Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal

Wij hebben vandaag een uitnodiging gehad van het AMC voor eenvoorlichtingsmiddag over ICSI en IVF.

Als alles goed gaat dan zijn we volgende maand aan de beurt voor Mesa en als dat niks word gaan ze meteen door met tese.

In ieder geval weer een stapje dichterbij met de voorlichting.

Gr Esther

Geplaatst

ja, hoop het ook!! Maar voorlopig eerst nog wachten op de uitkomst van de chromosomen... Ben benieuwd. Wil me er ook niet té veel op verheugen, want dan valt het alleen maar tegen. Mn vriend gelooft er uberhaupt nog niet in. We wachten af!

Spannend ook voor jou, raba!

Geplaatst

@ essie > lekker dat je mag komen voor de voorlichting! En ook fijn dat ze meteen doorgaan voor een tese mocht dat nodig zijn. Dat scheelt weer een hoop wachten en zenuwen!

@ raba > hoe is het met jou?? Wanneer is je testdatum..??

@ all > wij zijn vandaag geweest voor de gezamelijke afspraak. Ruim 2 uur daar gezeten, ook al geoefend met prikken. Op zich vrij simpel maar 't voelt wel raar om jezelf te prikken! Als het goed is volgende week ongesteld (mr dat weet je maar nooit bij mij) en dan mogen we aanmelden! Normaal hoop ik dat het lang duurt maar nu kan het me niet snel genoeg komen!

Ze zeiden in Nijmegen trouwens dat ze tussen 1 en 22 november geen aanmeldingen aannemen ivm de kerst/oud en nieuw periode... Dus 't moet in ieder geval niet te lang duren.

Geplaatst

Hoi Laloutje!!

Wilde jullie nog even heeeeeel veel succes wensen morgen!!

Ik zal een kaarsje branden voor jullie! En we gaan duimen op goed nieuws!!

Als je nieuws hebt over hoe het is gegaan en hoe het je vriend/man is vergaan hoor ik dat graag!!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hi Stefan,

Lief dat je aan ons hebt gedacht en een kaarsje hebt gebrand!!

We zijn thuis en de tese is goed verlopen. Binnen een week krijgen we de uitslag.

Schneider verwacht dat er aan de rechter kant iets zit, links hoogstwaarschijnlijk niet...

Dus er is nog steeds hoop!!!

Zo blij dat we de tese weer achter ons hebben... zo komen we iedere keer weer een stukje dichter bij onze wens!

Mn vriend slaapt nog lekker, heeft nog niet echt pijn. Eerder een vervelend gevoel...

Eind oktober zat volgens Irma alles vol, dus het wordt eind november als er iets gevonden wordt.

Liefs Malou

En voor de anderen: allemaal super veel succes gewenst!!!!

Geplaatst

Hoi Laloutje!

Kijk dat is goed nieuws dat de dokter denkt dat er aan de rechterkant iets zat!!

Spannend nu dus de komende week!

Ik vind het ook best wel spannend of ze wat gaan vinden!

Dr Schneider zei wel dat de kans wel groot is, maar hij niks kan beloven.

Ben ook blij te lezen dat het niet echt pijn doet (hoop ook niet dat dat nog komt voor hem)

Beterschap voor je vriend en ik ga duimen voor jullie dat er wat gevonden word!!

Groetjes Stefan

Geplaatst
Hi Stefan,

Lief dat je aan ons hebt gedacht en een kaarsje hebt gebrand!!

We zijn thuis en de tese is goed verlopen. Binnen een week krijgen we de uitslag.

Schneider verwacht dat er aan de rechter kant iets zit, links hoogstwaarschijnlijk niet...

Dus er is nog steeds hoop!!!

Zo blij dat we de tese weer achter ons hebben... zo komen we iedere keer weer een stukje dichter bij onze wens!

Mn vriend slaapt nog lekker, heeft nog niet echt pijn. Eerder een vervelend gevoel...

Eind oktober zat volgens Irma alles vol, dus het wordt eind november als er iets gevonden wordt.

Liefs Malou

En voor de anderen: allemaal super veel succes gewenst!!!!

Wat fijn dat ze hoogstwaarschijnlijk wat hebben gevonden. Mag ik vragen waardoor jouw vriend (sorry heb niet het volledige topic gelezen) verminderd vruchtbaar is?

Mochten jullie dezelfde dag gewoon weer naar huis? Wanneer horen jullie de uitslag?

Heel veel sterkte (met name voor je vriend ;-) ).

p.s

Weet je toevallig of Dr Schneider ook engels spreekt?

Geplaatst

Laloutje; wat fijn dat ze van een goede uitslag uitgaan, maar wel nog heel spannend om te horen of die uitslag ook daadwerkelijk goed is! Veel succes met afwachten en hopelijk heeft je vriend/man niet al te veel last er van en herselt hij goed!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben de laatste tijd wat minder actief hier met berichtjes plaatsen maar ik volg jullie wel hoor!

Laloutje fijn dat de TESE goed gegaan is, hopenlijk krijgen jullie een goede uitslag!

Stefan wat goed dat jullie zo snel van start kunnen met alles! Vraag me altijd af hoe het toch kan dat alles in Duitsland zo vlot geregeld

kan worden en dat alles door maar 1 arts! En hier in Nederland duurt en duurt alles maar....

In ieder geval superfijn! Voor ons is het wachten al met al ook nog meegevallen in Brussel. We waren daar in juli voor het eerst en we mogen eind november starten,

en zullen dan in januari uitkomen voor de evt. directe TESE en TP. Vind het echt spannend maar heb er zin in!

Liefs Miekske

Geplaatst

laloutje@ wat super dat de tese is goed gegaan. En ik duim voor je voor een super uitslag.

Rosaly@ de eerste ww is voorbij nu 23 ste testen. Vind het nu wel spannend

Geplaatst

Hi Stefan,

hij heeft nog steeds geen pijn, alleen een vervelend gevoel.

Je krijgt tijdens de tese nog een spuit boven je stuitje, met pijnstillers.

Volgens mij werkt dit erg goed!

Gister in het ziekenhuis bij ons geweest voor het verband te laten wisselen.

Zag er allemaal prima uit. Nu alleen een paar keer per dag er een nieuw steriel gaasje op leggen.

Het ziekenhuis was gisteren in rep en roer hahahahah. Omdat we in het buitenland in het ziekenhuis waren geweest,

mochten we het ziekenhuis niet in, voordat er bloed was geprikt op de ziekenhuis bacterie.

Maar toen ze daar achter kwamen, was het al te laat...

Mn vriend mocht geen andere kamer meer in en de kamer waar het verband was gewisseld, moest helemaal

gereinigd worden!!!

Maar goed, ik zou me niet teveel zorgen maken, tot nu toe gaat 't allemaal goed hier en echt pijn doet het niet!

@ Twinklestar:Thanks!

Ze vermoeden dat het aan de hormonen ligt (verhoogd FSH 33.2), maar er is nu weefsel naar Hamburg

gestuurd en dan wordt er verder onderzoek gedaan.

We moesten om 9 uur daar zijn. Om 10 uur geopereerd en om 11.45 uur weer naar huis. Dus dat gaat allemaal lekker snel!

Binnen een week krijgen we de uitslag, dus ik verwacht uiterlijk volgende week vrijdag.

Volgens mij spreekt Schneider ook Engels. Maar in het Duits legt hij het ook heel makkelijk uit en hij doet zn best om

sommige woorden in het Nederlands te vertalen.

@ Mari81, Poezebeest en Miekske: Thank you!! Jullie ook heel veel succes gewenst!

Geplaatst

Heey Laloutje!

Gelukkig valt de pijn mee!! De anesthesist had inderdaad al verteld van die spuit boven je stuitje :D

Hoe hebben jullie dat gedaan dan met het ziekenhuis? Gewoon heen gegaan?? Want ik weet helemaal niet dat dat moet...

Ben blij om te horen dat het allemaal mee valt! En anders.. het is voor een goed doel toch?!

Groetjes Stefan

Geplaatst

@ Raba; Thanks!

@ Stefan; omdat we de tese vrijdag hadden, moesten we zaterdag naar de huisartsenpost (nightcare) in het ziekenhuis.

Stelde eigenlijk niks voor, hadden we net zo goed zelf kunnen doen (pleister/verbandje eraf, schoonmaken en een gaasje erop!).

Dus gewoon ff de dag daarna je huisarts bellen voor evt. controle!

Lfs Laloutje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik dacht wat is het stil op het forum, maar mensen die eerder op het door mij geopende forum meekletsten zijn allemaal naar dit forum verhuisd zie ik. Nou, ik klets vanaf nu dan ook graag hier met jullie mee!

Ik vind het toch wel fijn om jullie ervaringen te lezen en mijn ervaingen met jullie te delen hier.

Wij zijn 11 oktober op intake geweest in Nijmegen en omdat het chromosomenonderzoek bij mijn vriend uitwees dat hij drager is van cf, moet nu eerst de uitslag van mijn chromosomenonderzoek bekend zijn voor we op de wachtlijst voor de TESE mogen... Gelukkig hebben ze bloed geprikt in Nijmegen, omdat we dan de uitslag veel eerder krijgen dan wanneer het onderzoek in Rotterdam moest worden gedaan. Overige onderzoeken bij mij waren verder goed en maandag belt de fertiliteitsarts ons en over 3 weken de uroloog. Dan weten we hopelijk weer meer!

@ Laloutje succes met wachten!! Hopelijk kun je snel positieve berichten hier posten!

@ Stefan Dat is ook al snel 26 oktober! Hopelijk wordt het helemaal jullie jaar: getrouwd en misschien al wel zwanger van een kindje van jullie samen!

@ Raba Succes met het wachten nog.. spannend hoor! Kan me zo voorstellen dat het slopende dagen zijn voor jullie..

@ Miekske Volgend jaar gaan jullie dus echt van start! Wij hopelijk ook in februari/maart (de TESE dan en dan maar afwachten of we verder kunnen..)

Groetjes,

Jose.

Geplaatst
Hi Stefan,

hij heeft nog steeds geen pijn, alleen een vervelend gevoel.

Je krijgt tijdens de tese nog een spuit boven je stuitje, met pijnstillers.

Volgens mij werkt dit erg goed!

We moesten om 9 uur daar zijn. Om 10 uur geopereerd en om 11.45 uur weer naar huis. Dus dat gaat allemaal lekker snel!

Binnen een week krijgen we de uitslag, dus ik verwacht uiterlijk volgende week vrijdag.

!

Hoi Laloutje,

Is de verdoving plaatselijk (ivm prikje boven het stuitje) of onder narcose?

Spannend dat jullie nu op de uitslag moeten wachten. Ik hoop goed nieuws voor jullie deze week!

Geplaatst

jeetjhe, wat is er veel gebeurt hier de laatste dagen! En gelukkig allemaal goede berichten.

@jose: wij lopen denk ik gelijk op; wij hadden 23-9 de intake in nijmegen en wij wachten ook op uitslag chromosomen (waren ze in amc vergeten te prikken!!). Mijn uitslagen waren allemaal goed, we worden as donderdag besproken door het team en hebben 18 nov de belafspr met de uroloog. Hoop dus ook dat we maart/april voor de tese aan de beurt zijn. Hoe lang duurde de chromosomen uitslag bij jouw vriend/man? Als je de 11e de intake had is het wel heel snel dat je nu al weet wat de uitslag van je vriend was. Of hadden ze die testen al eerder gedaan?

Geplaatst

@allemaal

wat kan alles toch oneerlijk zijn.

Ik heb een collega die altijd zo negatief is over kinderen en ze heedft er niks mee en vind het allemaal niks en verteld me net doodleuk dat ze zwanger is.

Daar kan ik dan heel slecht tegen en heb haar ook verteld dat ik het heel raar vind omdat ze altijd zo negatief erover is geweest.

Ze stond een tijd terug al te huilen dat ze AL 6 maanden bezig was en het niet lukte......

Toen wilde ik roepen wat zit je nou te zeuren mens ik en zoveel mensen met mij zijn al maanden/jaren bezig en daar lukt het ook niet bij.

Maar ja ik praat er niet over op het werk....Maar het deed deze keer wel pijn.

Affijn het is haar dus gelukt en ik kan niet eens blij zijn voor haar terwijl ik daar normaal minder moeite mee heb als iemand dat verteld.

Zo dat ben ik even kwijt pffffffffff of ben ik nu gewoon aan het zeuren.

Dinsdag gaan we naar de voorlichting en in de brief stond deze krijg je vlak voor je oproep.

We hopen over 2 weken te horen wanneer we aan de beurt zijn en ik moet zeggen ik wordt wel steeds nerveuzer ervan.

@raba hoe gaat het met je voel jij je goed?

Spannend he nog 5 dagen hou je het vol?

@Fren hoe is het met jou?Wachten duurt lang he is zo frusterend.

@stefan spannend over een week is het jullie spannende dag ik zal duimen voor jullie.

@miekske Wauw voor jou breken er in januari ook al spannende tijden aan.Ik hoop dat directe tese lukken gaat we duimen voor je

Geplaatst

essielief@ zo irri dat soort mensen

Ik ben erg onzeker maar moet positief proberen te blijven dat vind ik erg lastig. Hoop dat het snel zaterdag is.

Geplaatst

Een en al ongeduld... Wanneer bellen ze toch met de uitslag?!?!?! Ben op van de zenuwen....

Hoe lang duurde de uitslag van de tese bij jullie????

Volgens mij heb ik gelezen dat sommige al gebeld werden op de terugweg... en nu ben ik zo aan het twijfelen :(

Waarom hebben ze nu nog niet gebeld... Is het toch niet oke.... Pfffffffff.....

@ Twinklestar: De tese is onder narcose. Maar na de tese wordt er nog een pijnstiller gezet via een spuit boven het stuitje.

Dat is nog terwijl je onder narcose bent, dus daar merkt ie niets van!

Lfs Laloutje

Geplaatst

@raba

Ik kan me goed voorstellen dat je heel nerveus e onzeker bent hoor.

En wat duurt het dan lang he voordat het zaterdag is.

Ik hoop dat de week voorbijvliegt voor je en er goed nieuws is zaterdag.

Geplaatst

@ raba: Nog 3 dagen en dan testen!! Spannend hoor!! Ik ga met jullie meeduimen!

@ Laloutje: Pff ik denk dat ik er ook gek van word van dat wachten.... Tegen ons werd gezegd dat het een week kan duren! Dus er is nog van alles mogelijk! Hou moed!!

Ook voor jullie blijf ik duimen!!

Had je man ook een catheter?? Dat vind ik echt niks..... hahaha

@ All: Ik ben zo benieuwd wat de zaterdag te horen krijgen, over hoe en wat en wanneer we kunnen starten!!

Geplaatst

Hoi Fren,

Mijn vriend heeft in juni al bloed laten prikken in ons streekziekenhuis voor het chromosomenonderzoek. Het werd door het Erasmus MC onderzocht en in september hebben wij daarvan de uitslag gekregen. Wij waren toen net op vakantie en na de vakantie heb ik in ons ziekenhuis bij meteen bloed laten prikken, omdat mijn vriend dus drager van CF bleek te zijn. Dat onderzoek heb ik vorige week ook weer meteen stil gelegd, want het Radboud kan zelf chromosomenonderzoek doen en dat was veel sneller zei de uroloog tegen ons. Dus ik heb 11 oktober in het Radboud bloed laten prikken en 11 november hebben wij een belafspraak met de uroloog, dus dan weet ik hopelijk meer. Ik wil zo graag in ieder geval op de wachtlijst komen.. Dan heb je weer meer het gevoel echt aan de slag te kunnen! Ik denk niet dat het bij jullie voor drie maanden vertraging gaat opleveren hoor, tegen ons zeiden ze dat ze binnen 1 maand zeker de uitslag zullen hebben. Leuk dat we een beetje gelijk op gaan nu, kunnen we onze ervaringen goed delen met elkaar!

Succes met alles.. hopelijk zijn alle uitslagen snel binnen!

@ Essie Ik kan ook niet goed worden van dat soort verhalen hoor.. Mensen die alles maar vanzelfsprekend vinden en het dan ook nog zo (relatief) vlot lukt! Hopelijk kunnen jullie ook snel de volgende stap zetten!

Groetjes,

Jose.

Geplaatst

Ha Jose,

dat gevoel ken ik!! Ik wil ook weer op de wachtlijst, dan heb ik tenminste het gevoel dat er iets staat te gebeuren. Inmiddels staan wij al stil sinds de mislukte icsi van dec 2009, dus het wordt ook wel weer tijd. De uroloog in het Radboud zei inderdaad dat ze zou proberen de uitslagen te versnellen, want ze baalde net zo hard als wij dat het amc het vergeten was te prikken. Welke artsen hebben jullie eigenlijk? Wij hebben als uroloog jessica Hendriks, waar we beiden heel erg tevreden over zijn en als gyn Dr Veenstra. Deze laatste hebben we niet 'persoonlijk' ontmoet, aangezien de gyn die onze intake deed ineens een andere baan heeft.

Overigens zei dr Veenstra dat we evt wel in aanmerking komen vooir directe tese omdat er bij mijn vriend wel zaadcellen gevonden zijn. Dat zou helemaal fijn zijn. Is dat bij jullie ook een optie?

Vind het ook leuk om samen op te gaan, gedeelde smart is toch halve smart :-)

@ raba, ik duim voor je!

@ stefan, spannend ook voor jullie de komende dagen!

@ essie, deze situatie kennen we helaas allemaal, ik heb er vorige maand nog een topic over gestart (het is oneerlijk). Maar jullie zijn ook weer een stap verder. Fijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden