HBO opleiding en manlief met een eigen zaak.

We zijn momenteel gestopt met de behandelingen. We hebben nog 1 kansje en stellen het voorlopig even uit.......

Waarschijnlijk wordt het volgend jaar zomer pas. Vandaar dat ik hier zo weinig te vinden ben... Ik durf er nog niet zo aan te denken...

Twinklestar, voor jullie weer een TP!! Super, ik zal heel hard voor jullie duimen...

Essie, alvast een hele fijne vakantie gewenst en alle geluk voor jullie komende poging!!

Geplaatst

@Amy, dat zou wel balen zijn zeg als het pas januari gaat worden. Zijn ze in december dicht? Hopelijk wordt het gewoon november.

Wat voor bijwerkingen had jij van de progynova? Ik heb wel meer hoofdpijn en voel me wat minder vrolijk. Verder heb ik het idee dat ik er een beetje opgeblazen van word maar dat kan ook maar zo lijken. Ik zie meer op tegen de utrogestan. Dat vind ik echt rotspul. Vies en ik word daar altijd heel moe van.

@laloutje, jullie hebben bewust een rustpauze ingelast? Goed om weer even met andere dingen bezig te zijn. En dan in de zomer weer fris aan de cryo's beginnen!

@moedeloos, dat blijft moeilijk hè? In mijn omgeving lijkt ook wel de 1 na de ander zwanger te worden. Meestal kan ik er wel goed mee omgaan maar soms word het dan even teveel.

@fren, gefeliciteerd! Op de helft al weer. Wat gaat dat snel!

Essie, hopelijk wordt die sollicitatie wat en ben je van de stress van een baan zoeken af. Fijn ook dat ze er geen probleem in zien dat jullie met icsi bezig zijn.

Geplaatst

moedeloos, kan me voiorstellen dat het heftiog is zo'n bericht van zo dichtbij. Moet je toch maar weer even mee zien om te gaan

Essie fijne vakantie en gefeliciteerd met je baan!

fren een meisje, leuk joh. voel je je verder goed

Raba succes he!!!

Laloutje leuk dat je toch even langskomt ;)

anna hoe is het nu met je?

Amy duurt lang zeg voordat je weer opgeknapt bent, of lijkt dat maar zo, hopelijk doet de zon wonderen

Twinkel op naar de tp, hopelijk nu echt met een mooi resultaat

Hier alles ok, nog 2 wkn werken en dat is wel fijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden