Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moedeloos wat een super bericht zeg! Nu maar lekker gaan genieten van de zomer en dan in september uitgerust en vol goede moed aan de slag!

Geplaatst

Hee Hallo Allemaal,

graag wil ik hier met de dames meeschrijven :) mijn vriend en ik zijn in afwachting van PESA aangezien mijn vriend geen zaadleiders heeft. we zijn al een aantal jaartjes bezig en Vorige week hebben we eindelijk de uitslag gekregen van het chromosomenonderzoek en gelukkig mogen wij verder :)

over 3 weekjes eindelijk de Pesa en dan hopen op goed nieuws :)

Duim voor iedereen hier :)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

Het is stil hier momenteel, hoe gaat het met iedereen?

Raba, essie, ik weet niet of jullie nog meelezen hier? Hoe redden jullie het nu? Ik hoop dat het de goede kant op gaat met jullie, gelukkig schijnt het zonnetje nu?

Amy, Twinkel, hoe gaat het met jullie zwangerschappen? Beseffen jullie al dat het echt gelukt is?

Fren en Lisa, hoe gaat het met jullie kleintjes?

Kim & Brida zijn jullie al met de ISCI begonnen?

Hier alles rustig, as donderdag eindelijk de prikinstructie in het AMC. Dan gaat het eindelijk beginnen voor mij!

Heb er zin in maar ben wel bang voor wat komen gaat....

Geplaatst

Suzie, niet bang zijn. Een stap Tegelijk en alles over je heen laten komen.

Komt vast goed meid!

Fiene doet t super, wel wat last van kramp, maar ze groeit als kool!

Geplaatst

Jee jij reageert snel :-)

Fijn dat het goed gaat met jullie!

Het blijft prettig om de goede resultaten te lezen!

Geniet lekker van je wonder!

Geplaatst

Suzie, wat goed dat jullie nu echt gaan beginnen! Heel veel succes met prikken. En ik ga duimen voor een mooi aantal bevruchte eitjes.

Met mij gaat het goed. Gisteren de 12 weken echo gehad. Alles was goed. Ik durf nu eindelijk een beetje te gaan genieten. Nu mag iedereen het ook weten!

Geplaatst

Suzie super voor jullie

Lief Suzie dat je aan me dacht. Het gaat goed met ons.

Ik lees nog wel mee maar reageer weinig.

Wij zijn nu volop met adoptie bezig. Cursus en Medische keuring gehad.volgende week woensdag gesprek met de raad. En dan nog een paar gesprekken en hopen dat we goed bemiddelbaar zijn

Geplaatst

@Lisa, 4,5 maand al weer, wat gaat dat hard zeg!

En twinkel, al weer 12 weken! Wat fijn dat alles goed gaat! Ik hoop dat je nu lekker kan genieten!

Raba, wat klink je positief! Goed zeg! Fijn dat jullie meteen met het adoptie traject door kunnen! Lijkt me een moeilijk traject!

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de introductie. was een goede middag met een bevestiging van wat ik allemaal al wist :) (toch handig dit forum)

mijn cyclus komt goed uit, ik mag volgende week mijn 1e spuit al zetten! Het is nog wel een gek idee dat na ruim 1,5 jaar wachtlijsten wij nu toch echt gaan beginnen!

Morgen de medicijnen maar eens ophalen!

Geplaatst

Spannend suzie!!! Wij gaan allemaal voor je duimen meid! Ineens voor het echie he!

Raba, ik vind het fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je een positieve drive eruit haalt, super. Wij hebben binnenkort weer via-date, toch bijzonder dat we als groep zo hecht blijven. Gaat snel bij jou trouwens, nu al in de raadsgesprekken joehoe!

Twinkie: wat fijn te lezen dat het goed gaat! Ik volg je af en toe hoor op het uitgerekend topic, genieten blijft lastig met ons voortraject maar stap voor stap komt het goed:-)

Hier alles goed, over twee weken de 20 weken echo brrr...! Ik blijf bang en onzeker maar sinds ik het babytje af en toe voel is mijn vertrouwen ook gegroeid!

Ik mis essie wel een beetje.....als je dit leest, hoe gaat het met je lieverd?!?

Fijn weekend meissies, op naar het zonnige weer!

Geplaatst

Ps: fren & lisa, fijn dat alkes goed gaat met jullie meissies!!!! Wij hebben een pretecho gehad en zij denken voor 80% dat wij ook een meissie krijgen, ik ben benieuwd of de 20 weken echo dit gaat bevestigen!!!! Wordt dit een echt meiden topic haha!

Geplaatst

@amy

wat lief dat jij mij mist :-)))))) ik bloos ervan. Gaat goed met mij echt waar. Af en toe een klein dipje maar ik kijk weer heerlijk vooruit lach weer en geniet weer. Jij bent al weer 18 weken zwanger wauw groei je goed en hoe voel jij e. Ik mis jullie ook hoor xxx

@twinkie alweer 12 weken zwanger jeetje wat goed zeg hoe voel jij je en hoe reageerd iedereen

@suzie veel succes meis met de eerste spuit en je traject. Het AMC is echt oké.

@lisa die kleine alweer 4,5 mnd jeetje hoe gaat het met jou verder.

@raba wat spannend adopteren en goed van jullie zeg. Hoe gaat het verder met je.

Geplaatst

Essie, fijn om te lezen dat je weer een beetje kan genieten van het leven. Het lijkt me moeilijk om het traject af te sluiten maar ook een opluchting om weer je leven op te kunnen pakken en weer van andere dingen te kunnen genieten. Ik wens jullie alle goeds voor de toekomst!

Amy, bijna de 20 weken echo. Wat spannend. En wat leuk dat je waarschijnlijk een meisje krijgt. In mijn omgeving worden alleen maar meiden geboren (vriendenkring en familie) dus ben ook heel benieuwd wat wij gaan krijgen. Jullie zitten nog wel in het adoptieproces zo te lezen. Gaan jullie daar ook mee verder?

Raba, wat goed dat jullie je nu volledig op adoptie gaan richten. Hebben jullie enig idee hoe lang het gaat duren? Heel veel succes met alle gesprekken e.d.

Lisa, hoe gaat het met de kleine?

Fren, fijn te lezen dat alles goed gaat met fiene.

Suzie, heb je de medicijnen al binnen? Ik weet nog dat ik dat de eerste keer wel heel eng vond. Maar het wend snel hoor die spuiten zetten.

Deze week inmiddels aan de meeste die het nog niet wisten verteld dat ik zwanger ben. Iedereen vind het superleuk maar sommige reacties vind ik ook wel heel grappig of zelf enigzins onbeleefd.

Schijnbaar kan ik goed toneelspelen. Want heb meerdere keren de reactie gekregen was het wel gepland? (Nou meer gepland kan bijna niet ;-)) Of...oh echt hè, nee dat had ik bij jou nog helemaal niet verwacht. Ik moet wel zeggen dat dit allemaal van mensen was die me eigenlijk niet goed kennen (niet naaste collega's). Als mensen vroegen of ik kindjes wilde deed ik altijd een beetje vaag omdat ik geen zin had in steeds die vragen. Schijnbaar denken ze dan gelijk dat je niet wil, hihi.

Vandaag vertellen we het aan een aantal vrienden die het nog niet weten. En morgen aan mijn oma.

Geplaatst

Essie! Wat fijn wat van je te horen en te horen dat het beter gaat:-) ja, ik mis je wel hoor, je was altijd zo betrokken!!! Staan er al verre reizen gepland????

Twinkie: ik herken die reacties! Ik kan best wel mijn onzekerheid uitten en dat zegt iedereen 'oh daar had ik in de zwangerschap helemaal geen last van, meid, genieten hoor!' ja duuuhhhh, als je binnen 6 maanden natuurlijk zwanger bent zou ik er denk ik ook wel wat onbevangener instaan!

Meiden, fijne dag!!!

Geplaatst

he essie fijn wat van je te horen, fijn dat het redelijk goed gaat, stoer hoor!

Twinkel wta fijn dat je het de hele wereld mag vertellen en dat de 12 wkn grens is bereikt.

Amy al bijna 20 wkn wow, succes met de echo, we horen wel of het een meisje is.

raba heel veel succes met de adoptie procedure, spannend hoor

suzie het gaat eindelijk beginnen! succes ik duim voor je

Hier gaat alles goed, ben alweer 5 wkn aan het werk, echt bizar. Met de kleine meid gaat het ook goed, heeft haar eerste wortelhap gehad en ze vond het lekker :)

Geplaatst

@twinkie

ja het is ook wel moeilijk maar je moet toch ook verder met je leven. Wat leuk dat je nu eindelijk aan iedereen kan vertellen dat je zwanger bent spannend hoor.

@lisa

jeetje jij bent gewoon alweer aan het werk wat is die tijd gevlogen zeg. Ze eet gewoon al een wortelhapje geweldig. Leuk om te horen dat alles zo goed gaat met je.

@amy

gefeliciteerd een meisje wat spannend 80%is best veel toch. Ja wij gaan weer naar op vakantie en alle 2 de kids gaan mee. Lekker met zijn 4en naar Azië / Europa net op de grens. Ik mis jullie ook allemaal hoor heel erg maar moet aan mijzelf denken. Ik kom af en toe wel ff langswippen hihihi.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Wat is het stil hier zeg! Hoe gaat het met jullie?

Fren, lisa, lekker aan het genieten van jullie kleintjes? Amy, twinkel, hoe gaat het met jullie? Houden jullie het een beetje uit?

Essie, hoe gaat het met jou nu? De vakantie al geboekt?

Ik zit midden in onze eerste poging, afgelopen donderdag de punctie gehad. Viel me alles mee! Opbrengst was 6 eitjes en vanochtend gebeld dat er bevruchtingen zijn dus morgenmiddag de terugplaatsing! Ik ben erg benieuwd!

Geplaatst

Suzie: wat goed!!! ook nog cryo's?! De duimen gaan draaien hoor!!!

Hier alles goed! Bijna 24 weken, ik blijf onzeker maar goed, dat zal blijven ben ik bang!

Hoe is t met de rest van alle meiden hier?!

Geplaatst

Helaas geen kans op cryo's van de 6 eitjes was er maar 1 bevrucht dus we hebben 1 driecellige teruggeplaatst gekregen vanmiddag.

Was een flinke domper. Mede gezien mijn leeftijd (30) en het feit dat er met mij niets aan de hand is (voorzover wij weten) had ik toch wel op wat meer gehoopt...

Maar goed, als deze gewoon blijft zitten is er geen probleem toch :)

Fijn dat het goed met je gaat Amy! Kan me voorstellen dat het spannend blijft! Heb je veel last gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden