Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@essie, wij hebben besloten wel een intake in Nijmegen te gaan doen en dan besluiten wat we gaan doen. Wij hadden tot nu toe nog geen problemen met het AMC en ook voor ons maar een half uurtje (zonder files) waar woon jij als ik vragen mag? Is het nog gelukt met je contact tekenen? Wat bijzonder dat ze geen probleem hebben met je ziekenhuis bezoeken.

Raba, heel veel succes morgen, ik hoop dat ze echt zoveel eitjes vinden! (en dan veel bevruchtingen en cryos)

Twinkel, wat spannend zeg, zondag testen! Wat is je gevoel?

Geplaatst

@suzie betalen voor je dossier bij het amc. Vreemd dat hebben wij niet te horen gekregen. Ik kan onze over 4 weken ophalen. Januarie is het ook bijna deze maanden gaan zo snel nu je overal al kerstbomen ziet. Haha

Geplaatst

Suzie, het kan nooit kwaad om een intakegesprek te voeren toch? Als alles daar veel sneller gaat dan maken die paar keernheen en weer rijden ook niet meer uit. Wij zijn naar Duitsland ook twee uur en drie kwartier onderweg. Ik zie er wel altijd weer een beetje tegenop. Vooral omdat de echo's vaak nog geen 5 minuten duren. Maar het is het me toch wel waard hoor.

Bij het amc houden ze je erg aan het lijntje. Ze kunnen niks beloven en het kan altijd nog later worden dan januari.

Zondag is ook de testdag. Aangezien het een cryo is van 5 dagen oud mag ik iets eerder testen. Ik vind het wel weer eng hoor. Mijn gevoel is heel dubbel. Aan de ene kant denk ik dat het deze keer misschien wel gelukt is. Er zijn wel kleine dingetjes die anders zijn dan de vorige keren (knorrende maag als ik niet op tijd eet, soms een weeïg gevoel in mijn buik, gevoelige borsten etc). Maar de vorige keren had ik ook wel kwaaltjes (wel andere) en toen dacht ik ook echt dat ik zwanger was... Ik durf het nu bijna niet meer te hopen. Ben zo bang dat de teleurstelling weer heel groot word.

De laatste keer had ik eerder getest en dat vond mijn vriend helemaal niet leuk. Nu dus maar gewoon op de testdag zelf! Pfff, ben zo bang dat het weer een rotdag gaat worden...

Geplaatst

@moederloos, krijgen jullie dan een samenvatting? Die was voor ons gratis maar ik wil geen risico nemen. Liever 5 euro betalen dan alle onderzoeken weer op nieuw! Heb daar al een hoop gedoe mee gehad toen wij vanuit ons plaatselijke ziekenhuis naar het AMC gingen!

@twinkel, je weet het toch niet welke kwaaltjes wel wat zeggen! Ik duim voor je! En inderdaad gaan wij wel voor een intake in Nijmegen en dan zien we het wel

Geplaatst

Suzie, wij zaten ook eerst in het amc, voor ons 20 min rijden, maar zijn uiteindelijk naar Nijmagen gegaan, waar we SUPER!! tevreden over zijn (en dat waren we ook geweest als ik nu niet zwanger zou zijn...). Wij wonen in Amsterdam en ik was gemiddeld zo;n 5 kwartier onderweg. Parkeren daar is heel makkelijk. Wij zijn in totaal 4 keer voor de tese naar nijmgen geweest (intake, bloedprikken, anesthesiegesprek en tese zelf) en 6 keer voor de icsi (4 fm, p en tp). Gewoon ook je km bijhouden en aftrekken van de belasting.

Overigens; ik heb ook niet hoeven betalen voor mijn amc dossier.

Geplaatst

@twinkel hoe gaat het? Hou je het nog vol om niet te testen? En nog geen ongi gezien? Ik hoop het zo voor je!

@raba het is zo ver! Ik duim voor een goede punctie en uiteraard een goede TESE! Succes & zet hem op!

Geplaatst

Hoi suzie, ja ik houd het nog vol. Ongesteld zal ik niet worden aangezien ik progynova slik. Dit houdt alles tegen.

Hoe gaat het met jou?

Raba, succes vandaag! En sterkte voor je man...ik ben benieuwd naar die nieuwe tese techniek.

Fren, hoe gaat het met jou? Heb je al een buikje?

Geplaatst

@Raba

Heel veel succes vandaag voor jouw en je mannetje vandaag.

Dubbel spannend.

Ik duim.

@twinkelstar

Morgen je grote testdag ik ben echt zo benieuwd.

Ik hou alles morgen strak in de gaten.

Geplaatst

Vandaag is de punctie goed gegaan had 17 eitjes. Bij manlief hebben ze voldoende zaad d.m.v fna uit zijn bal gehaald. Dan prikken ze met een naald in de bal en zuigen ze het op. Het is hem erg meegevallen.

De punctie gaat heel anders dan in nijmegen. Je krijgt eerst een spuit in je poepske (haha zo noemen de belgen het) is natuurlijk je bil.

Daarna krijg je een infuus en ga je naar de ok. De prikken in je schede blijven hetzelfde niet fijn. Maar al met al is het erg goed gegaan. Manlief mag niet mee naar de punctie.

Is allemaal heel steriel je moet ook een shortje aan en de doktoren hebben een pakkie aan.

Je mag ook pas na 5 uur naar huis. We hadden een eigen kamer en we waren als eerste. Nu zitten we in de hotel kamer. Hebben een taxi heen en terug genomen.

Zo'n goede oogst hebben we nog nooit gehad donderdag krijgen we de tp. Dus het word spannend.

Geplaatst

Hoi, helaas weer een negatieve test. Na vier terugplaatsingen nog steeds geen resultaat. Alles schijnt bij mij verder goed te zijn, de embryo's zijn goed. We snappen het dus echt niet meer. Ik vind het steeds moeilijker om te geloven dat het ooit wel gaat lukken.

Geplaatst

He twinkel, wat onwijs kut! Ik had het je zo gegund!

Hoeveel cryo's hebben jullie nu nog? Gaan jullie meteen verder??

Dikke knuffel en sterkte vandaag!

Geplaatst

Ach lieve twinkel neeeeee dat meen hè niet.

Ik was echt zo vol goede hoop voor jullie.

Wat een klap weer die je moet verwerken.

Ben je mss niet te vroeg?

Dikke knuffel en kus van mij.

Geplaatst

Twinkie: dikke knuffel meid, wat oneerlijk, wat gemeen:-( theoretisch kan het dat je in de pechfactor zit maar ik had jou zo graag een bevestiging gegund, een positieve test. Ik kan mij zo onwijs goed voorstellen dat je het vertrouwen zoek bent, ik duim zo keihard voor je dat je die heel snel terugkrijgt. Nogmaals n hele dikki digi-knuffel vanuit hier...!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden