Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

net gesproken met brussel we moeten rekening houden met een spontane miskraam. Vrijdag willen ze een echo en bloedafname. En kijken wat er aan de hand is. Maar ze geven weinig hoop. Het kan zelfs zo zijn als het niet spontaan op gang is gekomen en niet goed is dat ik medicatie krijg om het op gang te zetten. Wat vreselijk oneerlijk waarom. Het flevo zei meid denk daar niet aan neem stap voor stap het is zo'n grote klap. Intens verdrietig wachten we af

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag de eerste uitgangs echo gehad zag er goed uit.

Ik mocht vandaag meteen starten met menopur 450

zondag 20 nov eerste telling en meting woensdag 23 nov 2e FM en zaterdag de 3e FM en maandag 28 nov de punctie

Ineens gaat ie lekker snel.

Ben mij er wel van bewust dat dit de laatste ronde is

De acupunctuur gaat heel erg goed dus wij zullen zien

Geplaatst

suzie lief dat je aan me denkt. Ik heb geen idee hoe ik me voel. Het is niet te beschrijven. Wacht in spanning vrijdag af. Ben ik schoon? Hoe verder? We hebben nog 1 Cryo. Hoop zo dat deze onze geluk mag geven.

Geplaatst

Lieve, lieve, lieve Raba,

Ik heb zo onwijs met je te doen. Misschien een schrale troost maar ik weet enigszins hoe je je voelt omdat ik poging 2 door hetzelfde ben gegaan: ik heb een week lang mogen denken dat ik zwanger was en toen ging het toch mis, zucht...zo verdrietig: te kort om het echt te geloven maar lang genoeg om reeële hoop te krijgen en stiekem dromen toe te laten en dan spatten ze weer keihard uit elkaar. Waarom is de natuur zo wreed? Er is kans van 1 op de 4 dat het misgaat bij ICSI's maar waarom hoor ik daar nou weer bij? Ik merk dat het verwerken ook heel moeilijk is omdat je in dit proces alleen maar door gaat: 'oke, wat is de volgende stap: nog een cryo? Sparen voor een verse poging? Of toch volledig gaan voor adoptie?'

Geef het tijd, die glimlach gaat echt wel weer een keer komen en laat het nu maar even gelaten over je heen komen.

Dikke knuffel!

Geplaatst

@all

Vandaag 1e fm gehad

Alles zag er goed uit net als de vorige 2 keren zag ze er nu 3 zitten wel mooi dat ze nu alle 3 10 mm zijn

Allemaal gelijk dat heb ik nog nooit gehad.

Ze waren altijd allemaal verschillend.

Woensdag 2efm ik weet dat ze links bij mij nooit de hele eierstok zien dus wij hopen net als de vorige 2 keren dat er weer ongeveer 9 inzitten

Volgens de arts kan dit weer heel goed het geval zijn

Geplaatst

Ja gelukkig praten we veel met elkaar. Er zijn nu vermoedens dat ik een bmz heb. Vind dat dood eng. Gelukkig móet ik woensdag weer voor een echo. En hopen we snel van deze nachtmerrie af te zijn.

Geplaatst

Nou jeetje Raba, dat had ik ook al vorige keer: ik weet dat ik op een gegeven moment echt dacht, het maakt mij allemaal niet meer uit, als ik hier maar vanaf ben: ik lees dat ook een beetje in jouw woorden. Heel veel sterkte, ik vind het echt heel hard en gemeen voor je!!!

Essie: Klinkt helemaal goed bij jou! Fijn dat ze gelijk groeien, en nu hopen dat de andere eierstok ook nog heel veel verassings-eitjes telt!:-)

Ik heb a.s. woensdag de eerste FM-meting, spannend weer: ik voel wel met momenten mijn eierstokken dus ik ben toch wel benieuwd hoor, op naar die punctie: het begint nu wel weer heel spannend te worden allemaal....

Geplaatst

he essie fijn dat het goed gaat! Raba heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

Ik ben inmiddels bevallen van een hele lieve dochter, het gaat goed met ons.

Geplaatst

@raba

jeetje en bbmz wat erg allemaal ook dat nog.

Ik hoop dat je woensdag weet waar je aan toe bent meis.

@Amy

Ja gaat heel goed ook door de acu denk ik.

@ All

Vandaag zo lief mijn vriendin is zwanger en zij en haar vrouw hebben reiki 2 alle 2.

Hebben ze mij aangeboden de dag voor de TP reiki bij mij te doen en een paar dag na de TP ook.

Wat ontzettend lief dat deze 2 schatten van vriendinnen zo met mij meeleven en dit zo aanbieden.

Ik voel mij al rustig maar dit helpt zeker.

Geplaatst

Lisa, ik keek al iedere keer op het forum of je bevallen was...maar dus toch! Gefeliciteerd! Hoe heet ze? En wanneer is ze geboren?

Raba, wat een narigheid allemaal. Hopelijk is het geen bbmz. Sterkte woensdag.

Amy en essie, succes met de fm 's en op naar een goede oogst!

Ik zit momenteel weer in de killing wachtweken. Sinds vandaag een zeurend gevoel bij mijn liezen en in mijn onderrug (beetje ongi gevoel)...ik hoop niet dat dit slecht nieuws is.

Geplaatst

Raba: is het niet voldoende dat de waardes dalen? Dan is het toch uitgesloten dat het om een BBZ gaat of niet? Sterkte!

Lisa, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk!

Twinkelstar: duim, duim, duim: ik gun het je zo!

Geplaatst

hallo meiden,

Bevalling ging heel voorspoedig, ik had wat lichte weeën (voorweeen) dacht ik, toen braken de vliezen en helaas het vruchtwater was niet helder dus naar het ziekenhuis. 4 uur lang goeie flinke weeën gehad, toen had ik volledige ontsluiting, nog een uurtje weeën opgevangen, 13 min geperst en daar was ze! Ik heb dus erg vele geluk gehad qua bevalling. De naam laat ik op het forum achterwege, komt nl niet heel vaak voor en wil niet dat ze de komende 100 jaar ;) terug te vinden is op het internet.

raba het blijft spannend zo te horen. twinkel wat moet het voor jou heftig zijn, weer wachten.

Essie hopen dat de reiki wat bijdraagt, maar een goed gevoel is ook al wat waard

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden