Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Fren > Wij hebben dezelfde artsen, ben ook ontzettend tevreden over hen. Maar waarschijnlijk zien we ze niet echt meer nu we binnenkort mogen beginnen...

@ Jose > Wat een gedoe allemaal. Hopen dat je 11 november positief nieuws krijgt. Wij hebben 31 mei uitslag gekregen en kregen van de week een brief voor de tese. Krijgen nu een directe tese maar deze brief was gedateerd op 31 mei... Dus toen hebben ze ons al op de wachtlijst gezet voor de tese. En op een andere bevestigingsbrief hebben ze ons op 5 augustus gezet, de intake. Dus met een beetje mazzel valt het straks nog iets mee bij jullie!!!

@ Stefan > spannend, veel succes!!

@ Raba > sterkte nog even met het wachten!!!

@ Laloutje > ik dacht dat je de uitslag van de tese altijd meteen kreeg... heb jij ondertussen al iets gehoord??

@ essieislief > Kwetsend is dat hè, had het een poosje terug ook. Heb het ook tegen die mensen gezegd, dat ik het erg moeilijk vond omdat ze juist altijd zo duidelijk niet wilden...

@ all > wij wachten tot ik ongesteld word, dan mogen we aanmelden. Heb er ontzettend zin in (zin in ongesteld zijn... heel vreemd) maar dan moet het nu wel even komen!!!!!!!! Kon je het maar een beetje stimuleren op de een of andere manier...

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8 Rietjes zijn ingevroren.... Het is GE-WEL-DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ Stefan; bij jullie komt het ook helemaal goed... zeker weten!!!!! En wij hebben geen catheter gezien hihi...

Lfs Laloutje

Geplaatst

@ Laloutje GEFELICITEERD MET DEZE FANTASTISCHE UITSLAG!!! Wat een last zal er van jullie schouders vallen..Nu hopelijk snel beginnen en dan weer positieve berichten plaatsen hier :-)

@ Fren Haha ja daar sluit ik me bij aan: gedeelde smart is halve smart.. En zulke positieve berichten als van Laloutje geeft ook weer een beetje hoop. Wij komen niet in aanmerking voor een directe TESE, bij mijn vriend is er nooit iets gevonden, ook niet voor zijn chemo. En dan heeft hij ook nog die mutatie in zijn genen... Maar ja, als ons wachten ooit beloond wordt is het het allemaal meer dan waard! Wij hebben trouwens ook dr Hendrikx als uroloog (urologe). Hele kundige en betrokken vrouw vind ik. Als gynaecoloog hadden we eerst ook diegene die weg is gegaan, maar nog voor onze intake hebben wij iemand anders toegewezen gekregen. Wij hebben nu dr. Smeenk. Dat is ook wel een aardige man die voorzover ik toen kon inschatten er ook wel meteen werk van wilde gaan maken! Wij hebben as maandag een belafspraak met hem, ik weet niet precies wat we dan weer te horen krijgen.. Ik wacht maar af.

@ Rosaly Fijn dat het bij jullie ook al zo snel gaat beginnen! Spannend hoor.. Hopelijk gaat de stimulatie goed en worden er veel zaadjes gevonden tijdens de Tese!! Een directe Tese geeft ook altijd meer kans op een zwangerschap volgens mij he? Ik hoop dat de gynaecoloog maandag al iets kan vertellen over het chromosomenonderzoek..dan komen we misschien ook al vanaf volgende week op de wachtlijst!

Wij willen graag voor april 2011 de Tese hebben gehad, want dan gaan we trouwen en het is wel fijn om dan een glas champagne te kunnen dinken en je niet druk te hoeven maken over die leefregels.. Bovendien weten we dan waar we aan toe zijn. Het is toch best een slopend traject hoor..

Groetjes,

Jose.

Geplaatst

@ Laloutje!!

Wat een goed nieuws zeg!! GEFELICITEERD!!! Weer een STAP verder!!

Geeft ons ook weer hoop!! Ben helemaal blij voor jullie!!

@ Jose

Daar moet je ook zeker voor gaan dat het voor jullie trouwen gedaan is!!

Op zo'n mooie dag moet je daar niet al veel mee bezig hoeven zijn.

Wij zijn in september getrouwd en hebben een super mooie dag gehad ondanks alles!!

@ All

Wij hebben net telefoontje gehad dat het chromosomen onderzoek en het DNA allemaal goed is!

Morgen kunnen we de uitslag ophalen :D

Verder hebben we ons huis verkocht en een nieuwe gekocht haha.

We doen alles maar gelijk in 1 keer hahaha...

Groetjes Stefan

Geplaatst

wat een fijne positieve vibe hangt hier toch de laatste dagen!!

Laloutje, SUPER, SUPER, SUPER!!! Dit resultaat willen we allemaal!

Tja, die leefregels, mn vriend heeft het er ansich niet moeilijk mee, alleen de telefoon niet in zn broekzak, dat lukt niet altijd. Iemand tips??

Geplaatst

@ Laloutje > gefeliciteerd!!!!! Wat super :wave: En trouwen, dat vond ik echt super. Ben nu ruim een jaar getrouwd maar denk er nog heel vaak aan. Was echt super!!

@ Stefan > wat goed, verkocht en een nieuwe gekocht! En jullie zijn pas getrouwd toch?? Nu hopen dat je volgend jaar op de bank zit in je nieuwe huis met een kleine op schoot :)

@ Fren > tsja... dat wordt zijn broekzakken dicht naaien :P

Geplaatst

@ Poezebeest: Dank je ;) 22 november uitganggsecho en opstellen behandelplan :) Volgende week zit helaas alles vol bij Dr S.

Dus een cyclusje wachten!

@ Jose83; jeetje ja... wat valt er dan een last van je af!!! heerlijk gevoel nu!!! Lees dat je nog de uitslag afwacht of je drager bent van cf.

Ik moet vrijdag naar de internist, dan wordt dit nog nagekeken. Bij mn vriend zijn ze het vergeten. Maar ik heb begrepen dat als ik het niet heb,

en hij wel (of omgedraaid) het geen probleem is?! Alvast heel veel succes en ik duim voor een goede uitslag!

@ Stefan; ik maak me al geen zorgen meer om jullie ;) Komt gewoon goed! Had jij ook een verhoogd fsh?

En ik lees dat jullie een nieuw huis hebben gekocht! Proficiat...

Lfs!

Geplaatst

#laloutje

van harte gefeliciteerd dit geeft iedereen hier ook weer hoop.

Wat een super goed nieuws voor jullie zeg.

@Fren

Dat word allemaal broeken kopen zonder broekzakken hahahhahah en een tasje voor om zijn nek :-))))

Ja erg he dat soort mensen die zo hard roepen ik wil niet en dan ineens zwanger zijn bah.

@Rosaly ja soms kan het heel confroterend en frustrerend zijn dit soortmensen helaas helaas.

@Jose voor jullie ook ween hele spannende tijdik hoop dat jullie snel te hotren krijgen dat jullie op de tese lijst mogen ik duim voor jullie

@allemaal:is er nog iemand die in het AMC loopt of ben ik de enige????

Geplaatst

Inderdaad positieve vibe hier. Malou super!!! gefeliciteerd, wat een opluchting zal dit zijn.

Fren wij hadden ook Jessica Hendriks zij is overigens geen urologe maar verpleegkundige vlg mij. Wij vonden haar ook kundig alleen later met de tel consulten wel eens een beetje kort af.

Dr Veenstra vonden we heel fijn, lieve begripvolle vrouw en zeker bereid om mee te denken.

Hier zijn op dit moment veel twijfels, eigenlijk zou ik misschien wel voor een sec opinion naar Dusseldorf willen. Maar heeft dit zin???

We hebben al een neg tese gehad, maar ik hoor zoveel positiefs over DD en ze hebben daar al zoveel ervaring dat ik (mijn mannetje moet nog wat overtuigd worden) het gevoel heb dat we dat misschien moeten proberen. Hebben jullie advies??

Xx

Geplaatst

Joehoeeeeeeee Laloutje wat een goed nieuws! Dat willen we horen!

Wat superfijn dat deze stap met positief resultaat is afgesloten! Nu op naar de volgende horde!

Mari begrijpelijk dat je nadenkt over een second opinion. Ook ik denk dat ze in Duitsland echt een stuk verder zijn

wat betreft TESE operaties en dat als er iets zit, zij het gevonden krijgen! Ze hebben daar zoveel ervaring, terwijl in nederland

de TESE eigenlijk nog in de onderzoeksfase zit.

Misschien kun je eens een oriënterend gesprek daar hebben? Kijken hoe zij erover denken en wat jullie gevoel daarna is?

Volgens mij kan een gesprek nooit kwaad, en misschien gaat je mannetje er dan wel weer positief tegenover staan.

Of misschien komt er toch uit het gesprek dat het moeilijk gaat worden, of weinig kans van slagen heeft, maar dan weet je

het wel en kun je het misschien toch beter afsluiten.

Maar natuurlijk moeten jullie gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, en dat zullen jullie samen moeten bepalen.

Liefs Miekske

Geplaatst

Joehoeeeeeeee Laloutje wat een goed nieuws! Dat willen we horen!

Wat superfijn dat deze stap met positief resultaat is afgesloten! Nu op naar de volgende horde!

Mari begrijpelijk dat je nadenkt over een second opinion. Ook ik denk dat ze in Duitsland echt een stuk verder zijn

wat betreft TESE operaties en dat als er iets zit, zij het gevonden krijgen! Ze hebben daar zoveel ervaring, terwijl in nederland

de TESE eigenlijk nog in de onderzoeksfase zit.

Misschien kun je eens een oriënterend gesprek daar hebben? Kijken hoe zij erover denken en wat jullie gevoel daarna is?

Volgens mij kan een gesprek nooit kwaad, en misschien gaat je mannetje er dan wel weer positief tegenover staan.

Of misschien komt er toch uit het gesprek dat het moeilijk gaat worden, of weinig kans van slagen heeft, maar dan weet je

het wel en kun je het misschien toch beter afsluiten.

Maar natuurlijk moeten jullie gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, en dat zullen jullie samen moeten bepalen.

Liefs Miekske

Geplaatst

@mari

Volg je hart........

Als jullie denken dat dit weer een kans kan zijn moet je het zeker doen.

Dan heb je voor jezelf het gevoel er alles weer aan te hebben gedaan.

Succes met welke beslissing jullie ook nemen

Gr. Esther.

Geplaatst

Laloutje wat een super nieuws. 8 rietjes wat een hoop. Wat zullen jullie een last minder te dragen hebben.

Succes met het vervolg traject

Stefan@super dat de chromosonen en dna goed zijn. En wat spannend zeg nieuw huis gekocht en oude verkocht. Veel klussen word het dus voor jullie. Wat een drukke en spannende tijd gaan jullie tegemoet. Dit gaat vast en zeker een mooi kleintje betekenen.

Geplaatst

Wij hebben toestemming van het ziekenhuis om een dag eerder te testen.

Ik wil dit keer niet thuis testen maar een bloedtest en gelukkig kan dat in mijn woonplaats. En weten we dus al morgen in de middag wat de hcg waarde is en of we zwanger zijn. Jippie nog een nachtje slapen.

Succes iedereen met wachten en jullie horen het weer.

Geplaatst

Hey meiden!

Ik heb al een tijdje niet gereageerd; in de tussentijd getrouwd, huwelijksreis en dus even geprobeerd vooral daarvan te genieten en dat is gelukt!

Laloutje, wat fijn! Gefeliciteerd meis, dat is nog eens een leuk bericht om te krijgen!!!

Raba; succes met de spanning, pfff...ik zou het echt niet volhouden geloof ik, duim, duim, duim!

Stefan; DNA en chromosomen goed, wat geweldig!

Die positieve fibe moeten we vasthouden hier he! Ik hoop er ook snel aan mee te kunnen doen haha! Wij mogen nu ook gaan starten in Nijmegen voor de ICSI met directe TESE. Superspannend! Vriendjelief vind de acute tese wel heel spannend! Wij gaan starten in januari, we willen namelijk ècht 72 dagen gezond leven en dat is er bij de bruiloft en de huwelijksreis redelijk bij ingeschoten.

Wij hebben overigens ook Hendriks in Nijmegen als uroloog (zij is geen verpleegkundige maar uroloog in opleiding volgens mij, ze doet alles in overleg met andere urologen). Idd. herkenbaar dat ze telefonisch wat kortaf kon zijn, heeft ze het zeker druk haha! Wij hebben als gyn dr. Smeenk, hele aardige Gyneacoloog; jong en zo reageert hij ook!

Succes allemaal weer!

Geplaatst

Joepie mensen ik ben zo blij!!! Vandaag een telefoontje gehad uit Brussel dat er een gaatje is vrijgekomen, en wij daardoor eerder mogen starten!!!! Ik mag morgen al beginnen met de suprefact en dan 24 november beginnen met stimuleren met de menopur.

Dan hebben we dus ongeveer 13/14 december de TP als alles goed gaat! Testen net voor de kerst.

Dat worden dus of hele mooie, of hele verdrietige kerstdagen voor ons! Hopelijk een mooi kerstcadeautje!!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

@ amy, ik lees in je handtekening dat er bij jouw vriend ook wel eens een paar zaadjes zijn gevonden. Bij mijn vriend is dat hetzelfe, soms een paar, soms niks. Is het bij jullie la 100% zeker dat het acute tese wordt?

Geplaatst

Miekske; wat fijn dat jullie nu al kunnen gaan starten! Dat worden spannende dagen voor de kerst!

Raba; morgen weet je of je zwanger bent! Wat spannend! Ik duim voor jullie.

Wij hebben eind november de pesa/tese. Heeft iemand enig idee hoe lang het vervolgens duurt tot de eerste icsi poging wanneer er bij de pesa/tese iets wordt gevonden? Wij zitten in Nijmegen. Ik wil namelijk tijdig beginnen met extra vitaminen en foliumzuur, maar heb ook geen zin om maanden vantevoren te beginnen, vind een week of zes voldoende.

Geplaatst

Fren, bij ons waren er eerst in het plaatselijke ziekenhuis zaadjes gevonden die nog goed genoeg waren voor ICSI, de tweede zaadtest bleek er ineens niks te zijn en in Nijmegen vonden ze 8 zaadjes waarvan 2 zaadjes goed waren. In Nijmegen gaan ze volgens mij sowieso op een acute Tese over als er zaadjes gevonden zijn. Onze gyneacoloog zei dat we niet voor een diagnostische Tese hoeven gaan want als er zaadjes zijn dan kan je ervan uit gaan dat 'de fabriek werkt' (zo zei hij het;)! Als er bij jullie zaadjes zijn gevonden die goed waren (dus geen afwijkende zaadjes) dan weet ik bijna zeker dat jullie ook voor een acute tese gaan.

Wel frustrerend dat ze vergeten zijn te prikken! Hoeveel zaadjes waren er bij jullie gevonden? Succes voor nu!!!

Geplaatst
Miekske; wat fijn dat jullie nu al kunnen gaan starten! Dat worden spannende dagen voor de kerst!

Raba; morgen weet je of je zwanger bent! Wat spannend! Ik duim voor jullie.

Wij hebben eind november de pesa/tese. Heeft iemand enig idee hoe lang het vervolgens duurt tot de eerste icsi poging wanneer er bij de pesa/tese iets wordt gevonden? Wij zitten in Nijmegen. Ik wil namelijk tijdig beginnen met extra vitaminen en foliumzuur, maar heb ook geen zin om maanden vantevoren te beginnen, vind een week of zes voldoende.

In Nijmegen krijg je bij de recepten voor alle hormonen ook een receptje voor foliumzuur. Dat is vroeg genoeg om te beginnen met slikken hoor!

Succes dames hier!

Geplaatst

Hi Amy, wij hebben vorig jaar al een isci-poging gedaan in amsterdam, dus er zitten goede zaadjes bij. Maar de ene keer zijn het er 4, de andere keren niks. Het 'record' staat op 7... Ik hoop dat we ook voor acute tese mogen gaan, scheelt toch weer een paar maanden wachten. Gisteren zijn we als het goed is besproken in het gyn/uro overleg. Ben benieuwd of we daar nog iets over horen.

Raba: ik duim voor je!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden