Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het was ook weer te mooi om waar te zijn... UITERAARD is het amc vergeten de dna te prikken toen mn vriend er was voor het chromosomenonderzoek. Conclusie: dit moet alsnog gedaan worden, en dus lopen we weer 2-3 mnd vertraging op. Nu hopen dat hij maandag in Nijmegen terecht kan, want hij is va dinsdag voor werk in het buitenland. Nijmegen belt hem vanmiddag terug.

IK BAAL!!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Fren,

Ik snap dat je baalt!!! Zoiets hebben wij ook al een paar keer gehad en het is zoooo frustrerend want je hebt het zelf niet in de hand.

Wat je kunt proberen is rechtstreeks contact te zoeken met het lab waar ze het onderzoek doen. (In Nijmegen zelf geloof ik..mailadres kun je opzoeken via internet)

Je kunt dan uitleggen dat er een fout is gemaakt en vergeten zijn dit onderzoek te doen, en vragen of er misschien een spoedaanvraag van gemaakt kan worden omdat

jullie anders weer 2/3 maanden langer moeten wachten....

Dit heb ik ook een keer gedaan, en ze waren erg vriendelijk en het onderzoek was toen wel veel sneller klaar!

Gewoon proberen hoor! Nee heb je, en ja kun je krijgen!

Liefs Miekske

Geplaatst

@ essie, dat vraag ik me inmiddels ook af, wanneer gaat er eens iets 'normaal'???

@ miekske, mn vriend heeft de uroloog (nijmegen) gesproken, die ook enorm baalde. Hij moet nu maandag komen prikken en zij zal proberen er een spoedje van te maken... Duimen dat dat lukt!

Geplaatst

Fren, wat ontzettend balen zeg!!! Wel goed dat je vriend met de uroloog zelf gesproken heeft! Misschien dat er dan wat vaart achter zit... Maar jullie staan al wel op de wachtlijst voor de tese toch?! Daar wordt je vanaf de intake op gezet, dus als het nu een beetje opschiet hoeft het verder misschien geen vertraging te betekenen!!

Geplaatst

Hoi Fren,

Wat een enorme domper zeg!! Alsof het allemaal nog niet genoeg spanning met zich mee neemt.

Nou ik ga voor jullie duimen dat er met spoed een uitslag komt!

Wij mogen aankomende donderdag voor intake naar Dusseldorf... Erg spannend ook wel.

Helaas hebben we nog niet ons DNA en chromosomenonderzoek binnen.

Misschien dat ik na donderdag de afdeling zelf gewoon ga bellen. Baat het niet schaadt het niet toch?

Groetjes Stefan

Geplaatst

Ik lees net het concept regeer akkoord.....beloofd niet veel goeds voor ons allen...

Het verzekerd pakket wordt stringenter beheerd, waarbij toelating van innovaties tot het

verzekerde pakket eenduidiger, samenhangend en consequenter worden beoordeeld;

verouderde behandelingsmethoden worden uit het pakket verwijderd en behandelingen die

afwijken van richtlijnen vergen toestemming vooraf van de zorginkoper.

Er wordt een aantal pakketmaatregelen genomen.

Collectieve vergoeding van IVF (in-vitrofertilisatie)-behandelingen wordt beperkt tot de

eerste behandeling.

Hopelijk word het bij de aanvullende verzekering nog wel 3x vergoed :S

Er is ook nog hoop dat het er niet voor november doorheen is. Dan worden namelijke de nieuwe vergoedingen opgesteld...

Geplaatst

Stefan, ik zie dat je donderdag naar Düsseldorf gaat voor een intake, succes! Wij hebben Düsseldorf al een tijdje achter ons liggen, dankzij Düsseldorf al 18 weken zwanger!

De andere meiden ook allemaal succes! Voel me nog altijd sterk verbonden met de TESE-ICSI-pogingen!

Groetjes Suzzy

Geplaatst

Heey Suzzy,

Gefeliciteerd! Doet me goed om te horen dat het bij jullie is gelukt in Dusseldorf!!

Geeft me nog meer hoop!

Wat hebben jullie ongeveer zelf moeten bijbetalen?

Kan je me daar wat meer over vertellen?

En hoe snel na je intake ging het allemaal?

Groetjes Stefan

Geplaatst

@ Stefan > spannend, aanstaande donderdag :) Hoor van iedereen dat Dusseldorf ontzettend snel gaat, dus dat scheelt mooi weer :)

@ Suzy > super dat je al 18 weken bent, gaat het allemaal goed??

@ all > Nijmegen weer eens lekker in de war. Kregen vandaag bericht dat we 6 december voor de tese verwacht worden.. maar we krijgen een directe tese! Dat kunnen ze dan nooit plannen dus :S Dit is al de zoveelste fout... vind het ontzettend slordig, het gaat niet om iets onbenulligs. Dat weten ze daar ook toch!! Donderdag over een week moeten we voor de prikinstructie dus zal het dan wel navragen.. Want als het telefonisch gaat, wordt het sowieso niet goed gedaan..

Geplaatst

morgen gaat vriendlief dus ''even'' op en neer naar nijmgen voor 1 buisje bloed. Pfff, gelukkig vind hij het zelf niet erg, hij rijdt liever 3 uur op en neer dan dat hij een uur zit te wachten in het priklab van het amc. Had ik al gezegd dat er volgens mij in de uitslagen van het amc stond dat er weer een paar zaadcellen zijn gevonden? Echt maar een paar, maar dat zorgt er wel voor dat ik de hoop op directe tese nog niet verloren ben...

@rosaly: wat grappig dat je zulke verschillende ervaringen bij hetzelfde ziekenhuis kunt hebben. Wij ervaren nijmegn juist als een verademing na het amc...

@ stefan, spannend! Heel veel succes donderdag!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou morgen is het dan zover!! We gaan weer naar Brussel en dan horen we of we mogen beginnen!!!

Vind het zoooo spannend. Alle vooronderzoeken zijn gedaan, de PGD testen zijn klaar, en we hebben een ziekenhuis in de buurt die de tussentijdse echo's en bloedafnames doet.

Kom maar op dus! Hoop echt zo dat we gelijk mogen beginnen....

We moeten er morgen al om 8.30 uur zijn dus dat wordt vroeg opstaan morgen haha

Groetjes Miekske

Geplaatst

@Fren; wat een gedoe allemaal! Hopelijk is dit het laatste obstakel en gaat het vanaf nu van een leien dakje!

@Stefan; heel veel succes donderdag! Hopelijk ook snel actie voor jullie!

@Rosaly; ook al slordige fouten bij jullie. Hoop dat de tese eerder dan 6 december plaats gaat vinden.

@miekske; Spannend, morgen al naar Brussel. Heel veel succes en ik hoop ook voor jullie een actieplan!

Hoop niet dat ik iemand vergeten ben!

Hier niets te melden, wachten op de pesa/tese van volgende maand.

Geplaatst

Fren@ wat een gedoe. Hopelijk gaat nu alles een keer goed.

Stefan veel succes

Rosaly wat onzettend slordig zeg.

Meiske@ eindelijk kunnen jullie ook weer verder veel suc7

Ben hier al een hele tijd niet geweest. Wat een verhalen allemaal.

Wij hebben hopelijk vrijdag een tp. Als de cryo zich goed ontdooid. En als dinsdag dan de uitgangsecho goed is.

Ben blij als ik geen prognova meer hoef te slikken wat een troep. Maar voor het goede doel tanden maar even op elkaar

Geplaatst

@ Raba, heel veel succes deze week, spannend.

@ all: Vriend is net in nijmegen geweest en heeft bloed geprikt voor dna-onderzoek. Hij heeft ook nog gevraagd hoe het nu zit met de wachtlijst, maar in tegenstelling tot de berichten hier komen we daar pas op als de uitslagen van het dna-onderzoek binnen zijn. Met andere woorden: dank je wel AMC, weer 2 maanden extra vertraging. Ben er zoooo klaar mee! Wanneer zit het ons nou eens mee?

Geplaatst

Nou, ben net terug uit Brussel en ik baal behoorlijk.... We mogen pas in december starten en dan in januari de TP.

Dit omdat de afdeling genetica maar een beperkt aantal PGD's kan doen per week en er daardoor een wachtlijst is.

Ik had zo gehoopt meteen door te mogen maar helaas....ons geduld wordt weer langer op de proef gesteld.

Raba veel succes vrijdag! Hopenlijk komt je cryootje er goed doorheen!

Liefs Miekske

Geplaatst

@Fren; wat ontzettend balen van de wachtlijst, maar toch ook wel raar want wij kregen hetzelfde verhaal als jullie, pas op de wachtlijst als de uitslag van de chromosomen er is en 5-6 maanden wachten, en toch zijn wij 3 maanden na de uitslag al aan de beurt. Hopelijk gaat het bij jullie ook zo! Maar dat neemt niet weg dat 2 maanden langer wachten ontzettend balen is!

@Miekske; ook jouw baalmoment snap ik helemaal! Je verwacht snel te kunnen beginnen en dan moet je wachten tot december. Je hebt nu wel een soort van datum om naar uit te kijken en ik hoop dat de tijd snel gaat!

@Raba; ik duim dat de cryo goed ontdooit vrijdag!

Geplaatst

Vind het zo sneu voor jullie allemaal met al die dingen die mis gaan en dan nog eens zolang wachten.

Ik durf al bijna niets meer te typen, omdat het bij ons juist zo snel gaat...

Ongelofelijk dat er zo een verschil in kan zitten!

Maar ik duim voor jullie allemaal heel hard mee ;)

Geplaatst

Wat spannend allemaal hier meiden!!

Miekske idd van het pgd zijn er niet veel per week, maar zowiezo moet je in jette gemiddeld 2 a 3 maanden wachten voor te starten.

Wij hadden 2 augustus toen de uitslagen en eind oktober de punctie en de tp was 1 November geweest.

Dus het is zowiezo al de "normale"tijd van hun wachtlijst tot je mag beginnen.

Heb je wel al een afspraak met de vroedvrouw voor het uitleggen van de medicatie en welke medicatie enz?

Kan me voorstellen dat je baalt, maar als je dadelijk bezig bent met deca of suprefact om je cyclus plat te leggen heb je het gevoel er echt mee bezig te zijn:)

Heeeeeeeeeeeel veel succes meiden!

Geplaatst

@ Laloutje > fijne verhalen zijn ook goed om te horen :):) vooral blijven schrijven!

@ Raba > spannend vrijdag!!! en de weken daarna natuurlijk :)

@ Fren > wat balen van het AMC!! Maar ook raar dat ze dat zeggen over de wachtlijsten in Nijmegen... Dat er zaadcellen zijn gevonden is wel positief :):) Wel raar ja, dat we zo verschillen over Nijmegen. Ik vind het een fijn ziekenhuis hoor, vertrouw ze ook volledig. Wij hebben alleen een aantal keer pech door een stel fouten... Zijn al een aantal jaar op urologie in Nijmegen, dat is fantastisch daar, klopt altijd en allemaal! Zijn we ook wel een beetje verwend mee misschien! (en mijn verhaal van pas schreef ik te snel nadat ik de brief had gekregen... afreageren :S)

@ Poezebeest > succes met wachten dan maar...

Geplaatst

Hallo Allemaal!!

Vandaag even de afdeling genetica gebeld hoe het er voor staat met chromosomen onderzoek......

30-08 is het geprikt en we krijgen volgende week woensdag al de uitslag!!

Bellen loont dus!! Heb ook verteld dat we graag dit jaar onze 1e poging willen doen ivm de kabinets bezuinigingen.

Misschien dat dit ook mee geholpen heeft :D

Morgen dus vol goede moed naar Dusseldorf!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hi Stefan,

fijn dat het volgende week binnen is!!

En alvast heel veel succes in DD. Ik hoop dat jullie met een goed gevoel terug komen...

Lfs laloutje

Geplaatst

yes wij hebben morgen de tp de cryo heeft de ontdooing overleeft.

Dus meiden tese kan ook cryo's hebben.

Super stefan wij hebben ook ervaren dat je overal achteraan moet zitten anders duurt het nog langer. Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws.

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Vandaag in Dusseldorf geweest en kan niet anders zeggen dat we daar goed ontvangen zijn!

Ik moet morgen een afspraak maken voor intake gesprek TESE en als het een beetje mee zit kunnen we eind deze maand beginnen met de icsi/imsi!!!

Dr Scholtes is ook erg aardig en kundig! Vandaag is er gelijk bloed afgenomen bij mij en m'n vrouw.

Bij m'n vrouw is er bloed afgenomen om te bepalen welke en de hoeveelheid medicatie ze krijgt omdat ze een lange cyclus heeft.

Bij mij is er bloed afgenomen om te kijken of ik geen infectie ziektes heb.

De oorzaak dat er bij mij geen zaad word gevonden ligt volgens Dr Scholtes is omdat mijn FSH aan de lage kant is en dat mijn testikels dus niet voldoende zaad aanmaken.

Morgen dus alleen nog even bellen en dan kunnen we hopelijk snel aan de gang!!!

@ Raba: Gefeliciteerd! Goed nieuws ook!

Groetjes Stefan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden