Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal

Dank jullie wel voor de lieve reacties.

Morgen 10.05 gaan we heen en vandaag weer een brief dat we 2 ipv 3 december ook een afspraak hebben.

Geen idee waarom we nemen hem mee en vragen het.

Ben onwijs nerveus maar jullie steun werkt positief.

Ik laat het morgen weten aan jullie.

Gr. Essie.

Geplaatst

@ all, thanks voor de reacties. Ik hoop dat vriendlief ook bijdraaid. We hebben nu afgesproken dat hij het dit weekend laat bezinken en dan zien we wel verder.

@ essie, heel veel succes vandaag!

Geplaatst

@ Esther veel succes vandaag!!!

@ Fren Jeetje 11 januari al!! Dat gaat idd snel zeg, zou heel fijn zijn als het dan al was. Maar ja, je vriend moet er wel een goed gevoel bij hebben natuurlijk. Als het hem vanaf nu stress gaat opleveren omdat het te snel is voor zijn gevoel, is dat ook niet goed voor de zaadproductie denk ik. Maar ik zou inderdaad hem even de tijd geven en er na het weekend over hebben waarom hij zo in paniek schoot. Misschien heeft hij een goede reden en snap je hem dan beter! Ik:duimen draaien:voor je dat hij er snel anders over denkt en dat 11 januari door gaat!

Wanneer kregen jullie eigenlijk een brief over die afspraak met de anesthesist? Wij hebben vorige week donderdag de uitslagen gekregen en zijn toen op de wachtlijst geplaatst als het goed is, dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer iets hoort.

Zo onderhand hoop ik toch dat mijn vriend ook gaat voor de TESE, ik wil het toch geprobeerd hebben.. KID kunnen we altijd nog doen. Maar eerst wil hij aan zijn internist vragen of de operatie niet te veel risico is voor hem. Volgende week dinsdag is die afspraak, dus hopelijk gaan we dan knopen doorhakken en komt er duidelijkheid. De onduidelijkheid begint mij parten te spelen.. Dan denk ik: wie weet kunnen wij ook al snel voor de TESE en voel ik hoop, maar misschien gaan we helemaal niet voor de TESE, dus is die hoop ook snel weer weg.. zucht moeilijk blijft het he meiden..

Lfs

Jose.

Geplaatst

@jose, ik hoop ook dat hij bijdraait, we merken het wel. Ik heb hetzelfde als jij hoor, ik hoop de 11-1-11 (mooie datum!!) blijft staan voor de tese, ik wil ondertussen ook weten waar ik aan toe ben. Ook als het slecht nieuws zou betekenen...

De brief voor de anesthesie kregen we 12 november binnen, dus zo'n 2 weken nadat we op de lijst gezet werden. De definitieve datum dus nog een week later.

Geplaatst

@allemaal,

We zijn weer terug van een goed gesprek in het AMC.

Mijn man staat nog steeds als 1e op de lijst maar ze hebben nog steeds niet alle vergunningen binnen na de verbouwing.

Daar moeten ze op wachten zodra die er zij kunnen we komen.

Ze begreep ook dat onze tijd ook dringt dus ze gaf aan dat zij voor ons met het VU aan de gang ging.

Dan gaan we eerst voor PESA.

Ze schat de kansen van mijn man hoog in ze zegt ruim 50% kans op slagen en als het niks word gaan we voor TESAmet een slagingskans van 50 tot 80%.

Ze kon dit zeggen door alle cijfers uit alle onderzoeken en zei dat wij tov andere patienten een grote kan van slagen hebben.

Dit gaf ons allemaal wel weer een goed gevoel.

Volgende week weten we meer ze belt ons dan over hoe en wat.

Ben heel erg benieuwd.

We hebben net gelijk wel alvast de zomer vakantrie voor 2011 geboekt en we hebben een goede reis en anulerings verzekering dus komt goed.

Ik hoop natuurlijk dat we moeten anuleren want dat zou goed nieuws betekenen.

Gr Esther

Geplaatst

Essie wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het AMC en ook fijn dat ze ook een goede hoop hebben voor een goede uitslag. Succes en ik hoop dat je gauw meer weet over wat en waar. Geeft dan toch weer een beetje rust.

Fren begint je vriend al een beetje te wennen aan het idee?

Geplaatst

@Mari ja en nee ik moet het eerst allemaal zien ik geloof het pas als alles gelukt is en anders geloof ik nog helemaal niks.

Er blijft hier ook een kans dat het niet aat lukken hoor daar reken ik meer op.

Anders is de klap zo groot.

Ik hoop volgende week meer te weten wanneer we bijvoorbeeld terecht kunnen...

@Fren

En is je mannetje er al een beetje uit waneer hij wil.

Ik hoop echt voor je dat januari doorgaat anders zou het wel zuur zijn voor je.

Geplaatst

hai meiden,

nou vriendlief heeft geloof ik besloten toch voor 11-1-11 te gaan, hoewel zn gevoel dat niet echt zegt. Maar iedereen om hem heen snapt niet waarom hij het uit wil stellen. Ik eerlijk gezegd ook niet voor de volle 100%. We hebben het er vandaag neit meer over gehad, maar we moeten nog wel bevestigen natuurlijk... We kijken wel. Morgen gaan we proberen met het vliegtuig mee te komen naar dubai, maar de vlucht zit helemaal vol, zal een mazzeltje zijn als het lukt. Maandag moet sowieso wel lukken geloof ik. We vliegen ipb (standby voor lage prijzen) omdat mn vriend voor klm werkt, maar ik kan slecht tegen die onzekerheid :-)

Als het goed is ben ik dus een weke uit de lucht!

@essie, hoop dat jullie meer duidelijkheid krijgen

@miekske en raba, succes met spuiten... vind het zelf wel prettig om bezig te zijn, al is dat spuiten natuurlijk geen feest

@jose, misschien horen jullei van de week ook wel meer

Meiden, ik duim voor jullie allemaal!

X Fren

Geplaatst

@fren.

Wat fijn als alles doorgaat op de 11-1-11

Ik hoop ook dat jullie een lekker weekje zullen hebben op Dubai geniet er lekker samen van en zet alles even lekker van je af doet je echt goed.

Gr. Es

Geplaatst

Hi dames,

ik ben vandaag ongesteld geworden, dus ik mag dinsdag starten met onze eerste ICSI poging in Dusseldorf!

Mn vriend heeft ook de tese een maandje geleden gehad, met positief resultaat! (NL zag het al niet meer zo zitten ivm te kleine slagingskansen)

Dus voor alle dames die in twijfel zitten: hou moed :) en veel succes!

Lfs....

Geplaatst

Laloutje spannend hoor dat het nu echt gaat beginnen voor jou. Heel veel succes.

Fren fijn dat je vriend een beetje bijdraait, en natuurlijk een hele fijne vakantie!!

Geplaatst

Hallo Laloutje

Fijn dat je mag beginnen! Is dit jullie eerste icsi? Voor mij is het allemaal vrij nieuw, waar begin je dan dinsdag precies mee. Wij gaan donderdag voor het eerst naar dd, dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen

Heel veel succes!

Geplaatst

@Essielief; goed om te horen dat het gesprek bij het amc positief was! Ik hoop dat jullie snel een concreet actieplan krijgen!

@Fren; hopelijk is er plek vrij in het vliegtuig! Geniet er samen van voordat het hele circus gaat beginnen. Hoop dat je vriend er tegen die tijd helemaal klaar voor is!

@Laloutje; fijn om te horen dat jullie een positieve tese hadden, geeft hoop voor de toekomst. Heel succes met de komende poging!

Wij moeten nog een week wachten en dan krijgen wij de duidelijkheid waar we al zo lang op wachten, zo spannend! De komende week kan me niet snel genoeg gaan...

Geplaatst

@ Laloutje > super da tje mag beginnen :):) Veel succes!!!

@ Fren > fijn dat je vriend wel voor januari gaat!!! Hij heeft nog even tijd om te wennen, helemaal als je lekker in Dubai zit!!

@ Lisa > succes donderdag. Spannend dat je gaat beginnen!!

@ Essie > fijn dat jullie van de week een goed gesprek hebben gehad!! Nu hopen dat er een beetje opgeschoten wordt! Enne.. wij hebben exact hetzelfde hoor. Gaan naar Canada en hebben dat al geboekt, nu het goedkoopst! Mr hebben wel de verzekering nog even nagekeken en opgehoogd... Zou het goed gaan, dan zou ik 34 weken zwanger zijn bij vertrek. En nu maar hopen dat we niet naar Canada kunnen :)

@ Jose > hoop dat jouw vriend er ook voor wil gaan! Duim voor een goed gesprek voor jullie!

Geplaatst

Nou meiden, de kogel is door de kerk!! Heb zojuist met nijmegen gebeld om de afspraak voor de tese te bevestigen! Heb het er bewust het hele weekend niet met mn vriend over gehad zodat hij het wat kon laten bezinken. Vanmorgen vroeg ik aan hem wat hij wilde en hij gaf aan dat hij dan toch de 11e wilde. Deels vanwege de druk die van buitenaf op hem gelegd werd, deels omdat hij wel aan het idee gewend was en deels omdat hij bang was dat we anders echt 3 maanden achterop zouden komen. Ben helemaal blij!!

Andere goede nieuws is dat we gebeld hebben met Emerates (dubai vliegmaatschappij) en zij hebben genoeg plek vandaag! Dus vanmiddag vliegen we om half drie naar warmer oorden!

Iedereen veel succes deze week, ik check af en toe wel even hoe het ermee staat, geloof dat er wifi is in het hotel.

Geplaatst

Fren met een goed bericht op vakantie dus, en nu lekker genieten!!

Poezebeest, spannend zeg het schiet op voor jullie. Welke dag vlg week?

Geplaatst

@allemaal,

Vanmorgen uitgebreid weer even met mijn manager alles doorgenomen van het ziekenhuis.

Ze vraagt er altijd lief naar.

Bijna een uurtje met haar gezeten toen voelde ik me nog fijn.

Vanmiddag hadden we een vergadering met alle teamleaders verteld ze ineens dat ze 14 weken zwanger is......

Ik wist ff niet meer hoe ik moest reageren.

Vind het echt leuk voor haar maar had het meer gewaardeerd als ze dat vanmorgen vertelde toen we even samen waren.

De rest zijn heren en die reageren niet altijd even taktisch.

Ik voelde en voel me nu dus een beetje down.

Maar gun het haar wel hoor.....maar gun het ons allemaal ook zo

Geplaatst

@rosaly

Hahahaha ja ik zei ook al ik hoop dat we niet naar corfugaan want dat zou betekenen dat alles gelukt is laten we duimen dat we dan niet op vakantie kunnen zowel voor jullie als voor ons.(lekker omgekeerde wereld een ander wil graag op vakantie )

Gr Essie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden