Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Esther, wat fijn dat jullie ook alweer bijna aan de beurt zijn! En ja nu wordt het spannend he. Vind ik ook nu het eenmaal zo ver is.

Ik geef me er gewoon maar aan over en we zien wel!

@Mari, goed dat je gemaild hebt! Ben benieuwd wat ze in DD te zeggen hebben!

@Raba, wel fijn dat jullie snel weer door kunnen! Van wachten na een mislukte poging wordt je ook niet vrolijker en nu kun je je weer richten op de komende kans!

@Jose, wat moeilijk allemaal he. Maar goed dat jullie er zo over nadenken. Wij dachten eerst ook meteen voor kid te gaan ivm de erfelijke ziekte van mijn vriend. Maar nu toch uitgekomen op PGD zodat ze dus alleen de gezonde embryo's terugplaatsen. Misschien is dit voor jullie ook een optie? Wij zagen het als enige kans op een gezond eigen kindje van onszelf. Mocht het niet lukken, omdat het toch een moeilijker proces is vanwege het afvallen van embryo's e.d. gaan we alsnog voor kid waar we al voor

ingeschreven staan. 3x PGD proberen is voor ons de grens, maar dan hebben we het wel geprobeerd!

Wij zijn daarvoor in Brussel wat het enige centrum is waar ze TESE-ICSI-PGD doen. Op zich vielen de wachtlijsten mee, wij waren in juli daar voor de eerste intake en eind december hebben we de 1e poging erop zitten!

Of misschien kunen jullie ook wel in DD terecht waar ze aan PGS doen. Ze zoeken dan niet op een specifieke erfelijke afwijking, maar screenen de embryo's op chromosomale fouten. Dus volgens mij valt CF daar ook onder toch?

Laat je maar eens goed informeren en daarna nemen jullie de beslissing die voor jullie goed voelt! Succes!

Liefs Miekske

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Miekske,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat ze in Dusseldorf PGS doen wist ik niet, ik had er nog niet eens van gehoord eerlijk gezegd. Maar dat zou zeker nog een optie zijn, want (dragerschap) CF komt inderdaad bij een chromosomenonderzoek naar voren. Ik zal het daar ook eens met mijn vriend over hebben. We moeten alleen kijken of voor hemzelf de operatie niet te risicovol is. Hij slikt bijvoorbeeld bloedverdunners en dan is een operatie meteen al ingewikkelder en we willen ook niet dat hij weer een of andere infectie oploopt ofzo, want het gaat nu net zo goed met hem. Dat wij ouders kunnen zijn in goede gezondheid die optimaal van hun kind kunnen genieten is dan weer belangrijker dan of het biologisch van hem is... Maar nogmaals bedankt voor de informatie, we gaan er zeker weer over nadenken!

Bij jullie hoop ik dat het toch binnen die 3 pogingen die jullie jezelf gunnen mag lukken! Ik hou je verhalen in de gaten :-)

Liefs,

Jose.

Geplaatst

@ Raba Wat goed dat jullie zo snel weer door kunnen!! Goed van je dat je er weer helemaal positief in staat!

Morgen ga ik voor de TESE.... zie er wel een beetje tegenop maar door de informatie van je man al wel een stuk minder!

De uitslag daarintegen vind ik wel heeeeeeel erg spannend!! Hoop zo dat ze wat vinden....

Raba had jij gelijk de dag erna al gebeld naar DD voor de uitslag? Dr. Scholtes zei tegen ons dat de uitslag de dag erna er al gelijk is, maar ik ga er maar vanuit dat het een week duurt.

Groetjes Stefan

Geplaatst

@ Essie > fijne dagen in Frankrijk, geniet ervan :)

@ Raba > en.. is het al doorgebroken??

@ Jose > wat een moeilijke beslissing moeten jullie dan nemen zeg! Vind het wel heel knap dat je er al over nadenkt en het durft 'te zien'. Hoop dat jullie een goed gesprek met de gyn hebben gehad!

@ Stefan > veel succes morgen! Hoop dat jullie snel de uitslag te horen krijgen!!!!

@ all > ik ben de hele dag al blij... ben ongesteld geworden!! We mogen dus gaan starten. Mijn man heeft ons aangemeld, ik kan op mijn werk niet gemakkelijk het ziekenhuis bellen. Hij is niet teruggebeld en op digipoli staat m'n agenda ingevuld dus we krijgen de recepten van de week :):) Nu gaat t echt beginnen dus!!!!

Geplaatst

@ Rosaly > Wat super dat jullie mogen beginnen!! Succes!! We gaan uiteraard hopen op een goede afloop!! En dus een zwangerschap voor jullie!! Zet m op!!!

Geplaatst

@ Stefan: ook voor jullie brand er morgen een kaarsje! Heel veel succes en geen zorgen :)

Hier gaat alles nog steeds goed en zonder pijn!

Lfs Laloutje

Geplaatst

@ Mari81: bedankt! En als je vraagt of het zin heeft om voor een second opinion naar DD te gaan, kan ik alleen maar ja zeggen!

Bij mn vriend zat in de linker testikel niets. Stel je voor hij had in NL de tese gehad en die ene biopsie was net in de linker testikel geweest?!

Dan hadden we dus een negatieve uitslag gehad, terwijl we nu 8 buisjes hebben...

Maar goed... je zal het er samen over eens moeten worden.

In ieder geval heel veel succes voor jullie!

Geplaatst

@ Jose83:

er heeft wel een chromosomenonderzoek plaats gevonden, omdat ze dachten dat mijn vriend klinefelter had.

Maar dit bleek niet zo te zijn. Er moet dus alleen nog getest worden op cf.

En ik heb goed nieuws wat betreft het FSH. Mijn vriend had 33.2!!!!! En nog 8 rietjes ingevroren in DD!!

En wij hebben hebben ook geleefd zoals normaal, dus niet extra op dingen gelet zoals hete baden, laptop op de schoot etc.....

Hopelijk is dit positief nieuws ;)

Geplaatst

@ Stefan heel veel succes morgen!! Hopelijk valt het je mee!

@ Laloutje bedankt voor het sturen van de FSH waarde van je vriend! Dat geeft inderdaad een beetje hoop voor evt. een goede afloop van de TESE.. Wat goed dat jullie ook gewoon normaal hebben geleefd. Dat had in ieder geval geen negatieve invloed..8 rietjes!! Helemaal super voor jullie!

@ Rosaly Wat kan het dan fijn zijn dat je ongesteld bent geworden :-) Eindelijk beginnen!!

De gyn had eigenlijk niets boeiends te melden. Alleen dat we beiden geen HIV hebben, maar daar waren we al een keer op getest in ons streekziekenhuis. We moeten nu wachten op de belafspraak 11 november met de urologe. Zij heeft ook de uitslag van mijn chromosomenonderzoek dan als het goed is.

Lfs,

Jose.

Geplaatst

Stefan heel veel succes morgen, de ingreep viel mijn man echt mee dus dat gaat vast goedkomen!!

Rosaly spannend dat het nu echt gaat beginnen, succes.

Essie nov nadert..., maar eerst nog lekker weg. Lekker genieten he

Jose ik hoop dat jullie een goede mogelijkheid kunnen vinden waar jullie je goed bij voelen.

Mieske super dat julllie toch plots veel sneller kunnen. Hopelijk nog goed nieuws dit jaar!

Zo wat gebeurt hier veel he op het moment

Laloutje bedankt voor je reactie, dit is dus precies waar ik aan denk. Stel dat ze een biopt uit de verkeerde bal hebben genomen. Mijn man staat er nu niet meer onwelwillend tegen over. Hij is wel nieuwsgierig wat ze in DD te zeggen hebben. Ik ben zo nieuwsgierig, maar helaas nog geen reactie. En ik wil mezelf niet teveel hoop geven want dan komt nog een keer de klap misschien. Maar ik merk gewoon dat ik het nog niet kan loslaten. We moeten ook even afwachten natuurlijk wat het testosteron gaat doen, want dat was een paar mnd geleden gezakt van 11 naar 9,5 maar ik heb hier ergens op dit forum gelezen misschien wel van jou dat ze het in DD zeggen dat dat zichzelf weer kan herstellen. Het blijft spannend allemaal.

Geplaatst

Wat een drukte hier!

Stefan heeeel veel succes morgen!!!! Hopenlijk krijgen jullie snel ook een positieve uitslag!

Rosaly fijn dat je ongesteld bent geworden!!! Nu eindelijk beginnen!

Wat is jou schema nu?

Mari spannend hoor... Ben ook benieuwd! Ik zelf heb ook een keer gemaild naar DD en kreeg de volgende dag al een mailtje terug.

Wanneer heb je gemaild?

Ja Jose we gaan voor 3 pogingen PGD omdat het helaas toch een dure aangelegenheid is in Brussel....Zo kost een ICSI in Brussel €4300,- TESE €2600,- en PGD eenmalig €2000,- en nog per poging €1750,-. Gelukkig wordt de PGD volledig vergoed maar voor de TESE en ICSI krijgen we maar €2850,-! Dus tel uit wat wij nog zelf moeten betalen..... Dat kunnen we dus ook gewoon niet meer als 3x doen.

In Duitsland is alles wel een stuk goedkoper, en volgens mij kom je daar redelijk uit met wat je krijgt vergoed van de verzekering.

Helaas was DD voor ons geen optie omdat ze niet aan PGD doen, maar alleen aan PGS en dat kan voor de erfelijke ziekte van mijn vriend niet toegepast worden.

Liefs Miekske

Geplaatst

Ik heb donderdag gemaild naar het rechtstreekse mailadres van dr Scholtes wat voor op de homepage staat. Kan me ook wel voorstellen dat zo'n dokter niet alles gelijk beantwoord. Ik vroeg me af of ze dat eigenlijk wel zo via de mail doen op een persoonlijk dossier in gaan of dat je altijd moet komen. We wachten nog even af.

Geplaatst
Ik heb donderdag gemaild naar het rechtstreekse mailadres van dr Scholtes wat voor op de homepage staat. Kan me ook wel voorstellen dat zo'n dokter niet alles gelijk beantwoord. Ik vroeg me af of ze dat eigenlijk wel zo via de mail doen op een persoonlijk dossier in gaan of dat je altijd moet komen. We wachten nog even af.

Ik had laatst ook gemaild en het duurde volgens mij iets van een week voordat ik (een korte) reactie terug had. Maar ik weet niet wat je precies wilt gaan vragen...In de meeste gevallen moet je uiteindelijk toch een keer langskomen.

Geplaatst

@jose,

ja bedankt.ik hoop jullie volgende week te vertellen wanneer mijn man voor de tese mag.

Jeetje jose wat een ellende bij jullie ook.

En wat een moeilijke keuzes die jullie moeten maken ik wens jullie sterkte ermee.

Geplaatst

@miekske

Ja he is ook spannend.

Als eerst de data mar vast staat dan beginnen we echt ik vind het echt reuze spannend allemaal.

En weer is er een jaar omgevlogen realiseer ik me nu ook weer.

Jij ook heel veel sterkte en succes he.

Geplaatst

@ Miekske > m'n schema krijg ik over de post thuisgestuurd. Waarschijnlijk 14e beginnen met deca, 28e met GonalF en dan (volgens standaard schema) 7 december een echo..?? Mr er staat al een tese voor 6 december gepland, dus dat wordt een ziekenhuisweekje dan! Met een beetje mzzl de echo ook de 6e en anders blijven we slapen :)

Mr schrik wel van de prijzen die jullie moeten gaan betalen!! Wat een geld zeg!!! De ICSI komt dus bijna helemaal voor eigen rekening!

@ Mari > fijn dat je man toch nog weer openstaat om verder te kijken! Hoop dat je snel antwoord krijgt!!

Geplaatst

Jeetje Miekske wat een hoop geld! Natuurlijk is het het meer dan waard als het mag lukken..maar ik vind het wel heel oneerlijk dat het zo moet gaan. Jullie hebben de pech dat je uit moet wijken naar het buitenland voor deze behandeling en dat er dan zo weinig vergoed wordt! Echt erg hoor. Maar goed, je kan het maar beter loslaten, want anders gaat het nog je behandeling lastiger maken. Ik ga heel hard duimen voor jullie dat het snel mag lukken!!

Lfs

Jose.

Geplaatst

jemig, wat worden we ineens een actief topic!! Iedereen kan weer door, super allemaal.

@ rosaly, fijn dat je mag beginnen! Ik vroeg me trouwens af hoe die digipoli werkt? Kan je je daar gewoon voor inschrijven? Lijkt me ook wel handig.

@ essie, jullie ook eindelijk door! Super

@ stefan, ik hoop dat alles goed is gegaan en dat de pijn meevalt. Nu duimen voor goed resultaat!!

@ jose, we lopen echt gelijk op! wij worden de 18e gebeld door de uroloog en dan horen we wat het plan wordt. Daarna gaan we lekker een week op vakantie, hopelijk is dat voorlopig de laatste kans die we krijgen, als alles gaat zoals we hopen (directe tese en beginnen met icsi)

Geplaatst

@ All > De TESE is goed gegaan! De pijn aan mijn testis valt mee alleen heb ik wel erg last van krampen rond m'n blaas ofzo... had jou man dat ook raba?

Maar lig nu rustig op bed met een coolpack tussen m'n benen en zo is het goed te doen! Word goed verzorgd door m'n lieve vrouw (L)

Morgen ga ik bellen of er al meer bekend is! Hoop zo dat ze wat vinden!! Als ik meer weet laat ik het weten!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden