Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@laloutje,

Jij ook bedankt voor je positieve verhaal.

Veel succes met de terugplaatsing en houd het lekker warm in je baarmoeder.

Komt vast goed wij duimen hier voor je.

Gr Essie

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laloutje wat een geweldige score meid! Helemaal goed!!

Nu heb je jullie toekomstig kindje waarschijnlijk al warm bij je ...op naar septembetr 2011!!!!

Succes in de slopende wachtweken.

Essie en poezebeest, probeer je niet te druk te maken over de prikjes die je moet zetten.

De eerstye zijn heel spannend maar naderhand steld het niets meer voor.

Precies wat de andere meiden ook al schreven. (dat je er tegenop ziet begrijp ik heel goed hoor)

Persoonlijk wilde ik graag alleen zijn bij het zetten van de spuitjes.

Tip; zorg dat je het spuitje goed verwarmt (even onder je shirt ofzo) als de vloeistof minder koud is en dan heel langzaam inspuit voel je echt vloeistofveel minder dan kouder en snel. Neem rustig de tijd voor de eerste spuitjes.

Succes!!

Geplaatst

Wij zijn officieel aangemeld voor de icsi, nu wachten op de gezamelijke afspraak, die waarschijnlijk in januari is en dan kunnen we starten! Als het mee zit (menstruatie-technisch) in januari en anders in februari, klinkt nog ontzettend ver weg en toch is het al bijna. Ik vind het spannend en heb er zin in! Het prikken is denk ik een kwestie van doen, niet teveel nadenken en gaan met die banaan, ik heb er vertrouwen in dat het goed komt!

Nu eerst nadenken over hoeveel embryo's we willen laten terugplaatsen, best een moeilijke keuze vind ik.

Laloutje; laat het embryootje maar flink groeien in je buik! Succes en sterkte met de komende wachtweken!

Geplaatst

Kriskras en was de controle goed? Ook in Nijmegen geweest. Wij hebben in febr een afspraak voor de nacontrole, maar dan zijn we intussen ook weer in DD geweest. Ben wel benieuwd wat ze daar van vinden?

Sanne hoe is het met je? Alles goed met je kleintje.

Geplaatst

Poezebeest fijn dat het echte werk er nu voor jou ook aan zit te komen, het is zomaar januari....

Laloutje heb je goede TP gehad vandaag?

Geplaatst
Kriskras en was de controle goed? Ook in Nijmegen geweest. Wij hebben in febr een afspraak voor de nacontrole, maar dan zijn we intussen ook weer in DD geweest. Ben wel benieuwd wat ze daar van vinden?

Hoi, alles was goed, we moesten terug bij dr. D'.... (ik zet niet haar hele naam neer). We vertelde dat we verder zijn gegaan met donor en ze was blij voor ons en hoopt dat we snel een kindje mogen krijgen. mijnvriend moet nu nog 1 keer testosteron testen en dan is het echt klaar.

Groetjes!

Geplaatst

Hi Girls!

hier goed en slecht nieuws...

Het goede nieuws is dat er één toppertje is terug geplaatst!!!

Het slechte nieuws is dat dat de enigste bevruchting is geweest van de 13 eicellen.

Volgens Dr. S. heeft één of andere 'toessie' de telefoon opgenomen en ons het verkeerde

resultaat doorgegeven. Schandalig!!

Maar goed, nu maar hopen dat deze Emmy snel een plekje vind...

Bedankt voor jullie medeleven ;)

Geplaatst

jemig laloutje, das wel een domper. Maar het goede nieuws is inderdaad dat je een TP hebt gehad!!

Mijn vriend is vanmorgen voor de intake van de anesthesie geweest: alles goed. Weer een horde verder dus!

Geplaatst

@allemaal,

Ik ben net gebeld morgen om 14 uur mogen we al naar het AMC.

Deze maand mag ik al aan de spuiten beginnen.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld moet gaan worden hahahhaahah.

Helaas moet ik daarop nog even wachten dat is rond de 23ste december.

Morgen horen wij alles en morgen krijgen we de recepten mee zei ze dus we zijn erg blij.

We gaan eindelijk ook starten.

Met mijn man gaat het erg goed hij blijft wel deze week nog lekker thuis.

Gr essie

Geplaatst

@ Fren-1976; voor jou nog 4 weken geduld... Spannend!!!! Maar daar waar hoop is, is leven.

Starten jullie 11-1 met de tweede ICSI ??

@ Essieislief; nog 3 weekjes en dan mag je ook al beginnen... Er komt hier overal schot in de zaak :)

Geplaatst

Laloutje, neuh... 11-1 heeft m'n vriend de tese. Eerst maar eens afwachten of er iets gevonden wordt...

Essie, wat heeft. Het amc ineens het tempo opgevoerd! Ik dacht dat er een wachtlijst van 6 mnd was voor de icsi??? Das een vd redenen dat wij naar Nijmegen zijn gegaan. Fijn hoor voor jullie, maar vind het toch vreemd

Geplaatst

@ Fren; oeh sorry, maar in je banner staat toch dat jullie al een icsi hebben gehad?!

@ All; ik heb nog steeds krampen sinds de punctie. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik maak me zo ongerust erover :(

Geplaatst

Laloutje, ik persoonlijk heb geen krampen gehad na de punctie.

Wel een gezwollen buik die harder aanvoelde dan normaal.

Als je het niet vertrouw morgenvroeg direct bellen, daar zijn ze voor.

Heb wel eerder gelezen dat andere krampen gehad hebben.

Probeer je niet te druk te maken, blijf zo ontspannen mogelijk en vertel je emmy iedere dag hoe welkom hij of zij is!!

Wel een grote vergissing die de kliniek gemaakt heeft aan de telefoon.

...maar goed, je hebt maar één plakkertje nodig. Toi toi toi!!!

Essie, wat goed dat je deze maand mag beginnen.

Mooie afsluiting van het jaar en hopelijk een nog mooier begin van komend jaar.

Byzonder he dat je nu in één keer zo aan het kijken/hopen bent op de menstruatie ...ga voor je duimen dat het de laatste mag zijn tot het najaar van 2011.

Fren, voor jullie ook eindelijk een datum om naar uit te kijken.

Hoop dat 11 januari een grote opluchting mag zijn en je dan snel weer mag gaan spuiten.

Hier gaat het goed. Ruim 27 weken nu, begin een aardige toeter te krijgen.

De babytjes maken het goed!!

Geplaatst

@Sanna

jeetje ben jij alweer 27 weken.

Ik weet nog zo goed dat jij je TP had.

Wat heerlijk dat alles goed met jou en de baby's gaat.

En dat je groeit ja dat moet wel he zeker met 2 erin :-))

Wij hopen ook voorlopig 1 van de laatste ongi beurten ja.

Januari zal er nog 1 komen voor de tp dacht ik.

We zullen het zien en ja ineens gaat alles heel erg snel.

We zijn in het AMC ook in het oude gedeelte geweest voor de MESA en niet in het nieuwe.

Daar werkt de OK nog niet ivm vergunningen die er nog niet zijn.

Gr Essie

Geplaatst

Laloutje wat een vreselijke vergissing zeg, echt een grote fout. Ik hoop echt dat die ene emmy het helemaal gaat worden voor jullie.

Essie wat komt er bij jullie schot in de zaak zeg. Fijn dat het AMC nu helemaal mee werkt.

Sanne 27 wkn alweer, gaat snel hoor. Wees maar lekker trots op die dikke buik.

Geplaatst

@ essie, tuurlijk zijn jullie blij! zou ik ook zijn. Super toch!! Jullie hebben genoeg tegenslag gehad.

@ laloutje; we hebben inderdaad een icsi gehad, maar bij mijn vriend worden vaker geen dan wel zaadcellen gevonden, de eerste keer hadden we geluk dat er 7 zaadcellen waren. Dat risico is te groot, vandaar dat we nu voor tese moeten.

Geplaatst

laloutje@jeetje dat is schrikken en zo slordig. Ik zal voor je duimen dat dit toppertje jullie kindje word. Veel sterkte met de ww

essielief@wat super van de geslaagd tese. Wat zullen jullie blij zijn hoeveel rietjes hebben ze in kunnen vriezen?

Geplaatst

@allemaal

zucht ik kreeg weer een teleurstelling te verwerken.

De arts zei doodleuk dat we eind mei kunnen beginnen met de hormonen.

Ik keek hem aan mijn ogen liepen vol en ik brak.

watttttttttt eind mei nee dat meent u niet.

Wij hebben helaas het probleem dat er voor ons tot juni wordt vergoed ivm mijn leeftijdsgrens.

Alsof ik er iets aan kan doen dat we al jaren bezig ziijn met alles.

Maar de arme dokter voelde zich wel rot en had ook ineens een plekje eerder .

Ik ga vanaf februari aan de pil om alles op data te laten verlopen zodat het hun goed uitkomt.

30 maart starten we met spuiten.

1 april stop ik met de pil.

rond 4 a 5 april wordt ik dan ongesteld en moet ze bellen/mailen dan gaan we verder met andere spuiten en de echo's en dan in april ook een TP.

Er worden er 3 teruggeplaatst met een tweelingkans van 1 op 5.

Geen punt vinden wij.

Dus we hebben duidelijke afspraken maar ik had echt eerder verwacht.

De recepten voor alle medicijnen hebben we ook mee en halen we in januari omdat het nogal ruimte inneemt en met de feestdagen niet handig.

Nu ga ik even bijkomen van alles ben nog beetje down en blij tegelijk dat er nu een data is.

Vreet energie dat is zeker.

En jawel voor de 4e keer al een aidstest hahahaha ik weet voor 400% zeker dat ik het niet heb en moet in januari ook weer een kweekje laten maken nou is niet ander.

We weten niet hoeveel rietjes maar de dokter zei meer dan genoeg hij riep zelf tijdens de operatie zo stop maar we hebben echt meer dan genoeg.

Zodra ik weet hoeveel horen jullie het .

Gr Essie

Geplaatst

Essie kan me voorstellen dat je toch een beetje down bent, ook wel raar hoor dat ze eerst zeggen dat je deze maand mag starten en nu toch een aantal mnd moet wachten terwijl tijd zo belangrijk voor je is.

Ik hoop dat je je gauw weer kunt opladen, want je mag straks toch echt beginnen.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden