Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vind het zo gemeen: twinkie, een heeeeeeele dikke digi-knuffel, ik hoop dat je nog een beetje vertrouwen kan houden en anders doe ik het voor je hoor! Denk aan je!

Essie: hoe is het??? Sterkte met de verwerking van deze domper:-(

@all: morgen punctie, vind het eng en ben onzeker maar laat het lot maar bepalen!

Geplaatst

Twinkie: wat lief dat je aan mij denkt:-) Hoe is het met je?

Ik heb vandaag de punctie gehad, en wonder boven wonder kwamen er tijdens de punctie nog twee eitjes bij die meededen en uiteindelijk hadden we 8 eitjes en die waren allemaal goed genoeg om te injecteren! Vorige poging hadden waren van de 10 eitjes 7 eitjes die goed genoeg waren om te injecteren dus het is nu dus zelfs beter dan de vorige keer, het kan gek lopen maar we zijn wel blij! Op de terugweg hebben we autopech gehad, de auto deed het ineens niet meer midden op de snelweg (mijn nachtmerrie!) en daar stond ik dan met vriendlief, net gepuncteerd langs de snelweg: auto weggesleept en uiteindelijk heeft de ANWB gekeken en zijn er problemen met de brandstof meter, hij geeft aan dat benzine inzit maar hij was gewoon leeg....maar goed, het is opgelost en we zijn blij met het resultaat dus dat is super!

Geplaatst

@Amy wat een mooie score Amy.

Ik zeg op naar mooie emmys en een groene bank.

Ik lees hier even niet meer zo actief even rust maar hou jullie wel in e gaten.

Heel veel succes morgen Amy dat telefoontje is echt killing.

Geplaatst

Hi meiden, thanxs! Lief dat jullie meeleven!

Essie: niet meer dan logisch dat je even wat minder actief bent, ik heb dat ook wanneer ik niet actief bezig ben met prikken enz.

Twinkie: hoe is het met jou? Hebben jullie nu nog een cryo? Kan je de moed verzamelen om er weer tegenaan te gaan?

Lisa: hoe is het met jullie kleine meisje?

Raba: jou wil ik alleen maar een knuffel geven, moeilijke tijd waar jullie inzitten!

@all: wij hebben 5 bevruchtingen! Ik ben er erg blij mee! Nu hopen op een toppertje ertussen maar het feit dat we kansen hebben voelt al helemaal goed. Bizar he, ze hebben ons zelfs de keuze gegeven deze poging te stoppen en zie hier nu: ben eventjes happy!

Geplaatst

Amy proficiat zeg!

Wat super dat je nu zelfs 5 bevruchtingen hebt!

Hoeveel follikels zagen ze ook alweer bij de 1e fm bij jou?

Geplaatst

Thanxs Arzu, ze zagen er eerst maar 6 en de vraag was of ze allemaal mee zouden doen en bij de punctie had ik er ineens 8! :-)

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Wat goed zeg dan:D

Hier ben ik aan het spuiten ( puregon) waar ik de eerste icsi( met mislukte tese) 10 links en 12 rechts had ( maar wel ernstige overstimulatie uiteindelijk)

Heb ik er nu 5 links en 4 rechts, maar ik kreeg telefoon van jette dat er maar 2 meedoen?? van de eerste medewerker.

Want die 2 waren 14,6 en 11 en de andere 7 waren 10 mm.

Ik helemaal in paniek aangezien degene wat de echo deed niks zei dat het erg was dat ze nog maar 10 waren.

Moet zaterdag weer op fm hopelijk zijn ze goed bijgegroeid.

Maar de 1e icsi had ik uiteindelijk 15 eicellen, terwijl ze dachten dat er maar 8 meededen.

Dus maar hopen;)

Geplaatst

Waar deed jij je eerste Icsi mee, ook met Puregon? Ik heb nu voor het eerst Puregon gebruikt maar heb wel het idee dat hierdoor de eigroei wel langzaam op gang komt!

Mijn ervaring is wel dat ze echt op moeten passen wat ze bij de eerste FM zeggen want er kan echt nog wel een hoop veranderen, dat zie je bij mij. En de arts bevestigde dit tegen mij ook: zij vond het niet goed dat de eerste echoscopiste mij zo onzeker had gemaakt want er valt nog niet veel te zeggen dan.

Waarom bij jij na 4x IUI-d al overgegaan op ICSI? Ik dacht altijd dat dit bij 6 mislukte IUI's pas het geval was?

Succes zaterdag!!!

Geplaatst

Ik heb toen fostimon gespoten dat was dus niet zo'n groot succes voor mij volgens de fert arts;)

Wij hebben een gesprek gehad met de prof, en hij had zoiets je kunt natuurlijk de komende 2 keer nog zwanger raken maar de stress als het niet lukt en de kosten van het zaad gaan ook telkens mee.

Zitten nu al op 1000 euro voor de 4 pogingen.

Met icsi toch wat meer slaagkans daarom heeft hij ons een beslissing laten nemen.

Geplaatst

Hoi allemaal

Over 2 weken heeft mijn man z'n micro tese... We zijn zoooo zenuwachtig! We wachten al zo lang op duidelijkheid en nou is het bijna zo ver pfff wat een zenuwen..

Heeft iemand ervaringen met micro tese?

Xxx

Geplaatst

Dankje! Micro tese is dat ze iets dieper gaan en dat doen ze met een microscoopis apparaat.. Als je het google't dan staat het precies goed beschreven :) Wij konden kiezen tussen een "normale" tese of micro tese.. Bij micro tese heb je iets meer kans waarschijnlijk.. Dus de keuze was voor ons snel gemaakt.. Xxx

Geplaatst

Kim, succes met de microtese! Mij was dit helemaal niet bekend maar ik kan mij voorstellen dat je er niet lang over na hoeft te denken als de kansen groter zijn:-) Welk ziekenhuis zitten jullie?

Twinkie, Essie, Arzu, hoe is het meiden? Het is even stilletjes hier he, we hebben allemaal niet zoveel te vertellen...ben wel benieuwd hoe het gaat met jullie!

Hier zit ik nu op wd. 10 met twee mooie a-embryo's in mijn buik. Ik heb er geen goed gevoel over, alle signalen van ongi zijn er, maar goed, misschien wordt het tegendeel bewezen who knows! Ik heb vorige week echt een dip-week gehad, overzag het allemaal niet, verdrietig, onrustig, bang voor de toekomst. Vervolges alles op een rijtje gezet en mijzelf weer perspectieven gegeven op korte en lange termijn: we gaan stoppen met de mmm en gewoon weer leuke dingen doen en we gaan ons storten op ons adoptieavontuur. Dit is voor ons geen secondbest optie, we willen dit 100% en beiden wegen zijn voor ons goed en dit geeft mij zo'n goed positief gevoel dat we wel zien waar het schip gaat stranden deze week. Ik ga in ieder geval mijn leven weer terugnemen en dat voelt heerlijk!

Geplaatst

Moedeloos, spannend zeg. Hopelijk komt in Gent jullie droom uit!

Kim, ik ken het niet maar het klinkt goed. Waar hebben jullie de micro tese? Succes alvast.

Amy, had je de vorige keer niet ook ongi krampen? En toen was je zwanger.... Geef de moed nog niet op hè. Ik ga voor je duimen. Wanneer mag je testen? Wel een fijn gevoel dat je je mocht het niet lukken volledig kan richten op adoptie.

Hier niet heel veel te melden. Vorige week bloed laten prikken voor imunologisch onderzoek. Ik zit nu op de uitslag te wachten en afhankelijk daarvan willen we in januari weer verder voor icsi 3.

Geplaatst

@Amy

Ha die lieve Amy

Kop op he meis wie weet is dit hem wel je lichaam kan je goed in de maling nemen.

Ik lees af en toe wel maar niet veel zin om te reageren.

Ik heb mij net aangemeld op de Januari wachtbank.

Ik duim echt voor je het is jullie echt zo gegund.

@Twinkie

Ha die Twinkel

Hoe gaat het ermee meis.

Jullie hebben ook een hele zware tijd gehad he.

Ik zit ook op de januari bank.

Wij mogen 2 januari weer starten met de 3e en laatste poging.

Misschien zitten we er weer samen op.

Ik hoop dat de uitslagen duidelijkheid geven en je bij mij op de bank komt.

@moedeloos

Joepie jullie zijn nu eindelijk ook weer in de molen.

Ik duim alvast

Geplaatst

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reactie's echt fijn :) jammer dat niemand ervaring heeft met micro tese.. Hebben jullie mannen wel een normale tese operatie achter de rug?

Wij zijn bezig in Dusseldörf.. Ben zo super zenuwachtig..en heel erg bang voor een negatieve uitslag! Ooo wat is dit zenuwslopend!! Nog 1 weekje en dan is het zover!

Jullie meiden ook super veel succes!! Hopen dat 2012 voor ons alle een goed jaar word!!

Xxx

Geplaatst

Hoi essie,

Ja ik heb momenteel ook minder zin om hier te schrijven. Bij iedere teleurstelling wordt het weer lastiger om door te gaan en positief te blijven. Wel lees ik veel mee. Ik hoop inderdaad ook op het januari bankje te komen. waarschijnlijk weet ik eind deze week meer!

Hoe gaat het met jou? Een beetje over de grootste teleurstelling heen? En nu weer vol goede moed op naar januari? Weet je ook waarom de vorige poging niet goed ging? Hebben ze daar een verklaring voor? En krijg je nu andere medicatie?

Kim, mijn vriend heeft een tese in mullheim gehad. Gaan jullie daar ook heen? Spannend hoor. Mag ik vragen wat de reden voor een tese is bij jouw man?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden